رواية احببت دكتوري الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبه سيد

رواية احببت دكتوري الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبه سيد 

#الجزء التاسع عشر 
#احببت دكتوري
بدر بيمسك ايديها : بتعملي ايه 
رحمه : هحاسب علي حاجتي 
بدر : ليه مش معاكي راجل وبعدين حاجه ايه اللي عايزه تحاسبي عليها دي ،، لسه هيفتح الشنط 
رحمه بتشدها من أيده : لاء دي حاجات بنات 
بدر بيدفع الحساب وبيروحوا يركبوا العربيه وبيروحوا ،، كل واحد بيدخل علي أوضته 
الساعه 11 بالليل 
بدر بيكون قاعد ف البلكونه ، ورحمه بتكون خارجه تجيب ازازه مياه بس بتشوف بدر ف البلكونه بتروح ليه 
رحمه : احم احم 
بدر : تعالي يا رحمه ف حاجه ولا ايه 
رحمه : لاء ابدا بس كنت حابه اشكر حضرتك علي خروجه النهارده 
بدر :  حضرتي كان عايزك تخرجي تغيري جو شويه بس محصلش 
رحمه : محصلش ازاي يعني 
بدر : انتي مفكراني  مش ملاحظ انك متضايقه طول اليوم وبتحاولي تبيني انك مبسوطه 
رحمه : بالعكس أنا كويسه وكل حاجه تمام 
بدر : رحمه انا ملاحظ انك متدايقه من وقت ما ريم اتكلمت عن شروق 
رحمه : هتدايق ليه هي بتتكلم عن مامتها اللي هي مراتك 
بدر : كانت يا رحمه انتي مراتي دلوقت 
رحمه : بعد اذنك 
بدر بيمسك ايديها : استني يا رحمه مش كل مره هتهربي من  كلامي ف ايه 
رحمه بحزن : عايز تعرف ف ايه 
بدر : ياريت 
رحمه بتمسك ايد بدر :  دلوقت تعرف ف ايه تعالي معايا ولسه  هتمشي 
بدر : علي فين 
رحمه : دلوقت هتعرف بتدخل اوضتها وهو بيكون معاها ،،،
رحمه بدموع ف اني باخد الادويه ومش بيحصل حاجه انا تعبت خلاص مبقتش قادره كل يوم باخد العلاج علي أمل أن ف حاجه تتغير بس مفيش حاجه  بتتغير كل يوم بصلي وبطلب حاجه واحده بس مبتحصلش 
بدر بيشد رحمه ناحيته وبيحضنها : كفايه يا رحمه اهدي واستغفري ربنا  متقوليش  كدا 
رحمه وهي ف حضنه : انا تعبت بجد خلاص مش قادره استحمل كل الكلام دا وهي بتعيط 
بدر : اهدي يا حبيبتي اهدي انا معاكي 
بيفضل معاها لحد ما بتنام وبيروح اوضته 
تاني يوم  رحمه بتصحي تعمل فطار وريم بتكون معاها
رحمه : ريم روحي نادي بابا عشان يفطر علي ما احط الاكل علي الترابيزا ،، وبيقعدوا ياكلوا
بدر : انتي كويسه 
رحمه : الحمد لله 
ريم : طب ايه هنفضل قاعدين كدا 
بدر : عايزه نعمل ايه يا لمضه 
ريم : بتحط أيدها علي رأسها بتفكير 
رحمه : طب انا هقوم احط الاطباق ف المطبخ وبتبدأ تشيل الاطباق وتدخل المطبخ 
بيكون فاضل كام طبق بدر : طب انا هروح احط الاطباق دي ف المطبخ علي ما تفكري بياخد الاطباق وبيدخل المطبخ 
رحمه : ايه اللي جابك هنا 
بدر : جاي اساعدك 
رحمه : روح اقعد مع ريم انا خلاص هخلص 
بدر : رحمه انتي كويسه بجد 
رحمه :  اها متقلقش  عليا 
بدر : رحمه انا 
رحمه : انا بقول تروح تقعد مع ريم انا خلاص دقائق وجايه 
بدر بيخرج يقعد مع ريم ورحمه بتخلص وتخرج تقعد معاهم بيقعدوا يتكلموا ويلعبوا مع بعض حوالي ساعتين دقائق جرس الباب بيرن اللمضه بتاعتنا بتروح تفتح الباب اول ما بتفتح الباب 
ريم : تيتا حبيبتي وبتحضنها 
والدة بدر : حبيبة تيتا عامله ايه 
ريم :  الحمد لله 
رحمه بكل حب بتحضن والدة بدر : عامله ايه يا ماما وحشتينا 
والدة بدر : انا بخير الحمد لله 
رحمه : الحمد لله أن حضرتك بخير 
بدر بيحضن والدته : عامله اي يا ست الكل وحشاني اوي 
والدة بدر :  يا واد يا بكاش لو كنت وحشتك صحيح كنت كلمتني اطمنت عليا أو طمنتني عليك حتي 
بدر : معلش يا ست الكل غصب عني وبيقعدوا يتكلموا مع بعض شويه،،، وبعدين والدة بدر بتدخل ترتاح ورحمه بتدخل المطبخ تعمل اكل عشان يتغدوا بتقعد حوالي ساعه ونص  كدا بتخلص الاكل وبتبدأ تحطه علي الترابيزا دقائق والدة بدر بتخرج من الأوضه عشان تتغدي 
ريم : الله ريحة الاكل حلوه اوي 
بدر : بصراحه الاكل شكلو حلو وريحته جميله كمان تسلم ايدك يا رحمه 
والدة بدر : ايه كل دا مكرونه بالبشاميل ورقاق باللحمه وحمام محشي كمان ليه كل دا 
رحمه : هو حضرتك بتيجي لينا كل يوم 
والدة بدر : مكنش ف داعي تتعبي نفسك 
رحمه : تعبك راحه يا ماما يارب بس الاكل يعجب حضرتك 
بيخلصوا اكل وبيقعدوا مع بعض شويه وكل واحد بيدخل علي أوضته ،،، تاني يوم بيفطروا مع بعض 
بدر : انا خارج ويمكن اتاخر شويه 
ريم : بابا 
بدر : حاضر ياريم هجيب حاجه حلوه وانا جاي 
ريم : احلي حاجه فيك يا حبيبي انك عارفني وفاهمني دائما ،،،بدر بيخرج 
والدة بدر : عامله ايه 
رحمه : الحمد لله يا ماما ،، حضرتك عايزه تقولي حاجه 
والدة بدر : والله يا بنتي انا مش عارفه اقولك ايه 
رحمه : خير يا ماما 
والدة بدر : مكنتش عيزاكي تزعلي من اللي حصل من عمك المره اللي فاتت
رحمه : انا مزعلتش منه مينفعش ازعل من حد من أهل بدر انتو علي راسي 
والدة بدر : بدر مكنش بيبالغ ف دفاعه عنك انت فعلا تستاهلي كل الخير معاملتك وكلامك بيقولوا انك اتربيتي الف مره بدر ليه حق يحبك ويتمسك بيكي انتي مؤدبه ومحترمه ومتربيه وغير كل دا واخده بالك من ريم كويس وبدر كمان بتحبيه 
رحمه : تسلميلي بجد علي كلامك انا معملتش حاجه واللي بعملوا مع ريم واجب عليا 
والدة بدر : انتي بتحبي بدر صح بتبص لي رحمه وتكمل حبك لي بدر باين ف معاملتك لي ريم وحبك لي اهلو حتي نظراتك ليه باين فيها الحب تسمعي مني النصيحه دي 
رحمه : طبعا اتفضلي 
والدة بدر : امشي ورا قلبك حافظي علي بيتك وجوزك وبنتك متسمحيش لحد يهد البيت اللي انتي بنتيه بالحب والدفا اتفقنا 
رحمه بإبتسامه : اتفقنا يا ماما وبيحضنوا بعض وبتسبها وبتدخل الاوضه 
ريم : بقولك ايه يا رحومه يا عسل انتي 
رحمه : رحومه وعسل ف ايه 
ريم :  ظلماني ديما كدا 
رحمه : طب ماشي يا ست المظلومه ف ايه بقا عايزه اي
ريم :  بصراحه كدا عايزه اجرب البدله اللي جبتها وبابا مش هنا كمان يعني دا اكتر وقت مناسب 
رحمه : طب وعايزه ايه دلوقت 
ريم : تجربي بتاعتك معايا 
رحمه : ايوه يا ريم بس 
ريم : مش هنتأخر دا شويه صغيرين وهنخلعها 
رحمه : ياريم 
ريم : عشان خاطري يا رحومه شويه بس 
رحمه بعد شويه زن حلوين : ماشي 
ريم بتحضنها وتبوسها ف خدها : احلي رحومه ف حياتي 
رحمه : طب يلا يا بكاشه 
بيدخلو يلبسوا بدل رقص بتبقي قطعتين من فوق برا سمرا وفيها خرز ابيض والقطعه الي تحت بتبقي طويله وشفافه ومفتوحه لحد فوق ومن علي الوسط برضو فيها خرز  بيبقوا لابسين زي بعض بيكونوا ف اوضه بدر بيشغلوا كذا اغنيه يرقصوا عليها 
رحمه : مش كفايه بقا يا ريم ممكن باباكي يجي ف اي وقت 
ريم : لسه بدري 
رحمه : لاء كفايه كدا 
ريم : طب خلاص اخر اغنيه ونغير 
رحمه : ياريم 
ريم : بتبوسها ف خدها عشان خاطري اخر اغنيه 
رحمه : ماشي بس هتبقي اخر واحده يعني مفيش بعدها 
ريم : موافقه بتشغل اغنيه لي الليثي وبيقعدوا يغنوا معاها لا انت صحبي ولا اعرفك لالالالا لو مردتش اعتباري لالو مردتش  اعتباري ،لو حقيقي كنت صحبي لو حقيقي كنت صحبي هاتلي حقي وخدلي تاري يا حبيبي يا حبيبي ،، كل دا وريم مندمجه اوي وبتندمج اكتر مع الاغنيه ورحمه بتبدأ تخش ف المود بيبقوا واقفين قصاد بعض بيرقصوا ، يا صحبي خلاص ابعد عني ابعد عني اعمل معروف اعمل معروف يا صحبي خلاص ابعد عني والنبي تبعد عني ياروحي تبعد عني ، يوووه يووه ياروحي تبعد عني يا صحبي تبعد عني لو عشت اديني رنه لو عشت اديني رنه حتلاقي  الدنيا جنه حتلاقي اللعبه فتا  حتلاقي اللعبه فتا واخرس قام وغني كلمني علي الفودافون السبكي علي التليفون كلمني علي الفودافون السبكي ع التليفون رد عليا وقالي اشوفك ع الماشي طلع المشمش ولا جاشي اشوفك ع الماشي طلع المشمش ولا جاشي ف الوقت دا بدر بيكون وصل الشقه بيدخل مش بيلاقي رحمه وريم بيبقي سامع صوت اغاني بيفضل ماشي ورا الصوت لحد ما بيوصل قدام باب اوضته بيفتح حاجه بسيطه بيبقي زي الموارب كدا بيلاقي رحمه وريم بي بدل الرقص وعمالين يغنوا مع الاغنيه ومندمجين  ،، يا صحبي خلاص ابعد عني والنبي تبعد عني ياروحي تبعد عني الاقي زيك فين يا علي وانت ف العين دي والعين دي يا علي يا كوييني يا علي يا رميني  يا علي علي عيني يا علي يا علي يا علي علي ، علي ايه يعني تغلبني وحياتك ما تعزبني  تعالالي يا لولا ف حضني ف الوقت دا بدر بيدخل هو كله علي علي مفيش بدر خالص 
ريم بتبقي مكسوفه ومستخبيه ورا رحمه ،، ورحمه بتبقي مكسوفه من نظرات بدر ليها 
بدر : دلوقت مستخبيه وش كسوف اوي البت بيجي يشدها من ورا رحمه ،، بتطلع تجري علي اوضتها ، بيجي يشوف رحمه بتيجي تخرج من الأوضه 
بدر بيشدها عليه : علي فين انتي جيتي بنفسك 
رحمه :  انا .. انا
بدر : انتي ايه يا رحمه 
رحمه : عايز ايه 
بدر :  عايزك يا رحمه 
رحمه : انا مقدره اللي عملتوا معايا ووقفتك معايا قدام عمي بس انا مش هقدر اخلف يبقي ليه تكمل معايا 
بدر :  انا لسه ف نظرك مجرد واحد اتجوزك عشان حاجه معينه برضو لسه فكرتك عني متغيرتش ... ردي عليا يا رحمه 
رحمه : ....
بدر : خلاص يا رحمه براحتك ولسه هيمشي ناحيه الباب 
رحمه بتمسك ايديه : انا .. انا بحبك 
بدر بيروح ناحيه رحمه : انتي قولتي ايه 
رحمه بكسوف : بحبك يا بدر 
بدر : يا الله أخيرا قولتيها ، بيقرب منها اكتر وبيمسك أيدها وبيبوس كف ايديها بحبك والله بحبك يا رحمه بيقرب منها ويبوس خدها 
رحمه بكسوف : بدر 
بدر : قلب بدر ، بيرجع شعرها لورا وبيطبع بوسه علي شفايفها وايديه الشمال  بتبقي علي وسطها بيفضلوا كدا دقائق وبعدها بيبعد  
رحمه : انا هروح اشوف ريم
بدر : ريم مين دلوقت ، وبيشيلها علي ايديه وينزلها علي السرير براحه 
رحمه : انت هتعمل ايه 
بدر :  هحققلك اللي نفسك فيه ، هخليكي تبقي ماما ، وبيبدأ يلمس شعرها ويبوس خدها وشفايفها وبيقضي  الليله معاها بيصحي يلاقيها نائمه ف حضنه بيلمس خدها براحه 
رحمه بتبدأ تفوق اول ما بتشوف بدر : صباح الخير 
بدر : صباحيه مباركه يا عروسه وبيطبع بوسه علي شفايفها وبعدها بيبعد 
رحمه : انا لازم أخرج 
بدر : علي فين 
رحمه : انا من امبارح ف الاوضه وريم برا 
بدر : هو انتي ف الأوضه مع حد غريب انتي مع جوزك وبعدين ريم مش لوحدها امي معاها برا يعني متقلقيش ..
رحمه :  طب أخرج اشوفها بس ، اطمن عليها 
بدر : لسه بدري بيشدها بتبقي تحته بيفضل يبوس فيها 
رحمه : بدر 
بدر : قلب بدر 
رحمه : قلبك مره واحده 
بدر : هتصدقيني لو قولتلك قلبي محبش غيرك وبيطبع بوسه علي شفايفها بيفضلوا مع بعض شويه لحد ما الباب يخبط 
ريم : رحومه 
رحمه : حاضر يا ريم جايه 
بدر : حاضر وجايه علي فين 
رحمه : لازم أخرج عشان ريم 
بدر : يعني ريم اهم مني 
رحمه بتقرب من بدر وتطبع بوسه علي خدو: خلاص بقا يا حبيبي
بدر : ماشي هعديها بمزاجي وبتخرج 
ريم : اي يا جميل كل دا نوم 
رحمه : مش هتبطلي لماضه خالص 
ريم : اعمل اي بس 
رحمه : متعمليش حاجه يا ست اللمضه يلا بقا نحضر الفطار 
بيحطوا الاكل علي الترابيزا أول ما بدر بيخرج من الأوضه 
ريم : صباح الخير يا بابا 
بدر : صباح الخير يا لمضه 
ريم : شكلك نمت كويس امبارح يا بدوري 
بدر : مش هتبطلي لماضه ابدا 
ريم : هو انا قولت حاجه دلوقت 
بدر : لاء خالص انتي بتقولي حاجه بيخلصوا اكل وبيقعدوا مع بعض شويه وكل واحد بيدخل أوضته وبدر بيقعد يعمل شغل
بيعدي سنه ريم بتتفوق ف دراستها اكتر وبتبقي لمضه اكتر من الاول ورحمه برضو بتبقي مهتمه بي دراستها ومعظم وقتها بيبقي مع ريم أو بتتكلم مع صحبتها يارا أو غرقانه ف الحب مع بدر 
تاني يوم ،، يارا ومازن واقفين مع بعض 
مازن : صباح الخير 
يارا : صباح النور 
مازن : نمتي كويس 
يارا : يعني مش اوي ، مش يلا بقا عندنا شغل 
مازن : يلا بينا
يوسف  طبعا بيكون متابع كل اللي حصل وبيبقي مدايق بيدخل مكتبه يكمل شغله بيعدي كام ساعه باب مكتبه بيخبط 
يوسف : ادخل 
داليا : دي التقارير اللي حضرتك طلبتها 
يوسف : ماشي هبقي اشوفهم 
داليا : احم مقولتيش ايه رأيك في المنظر اللي شوفته 
يوسف : منظر ايه 
داليا : الثنائي المذهل بتاع المستشفي يارا ومازن 
يوسف : مالهم 
داليا : متقوليش انك مش واخد بالك 
يوسف : داليا عايزه ايه من الاخر 
داليا : عيزاك تعرف مين بيحبك ومين مش شايفك 
يوسف بعصبيه : داليا علي شغلك 
داليا : يوسف انا 
يوسف بيتعصب اكتر : انتي سمعتي قولت ايه صح علي شغلك 
داليا بتخرج وطبعا بتبقي مدايقه ،، كل واحد بيبقي ف شغله 
مازن : جاهزه 
يارا : جاهزه لأيه 
مازن : مش اتفقنا نخرج بعد الشغل 
يارا : ايوه بس 
مازن : غيرتي رأيك ، صدقيني هتنبسطي ،، بيخرجوا من المستشفى يتمشوا شويه بيتكلموا ف كذا حاجه الخروجه بتبقي عباره عن هزار وضحك 
مازن : بتحبي الايس كريم 
يارا : أيوه 
مازن : طب خليكي هنا دقيقه وجاي بيروح يجيب ايس كريم ويرجع ،، اتفضلي 
يارا : عرفت منين اني بحب شيكولاته و فانيليا 
مازن : انا قولت اجيب علي ذوقي 
يارا : بقولك ايه بما اننا جنب البحر ما تصورني 
مازن : بس كدا 
يارا : يارب بس تكون بتعرف تصور كويس 
مازن : لا تقلقي 
يارا وهي بتضحك : ربنا يستر بتروح ناحيه الكورنيش وبتتصور كذا صوره 
يارا : وريني كدا الصور 
مازن بيروح ناحيتها عشان يوريها الصور 
يارا : لاء طلعت بتعرف تصور 
مازن : الصور عجبتك 
يارا : حلوه اوي 
مازن : ايه رايك ناخد صوره مع بعض ذكري 
يارا : ماشي ،، بيبدؤ يعملوا حركات وريأكشنات بوشهم وهما بيتصوروا 
يارا : مش يلا نمشي بقا كفايه كدا 
مازن : ماشي يلا بينا 
كل واحد بيروح شقته 
مازن بينزل صوره ليه مع يارا وبيكتب تحتها اد ايه كانت الخروجه جميله ويارا بتنزل صوره ليها وبتحط عليها ميوزك 
وطبعا داليا ويوسف بيشوفوا الاستوريهات دي بس يوسف بيكون مدايق وحاسس بغيره ومستغرب من نفسه 
تاني يوم ،، ف المستشفي 
يارا : صباح الخير 
مازن : صباح النور علي احلي عيون 
يارا بكسوف: احلي عيون مره واحده 
مازن : مش مصدقاني 
يارا : كنت حابه اشكرك علي خروجت امبارح 
مازن : المهم تكوني مبسوطه يارا ف الحقيقه انبسطت اوي ، ايه رايك نفطر وبعدين نروح نشوف شغلنا 
يارا : ماشي بيروحوا الكافتيريا بتاعت المستشفي بتطلب نسكافيه 
مازن : هتاخدي نسكافيه بس 
يارا : لاء معايا مولتو كمان هأكلو مع النسكافيه 
مازن : بيطلب ساندوتش مع النسكافيه ،، المهم يعني النسكافيه بيجي وبيقعدوا يتكلموا شويه وهما بيأكلوا ويارا بتبقي قاعده تأكل مولتو وانتو عارفين طبعا اوقات الشكولاته بتبوظ ، أو بتنزل من المولتو المهم يعني أن ف بواقي شيكولاته بتبقي جنب شفايفها ومازن بيمسح البواقي دي بمنديل وطبعا اللحظه مينفعش تعدي كدا من غير حد حشري 
داليا بتاخدلهم صوره وهما قاعدين مع بعض وصوره تانيه وهو بيشيل لها الشكولاته بي صباعه ،، المهم بيخلصوا النسكافيه و بيروحوا علي شغلهم 
عند يوسف باب مكتبه بيخبط : اتفضل 
داليا : ازيك يا يوسف 
يوسف : كويس ف حاجه ولا ايه 
داليا : كنت قولتلي مره انا مفكرش ف واحده رخصت نفسها قدامي أو ف نظري صح 
يوسف : ايوه بس ليه بتقولي الكلام دا دلوقت 
داليا بتطلع الفون بتاعها : شوف دي كدا وبتطلع الصوره بتاعت يارا ومازن ايه رايك 
يوسف بعصبيه : ايه دا 
داليا :  انا لو رخصت نفسي زي ما بتقول ف دا عشان بحبك إنما هي شكلها مقضياها 
يوسف بعصبيه : داليا 
داليا : ايه يا يوسف هي الحقيقه بتوجع اوي كدا 
يوسف : اتفضلي علي شغلك 
داليا : ماشي يا يوسف وبتخرج 
بيعدي 3 ساعات يوسف بيفضل يفكر ف كلام داليا طول الوقت دا ف الآخر بيطلب يارا ، بعد دقائق يارا بتكون واقفه قدام مكتبه بتخبط وتدخل 
يارا : حضرتك طلبتني يا دكتور 
يوسف : ايوه عامله ايه في الشغل 
يارا : كله تمام 
يوسف : ومازن عامل ايه في الشغل 
يارا : كويس اوي 
يوسف : لازم يبقي كويس كفايه أنه معاكي طول الوقت 
يارا :  قصدك ايه 
يوسف : دلوقت هتعرفي أقصد ايه بيشدها من ايديها وبتبقي قريبه منه اوي 
يارا : ف ايه يا يوسف وايه اللي انت بتعملوا دا 
يوسف : هو انا لسه عملت حاجه ، حقيقي كنت مغفل عامله فيها شريفه قدامي وانتي مقضياها مع مازن ولسه هيقرب ويبوسها 
يارا : بتبعد وبتضربه بالقلم وبتطلع تجري من المكتب وبتخرج من 
المستشفى كلها وهي بتعيط وبترجع علي شقتها ، بتفضل كام يوم مش بتتكلم مع حد ولا بترد علي الفون ولا بتخرج 
وف يوم ، مازن بيتصل بيها 
يارا : ألووو
مازن : أخيرا رديتي ، ف اي بقالي كذا يوم بتصل بيكي وببعت مسدجات مش بتردي عليا واخر مره شوفتك كنتي طالعه من مكتب دكتور يوسف بتجري اي اللي حصل 
يارا : بتحكي لي مازن اللي حصل 
مازن :  هترجعي امتا 
يارا : مينفعش ارجع تاني بعد اللي حصل 
مازن : يارا 
يارا :  معلش انا مش قادره اتكلم باي 
تاني يوم 
مازن بيكون ف مكتب يوسف بيفهموا حوار الصور اللي داليا ورتهالو وضحلوا الصوره بمعني صح اكتر واخيرا بعد اختفاء اسبوعين يارا بتقرر تظهر واول حاجه بتعملها بتروح المستشفي بتكون واقفه قدام باب المكتب بتخبط
يوسف : اتفضل 
يارا : بتدخل توقف قدام المكتب وبتحط قدام يوسف ورقه 
يوسف : اي دي 
يارا : زي ما حضرتك شايف استقاله 
يوسف بيوقف قدامها : ليه 
يارا : حضرتك عارف ليه كويس مينفعش افضل هنا بعد اللي حصل 
يوسف : مش هينفع تمشي ، انا عارف اني غلطت بس اللي حصل كان غصب عني ، كنت اصدقاء وبنتكلم وقريبين اوي وفجأة بعدتي عني اي حاجه كنا بنتشارك فيها سواء كلام أو شغل أو خروجه حتي لو اكله كل حاجه كنا بنتشارك فيها مع بعض وفجأة  .....

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×