رواية عشقت صعيديه الفصل التاسع عشر 19 بقلم فرحه احمد


 رواية عشقت صعيديه الفصل التاسع عشر 19 بقلم فرحه احمد


#روايه_عشقت_صعيديه 

البارت التاسع عشر 


ممدوح _فاطمه انا مقدرش اعيش معاكي وانتي مش صيناني انتي طا


وقبل ما يكمل الكلمه وقفو ابو الحج عمران وقال اهدي ياولدي 


بلعقل أكده هي كانت قاعده معانا ولما عرفت انك جاي طلعت تستناك فوق كيف بقه هتجيب رجل غريب وهي خابره انك جاي في الطريق 


ولاكن كان الغضب عامي ممدوح لدرجه ان مركزش في كلام ابوه 


ولاكن اخواتو طلعو خدوه ونزلو علشان يهدأ شويه 

كانت ليلي هتموت من الغيظ وانسحبت علشان تهرب الرجل علشان ميعرفوش منو حاجه لاكن كانت غافله عن العيون اللي بترقبها 


اما في دار الحج عامر كان جالسين كلهم بطلب من عامر 


اللي قال انا طبعا عارف الظروف اللي ابنك فيها يا حمد ولاكن ده كان بختيارو دلوقتي قاسم الديب طالب ايدها بنتك مني وانا شايف انو شخص مناسب 


حمد بزعيق_ وه يابوي هحط يدي في يد اللي سجن ولدي 


محمود_ اهدي يا حمد وافهم وجه نظر ابوك 


قعد حمد وقال_ انا مش هحط يدي في يدو يا بوي 


عامر _هو سجن ولدك ظلم يا حمد اتبلي علي اياك 


حمد _بس بردو كان السبب 






عامر _عقلك في رأسك تعرف خلاصك انا عن نفسي رايدو لي مني هي تستاهل شخص جدع زايو 


كل ده والحريم قاعدين ساكتين خالص محدش يقدر يتكلم 


الكل بدا يطلع علي الاوضه بتاعتو وصفيه نزلت تتسحب علشان تقابل كوثر 


ولاكن لاجل الحظ كان كريم راجع من برا واستغربها وهي بتتسحب ومشي وراها 


عند فاطمه كانت صباح مرات اخو ممدوح قاعده جنبها وتحاول تهديها هي وسماح حماتها 


وفاطمه عماله تحلف انها مش فاكره حاجه خالص 


كريم واقف مزهول وهو شايف عمتو كوثر واقفه مع صفيه حاول يسمع الكلام اللي بيقولو 


صفيه _اي فين الحاجه 


طلعت كوثر حبوب واديتها ليها وقالت 

تحطيها لي عامر باشا في الشاي هي مرا وهيكون بيقابل وجه كريم 


شهق كريم بصدمه 


صفيه_ هموتو 


كوثر بشر_ اه هموتو انا عايزه الورث وبابن محسن اللي معاكي هنبلع ورث اكتر 


رجعت صفيه وكريم واقف مصدوم 


ليلي بخوف_ اخرج بسرعه قبل ما حد يجي وسرتي متجيش علي لسانك تاني 


ينفع تيجي علي لساني انا 

بتبص ليلي وراها بخوف بتلاقي عمران وقف بشموخ ووراه اولادو 


سالم راح نحيتها ضرب.ها بلقم وكان مكسوف جدا من اللي عملتو ومسك فيها وكان بيض.ربها جامد ولاكن لما إسماعيل حس انها خلاص هت.موت حاشها من ايدو 


عمران_ كيف الحيه كيف بتتلوني أكده يابت مالك انتي ومالك فاطمه عملتلك اي علشان تعملي فيها كده 


ليلي_ انتو ظلمني انا معملتش حاجه 


سالم_ معملتيش يازباله اي تاني كنتي عايزه تعملي تدخلي واحد علي مرات اخوي 


طلع ممدوح لي فاطمه 

الكل لما شافو خرج 


ممدوح_ فاطمه انا اسف اني شكيت فيكي بس انا كنت مصدوم 


فاطمه_ مصدوم!!  انت عارف عملت اي انت كنت هطلقني يا ممدوح انت فاهم 


ممدوح بندم_ حقك عليا يا فاطمه احنا عرفنا الحقيقه ليلي هي السبب 


فاطمه بنهيار _ لي انا عملتلها اي 


ممدوح بحزن_ غيره ليلي بتغير من اي حد حوليها ومش راضيه بيعشتها 


ويفوت فترا ويجي معاد فرح مالك وخديجه 


وطول الفترا دي كانت صفيه مش لاقيه فرصه تحط الحبوب لي عامر وكان كريم متابعها 


وحمد وافق علي قاسم وعملوا خطوبه علي الضيق من اسبوع


ومحسن اتحكم عليه ٧ سنين 


وفاطمه سامحت ممدوح اللي حاول بكل الإمكان مراضيتها وليلي سالم طلقها وطردها في الشارع من غير عيلها 


وجميله كانت عايشه حيتها بحزن شديد وفاكره انها مش في دماغ كريم 

ولاكن اللي متعرفوش ان كريم اكتشف انو بيحبها بس مبقاش عارف يرجع ليها ازي 


قبل فرح خديجه بيوم كان كريم عمال يلف حوليها 


خديجه بزهق _عزمتها يا كريم ريح نفسك 


كريم بفرحه_ حاول يداريها بستعباط هي مين دي 


خديجه _لاكن قالت مش جايه 


كريم بسرعه_ لي كده رني عليها تاتي 


خديجه بضحك_ لا والله


كريم بكسوف _واحشتني 


خديجه_ يبقه صلح غلطتك 


يوم الفرح كان لكل واحد شكل مميز والكل كان فرحان جدا 


واصرو يعملو الفرح في الصعيد دخل مالك الاوضه ليى خديجه


مالك_ اللهم بارك اي الحلاوه دي يا ديجه بجد انتي جميله اوي 


خديجه بكسوف_ عيونك اللي حلوه يا حبيبي 


مالك_ لا أكده اقع من طولي اومال 


خديجه بضحك_ لا امسك نفسك وضحكو مع بعض وخدها من ايدها ون لها عند الحريم وخرج ولاكن هو خارج نادت عليه ريم وقالت 


مبروك يا مالك طالع زاي القمر 


مالك بتوتر_ شكرا يا ريم بعد ازنك اطلع للرجاله 






كان الكل فرحان وبيرقص واتفجات خديجه بي ندا داخله عليها حضنتها جامد وهي فرحانه انها جتلها في اليوم ده 


ندا_ طالعه زاي القمر يا حبيبتي 


خديجه_ ياروحي انتي اللي قمر واحشاني اوي يا ندا 


ندا_ وانتي كمان ياروحي مصدقتش لما الست كريمه قالتلي انك خلاص هتتجوزي مالك مبروك ياروحي 


وقعدت ندا جنبها وهي فرحانه ليها جدا 


كانت ريم هتروح ناحيه خديجه ولاكن امها منعتها لانها عارفه انها ممكن تبوظ الدنيا 


كان كريم واقف مش علي بعضو عايز يشوف جميله رن علي فاطمه اختو وطلب يكلم خدبجه 


فاطمه في حاجه يعني 


كريم_ بطلي رخامه وادهالي 


فاطمه_ خدي كريم عايزك 


جميله كانت قاعده واول ما سمعت الاسم قلبها دق جامد اوي 


كريم_ خديجه انا عايز اشوف جميله ارجوكي 


خديجه بتلاعب_ لازم 


كريم_ خديجه انا مش بهزر


خدبجه _جميله كنت محتاجه اعدل شعري تاعلي معايه 


دخلت الاوضه لقت كريم موجود لسه هتخرج 


كريم _استني يا جميله انا اسف اني سبتك كنت مغفل معرفش حصل كده ازي ارجعيلي يا جميله واوعدك عمري ما هخذلك تاني ابدا 


جميله بصت علي بدموع وهي مش عارفه تعمل اي لفت بعنيها تدور علي خديجه ولاكن ملقتهاش فا فهمت انها عايزه تسبهم لوحدهم 


كريم_ انا عايز اكمل بقيت حياتي معاكي 


جميله _هزت رأسها بحب وقالت وانا موافقه يا كريم 


كريم_ حس كده ننزل نتكب الكتاب معاهم تحت وخدها من ايدها ونزل 


كانت جميله فرحانه جدا 


خرج كريم يعرف اهله 


عامر بضحك_ من غير كتب كتاب هي مرتك يابني ولسه في شهور العده يعني ممكن تردها


وعدت اليله بسلام ومالك خد خديجه وطلع اوضتهم اللي هيقعدو فيها لحد الصبح ويخدها ويسافر 

وكريم خد جميله وطلع اوضتهم 


#بقلمي_فرحه_احمد 


             الفصل العشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا    

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×