رواية عشق ابيض واسود الفصل السادس 6 الجزء الثاني بقلم عائشة الكيلاني
نور اتستعت عينيها بصدمة جميلة سحبت السكينة الرؤية بدات تشوش قدامها وقعت في الارض و شريط حياتها و الماضي بيمرو قصاد عينيها راسها خبطت في الارض و غمضت عيونها غابت عن الوعي
جميلة بابتسامة انهيار :- قتلتها قتلتها انا كسبت خلاص يا نور انتي روحي لاهلك و قاسم هيبقا مبيحيش غيري هه قاسم بيحبني انا هو قالي كدا
قالتها و هى بتطعنها تاني سحبت السكينة و طعنتها تاني سحبت السكينة و طعنتها تاني و مع كل طعنة تقول كلام غريب و مش خايفة من الدم الى بقا على الارض و السكينة بصتلها بغل و طعنتها تاني في جانبها و سحبت السكينة
لبنى واقفة وراها بصدمة قالت بصوت مرتعش:- جميلة حبيبتي بتعملي اي
جميلة بابتسامة:- خلصت منها يا امي أيوة زى ما بقولك كدا خلصت من العاق الى بيني وبين قاسم حبيبي قتلتها
لبنى اتسعت عينيها بصدمة و جنون زقت جميلة اتجمدت مكانها لم شافت نور بالمنظر دا واقع على الأرض و سائحة في دمها جريت عليها حضنتها و بتضرب على وشها بخفة:- نور نور حبيبتي سامعني ردي عليا ردى على امك يا حبيبتي
جميلة بتضحك و مسكة السكينة:- خاينة يا امى خانتني و حبته ضحكت عليه و دلوقتي بتضحك عليكم ال****
لفت وشها كان ياسين قال بغضب و جنون لم شاف نور كدا:- اخرررسي بقااا انتي هتفوقي امتييي حرااام عليكي فوووقي
قالها و هو بيهزها بجنون و حزن بعد عنها و جري بسرعة شال نور و جري برا الاوضة كان هيوقع على السلم كذا مرة مش شايف ولا سامع غير صوت قلبه الى بيقوله نور لو جرلها حاجة هيقف هو كمان نور عند ياسين الحياة الحياة و الدنيا بالنسبة له هى نور خرج من الفيلا حطها على الكنبة وراء في العربية و ركب مكانه و اتحرك كان بيبص عليها بقلق و رجاءا بعد وقت وصل المستشفى الممرضات حطوها على الترولي و دخلوا المستشفى قدام باب غرفة العمليات الممرضة وقفت قدامه:- ممنوع يا استاذ
ياسين قبل ايديها و دخلوا غرفة العمليات
ياسين سند راسه على الحيط بألم و مرارة بين نارين نار فيها اخته و الى حصله مكنش يتخيل أو يتوقع ان جميلة ممكن توصل لحالة دى صاحية بس لا دريانة بكلامها ولا تصرفاتها نار نور صحيح متعصب و زعلان من تصرفاتها و طريقتها و اسلوبها معاه الى من غير سبب بس برضو هو مش عايزاه تسيبه أو يعيش من غيرها اما في القسم
قاسم :- جاي طبعا تتفرج عليا و انا محبوس جاي تشمت فيا
اسر بص له بحادة و احتقار و ضربه كف خله ينزف مسكه من هدومه:- اااسمع انا لا جاي افرح فيك ولا العبط الى في دماغك دا يا ابن سماح و تربية شهد انا جاي اقولك انى مموتش علشان تذل بنتي و انا ساكت تبقا غلطان و اوى كمان بقا بتمد ايدك عليها يروح امك طب قبل بقا الى هيحصلك على ايدي يا نربية شهد
كمل بوجع:- بقا بعد ما حبيتك و اتحددني و اتحدد الدنيا كلها علشانك تعمل فيها كدا يا حقير
قالها و هو بيضربه كف بس كان اقوى قاسم بندم و خوف:- غ انا معملتش حاجة مكنش قصدي ، انا سبتها و قولت ارجع ملقيكيش بس اقسم بالله العظيم ما عملت حاجة تانية والله العظيم ما بكدب عليك
اسر ضربه في كتفه:- لا راجل يلا راجل تبريرك دا ولا حاجة ولا هيهز شعرية مني ولا هرجع عن قراري ابوك قالي اربيك و انا معنديش مانع محدش هينقذك مني صح هستني اي من واحد زيك واحدة حرابت بيوت و قاتلة
قاسم بص له بغضب:- امى دى اشرف منكم
اسر ضربه كف تاني:- اشرف من مين يالا ها اشرف من مين امك مكتفتش بى موت منى لا كمان كانت هتقتل امى امك الى انت فكرها ضحية دى السبب في تدمير حياات نور و اخوها بسببها كل حاجة ادمرت بس ملحوقة
اسر لف و لسه هيخرج وقف على صوت قاسم
قاسم بصدق:- صحيح كان غرضي انتقام بس انا حب جميلة بحبها و مستحيل اعيش من غيرها
اسر بص له بحادة و سخرية و
خرج من مكتب الظابط خرج من القسم ركب عربيته كان متجه لشركة لكن الفون رن
اسر:- الو يا حبيبتي
لبنى:- ااانت فين و سايبن في المهزلة دى انت لازم تجي بسرعة و تتصرف رجعلي بنتي يا اسر ابوس ايدك اعمل حاجة جميلة بقت من غير وعي
اسر اتنهد بحزن:- هو حصل اي
لبنى بجنون و خوف:- م معرفش دخلت اوضتها لقيتها بتطعن نور بالسكينة كذا طعنة البت بتموت مش عارفه اذا كانت عايشة أو ميتة
اسر ضرب ايديه على التركسيون:- و انتواا كنتوو فين ازاي دا يحصل ااازاي انتوا بتعملوا اي يا لبنى اسمعي البت لو جرلها حاجة قسما بالله لكرهكم في الدنيا ادى دلعك فيها سلام
اسر قفل الفون في وشها و اتحرك بالعربية بعد وقت كان الكل عرف و في المستشفى
جنة اتجهت لسليم حطت ايديها على كتفه بتردد:- تبقا كويسة
سليم لف وشه و بصلها:- شكرا الحمدلله هتفوق النهاردة بكرا حتي لو بعد سنين كفاية انها عايشة
جنة بهدوء:- الحمدلله
سليم بصلها بهدوء و تركيز:- جنة هو انتي ليه بتلبسي نضارة صبح ليل دائما لبسها و هى اصلا نضارة شمسية
جنة بكدب و حزن:- ا ا زهقت في قولت اغير شوية
سكتت شوية و قالت بتوتر:- الى طعن نور مش حرامي زى ما بيقولوا جميلة هى الى عملت كدا. بس هى لسه تحت صدمة
كملت بوجع:- عارفه ان جميلة مهما تعمل هتعدي عليها علشان بتحبها سبحان الله اطلقت اكن القدر مصمم يجمعكم مع بعض تاني انت ازاي كدا يا سليم من رغم انها اختارت قاسم انت هادي و باقي عليها من رغم ان في فى بنات كتير
سليم :- هو معتز عامل اي معاكي
جنة بابتسامة و وجع:- كويس اوى يا سليم عارف معتز بيحبني اوى بيبقا مش عارف يجبلي اي او يعمل اي ولا اي علشان يرضيني حنين اوى حنية الدنيا فيه ، انا لازم امشي لانى اتاخرت
جنة في ثانية كانت اختفت حتي من غير ما تسمع رده سليم بص لسماء بتأمل و حزن دموع متجمعة في عينيه:- يارب خليها ليا انا راضي حتي لو هتفضل كدا بس متحرمنيش منها انا مش هقدر استحمل لو جرالها حاجة يارب احفظها و خليها اما في الفيلا
ابتهال بصت لجميلة بثبات و فجأة ضربتها كف قوي لدرجة انها وقعت على الارض
لبنى بصرخ:- مامااا
ابتهال بحادة:- اخررسي منك ليها الى هسمع نفسها هدفنها مكانها
ابتهال اتجهت ليها و زقيتها برا هى و ياسمين و رنا و قفلت الباب من جوا لبنى بتخبط بعصبية و خوف. و رجاءا:- مامااا ماماااا ارجوكي افتحي ارجوكي البت مش في وعيهاااا مامااااا
رنا:- يا امي مينفعش كدا البت مش ناقصة
ياسمين مسكت لبنى:- لبنى ماما عارفه بتعمل اي و انتي مش هتخافي على جميلة اكتر منها سبيهاا
جو ابتهال مسكة جميلة من شعرها و حط راسها تحت الماية:- فوقييي يا جميلة
جميلة بصرخ:- مش عايزة بردانة يا تيته سبيني بقااا انتي عايزة مني ااااي بتضربني علشان خاينة زى دى
ابتهال ضربتها على راسها:- اخررسي
يا حيوانية كل دا ليه علشان كلب زي دا زبالة زى دا يعمل فيكي كدا ما تفوقي بقااا قاسم دا خاين خاين العهد و العشرة خاين الامان الى زى دا ميتبكيش عليه فوووقي بقاا حرام عليكي نفسك فوقي لنفسك و لحياتك حرام عليكي امك الى هتموت من قهرتها عليكي فوقي علشان ابوكي الى اتحسر على عليكي و على الى حصلك انتي مش كدا انتي مش ضعيفة ولا عاش الى يفكر يذلك
جميلة بصتلها بابتسامة وجع ممزوجة بدموع:- ب بس هو ذلني يا تيته قاسم كسرني
قالتها بوجع و انكسار اترمت في حضن ابتهال و انهارت في العياط :- كسررني يا تيته قاسم دمرني ليه بيحصل معايا كدا يا تيته اتجوز عليا و طلاقني طلاقني يا تيته اااااه
جميلة صرخت بوجع ابتهال حضنتها و دموعها نزلت بوجع و حسرة عليها برا لبنى بتبكي بانهيار في حضن ياسمين رنا كمان بتعيط و ياسمين بس في صمت اما اسر ف هو في المقابر بيزور اهلو
عد اليوم في حزن ألم
تاني يوم في المستشفى في غرفة نور
كان ياسين مسك ايديها و مغمض عينيه بس مش نايم
نور:- بحبك يا ياسين
ياسين فتح عيونه بصدمة اما في بيت تاني
معتز بعصبية:- بقولك هاتيه
جنة بزعيق و رجاءا:- معتز انت مش في وعيك فوق يا معتز علشان خاطري
معتز بعصبية:- تمام هاتي فلوس
جنة:- مفيش لا زفت ولا فلوس روح اتعالج يا معتز
معتز مسكها من دراعها و ضربها كف جنة وقعت على الارض معتز مسك الحزام و فضل يضرب فيها و جنة تصرخ :- اااه يا بنت الكلب انتي هتعملي فيها زوجة يا حيوانية لم أمورك بحاجة تعمليها
جنة بصرخ و دموع:- كفاااية
معتز رما الحزام:- هو فعلا كفاية
معتز مسك الفون :- الو انت مش كنت عايز مراتي انا موافق تعال خدها بس كله بتمنه
جنة سندت على الارض بوجع و قامت بسرعة و انهيار:- اانت اتجننت يا معتز اتجننت بتبعني علشان الارف دا يا واطي
معتز قعد يضرب فيها الباب كان بيخبط و جنة بتصرخ و بتعيط الباب اتكسر و دخل الشقة بعدا معتز عن جنة و فضل يضربه كان كانت غابت عن الوعي
اما في مكان تاني
جميلة فتحت عيونها ببطء بصت حواليها و قامت بخوف:- مامااا مامااا ، ا انا فين
الباب اتفتح و كان قاسم:- يعني اي انتي فين انتي في بيت جوزك حبيبك و الى بيحبك ، انا رديتك ليا يا جميلتي
جميلة بصتله ووووووو
يتبع
دقيقة يا جماعة نفهم كل القفلات دى ازاى قاسم وصل لجميلة و هو محبوس و مين الى لحق جنة و نور فعلا بتحب ياسين ولا هو بيحلم و هى فعلا فاقت ولا لا رايكم في الحلقة و تصرف ابتهال مع جميلة
الحلقة 6
عشق ابيض واسود 🤍 🖤
عائشة الكيلاني
