رواية ليان الزعيم الفصل العاشر 10 الجزء الثاني بقلم اية عيد

رواية ليان الزعيم الفصل العاشر 10 الجزء الثاني بقلم اية عيد

 

#ليان_الزعيم


البارت 10


عند ليان

دخلت السكن وكان في عمارة صغيرة دخلت شقتها وكانت اوضة وصالة.... وكانت متبهدلة خالص


ليان دخلت وهي بتبص شمال ويمين وقفلت الباب

حطت شنطتها علي التربيزة الصغيرة ال موجودة فيها


فجاة الباب خبط.... فتحت ولقت مازن


ليان باستغراب : في ايه؟!


مازن وهو بينهج : ه هو انتي تعرفي حد اسمه اسر السيوفي


ليان اتصدمت :ا اسر


مازن :يعني انتي تعرفيه، طب انا حبيت اعرفك انه قرب يوصل هنا


ليان بخوف وصدمة : ايه؟!


مازن :ايوا صاحب المطعم قالو مكانك وهو قرب يوصل هنا


ليان مبقتش عارفة تاخد نفسها :ا ايه؟! ط طب اعمل ايه


مازن : هو انتي عايزة تقابليه


ليان بصتله بسرعة :لا


مازم :اممم، طب ايه رايك تيجي معايا


ليان بتوتر :اجي معاك فين


مازن :انا عايش في شقة  في الشارع ال جمبك، تقدري تيجي معايا


ليان بتوتر :ل لا، ا انا معرفكش


مازن :ولله ما هعملك حاجة تعالي معايا بقي

ومسك ايدها وجه يطلع بسرعة


بس فجاة






اسر كان قدامه وباصص ليه بنظرة مليانة ش"ر

ليان اتخضت وخافت

اسر بص لمازن وبعدين بص علي ايده ال ماسكة ليان


ليان بصت لايدها ال في ايد مازن، وبعدتها عنه بسرعة وخوف

مازن بتوتر :ا انا......

قاطعه اسر ب بو*كس في وشه بقوة لدرجة انه وقع علي الارض ونز*ف من فمه


ليان اتصدمت وانكمشت في بعضها

اسر قرب من مازن وبدا يض*رب فيه بقوة


(الواد ملهوش ذنب اصلا 🙂) 


ليان واقفة تعيط، وكانت هتجري وتهرب من الشقة

بس اسر مسكها من ايدها بقوة

اسر بحدة : اياكي


ليان بقت تحاول تبعد عنه

ليان بعصبية :ابعد عنيييي انا مش عايزاك، ابعدددد


اسر شدها لعنده بقوة وبحدة : بس انتي مراتي، يعني ملكي 


اسر  شالها علي كتفه، وليان بتخبط في ضهره  وبتصرخ وهو ولا حاسس بضر*بتها


اخدها  ونزلو تحت.....وركبها في العربية وكتفها بحزام الامان


ليان بدموع وعصبية : نزلني مش عايزة اجي معاك، انا بكررررهك


اسر قرب منها بغضب : اياكي اسمعها منك تاني


ليان بصتله بتحدي والدموع علي خدودها : بكرهك


اسر ابتسم بهدوء علي عنا"دها  وقرب منها وطبع قب*لة علي خدها

وليان بتحاول تبعد بضيق بس مش عارفة عشان مكتفها ورابط ايدها


اسر  بعد وبصلها بابتسامة حب : وحشتيني


ليان بصتله بضيق  ولفت وشها الناحية التانية 


اسر ساق العربية وبدا يتحرك ووراه عربيات الحراس


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في القصر، العيلة كانت متجمعة


جت ميار ودخلت وجريت علي مامتها وحضنتها


ميار بدموع :دا بجد يا ماما، ليان سابت البيت ومشيت


اميرة بحزن :ايوا للاسف


تولين بغرور :انا مش عارفة انتو مهتمين بيها كدا ليه....المفروض تهتموا  ب أم حفيدكم


اميرة بصتلها بق*رف، ومردتش عليها


سميرة : احنا مش ناقصين الدلع البا*يظ بتاعك دا


تولين :ولي يا تيته، دا انا حتي هجبلك ابن حفيدك


ميار راحت وقفت قدامها

ميار بحدة :احسنلك تسكتي، عشان معملش فيكي ال حصل امبارح تاني


تولين بعصبية :علي فكرة انتي حامل زي، المفروض تراعيني  شوية


ميار بسخرية :هه

وبعدت عنها


تولين في سرها بش"ر :انا هعلمك ازاي تكلميني كدا تاني


اميرة  وميار خرجوا وقعدوا في الجنينة....وسميرة راحت اوضتها 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في فندق فخم جدا في اسكندرية


نزل اسر ولف وفتح الباب لليان وقرب منها وبدا يفك حزام الامان

ليان اول ما اتحررت من حزام الامان حاولت تطلع من العربية وتجري بس اسر مسكها جامد وقرب منها


اسر بحدة :يستحسن  متعمليش الحركات دي تاني


اسر اخدها ودخل جوا ووقفوا عند الاستقبال


سكرتيرة الاستقبال بابتسامة : اسر بيه، اهلا بحضرتك الجناح الخاص بحضرتك جاهز يا فندم


ليان كانت هتتكلم بس اسر حط ايده علي فمها


السكرتيرة بصت علي ليان باستغراب


اسر بص لليان وهو موجه كلامه للسكرتيرة : اصلا مراتي و بتغير عليا، ولسانها فالت


وليان بصاله بغضب


السكرتيرة :اه لا ولا يهمك.... اتفضل ال كي كارد مفتاح الجناح اهو


اسر اخده منها وشد ليان وطلعو فوق


وليان بتحاول تبعد عنه او تصرخ بس هو كان اقوي منها ومثبتها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في مكان مجهول


دخل تامر وكان في راجل قاعد علي الكرسي ودا نفس الراجل ال ليان شافته في العربية 


تامر : انا مش عارف اعمل ايه؟!


عاصم ببرود :اتصرف






تامر بغضب : اتصرف ازاي، ما انا قدرت اخليك تسرق منه شحنة تساوي مليارات.... وانت ضيعتها من ايدك


عاصم قام بغضب :ما حضرتك ال خبيت الشحنة في مكان تافه


تامر :تافه؟! انت اكتر واحد عارف ان المكان دا الدبا"نة متقدرش توصله


عاصم : انا هتجنن، انا حاسس ان في حاجة غلط


تامر : طب هعمل ايه؟!


عاصم :خلي تولين تكمل في الخطة، يمكن بسبب ابنكم نقدر ناخد كل حاجة من اسر


تامر :طب وكمال


عاصم بسخرية :ايه خايف عليه، رغم انه مش ابوك اصلا.... هو ال طماع وبيموت في حاجة اسمها الماس غير كدا مكانش ساعدنا في الخطة


تامر بابتسامة : لا انا بقولك هنعمل فيه ايه، ما اكيد مش هنفضل نديله في الماسة الماسة كدا


عاصم :متقلقش، انا هخلص منه قريب.... هو كدا كدا كان متو*في  في نظرهم فا لو راح مش هيبكوا عليه تاني


تامر :وتولين، دي بت لازقة اوي.... وانا مش طايقها


عاصم :اول ما ناخد ال احنا عايزينه نخلص عليها هي وابنها


تامر بتمثيل البراءة :بس دا ضنايا


عاصم بصله، وفجاه الاتنين بقوا واقفين يضحكوا باستفز"از


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الفندق

اسر دخل ب ليان الاوضة ليان بعدت عنه بسرعة


ليان بعصبية :قولللتلك متلمسنيش، انا عايزة امشي من هنا


كانت هتشمي وعدت من جمب اسر، بس اسر مسكها من ذراعها وشدها ليه

اسر بحدة : صوتك ميعلاش

ليان بضيق :لسة بنفس غرورك


اسر باصص ليها بهدوء  وساكت


ليان بعدت بضيق والدموع بدات تتجمع في عنيها :عايز مني ايه تاني، روح لل هتتجوزها، وابنك ال مينفعش تتخلي عنه عشان اي حد.... حتي انا

اكملت بدموع : انا طول حياتي ساكتة وبقول مليش غيره، هو بيحبني مش هيسيبني، اروح فين  لو مشيت من عنده، انا معرفش حد غيره.... بس انت طلعت اناني ومش بتحس غير بنفسك ومحستش بيا ولا بالماضي بتاعي،وفكرت في ماضيك انت بس 


مسحت دموعها وقالت بقوة :انت مش كنت هتطلقني، يلا طلقني انا مش عايزة اعيش معاك


اسر بحدة :انسي ان انا اعمل كدا


ليان بعصبية ودموع :بس انا مش هقدر انسي، مش هقدر انسي انك قولتها في وشي


اسر مسك ايدها، بس ليان بعدت ايها بسرعة


ليان بعصبية :اياك تلمسني تاني، انا مش هسمحلك تسيطر عليا تاني او تتحكم فيا


اسر بغضب : بس انتي مراتي واقدر المسك زي ما انا عايز


ليان بسخرية : لا يا اسر،  مش لازم عشان انت جوزي يبقي تلمسني زي ما انت عايز.... انا انسانة وليا رأي برضوا


اسر بتنهيدة :انا هسيبك تهدي دلوقتي، بس مش هستني كتير

وبيخرج وليان بتجري وراه بس هو بيقفل الباب كويس

والمشكلة انها في دور عالي يعني متقدرش تنط من البلكونة


راحت وقعدت علي السرير بضيق وبدموع


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


بليل 

 في القصر


في اوضة ميار وحازم


حازم واقف في البلكونة

جت ميار من وراه وماسكة قطعة تفاحة

حضنته وبصتله ومدت التفاحة قدام فمه


ميار :اتفضل، بتفكر في ايه


حازم اكل القطعة:بفكر في اسر

ميار بحزن :انا مش عارفة المشاكل دي هتخلص امتا


حازم ضمها ليه :متقلقيش هتنتهي قريب


ميار بصتله وبزعل :اعي تدخل عليا بواحدة وتقولي دي حامل مني


حازم بضحك :يا شيخة دا انا بقيت بخاف من كل البنات بسببك


ميار حطت رأسها علي صد*ره :ايوا كدا


حازم ضمها : بحبك يا ام امير


ميار بصتله بنرفزة :ايه ايه ايه امير مين


حازم بضحك :ابننا


ميار :لا يا اخينا، انا هسميه معتز


حازم بابتسامة :نخلي معتز رقم اتنين بقي


ميار : لا معتز، يعني معتز


حازم ضمها :خلا معتز، معتز.... هو انا اقدر ارفضلك طلب


ميار :حازم انا جعانة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@






في الفندق


ليان كانت لسة قاعدة نفس قعدتها

اسر فتح الباب ودخل الجرسون وحط الاكل علي التربيزة


ليان بسرعة :الحقني ارجوك انا مخطو"فة


الجرسون بصلها باستغراب

اسر ببرود :اطلع انت

خرج الجرسون بكل احترام


اسر قفل الباب وراح قرب من ليان وبعد خصلة شعرها لورا

اسر بهدوء :الحركات دي مش عايزها تاني


ليان بعدت عنه بعصبية


اسر قل*ع جاكت البدلة :مش هتاكلي


ليان  قعدت علي السرير وعقدت ذراعيها بعصبية :مش هاكل


اسر قرب منها وميل لمستواها : بقيتي عنيدة كدا امتا

ليان بعدت عينها عنه بضيق

اسر قرب منها اكتر، وليان اتوترت


انفاسهم بقت قريبة واسر بيقرب اكتر

قرب من وشها ولسة هيبو*سها

ليان بعدته بسرعة ووقفت


ليان بعصبية : انا مش هسمحلك


اسر بغضب : انتي اتغيرتي اوي في يوم وليله


ليان بدموع :بسببك، انت ال غيرتني


اسر اتنهد وقرب منها تاني


اسر بنظرة حزن :ليان ا انا عارف اني غلطت معاكي، ا انا اسف


ليان بدموع :مش قادرة اسامحك

وجريت من قدامه ودخلت الحمام بسرعة


اسر قعد علي السرير وحط ايده علي رأسه بحزن


فجاة سمع صوت حاجة اتكسرت، قام بسرعة واتجه للحمام


اسر وهو بيخبط علي باب الحمام بقلق :ليان، ليان افتحي


بس مسمعش رد من جوا


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


استووووب


      الفصل الحادي عشر الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا    

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×