رواية احببت متمردة (كاملة جميع الفصول) بقلم اسماء السيد
#احببت_متمرده
عيله الدمنهوري
بطلنا (الرائد رعد الدمنهوري ذو جسد رياضي وطويل وبشرته قمحاوي وعيونه خضراء اكفئ ظابط في المخابرات يبلغ من العمر 30سنه عصبي جدا وجدي جدا في شغله وهوا كبير عائلة الدمنهوري)
...................
(مروان الدمنهوري اخو رعد يبلغ من العمر 27سنه بيحب رعد جدا وشغال في شركات العيله ومرح وطيب اوي)
..................
(إبراهيم الدمنهوري والد رعد يبلغ من العمر50سنه بيحب رعد ومروان طيب وحنون بس مبيحبش الغلط وشديد المعامله وهوا الي ماسك جميع أملاك وشركات الدمنهوري)
..................
(سالم الدمنهوري جد رعد يبلغ من العمر70سنه طيب وحنين بس شديد جدا وكلمته متتكسرش وعفي جدا)
...................
(جميله الدمنهوري والده رعد طيبه جدا وحنونه وبتحب رعد ومروان تبلغ من العمر45سنه وبتحب جوزها جدا)
....................
(علي عم رعد طيب وحنين جدا يبلغ من العمر48سنه بيحب رعد والعيله كلها وبيشتغل في شركات العيله)
...................
(ميرفت الدمنهوري مرات علي تبلغ من العمر 47سنه بتحب العيله كلها طيبه وحنونه ومرحه)
.................
(ريم المنهوري اخت رعد الصغير تبلغ من العمر 24سنه خريجه تجاره انجلش طيوبه جدا وحنونه ومرحه)
.................
(يارا الدمنهوري بنت عم رعد تبلغ من العمر28سنه بتعشق رعد بس هوا كارفلها متكبره وقاسية جدا ومبتحبش اكتر من الفلوس والحاجات الغاليه)
..................
(رائدزياد الدمنهوري اخو يارا طيب جدا ومرح جداوهوا شغال مع رعد يبلغ من العمر 29سنه )
.................
(الرائد حسام الالفي صاحب رعد الروح بروح من الطفوله وبيحب العيله كلها يبلغ من العمر 30سنه وعلطول كل يوم بيروح القصر وبيحب ام عيسي جدا وميرفت تبقا عمته )
.................
وهنتعرف علي الباقي والبطله في القصه
...............................................................................
الفصل الاول.... احببت متمردة....
في قصر الدمنهوري
بتكون العيله كلها متجمعه علي الفطار
الجد سالم :اومال فين رعد يا جميله
جميله :هتلاقيه لسا نايم يا بابا
إبراهيم:بقولك يابابا
سالم:قول يا ابراهيم
إبراهيم بضيق:انا بقول نبيع المزرعه الي في الصعيد بدل ماهيا مرميه كدا
سالم بعصبيه:تاني يا ابراهيم انا قولت لاء فاهم المزرعة دي بتاعت اجدادي مش هبيعها
إبراهيم بحزن:خلاص يابابا اهدي متزعلش نفسك حقك عليا انا بقول والله بس عشان ملهاش لازمه واحنا الحمد لله مش محتاجيين فلوس
علي : خلاص ياجماعه متكبروش الموضوع
ميرفت :ايوا خلصنا روقو بقا الموضوع مش محتاج وبعدين يا ابراهيم ماهيا مشاء الله بتجبلنا خير كويس
إبراهيم:يا جماعه انتو مش فاهمني انا كان قصدي لو بيعنها بالبها"يم الي فيها والخيل الي بملايين والاراضي دي مساحتها حوالي 200الف متر
سالم بهدوء:إبراهيم يا إبني عشان خاطري لو بتحبني بلاش تفتح الموضوع دا تاني تمام ياولدي
إبراهيم قام باس ايد ودماغ ابوه:حقك عليا يا بابا لو دايقتك انا مكنش قصدي والله حقك على راسي
جميله بضحك:ايوا كدا خليكم حبايب
فجأة نزل رعد
رعد بهيبه:صباح الخير
الجميع:صباح النور
سالم بإبتسامه :صباح النور يا رعد
قرب رعد وباس ايد جده واتجه للكرسي المقابل له وهو يرأسهم
زياد بمرح:كل دا نوم ايه نايم في البحر
رعد بصله بنظره اخرسته
فجأه دخل حسام
حسام بمرح:الله الله بتفطرو من غيري يخص
وقرب علي التربيزه وبدا ياكل
مروان بضحك:اووف انت ايه الي جابك هوا كل يوم انت معندكش بيت
جميله بحب:اخرس يالا انتا كل يا حبيبي الف هنا علي قلبك
زياد بضحك:ههههه طحن خواطر علي الصبح ههههه
مروان بغيظ:نننننن دا انتا رخم انتا وهوا
حسام بمرح:يعني دا اتصدم وبعدين انا باكل في بيتكم ولا حاجه
مروان :اتاك تاكل من مال اهلك
حسام بمرح وهوا ماسك البيضه:الله البيض تحفه يا جميله يا حبيبتي
ميرفت بضحك:تب وعمتك ياكلب دا انا الي عامله
حسام:ياراجل
زياد بضحك:يعيني دا اتصدم ههههه
حسام:ماتضحك يارعد مره انتا علطول كدا مكشر دا انتا حاجه تغم
بصله رعد نظره رعبته
حسام بتوتر:خلاص يارجوله انا مليش فيه
ريم بضحك:جبان ههههه
حسام بصلها بحب وبصوت خافت:يلا بقا غلبان مش عاوز اقوم ارزعه جوز اقلام النهارده
ريم بضحك:ياولا انتا هتعمل كدا ههههه
رعد بحده:بتقول حاجه يا حسام
حسام بخوف:انا.والله ما انا دي اختي مني
الجميع ضحك
إبراهيم:مش ناوي تتجوز بقا وتريحنا منك ياواد يا حسام
حسام بمرح:لاء السنجله جنتله بس ممكن افكر... وبص علي ريم
فجأه تليفون رعد رن
رعد:الوو
المجهول:................
رعد بحده:تمام احنا جايين.... وقفل
زياد:في ايه
رعد قام:يلا عشان سياده اللواء طلبنا في القطاع يلا
واتحرك ووراه زياد
حسام :تب استنا. ....ومد ايده عمل سندوتش واخد بيضه وجري ورا رعد وزياد
علي بضحك:والله مجنون ههههه
الجميع ضحك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الطريق كان راكب حسام مع رعد في العربيه وزياد لوحده
حسام :متعرفش عاوزنا في ايه
رعد:لاء معرفش
حسام بتوتر:رعد كنت عاوز اقولك حاجه
رعد:ها ارغي يا حس
حسام بتوتر:كنت عاوز. عاوز خلاص خلاص
رعد بصله:ماتقول بقا مش ناقصه لماضه علي الصبح
حسام:مش كدا بس.. رعد حااسب
فجأه خبط عربيه سوده قدامه واتصدمو
نزل رعد وحسام يشوفو لو في حد في العربيه وقربو من العربيه وملقوش حد فيها
حسام اتنفس براحه:الحمد لله مفيش فيها حد
رعد:تب كويس العربيه متخبطتش اوي
وقف زياد الي كان ماشي وراهم ونزل علطول
زياد بقلق:في ايه حد حصله حاجه
حسام:لاء حصل خير يلا اركبو نمشي
زياد:تب وصاحب العربيه
رعد:بعدين يلا اللواء مستني
وطلع وكل واحد ركب العربيه واتحركو
وبعد مامشيو ظهرت حد وكان بينده بس ما اخدوش بالهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القطاع
وصل الشباب ونزلو دخلو القطاع ويرأسهم رعد وهم الاتنين وراه
دخلو التلاته عند اللواء محمود
محمود:اهلا ياشباب اتفضلو
الشباب:أهلا بحضرتك
محمود:انا جمعتكم النهارده عشان عندنا مهمه كبيره هنقبض علي اكبر مافيا في البلد كلها تجاره اعض*اء تلاقي تجاره سلا*ح تلاقي تجاره مخدر*ات تلاقي كل حاجه شما"ل موجوده
رعد برفعه حاجب:تب واشمعنا احنا التلاته
محمود:عشان انتم اكفئ ظباط في القطاع كله
حسام بجديه:تب واحنا هنروح هنقود المهمه لوحدنا
محمود:لاء انتم هيكون معاكم وحده وهيا دي الي مبني عليها الخطه أصلا
رعد بغضب:علي اخر الزمن هتشغل معانا نسوان
محمود بعصبيه:رعد دي مش نسوان دي مش اي حد اصلا دي رتبتها وكفائتها متقلش عنكم حاجه في القطاع
رعد برفعه حاجب:ومين السنيوره سعادتك
محمود:عارف انك عنيد وعشان انا معتبرك ابني هقولكم
زياد :المهم يعني هيا مين
محمود:الرائد.... ملاك النجار.....
رعد:تب ودي فين بقا
محمود:علي وصول...... وفجأه الباب خبط
..........
محمود:ادخل.... اتفتح الباب ودخلت بنت لابسه بنطلون جينز اسود وتيشرت بنص كوم ابيض وعليه جاكت اسود جيلد وكوتشي ابيض وعامله شعرها ديل حصان ولابسه نظاره شمس سوده
محمود:تعالي ياملاك
(الرائد ملاك النجار تبلغ من العمر23سنه شخصيه جديه جدا في شغلها وقويه ومرحه ولون عيونها رمادي وبشرتها بيضه زي الثلج وشفايفها حمراء اللون وشعرها بني فاتح وحرير)
راحت ملاك وقعدت علي الكرسي الي في وش رعد
وقلعت نظرتها وحطتها علي التربيزه
ورعد والشباب بصلها بنبهار من جمالها
ملاك بزهق:ها يلا بسرعه عشان مش فاضيه ........والشباب اتصدمو من طريقتها
محمود بصلها شويه :تمام
وبدأ يشرح القضيه
........... بعد مده
محمود:وكدا يبقا تمام
ملاك:تمام عن اذنك انا بقا
محمود:تب مش هتتعرفي علي زملائك
ملاك بضيق:بعدين ياسياده اللواء. .. وعطيته ضهرها
محمود:انتي راحا فين دلوقتي
ملاك لفتله:اشمعنا
محمود بحده:ملاك
ملاك بصتله بملل:راحا عند يونس .... ولبست نضارتها
......... واكملت بسخريه :عن اذنك يا سياده اللواء
..... وخرجت
ومحمود بص على اثرها بحزن
كل دا والشباب مصدومين من طريقتها وان هوا ساكتلها
رعد:عن اذنك احنا.....
محمود بحزن وضيق:اتفضلو... وخرجو وهما مصدومين
زياد بصدمه : هيا بتكلمه كدا ازاي انا مصدوم
حسام :والله وانا كمان محتار دي مبلتش ريقه بكلمه حلوه
رعد بضيق:احنا مالنا يلا
وفجأه لقو العسكري جاي جري عليهم
العسكري بخوف:رعد بيه الحق بسرعه
رعد برفعه حاجب:في ايه
العسكري:عربيتك الكوتش كله نام والازاز متكسر وادشملت خالص....
رعد بغضب:نعممم وووو..............
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب ....