رواية احببت متمردة الفصل الثلاثون 30 بقلم اسماء السيد
#احببت_متمرده part30
الجميع بدهشه:ايييه!!!
رعد ببرود:ااه مش همضي
قاسم:لييه يا ابني كدا دي اهم ثفقه في شركتنا وشركتكم
رعد بحده:اولا شركات رعد الدمنهوري لافه العالم كله ومش محتاجه لشركات حد
حسين بهدوء:بس لييه كده يا ابني حصل حاجه زعلتك
رعد ببرود وجمود:ولا زعلتوني ولا حاجه بس انا مش عاوز اتعاقد معاكم براحتي
اياد:لييه يا رعد ما تقولنا السبب
رعد:والله انا لما ددرستها لقيت انها ثفقه تتعبانه وبعدين انا حر عندكم شركات الدمنهوري التانيه تعاقدو مع مروان او مع جدي او ابويا او عمي
سالم:بس يا رعد يا ابني انت عارف ان احنا منعرفش نطلع جرام حديد من المصنع او الشركه من غير توقيعك وكمان انت الي بتملك الفرع الرئيسي والمصنع الرئيسي
رعد بضيق:هتعاقد معاكم بشرط
قاسم بسرعه:قول
رعد بص لملاك الي مستغربه وحاوط خصرها ورجع بص لقاسم بحده: 45%من شركه النجار الرئيسيه تتكتب بإسم ملاك
الجميع بصله بصدمه
حسين:بس 45 كتير اوي دا مايا اختها معاها 5%بس وملاك كان ليها 2%
رعد بحده:ميخصنيش قولت اييه ياحاج قاسم
قاسم بهدوء:موافق يا ابني لله الامر من قبل ومن بعد
ملاك بتوتر:بس انا
رعد بمقاطعه:هششش اسكتي
مايا بغل :يعني اييه موافق
قاسم بصرامه:يعني ملاك هتتساوي بيا في الاسهم
مايا وقفت بحقد وصوت عالي:وانا مش موافقه دا ظلم لييه هيا 45 وانا5 لييه
رعد بغضب:ولما انتي كنتي 5وهيا2 مكنش ظلم
مايا بتوتر وغل:انا استحق كل حاجه هيا متستحقش حاجه
رعد بقرف:انتي انسانه حقوده وانانيه ومتستحقيش اي حاجه
سالم:خلاص رعد بسس دي. في بيتك
ملاك بصت لرعد وهو حضنها وهيا كانت حزينه
رعد بحده وصوت رجولي خشن:اسمعي انا بقولك ايه وقدام الكل انتي مراتي وحبيبتي وانا هحميكي ومستحيل اخلي اي كلب او كلبه ولا ليهم لزمه يجيو عليكي وانا موجود وصدقيني بإشاره منك عندي استعداد اهد. الدنيا واطربقها علي اي حد يزعلك
ملاك كانت بتبصله بحب وامان وعيله النجار كلهم اتوترو معادا يونس واياد الي فرحولها ومايا كانت بتغلي من الغل والغيره
يونس بسعاده:تب وهنمضي امتا
رعد: هنعمل اجتماع وهتنقل الاسهم لملاك اخر الاسبوع
محمود:بس ملاك هتسافر اخر الاسبوع
رعد برفعه حاجب:عشان
محمود بتوتر:عندها مهمه في جنوب افريقيا ووزير الداخليه طالبها شخصيا
رعد بص لملاك وحس بنغزه في قلبه
ملاك بحده :مش هطلعها..... محمود اتعصب ورعد ابتسم
محمود بغضب:يعني اييه مش هتروحي
ملاك بغضب:يعني انا مش هروحها وانا حره
محمود بحده:انتي عارفه هتاخدي مكافأة كام وغير ك
كدا انتي هتبقي رتبه عاليه جدا بعد المهمه دي
ملاك:ميهمنيش انا مش هطلعها وانت. مش هتغصبني
محمود ببغضب:متنسيش اني رئيسك يا حضرت الظابط
ملاك وقفت بحده:ومتنساش اني من اقوي الظباط الي في المخبارات وبإشاره مني ممكن انفيك ياسياده اللواء بمكالمه واحده للوزير الي طالبني ولا اييه
محمود اتصدم:هيا بقت كدا
ملاك ببرود:افهمها زي ماتفهمها معاش ولا كان الي يغصب ملاك النجار علي حاجه حتي لو أنت فاهمم انا بكيفي اطلعها مطلعهاش بكيفي فاهمم
الكل كان مبهور بشجاعتها معادا نرمين ومايا الي بيولعو
نرمين:كنت عارفه انك عاقه من زمان انا ندمانه اني جبتك ولا حملت فيكي اصلا
ملاك غمضت عيونها وحست بغصه في قلبها وفتحتهم تاني
ووببرود:اولا يانرمين ههانم انتي متشغلنيش ولو علي انك خلفتيني او بتكرهيني فمتقلقيش القلوب عند بعضها
مايا بحربقه:متتكلميش مع مامي كدا يازباله
رعد كان هيرد بس قاطعته ملاك وهو مسك اعصابه بالعافيه وملاك قربت منها وضربتها بالقلم بقوه والجميع اتصدومايا حطت ايدها علي خدها بذهول
ملاك بغضب جحيمي:انتي تخرسي خالص فاهمه ورب العرش يا مايا لهندمك علي اليوم الي فكرتي فييه تقفي في وشي واقسملك بالله اني هدمركم كلكم وانتي اولهم فاهميين انا ملاك بس فعلي شطاني
مايا كانت مصدومه من قوه ملاك وردها الي اتغير عن زمان وكرهتها اضعاف ورعد فرح انها بدأت تاخد حقها
قاسم بهدوء:من حقك يا بنتي احنا كلنا غلطنا في حقك
ملاك بسخريه:هههه مين الي بيتكلم قاسم بييه انت فوقت متأخر اوي يا جدي لما انا قلبي وطيبتي ضاعو وبقا مكانهم جحود وقسوه جاي تقول احنا غلطنا في حقك
يونس:اهدي ياملاك
ملاك بدموع مكتومه:انا هاديه خالص ولا يشغلوني ااصلا
قاطعها رنه موبايلها فطلعته من جيبها
ملاك بحده:الوووو
جمال:انتي فاكره انك كدا كسبتي لما هربتيه
ملاك ببرود:انا ولا كسبت ولا حاجه عاوز ايه ومن الاخر
جمال بخبث:بدأتي تفهميني تعالي نتقابل ونحلها ودي
ملاك:فيين
جمال :تعالي............ هستناكي
ملاك بخبث:تتطلبي الكل فاهمم و مسافه السكه...... وقفلت
رعد:ميين
ملاك بهدوء:عن اذنك يارعد ورايا حاجه ولما ارجع هقولك
رعد بحده:حاجه اييه
ملاك بصت ليونس الي اتوتر:حاجه كدا
رعد:هاجي معاكي
ملاك:لاسف مينفعش لو في حاجه هكلمك
رعد بحده:ملاك خلي بالك من نفسك انا واثق فيكي
ملاك بإبتسامه:ان شاء الله ... وبحده ليونس:ورايا يابيه عشان نخلص.... واتجهت للخارج
يونس بتوتر:عن اذنكم.... وجري وراها ورعد بص علي اثرها بقلق وفتح تليفونه وبعت رساله لحد وسابهم ودخل مكتبه.....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول... بيوصل يونس وملاك
يونس:ملاك انا مش جاهز
ملاك بهدوء:معاك الفلاشه
يونس هز راسه وملاك اتنهدت
ملاك:واد يا يونس انا عاوزاك تجمد كدا عشان نخلص بقا وعاوزاك تتثق فيا فاهمم انت عمرك وثقت فيا وانا خذلتك
يونس بتوتر:لاء بصراحه
ملاك بهدوء:خلاص يلا معايا
ونزلت وهو نزل وراها ودخلو مكان أشبه بمخزن
جمال:اهلا نورتينا
ملاك بحده:فيين الباقي
جمال:اهم حازم واسلام جوااا وكمان جايبه يونس معاكي
ملاك ببرود:عشان نخلص
جمال:اتفضلي ياحضرت الظابط ... ودخل ودخلت وراه هيا ويونس
حازم بتوتر:يونس
يونس بصله بقرف ومرضش علييه
اسلام بإعجاب:واو يخربيت حلاوتك ايه المكنه الالماني دي ياجمال
جمال بحده:اخرس
ملاك بحده:عاوزيين اييه بقا وتحلو عنا
جمال:الفلاشه ومش هنقرب لكم تاني ابدا
ملاك بخبث:فيها اييه الفلاشه دي بقا عشان هتموتو عليها
بص الشباب ليونس الي. كان متوتر
ملاك بحده:ها
جمال بتوتر:ملكش فييه بيتهيألي
ملاك بغضب:نعممم ياروح امك
جمال :فيها الي فيها انجزي
ملاك حطت رجل علي رجل ببرود:1,, 2,,3,,
اسلام:هو في اييه
فجأه لقو الباب اتكسر ودخلت الشرطه واسلام وحازم ركعو علي الارض وجمال جري عليها ورفع عليها سلاح ويونس خاف عليها جدا
يونس:سيبها يا جمال
جمال بغل وتوتر:لاء مستحيل دي طوق النجاه
فجأه ملاك داست علي رجله وهو بعد غصب عنه وهيا مسكت سلاحه وضربته بيه في رجله والعساكر قربو واخدوه وهو بيصرخ
الشرطي:شكرا ياحضرت الظابط علي مجهودك
ملاك:ولا يهمك بس لازم ياخدو عقابهم
الشرطي:اكييد بس استأذنكم. تتفضلو معايا عشان. نقفل المحضر
ملاك:تمام... وخرجت ووراها يونس الي مش مصدق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري.... وتحديدا علي الغداء
كان متجمع الجميع والنفوس هديت شويه والجوو. بقا لطييف ورعد لسا في المكتب
قاسم:انا بعتذر والله علي الشوشره دي
سالم:خلاص ولا يهمك يا قاسم
خرج رعد من مكتبه واتجه للسفره وكان يترأسهم
جميله:انت كويس ياحبيبي
رعد:ااه كويس
فجأه بيدخل يونس وملاك وهما ببضحكو وباين عليهم االفرحه ورعد اتنهد واخد نفس وكأن روحه رجعتله
سالم:اتأخرتو لييه
ملاك:معلش ..... وقربت قعدت جمب رعد الي كان بيبصلها بهدوء وضيق ويونس قعد جمبها
رعد بحده:كنتي فيين
ملاك :ممكن ااقولك علي انفراد بعديين
ررعد اومأ ليها وبدأ ياكل وهيا كمان بتاكل
جميله:كلي بشاميل وبوفتيك
ملاك:انا مبحبش البشاميل بلحمه ومش بحب البوفتييك
جميله بطيبة:خلاص كلي الي تحبيه ياحبيبتي
ملاك بإبتسامه :حاضر
وبدأت تاكل ومايا بتبصلها بشر وكره وبتتوعد ليها ويارا كانت بتبص ليونس بإعجاب
قاطعهم تليفون رعد الي رن وكان رقم غريب
رعد:الووو
وصله صوت هو عارفه كويس:رعد الوو سامعني يارعد
رعد اتصدم:ااه سامع
الشخص:الحقني انا في ورطه بسرعه
رعد بقلق:فيين في ايه
الشخص:هبعتلك لوكيشن بسرععه... وقفل
رعد بسرعه:حسام ورايا عن اذنكم... وخرج بسرعه ووراه حسام الي بصله بغيظ وملاك قلقت
حسام بغيظ:حسام وزفت انا جعان انا مالي... ومد ايده اخد طبقه وحط فيه اكل كتير واخده وومشي
سالم بضحك:انا لو مومتش من المرض هموت بسبب حسام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب
