رواية قلوب عذبها الحب الفصل التاسع 9 بقلم جنات بدر

رواية قلوب عذبها الحب الفصل التاسع 9 بقلم جنات بدر

 البارت التاسع 
في غرفة رحيل كانت مسك الورقه بتوتر ومتردد تفتحها وتشوف ايه المكتوب فيها، وفعلا مسكت الورقه وبدات تقراها،،،،

يا ريت تقري المكتوب للنهايه تعبت وانا مش عارف اوصل لك ولا عارف اوضح لك اللي حصل

 انتي ليه مش عايزه تديني فرصه اوضحلك ان انا ما ليش ذنب انا زيي زيك ما كنتش اعرف ان عيلتي وعيلتك بينهم مشاكل ولو كنت اعرف 

انا كنت قادر اغدر بيكي وباخوكي من قبل ما توصلي اسيوط بس انا كنت زيك اتفاجات صدقيني 

يا رحيل انا بحبك وعمري ما فكرت العب بيكي وكل اللي في دماغك ده هويتي غلط عايزك تريحي قلبي وتقولي لي بس لو انتي بتحبيني وفعلا مش مخطوبه لي فارس انا هحارب عشانك الدنيا كلها عشان بس تكوني ملكي
 وحلالي

 صدقيني يا بنت الناس والله انا مش رايد من الدنيا  غيرك انا بس مستني منك اشاره وهرجع هكلم اهلك تاني بس انتي قولي ليا وطمنيني ان انتي مش رايده حد في الدنيا غيري هستنى منك الجواب 

رحيل طبقت الورقه وقالت بدموع 

طيب ازاي اقول لهم ان انا رايداك ازاي احارب عشان حبك زي ما انت بتحارب عشاني انا بين نارين ومش عارفه اختار بينك ولا بين اهلي

 وقعدت تعيط اثناء عياطها كانت خلود معديه من قدام الغرفه وخبطت،،
 مسحت دموعها وقالت اتفضل ادخل يا اللي بتخبط 

دخلت خلود و ردت الباب بصدمه،،، بسم الله ما شاء الله تبارك الله احسن الخالقين يا ابوي ايه القمر ده 

رحيل حاولت تبتسم بحزن وقالت، مبالغه قوي يا مرات اخويا انا انسانه عاديه ما فيش حاجه زايده 

خلود بصدمه من جمالها الله اكبر انا خايفه احسدك القمر ده كله وتقولي انو انا مبلغه حتى حلاوتك نستني قولي لي بقى القمر زعلان وبيعيط ليه

 رحيل بهدوء لا ما فيش حاجه انا كويسه انتي يمكن متهيا لك 

خلود انا عارفه ان انا واحده غريبه عنكم ويمكن تعتبريني عدوتك زي ما ستك بتقول ودايما بتطعن فيا بس صدقيني ممكن توثقي فيا واكون كيف اختك انا سمعت انين عياطك وانا معديه لو حابه ممكن تفضفضي وياي 

رحيل،،،، 

تعيشي يا مرات اخويا وانتي والله كيف اختي بس انا كويسه لو في حاجه ان شاء الله هاجي واحكي معاكي

 خلود خلاص وانا مستنياكي يا ستي هروح بقى اشوف اخوكي عن يكون عاوز حاجه عن اذنك وسابتها ومشيت

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 في بيت المنشاوي،،،،،،،،،،، 

جاد بلهفه:: 
ها ياما عملتي ايه طمنيني عطيتيها الورقه 

زينات،، ايوه يا ولدي ربنا يصلح حالك نشوف اخره اللي بتعمله ايه مش عايزين مشاكل تانيه يا ولدي ويا عيله الجنايني صدقنا ما المشاكل والعداوه اختفت 

جاد والله يا اما انا ما رايد ولا مشاكل ولا رايد شر انا قولت لك مش رايد غير بس رحيل تكون من قسمتي ونصيبي غير اكديه مش عايز حاجه تاني

 زينات بضيق ربنا يقدم اللي فيه الخير يا ولدي وربنا يجيبها جمايل وثابته ومشيت

 جاد مسك الموبايل وحاول يرن عليها لكن كانت برده المكالمات مبلكه قال بضيق 
انا قولت هتفهم ان اللي حصل بينا سوء تفاهم وهتشيل البلوك لكن الظاهر ان دماغها ناشفه ومش هترسي غير على خطف في الاخر وبعدين خرج من البيت

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 في بيت الجنايني كانت رحيل بتقول لابوها،،، 

عن اذنك يا ابوي انا رايحه ازور سلمى صاحبتي

 منصور ماشي يا بنتي اندهي على اخوكي يوصلك

 رحيل ملهوش لزوم يا ابوي هي كلها خطوتين واوصل هروح لي حالي لو تسمح يعني

 منصور خلاص يا بنتي روحي بس ما تتاخريش 

،، حاضر يا ابوي عن اذنك وخرجت

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 في بيت سلمى

 رحيل سلمى قولي لي عامله ايه طمنيني عليكي

 سلمى بدموع،، هكون عامله كيف يا رحيل انا حالي لا يسر عدو ولا حبيب حاسه قلبي هيقف

 رحيل،،

 ممكن تهدي بس وكل حاجه ليها حل

 سلمى مسحت دموعها وقالت ما فيش حل يا رحيل غير ان انا اهرب واروح ليه

 رحيل بصدمه انت مجنونه ياك يا سلمى ايه تهربي انتي عارفه مصيرك ايه بعد الهروب انتي تجنيتي خالص 

 سلمى بدموع،،، 

طيب قولي لي بس ايه الحل يا رحيل غير اكديه غير اني اهرب وياه يا اما يتحكم عليا اعيش عمري كله ويا واحد قد ابوي حاسه اني هموت من قهرتي 

 رحيل حضنتها بدموع، ممكن تهدي بس وكل حاجه ليها حل ما ضاقت الا وفرجت 

 سلمى بس خلاص ابوي قرر مصيري يا رحيل هيجوزني للراجل الخرفان اللي انا من دور عياله

 رحيل امسحي دموعك بس وانا هكلم اخويا منتصر خليه يشوف اي شغل لي عثمان او حتى يسلفوا فلوس

 سلمى،،،

 مش هيرضى يا رحيل هو اكيد عنده عزه نفس مش هيقبل ياخد فلوس من حد صاحبه عارض عليه يساعده وهو رفض على الرغم ان جاد كيف اخوه الشقيق مش صاحب ليه 

رحيل باستفهام، صاحبه اسمه جاد 

سلمى ايوه جاد المنشاوي اللي كان  بينكم وبينهم مشاكل هو صاحبه وكمان زميله في الكليه

 رحيل حطت ايدها على كتفها وقالت، سيبيها على الله يا سلمى ولو هو من قسمتك ونصيبك ما حدش هيقدر يفرق بينكم انتي ما عليكي غير الدعاء وما تفكريش في اي حاجه تاني هستاذن انا عشان اتاخرت
 وثباتها ومشيت 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 واثناء ما هي ماشيه لمحها جاد وقال لبهفه 
"" "رحيل""""

 رحيل وقفت بصدمه وازاي ان هو عارفها رحيل لسه هتمشي

 وقف قدامها وقال انت ليه بتعملب معايا كده تصرفاتك كلها ما لهاش مبرر انا حولت اوضحلك واشرحلك كل اللي حصل وانتي برده دماغك ناشفه ومش مدياني فرصه اتكلم حتى

 رحيل،،،، 

لو سمحت احنا في الشارع سيبني امشي ما ينفعش كده

 جاد،،،

 انا عايز بس جواب منك على رسالتي وبعد كده مش هعترض طريقك في حياتي كلها بس بلاش انتي عامليني بالطريقه دي

 لسه هيقرب يمسك ايدها رحيل سحبت ايدها''

جاد "" رحيل احنا مش هنعيش  العمر غير مره واحده بس قولي لي انك ريداني وانا هتولى كل حاجه صدقيني انا ما لعبتش بيكي ولا كنت اعرف اصلا انتي مين وبت مين  صدقيني انا بحبك والله العظيم بحبك 

رحيل، ـ، انا عايزه منك خدمه 

جاد، اطلبي واتمني انا افديكي بروحي 

،، عايزاك تساعد عثمان وسلمي عشان يتجوزو انت اكيد تقدر تساعده ماليا وقولو اعتبرهم سلف ولما يتخرج يرد الفلوس 

جاد، انتي تعرفي منين الموضوع ده 

سلمي بتكون صديقتي وانا جايه اساعدها ابوها رجل طماع وعايز يببعها لي رجل عجوز بس عشان دفع ليه مهر زياده 

جاد، انا هحاول اساعده عشان خاطر عيونك الحلوين قوليلي بقا رايداني ولا لا خليني اشوفحياتنا احنا كمان 
عشان نفسي تكوني 

ولسه هيكلم كلامه كان في بوكس شديد نزل على وشه

 رحيل اتصدمت وكمان جاد 

جاد رد ليه البوكس بغضب وقال،

 انا المره اللي فاتت سكت عشان احترمت المجلس اللي كنت قاعد فيه ومارضتش امد يدي عليك وراح ضربه بالبوكس كمان،، بس انا ما بسيبش حقي اكديه خلصانين 

 فارس رفع المسدس بغضب وقال والله نهايتك على يدي يا ولد المنشاوي انا برضو المره اللي فاتت عديتها بمزاجي وضربتك بوكس بسيط بس دلوقيت اتشاهد على روحك،،،، يتبع بقلمي جنات بدر

 رواية قلوب عذبها الحب 

اسفه على التاخير تعبانه والله ياريت تدعولي

             الفصل العاشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×