رواية قلوب عذبها الحب الفصل السابع 7 بقلم جنات بدر


 رواية قلوب عذبها الحب الفصل السابع 7 بقلم جنات بدر 


البارت السابع 

فوزيه، ماتتاخرش ياولدي عايزين نشوف بت المنشاوي بت ولا لع،


منتصر بغضب، حد قالك انو مرتي فرجه ولا ايه ومرتي مفيش اشرف منها 


فوزيه دي عادتنا و تقليدنا ولا احنا هنطلع منيها 


منتصر ده كان زمان محدش ليه دعوه بمرتي وانا بس اللي يخصني امرها واي حد هيتحدت حسابه معايا وخد خلود وطلع 


فوزيه بغضب يعني ده هيخترع على مزاجه لسه بت سعد مادخلتش دارنا وكلت نفوخه 


منصور بالله عليكي ياما خلي الايام تعدي كل زمان وليه تقليده 


فوزيه بغضب، فصدك ايه يعني مش نشوف الاول هي بت بنوت ولا لا انتو شايفين ننسى العادات والتقليد عادي صح اكديه 


شعبان بغضب،،، ايوه اكديه يلاه انجري قدامي عشان نتخمد الكام ساعه دلو وحسك عينك اسمع حسك


وفعلا الكل واحد راح على غرفته  ،،، 


في بيت المنشاوي،،، 


كانت ميرفت بتعيط جامد،، 


زينات،، بتعيطي ليه يا سلفتي المفروض تفرحي 


ميرفت افرح منين ولا منين اول فرحتي تتجوز وابوها مش موجود واللي وجع قلبي انا هي في بيت عدوينه اخ ياقهرة قلبي 


سعيد بحده، اكتمي ياحرومه بلا في بيتك عدوينك خلاص مش هيقدرو يعملو حاجه ليها ودلوقيت مابقاش في عداوة مابينا بطلي نوح عاد 


وسابهم ومشي،،،، 


زينات،، حديت عمي صوح بتك في بيت زوجها ماتقلقيش عليها ربنا يهدي سرها وعقبال ماتفرحي في هدى كمان 


تعيشي ياسلفتي وعقبال ماتفرحي في اولادك انتي كمان 


كان جاد في غرفته وبيدخن سجاير بضيق وبيفكر في رحيل 


دخلت زينات، وه ياجاد من امتى وانت بدخن ياولدي 


مخنوق ياما ومفيش حاجه تفش خلقي غير السجاير يما اموت يما ادخل السجن في جريمة قTل 


زينات بصدمة يامري ايه اللي بتقولو ده ياولدي حوصل ايه لي ده كلو ومين اللي هتدخل في السجن ده انت مالكش عدوين ده انت حتى طوب الارض يحبك ياولدي 


جاد بضيق طيب قوليلها ياما انو انا مش وحش واني انا مستغليتش حد 


اقول لي مين قولي حصل ايه بس الاول 


جاد قص عليها كل اللي حصل، 


عشان اكديه انت طلبت يدها في المجلس انساها ياولدي مدمت مخطوبه لي ولد عمها عندنا مدمت البت لي ولد عمها محدش يقدر يخدها


صدقيني ياما هي مش مخطوبه ليه كانت قالت ليا من البدايه لما طلبت رقم ابوها هما بيقولو اكديه عيند فيا 


زينات، انسى اللي حصل ياولدي واكفي على الخبر مجور عشان لو حد عرف من عيلتها انكم بتتوعدو هيبقا الحكاية فيها د، م 


~ياما صدقيني مكنش في بيناتنا اي حديت غير في حدود الادب 


~اهنه ياولدي منعرفش اللي بتقول عليه لو حد شم خبر انو كان بينك وبين بت الجنايني حديت هبقى الدم لي الركب الاحسن تقفل على الموضوع 


جاد بضيق ياما ريدها بقولك تقوليلي انسى يابوي ياريت الواحد مكان ده البلد من الاساس هو ليه محدش فهمني ولا هي ولا انتو 


زينات بحزن، ياولدي اهدى انت في يدك ايه تعملو مش طلبتها وقالو مخطوبه يبقا خلاص عاد مفيش حاجه في يدك تعملها


لع في كتير اعملو انا هخطف ونمشي من البلد دي ومستحيل نرجع اهنه واصل 


زينات خبطط بايدها على صدرها، يامصيبتي يا جاد انت اكديه ناوي على الشر والمصايب اللي صدقنا مخلصت عاد انت عاقل ياولدي ومستحيل تعمل اكديه لو مرجعتش عن اللي بتفكر فيه هقول لي ابوك وجدك يتصرفو معاك 


جاد ياما افهميني انتي ليه معقده الموضوع انا ارجع اتقدملها تاني واقولهم خد راي العروسه 


~ومن امتى البت ليها راي اهنه ياولدي اهنه الكلمه كلمة الكبار 


جاد بنفذ صبر، خلاص ياما انسي الموضوع كاني مقولتش حاجه بس عايز خدمه منك 


~قول ياولدي عايز ايه 


جاد، خدي الورقه دي اعطيها لي رحيل في يدها اوعي حد يشوفك انتي اكيد عارفها هي منقبه الاول تسلمي عليها وتتاكدي انها هي 


_ماشي ياجاد لما نشوف اخرتها ايه ياولدي انا مبقتش فهماك 

وسابته ومشيت،


كان جاد وقف في البلكونة وبيبص لي السماء، 

وبعدين يا رحيل وبعدين معاكي هتفضلي اكديه لي امتى وبتحطي بينا حيطه سد، يارب مش رايد غيرها اجعلها من نصيبي 


~في غرفة منتصر،، 

نورتي غرفتك يابت سعد قصدي غرفة سيدك يلا قربي اهنه قلعيني الجزمه 


خلود بغضب،، 

ليه كنت مشلول ياك 


منتصر وقف بغضب وقرب منها وقلم قوي نزل،،،، يتبع بقلمي جنات بدر 

رواية قلوب عذبها الحب


             الفصل الثامن من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×