رواية احببت متمردة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم اسماء السيد

رواية احببت متمردة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم اسماء السيد

#احببت_متمرده part24

في اميركا..... وتحديدا في غرفه ماكس
كانت انيتا قاعده قدام التسريحه وبتسرح شعرها
وماكس رايح جاي في الاوضه بقلق وتوتر

انيتا:ما بك ياحبيبي

ماكس بتوتر:لا اعرف وغير قادر علي التفكير يا انيتا كل شيء متوتر هنا لا اعلم ما افعل

انيتا قربت منه وبقلق:احكيلي ماذا بك

ماكس بقلق:الان الساعه الواحده صباحاً وچون مختفي اليوم وروكي ايضا يريد الاجتماع وامضاء العقود هنا ولا اقدر علي تنظيم افكاري

انيتا بهدوء:ماكس حبيبي ارجوك اهدأ ان چون زير نساء واكيد حاليا مع اي واحده ولو علي امضاء العقود ف انا شايفه ان روكي قرر صح

ماكس بستغراب:كيف صح

انيتا بخبث:اولا سيتطمأن لنا ثانيا سنقدر ان تحكم في الامان لان كل الموجود والاكثر ستكون رجالك يعني مع اول حركه غدر او اعتراض سنكسب المعركه ما رايك وهنا امان اكثر من المقر صدقني وثق في 

ماكس بتفكير وخبث:تصدقي صحيح... وضحك بخبث وهيا ضحكت بخبث ومياعه 

(غلبانين ميعرفوش ان احنا معانا رعد الوحش المهين 😎) 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح رعد وملاك.

بيصحي رعد وملاك بتكون لسا نايمه وبيقعد يبصلها بحب 
ويحرك ابهامه علي ملامحها

رعد بإبتسامه:عمري ما كنت اتوقع اني اقع في حبك يابنت الايه انتي حقيقي انتي وقعتيني ياملاكي ومش هسيبك اما اخليكي تحبيني.... وقرب وباسها بخفه وفضل يبصلها وسرحان في ملامحها البريئه 

فجأه ملاك بدأت تتمغط وهو ابتسم عليها وفتحت عين واحده وبصتله وقفلتها تاني

ملاك بنوم :انت بتبصلي كدا ليه 

رعد بهيام:سرحان فيكي يا ملاكي

ملاك فتحت وبصتله بنظره غريبه وهو استغربها

رعد بستغراب:مالك اتسمرتي كدا ليه

ملاك ببرود:ولا اتسمرت ولا حاجه وهرجع اقولك تاني بلاش تحبني انا يارعد لان كلها اليله وبكرا هنفترق وهنطلق لما هنرجع تمام 

رعد نزل من علي السرير وحط ايده في جيبه و بحده:بس انا مش هطلق ،، 

ملاك بوجع وقسوه:كله كلام انت حبتني وانا مش بحبك وعمري ماهحبك يا رعد انت مجرد تسليه تضيعلي وقتي في السفريه دي وبس فاهم وانا مش عاوزاك 

رعد بغضب جحيمي:تصدقي بالله انتي خساره فيكي اي لحظه حب انا عطيتهالك عارفه ليه لانك قاسيه ومعندكش قلب ومن حق فعلا عيلتك وامك شخصيا تكرهك عشانك مش بتقدري ولا بتحسي

ملاك حست بغصه في قلبها وبهدوء ودموع مكتومه:خلاص ايوا انا كدا وانا حره حل عني بقا وشوفلك واحده تقدرك وتحبك انا مبحبش ومبعرفش احب

رعد قرب منها ومسكها من فكها بقوه وغضب ووجع في قلبه:ولما انتي مبتعرفيش تحبي ليه طلعتي الحب الي جوايا انا كنت قاسي وجاحد ومعرفش يعني ايه حب من تاني ليه تعملي كدا بس اقولك حاجه لما هنرجع انا هطلقك ونخلص وانسي اي حاجه بينا فاهمه.. 

وسابها واخد علبه السجاير وقميصه وخرج من الاوضه وقفل الباب بقوه لدرجه انها اتخضت وفضلت وقفه بتستوعب لحد ما بتسمع صوت فرمله عربيته الي خرج بيها بسرعه جنونيه 

ملاك بدموع وكسره:لازم منقربش من بعض انا لعنه علي اي حد بقرب منه وانا بحبك ومش عاوزه يجرالك حاجه وكمان انا مبقتش اثق في اي حد سامحني يارعد ارجوك سامحني
صدقني الي حسيته معاك محستوش مع حد والله .. 

ودخلت الحمام وفتحت الميه الساقعه ووقفت تحتها بهدومها وكانت الميه بارده جدا بس قلبها كان بيوجعها وكانت بتعيط والميه بتغرقها..

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر النجار..... وتحديدا في الصالون... كان الجميع لسا قاعد وبيتكلمو سوا والعيله محبتش مايا زي ملاك 

ابراهيم:انا بقول نستأذن احنا 

قاسم:ما انتو قاعدين يا ابني قول حاجه ياسالم

سالم:معلش فعلا الوقت اتأخر ولازم نمشي 

نيره:والله هتوحشونا 

جميله بطيبه:ان شاء الله العزومه الجايه عندنا اول ما الاولاد يرجعو 

نيره بإبتسامه:ان شاءالله نورتونا 

مايا بغرور:ما تخليكو كمان شويه يا طنط دا انتو لطاف خالص 

يارا بسخريه:معلش اصل احنا بنام بدري 

مايا بصتلها بتكبر ويارا بدلتها النظرات المتكبره وبقرف 

ريم بحب:عاوزه حاجه ياندوش هكلمك

ندي بإبتسامه:وانا هبعتلك ياحبيبتي هتوحشيني 

ريم :وانتي اكتر..... وحضنتها 

سالم:يلا....... وسلمو ومشيو واياد اخد ندي وطلع فوق 

قاسم بإبتسامه:والله احلي واجدع صاحب حقيقي

حسين:فعلا والله 

نيره:ربنا يديم الموده والرحمه بينا يارب

قاطعهم رنه تليفون محمود الي اتصدم ورد بسرعه

محمود بتوتر:ايوا سيادتك اتفضل

الشخص:ازايك يامحمود

محمود بخوف :بخير سيادتك اي اوامر

الشخص بحده:فين الرائد ملاك النجار 

محمود بتوتر:الرائد ملاك النجار في مهمه سعادتك

الشخص ببرود:مهمه ايه

محمود:ملاك النجار في امريكا الجنوبيه سيادتك في حاجه ولا ايه

الشخص:هيا لسا المهمه دي مخلصتش

محمود بسرعه:لاء لسا مخلصتش تب في حاجه

الشخص بحده:ااه اول ماترجع بسلامه تيجيلي عشان هكلفها بمهمه في جنوب افريقيا ومحتاجها هيا بذات 

محمود بتوتر:تحت امرك يا باشا 

الشخص بتحذير:محمود ملاك النجار لازم تطلع المهمه دي الباشا طالبها بلأسم فاهم

محمود:فاهم سيادتك فاهم... والخط اتقفل

قاسم بستغراب:في ايه يا محمود مالها ملاك ومين الي كان بيكلمك

محمود بتوتر:مساعد وزير الداخلية 

الجميع:ااايه؟ 

حسين:وعاوز ملاك في ايه

محمود:طالبين ملاك في مهمه في جنوب افريقيا بعد روجعها فورا وطالبها بلإسم

مايا بغل:وهو مفيش غيرها ولا ايه 

محمود بتوتر:لازم اول ما ملاك ترجع تروح المهمه دي 

قاسم:ودي خطيره ولا ايه 

محمود بقلق:لو الي هتروحها خطيره مش هتكون اخطر من الي هيا فيها حاليا انا لازم اتواصل مع المخابرات الامريكيه 

حسين:اهدا يامحمود انت متوتر كدا ليه 

محمود :مش متوتر انا مرعوب دي المره التانيه الي وزير الداخلية يطلبها بلإسم  يعني ملاك بقت معروفه تخيل اخر مهمه ليها في العين السخنه كانت اسبوعين اخدت مكفأه 5مليون جنيه 

مايا بحقد:بس ملاك مش بتحب الشرطه وبعدين من امتا وهيا حلمها الشرطه وناجحه كداا

نرمين ببرود:سيبك منها ما اللهي تموت ولا تولع ملناش دعوه 

يونس من وراها بغضب:يا مرات عمي اتقي الله دي بنتك بردو 

نرمين بملل:هيدينا المحاضره اهوو

يونس بقرف:صدقوني ملاك لما هترجع بسلامه ان شاء الله مش هتسكتلك وخصوصا ان حبيبت القلب مايا رجعت 

مايا بخبث:مالك يايونس انت محموق ليها كدا ليه ما انا وهيا ولاد عمك بردو  ولا اييه

يونس ببرود وقرف:وبعدين مين قالك ان ملاك بنت عمي تؤ تؤ ملاك دي صاحبي واخويا وروحي وحته من قلبي انا ااه يمكن زعلتها الفتره الاخيره بس هيا الوحيده الي حاسه بيا وبعدين متنسوش انها اختي وراضعين من ام واحده  ولا ايه اصل طنط نرمين مكنتش بترضي ترضع ملاك وكانت بترضعك انتي فكانت امي بترضعها يعيني ومتنسيش كمان انها كانت بتكبر قدام عيني كل يوم 

مايا بسخريه وحقد:الله عليك في الكذب والافلام ايه يايونس عندك حاجه كمان 

يونس ببرود وعدم اهتمام:انا اصلا هبقا بقل من نفسي ومن هيبتي لو فكرت اتكلم مع واحده زيك مقرفه ومتكبره والله ماعارف العيله بتحبك علي ايه 

محمود بحده:يونس احترم نفسك

نرمين بكره:انت مش محترم انك تكلم بنت عمك كدا

يونس بقرف:جتكو القرف اتنيلو انا غاير اصل البيت بقا يقرف حاجه اخر غم وهم ..... وسابهم وخرج

مايا اتغاظت وكانت بتخطط لحاجه 

حسين:معلش يا بنتي امسحيها فيا انا المرادي

مايا بغرور:اوكي ابقي ربي ابنك بقا ياعمي.... وطلعت فوق
وحسين اتضايق وطلع ووراه نيره 

قاسم :لله الامر من قبل ومن بعد انا مش عارف احفاد النجار حصلهم ايه كدا.... واتجه لمكتبه

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند مرام.... وتحديدا في المطبخ 

كانت خلصت الاكل وعملت مكرونه بشاميل غير الي باظت وبانيه تاني وبوفتيك وجهزت السفره وعملت سلطه وبطاطس وزيتون وكانت عامله كل دا بحب

مرام بحب وابتسامه:يارب يعجبه بقا يارب

واتجهت للخارج وكان مروان لسا نايم قربت منه بتوتر

مرام بتوتر:مروان مروان ... حطت ايدها علي كتفه بتوتر
مروان يامروان

مروان بنوم:اممم 

مرام بهدوء وتوتر:يلا عشان تاكل 

مروان بنوم ودون وعي:لاء انا عاوز انام... ومسك ايدها فجأه واخدها في حضنه وادالها ضهره وهيا قلبها كان بيعلو ويهبط بتوتر رهيب

مرام :مروان يامروان... وحاولت تسحب ايدها مقدرتش لانه قابض عليها بقوه لحد ماشدتها بقوه ومروان اتضايق وفتح عيونه بنوم

مروان ببرود ونوم:عاوزه ايه دلوقتي

مرام بغيظ طفولي :عاوزه حضرتك تقوم تاكل 

مروان قعد علي الكنبه وبزعل:اكل ايه بقا مالمكرونه فاتها باظت 

مرام بمرح:ما انا سخنت الاكل تاني تعالي نشوف باظ ولا ايه بقا قوم

مروان بضيق:عوزاني اكل مكرونه معفنه لاء وكمان عاوزه تجربي فيا اتكلي علي الله يا مرام 

مرام مسكت ايده بطفوله وشدته وراها وهو كان ماشي بغيظ:يابنتي سيبيني بقا انا مش هجرب حاجه... بس سكت لما شاف السفره

مروان بدهشه:مش معقول ان دا اكل امبارح بس مكنش في بوفتيك

مرام بضحك وضربته في كتفه بخفه :عد الجمايل بقا دي هديه عن تعبك معايا امبارح وعملتلك اكل جديد لان التاني باظ

مروان طبطب علي شعرها واتكسفت جامد وقرب بهدوء وقعد وبدأ ياكل وهيا قعدت قصاده 

مرام بإبتسامه وخجل:اايه رايك بقا 

مروان بإعجاب:والله العظيم تحفه وعجبني اوي تسلم ايدك شكرا علي تعبك

مرام بإمتنان:لاشكر علي واجب انا الي بشكرك من كل قلبي يامروان علي وقفتك جمبي بجد شكرا

مروان ابتسملها:متشكرنيش احنا صحاب يا مرام 

مرام ابتسمت بحزن :ااه اكييد .... بدأت تاكل 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووووب 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا    

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×