رواية كيان الزين الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني بقلم كيان كاتبة
كان أسر شرب العصير كله
زين بتوتر : ايه يا حبيبي بقيت احسن
هز أسر راسه بهدوء
كيان بتنهيده : طب الحمد لله
اسر بطفوله : مامي انتي ملبستيش ليه
كيان وهي تنظر لزين : انا مش............
زين هو يقطعها : مامي هتلبس و هتزل يا أسر
كيان بصدمه وعيون حمراء : بس انا مش عاوزه احضر
زين ببرود : الفستان بتاعك في الدولاب ابقي البسي و انزلي يلا يا أسر
في الحديقه كانت الحفله مليانه ناس كتير كان سليم واقف يلعب كيان و سليا بجواره راء زين من بعيد قال بابتسامه : اهو العريس و صل اخيرا
جريت عليه كيان : عمو...............
زين هو يحملها من على الأرض : حبيبت قلب عمو
سليم : اتاخرت كده ليه الناس كانت بتتكلم
زين ببرود : أسر تعب شويه
سليم هو ينظر لأسر : اش اش اش ده انت بقي يا عم أسر محتجنلك عروسه
اسر بتكبر طفولي ؛ اكيد بس انا هتجوز كيان
سليم بضحكه : لا يا جدع قال بصدمه هو يستوعب تتجوز مين يا روح امك روح العب بعيد من هنا
اسر و هو ينظر لزين : بابي مش انا هتجوز كيان
ضحك زين بشده على ابنه : لو انت عايزها يبقي هتخدها
سليم هو ياخد كيان من زين بغيظ : انتوا اتفقتوا من غير موافقتي انا مش موافق
زين ببرود : محدش طلب رايك
سليم بغيظ : بس.........
سها بمقاطعه : ابن زين الدمنهوري ياخد الي هو عايزها هو احنا عندنا كام أسر
سليا وهي تغيظ سها : امال كيان فين
زين بهدوء : شويه وجايه.................
دخلت كيان الحفله بي فستانها الي لونه نبيتي غامق ضيق يرسم معالم جسمها كانت كاميره هاربه من عالم ديزني
سليا بابتسامه وهي تنظر لها : في واحده هربانه من عالم ديزني هنا ولا ايه
لف زين مكان مكانت بتبص سليا نظر لها بانبهار و اعجاب واضح
تقدمت كيان نحوهم أسر بابستامه : واو يا مامي
نظرت كيان الي زين الذي ماذا ينظر لها ولم يشيل عينه من عليها
سها وهي تلاحظ نظرات زين لكيان قالت بغيظ : ما تيجي نرقص يا زين
زين مكنش منتبه ليها وليكلامها سها بصوت عالي : زيييين
زين بحمحمه : نعم...........
سها وهي تشيط غضبا : بقولك ما تيجي نرقص
زين بهدوء : تمام.......
سليم هو يلكز سليا في كتفها : ما تيجي نرقص احنا كمان
سليا بابتسامه : معنديش مانع بس كيان هنسبها مع مين
كيان بابتسامه : روحي انتي وانا هخلي بالي منها
بعد انا رحل الجميع من حول كيان ات غيث من الخلف لقها شارده قال بهدوء : عامله ايه
كيان بفرحه وهي تنظر لوجوده : الحمدلله وأنت عامل ايه متوقعتش انك تجي
غيث : ليه يعني زين عزمني ، وانتي واقفه هنا كده ليه تعالي نروح نعقد
كان زين يرقص مع سها بس كان متابع كيان و غيث بعيون حمراء تشتغل من كتر الغيره
لحظت سها نظرات زين قال بتفكير : كلها كام دقيقه وهتودعي الحياه دي اتامل فيها برحتك هستحمل الكام دقيقه دول
اما عند همس و عصام كانوا وصلوا الحفله
همس : قولتك هنتاخر مسمعتش كلامي كنت جيت بالفستان وخلاص كأن حلو
عصام بعصبية : فستان ايه الي تيجي بيه ده كان قميص نوم
همس بصدمه وخجل : خلاص ، خلاص يا عصام اسكوت تعالي نعقد مع كيان
عصام بغمزه : كيان مين دلوقتي تعالي نرقص
اما عند كيان كانت اعقده مع غيث علي التربيزه بس كانت عيونها على زين كانت بتبص عليه بحزن
غيث هو يلاحظ نظراتها : متخفيش زين بيحب
كيان بعيون حمراء وهي تتوه في الموضوع : امال كيان الصغيره فين
غيث بهدوء : بتلعب هناك ايه خلي أسر يروح يلعب معاها
كان أسر دافن راسه في صدر كيان
كيان وهي ترفع رأسه لها : أسر أسر.........
غيث : وهو نام ولا ايه
كيان ببعض القلقل وهي تضرب علي وشه بخفه : مش عارفه أسر أسر أسر
غيث : اهدي يا كيان يمكن نام
كيان بقلقل وهي تهزه : ده مش بيرد أسر أسر رد عليا
كان زين متابع كل شي قال بهدوء هو يستغل الموقف هروح اشوف أسر شكله نام
رحل زين بسرعه همس بغيظ : ماشي هستحمل الكام دقيقه دول
زين وهو يتقدم منهم قال ببرود : أسر نام ولا ايه
كيان بخوف : الحق يا زين أسر مش بيرد
زين ببعض القلقل هو يهز : أسر أسر أسر
كيان بدموع : اسسسسسسسر
اتجمعوا الناس الي كانت موجوده في الحفله على صوت كيان
زين بصوت عالي : عصاااااام.......
عصام بسرعه وهو يبعد زين عنه : وسع كده خليني اشوفه
كانت كيان تبكي و زين واقف بقلقل واضح
عصام بتوتر : ده مفوش نفس نفسه مقطوع لزم يروح على المستشفى بسرعه...............
#الجزء_الثاني
#الفصل_التاسع_عشر
#روايه_كيان_الزين
بقلم كيان كاتبه