رواية عشقت مغتصبة الفصل الواحد والعشرون 21 الجزء الثاني بقلم حنين هاني


 رواية عشقت مغتصبة الفصل الواحد والعشرون 21 الجزء الثاني بقلم حنين هاني


بارت21
ذيدان. مش تحاسبي يانسه
يارا. اسفه بجد كنت بلف ومخدتش بالي اتفضل امسح القهوه بسرعه وداتو مناديل
مسح القهوه وهي واقفه من الموقف 
يارا. بجد انا اسفه طيب نحب نروح المستشفى عشان يلحقوك 
ذيدان. لا لا مالهوش لزمه انا هبقا احط مرهم وخلاص 
يارا. بجد اسفه والله اسفه 
ذيدان. خلاص والله مفيش حاجه فداكي
يارا. فدايا ازاي بس ده الكبايه مولعه نار 
ذيدان. حصل خير يانسه اسمك اي
يارا بتسرع. يار اي ده بتسال ليه
ذيدان باحراج. مش القصد حاجه يعني عمتا ده الكارت بتاعي وطلعها كارت انا معايا بيزنس كده علي قدي معرض عربيات لو احتاجتي حاجه ابقي كلميني 
يارا. اه شكرا عن اذنك ومشيت وفضلت كل شويه تبص عليه وتمشي تكمل
*********








في الليل
اعد مراد في الاوضه ودخلت دراين
دراين. مارو الي بحبو دايما في الشده واقف جمبي
مراد بصلها نظره شك. مارو والي بحبو كمان احكي
دراين. عاوزك في موضوع ياحبيي
مراد. شكلو موضوع كبير اوي 
دراين. عندك حق موضوع كبير واقف عليه مستقبلي 
مراد. عاوزه اي
دراين. رحله لي دبي لمدة اسبوع 
مراد. مش فاهم وضحي
دراين. انا عندي شغل مهم في دبي ومعايا مدير الاعمال بتاعهم وسيف مش راضي وقالي مفيش سفر يامعاكي مراد يالا
مراد. اه قولتلي اممم مش موافق
دراين. ليه يامارو علي الاقل تتفسح وهنخربها انا وانتا
مراد. عندي شغل مش هعرف اسافر قولتلك يلا اطلعي بره
دراين. بقا كده يعني يامارو يرضيك اختك حبيبتك مستقبلها يضيع انتا اخ انتا
مراد بتفكير. اي المقابل
دراين. عاوز اي 
مراد. انتي شايفه المقابل للموضوع ده اي
دراين. مش عارفه اي الي انتا عاوزو
مراد. ماشي انا هاجي معاكي ونشوف المقابل ده بعدين 
دراين. حبيبي يامارو حبيبي وباستو من خدو وطلعت جري
**********
عدا كان والامور ماشيه بهدوء وسافرت دراين ومعاها مراد
**********
خديجه. بابا راجع النهارده 
امام. خلاص انا هرن عليه وقولو 
خديجه. تمام مطره اقفل بقا باي
امام. اوك باي وقفل ورن علي عز
عز. الو
امام. استاذ عز انا امام
عز. اه اهلا وسهلا يامام
امام. انا تمام حضرتك كنت عايز اعد مع حضرتك شويه 
عز. ممكن بكره الساعه 8هنتظرك في البيت
امام. تمام 
وقفل وعز بيفكر مش عارف يعمل اي خايف من ردة فعلهم ليزعلو ويفكرو انو معندهوش دم
************
نور. يابنتي مالك بقا بقالك كام يوم مش مظبوطه
ميار. مفيش حاجه يانور قولت مفيش 
يحيي. نور اطلعي بره دلوقتي 
نور. حاضر وطلعت
يحيي. ميار قومي البسي وتعالي معايا 
ميار. معلش يا يحيي مش عاوزه انزل 
يحيي. انا قولت يلا خمس دقايق وتكوني مخلصه وطلع يستناها قامت لبست وطلعت 
يحيي. يلا بينا 
سماح. علي فين ياحبيبي 
يحيي. نازل الشغل هاخد ميار معايا عشان متحاجها
سماح. ماشي ياحبيبي 
ونزلو سوا وراح علي الورشه
يحيي. اي يما انتي جايه تعدي 
ميار. اومال اعمل اي
يحيي. يلا قومي ساعديني
ميار. اساعدك
يحيي. ايوه يلا تعالي ناوليني
ميار. ماشي يلا
*********
صحيت ليالي وكانت نازله الشغل بس نفسها تشوفو 
ليالي. ليالي لا انتي مخلصه الشغل هتروحي تعملي اي
قلبي. وحشتني اوى 
عقلها. يووه هو انتا بقا مش ناوي تجبها لبر معايا 
قلبي. اعملك اي يعني بقولك وحشني هو انتا ديما كده طالعلي في البخت
عقلي. عشان تصرفاتك بقت بايخه اوي 
ليالي. يوووه بقا ليالي اهدي كده ربنا يهديكي ويلا اطلعي علي الشغل وماشيه لقت نفسها غيرت الاتجاه فا القاب كسب كا الاعاده
********
اعد يوسف فاتح الشات علي رقمها وعايز يتبعت وخايف لحد يشوف الرساله ويحصلها مشكله شايفها فاتحه ومش عارف يعمل اي اخر مازهق بعتلها 
عامله اي
زهره استغربت الرقم ودخلت ردت. مين
يوسف. انا يوسف 
زهره. يوسف مين 
يوسف. يووه هي نسيتي ولا اي
انا يوسف بتاع الفوتوغرافر
زهره قلبها دق اول معرفتو. اه جبت رقمي منين
يوسف. ماهو انا خدتو منك انتي مش فاكره ولا اي
زهره. اه افتكرت معلش اصلي بنسا بسرعه 
يوسف. ولا يهمك بس قولت اطمن عليك
زهره. انا اسفه على الموقف الي حصل 
يوسف. تمام مفيش حاجه بس هو مين ده يعني 
زهره. ده اخويا وبيغير عليا شويه عشان كده عمل كده 
يوسف بفرحه انو طلع اخوها. لا تمام اهم حاجه انك بخير انا قولت اطمن عليكي 
زهره. شكرا ليك وقفلت وهو اعد يفرفر من الفرحه انو طلع اخوها
************







يحيي. مالك بقا
ميار بزعل. مفيش حاجه 
يحيي. علي فكره انا عارف انتي زعلانه ليه
ميار. اي يعني مش عشان حاجه 
يحيي. لا عارف عشان امام 
ميار بصدمه. اي
يحيي. مش قولتلك انا عارف 
ميار بزعل. لا مفيش حاجه عادي يعني يا يحيي
يحيي. علي فكره ياميار امام اتقدملك وانا رفضت 
ميار. اي ليه كده 
يحيي. هقولك انتي اختي وهو صاحب عمري ومحلتيش غيرو 
ودلوقتي لو كنت وافقت كان لما يحصل حاجه انا مكنتش هسكت وساعتها هبقا بكسرك لما اشد عليكي وساعتها هكون خسرتو مكنش ينفع 
عينها دمعت ومحاولتش تبين
يحيي. انتي قبل ماتكوني اختي انتي بنتي وانا عارف مصلحتك وانا عاوزك لما تتجوزي تختاري الي يكون فاهمك قبل مايكون عارفك 
ميار. حاضر ربنا يخليك ليا 
يحيي. ويخليكي ليا ياحبيبتي وحضنها 
شافت ليالي المنظر ده والدم فر في نفوقها
ليالي. احمم 
يحيي بص لقاها واقفه وباين علي ملامحها الضيق
يحيي. ميار خشي جوه واعملي شاي
ميار وهي رافعه حاجبها. ماشي بس مين دي 
يحيي. يلو ياميار ودخلت وهي بصلها من فوق لتحت
يحيي. صباح خير 
ليالي. صباح الخير 
يحيي. تعالي واقفه ليه
ليالي. انا اصلا ماشيه شكلي جيت في وقت غلط يابشمهندش
يحيي. لا ابدا في اي مالك شكلك مضايقه
ليالي وهي باصه لميار من جوه. لا ابدا وهضايق من اي بص يحيي مكان ماهي باصه ولقها بتبص علي ميار 
يحيي. طيب اتفضلي ياليالي
ليالي. لا شكرا كنت جايه اشوف اي اخبار الشغل
ميار. الشاي يا يحيي
بتبصلها ليالي وهي هتفرقع
يحيي. يلا خشي جوه 
ميار. ماشي ياحبيبي 
ليالي في نفسها حبك برص يابعيده يجيب اجلك وبصت ليحيي ولو عليها تمسكو تقسمو نصيين
يحيي. اتفضلي
ليالي. مش عاوزه اشربو انتا ولا اقولك روح اشربو معاها ياحبيبها وبصتلو بقرف ومشيت
يحيي. ليالي استني وطلع وراها ركبت العربيه ومشيت بسرعه 
هو في اي وسكت وبعدين استوعب 
معقول غيرانه من ميار وفكرها حبيبتي؟ 
يتبع
#بقلمي_حنين_هاني
#رواية_للعشق_معاني_اخري 

     

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا      

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×