رواية عشق ابيض واسود الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم عائشة الكيلاني


 رواية عشق ابيض واسود الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم عائشة الكيلاني


اسر بصلها بصدمة :- اي 

الدكتورة :- للاسف مفيش علاج عن اذنك 

الدكتورة مشيت اسر سند راسه على الحيط و هو حاسس بوجع و انكسار كله وراء بعض منى و بعدين هنا و دلوقتي امو و يعلم الدور الجاي على مين فاق على صوت الفون كانت لبنى اتنهد بوجع و حزن:- الو يا لبنى 

لبنى رايحة جاية بقلق و عصبية شوية:- انت فين يا اسر اتاخرت ليه كل دا من امبارح و انا معرفش حاجة عنك هو لدرجة دى انا اخر اهتماماتك قعد مع اهلك و سيبني انا على نار من قلقي عليك 

اسر اتنهد:- هنا ماتت يا لبنى 

لبنى بعدم فهم:- هنا مين 

اسر:- اختي ماتت و امى مش هقدر تتكلم ولا تمشي تاني 

لبنى قعدت على الكرسي بصدمة و خضة:- ط طب انت فين  انا جيالك حالا 

اسر:- لا انتي تخدي العيال و تطلعي على البيت و ياريت متتحركيش تقعدي مع العيال مش اكتر مفهوم يا لبنى 

لبنى بهدوء:- حاضر يا حبيبي 

لبنى قفلت مع اسر و جهزت نفسها و اخدت العيال و خرجوا بعد وقت وصلوا البيت 

و طالعت شقة نورا تقعد مع العيال بالليل كان العزاء خلص الكل راح على بيته طبعا اهل لبنى كانوا موجودين معادة ياسمين 

شاهين طالع شقة عماد و نورا كانت لبنى واقفة و خرجة من البيت نور استخبت في لبنى مش بتكره لكن مشهد و هو بيطرد امها محفور في بالها 

شاهين بصدمة:- نور انتي خايفة مني 

نور هزت راسها بنفي :- انا مش عايزة اقعد هنا ارجوكي يا طنط 

لبنى بصتله بهدوء :- بنتك محتاجة وقت يا شاهين علشان تنسي الى حصل و الى شافته عن اذنك لازم امشي 

لبنى مسكت ايد نور و سليم في الايد التانية و نزلت شاهين بيبص على بنته بصدمة :- معقول تكون شافتني 

في شقة سمر لبنى اطمنت انها بخير قبلت راسها و مشيت نورا طبعا اطلقت و اخدت شنطة هدومها و مشيت و هى حاسه بقهرة و وجع عماد اتجوز عليها و طلقها بكل سهولة ا

اسر مسك فون هنا كانت مسجلة بصوتها و احتفظت بالتسجيل دا 

انا عارفه انك هتكرهني و مستحيل تطقني بس انا هسجل الكلام دا لو حصلي حاجة منى بريئه مسرقتش حاجة ولا عملت اى حاجة من الى قولنا عليها ، امى امى هى الى سرقت الفلوس الى في الورشة علشان متعملش فرح ولا اى حاجة لى لبنى ، سامحني يا اسر وحيات ربنا سامحني والله ما كان قصدي كل دا صحيح منى مماتتش عادي ، سماح خنقت منى لانها كشفت سري و كانت هتفضحني في سماح خنقتها بالطرحة الى كانت في رقبتها و شهد هى الى ولعت في لبنى لو تلفوني وقع في ايدك يبقا انا روحت لى الى احسن مني و منك امانة عليك تسامحني ياخويا 

اسر قفل الفون بصدمة كور ايديه بغضب حط ايديه على راسه بجنون و ضياع مش عارف يعمل اي لكن نزل بسرعة راح القسم و قدم التسجيل لى الشرطة و بعد ما اتاكدو ان التسجيل حقيقي قرروا يقبضو على سماح 

بعد وقت في البيت في شقة سمر 

سماح واقفة قدامها و ايديها على خصرها:- مالك يا حبيبتي 

سمر بصتلها 

سماح :- يا منى يا هنا تعالوا حماتي عايزاكم 

قالتها بضحك و سخرية بصتله ببرود:- لا يا حبيبتي انا عايزكي تهدي كدا علشان نعمر مع بعض بعد ما كلهم غارو و انا الى اتبست فيكي بعد ما بقيت عاجزة و خارسة ما شاء الله قرفني و انتي بصحتك و هتقرفني و انت عاجزة اي بتبصلي كدا ليه مش عجبك كلامي نادي و عيطي زى ما انتي عايزة محدش هيعرف بى الى هعملو اسر و مشغول بحياته و شاهين يعيني اتجنن بعد ما قتلت مراته 

قالتها و هى بتقرب من سمر بابتسامة شماته :- تستاهلي انت المفروض تخدي اعدام على مصايبك دى مش هتهدي بقا يا سمورة قوليلي بقا صندوق دهبك فين بيم ان هخدمك اخد اتعابي 

سماح فتحت الدولاب و قلبت الهدوم و كل الى في الدولاب بجنون سمر بتحاول تصرخ أو تتكلم بس ازاى سماح بغضب قربت و بقت بتهزها بقوة و غضب:- وديتي الدهب فين يا سمر وديته فين انطقي انتي فاكرة نفسك انكي هتصعبي عليا بى الشويتين دول لا يا مامااا فوقي

 و قولي فين دهبك 

طبعا سماح كانت نسية تقفل باب الشقة و الأوضة طبعا الشرطة جت و كانوا سامعين صوتها و شايفين كل حاجة 

عاصم مكنش مصدق لكن لم شافها اتصدم 

سماح بغل:- هقتلك يا سمر هقتلك زى ما قتلتها هرتاح منك و منهم ساامعة 

سماح لفت وشها شالت ايديها من على سمر بارتعاش :- ع عاصم 

عاصم شدها و ضربها كف سماح حطت ايديها على خدها بصدمة عاصم بصلها بصدمة و احتقار:- مكنتش اعرف انكي كدا ، انتي طالق يا سماح طالق بالتلاتة انا بكرهك 

الظابط:- اقبضو عليها ، انتي مطلوب القبض عليكي كل الادلة ضدك هتوتها 

العسكري حط الاساور في ايديها و مشيو سماح كانت بتحاول تحرر نفسها منهم و هى بتصرخ بانهيار و تبص على ابنها الى كان بيبص لاسر و ابوه بكره خبة وشها في حضن شهد الى بطبطب عليه بحزن و فرح 

عدت ايام مكنش في جديد غير ان شاهين اتصلح مع نور و اسر بين امه و لبنى شهد الى بتمثل دور الملاك لكن هى بحالات مع سمر و اوقات لبنى بتروح لم بتكون كويسة طبعا شاهين لسه في نفس حالته عاصم بقا اتجوز على طول سماح اتحكم عليها بى الاعدام طبعا سماح وصت شهد انها تربي ابنها 

بالليل عند اسر و لبنى 

لبنى مسكت ايديه :- مالك يا حبيبي حاسك غريب بقلك فترة 

اسر باحراج:- انا عارف ان لو فضلت عمري كله اعتذر مش هعرف اوفيلك حقي حقك عليا يا حبيبتي 

لبنى بابتسامة و حب:- يا حبيبي و انت ذنبك اي و تعرف منين انه فخ احنا الحمدلله بخير حياتنا اتظبطت ابننا كويس و يارب يجي بخير 

اسر قبل ايديها بحب:- ان شاء الله يا روحي 

لبنى:- يا تري هتفضل تحبني زى دلوقتي ولا هتتجوز عليا زى ما اخواتك عملو 

اسر :- مفيش ست في الدنيا تملي مكانك ولا عيني و بعدين هما يستاهلو الصراحة لبنى انتي مش بنادمة 

لبنى بصتلها بصدمة مزيفة:- قصدك انى عفريت جينية يعني 

اسر بحب:- و احلي جينية و احلي نجمة كنت هموت و اطولها و لو فضلت اقولها عمري كله مش هزهق بحبك 

لبنى:- بس انا مش بحبك 

اسر بصلها بزعل 

لبنى:- انا بموت فيك 

اسر قبل راسها و حضنها 

عشق ابيض واسود 🤍 🖤 

عائشة الكيلاني


          الفصل الاول الجزء الثاني من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×