رواية احببت متمردة الفصل الثاني والاربعون 42 بقلم اسماء السيد
#احببت_متمرده part42امام البحر... وتحديدا علي. احد. المقاعد كانت قاعده ملاك ومرجعه ضهرها لورا وحاطه ايدها علي ضهر المقعد وبتبص للسما ودموعها بتنزل في صمت وبتفكر
ملاك بوجع:انا معتش عارفه اعمل اييه انا بقيت تايهه يارب
فجأه لقت حد حط ايده علي كتفها:ممكن اقعد معاكي
ملاك بحب:طبعا تعالي
قرب وقعد جمبها وشدها في حضنه:مالك
ملاك بهدوء:مفيش حاسه نفسي تايه متوتره غضابنه ونفسي اهد الدنيا وفي نفس الوقت في حاجه مخلياني مرهقه مش عارفه احدد انا فيا اييه
رعد بتفهم:انتي كنتي فيين وحصلك اييه عشان تقولي كدا ياعمري
ملاك:كنت في قصر النجار
رعد:اكيد مايا الي متتسمي هيا الي ضايقت حبيبي صح
ملاك رفعت راسها وبصتله شويه:رعد انا بحبك اوي
رعد ابتسم وغمازته ظهرت :وانا بعشقك اوي
ملاك بتوهان:يخربيت ضحكتك قمر ياواد
رعد ضحك عليها وهيا ابتسمت
ملاك بستغراب:لاء لحظه بس انت عرفت مكاني ازاي
رعد بهدوء:عادي عرفت بطريقتي اصلي لقيت تليفونك مرمي علي الارض فقلقت
ملاك اتنهدت وحضنته تاني بقوه وهو حضنها وباس خدها
بعد رعد ومسك ايدها:يلا تعالي معايا
ملاك:علي فيين عربيتي
رعد:متقلقيش هخلي حد يوصلها القصر
واخدها وركبها العربيه المرسيدس الجيب بتاعته وانطلق
ومأخدش باله من الي كان بيراقبهم
رعد:تحبي نروح فيين بعد الفيلا
ملاك بهدوء:مش فارقه في اي حته
رعد:الله تب والسينما الي انا حجزتها
ملاك بضحك:انت حجزت التذاكر
رعد:بصراحه لاء بس لسا هجيب من هناك
ملاك بإبتسامه:تب اطلع علي السينما وسيبنا من الفيلا النهارده
رعد بحب:تمام يلا بينا.... واتجه للسينما
.......... بعد مده. بيوصل رعد السينما وبيقطعو تذاكر
رعد بإبتسامه:يلا 10دقايق والفيلم هيبدأ انتي اختارتي اييه
ملاك بفضول:فيلم رعب لسا نازل
رعد برفعه حاجب:وانتي بقا مش بتخافي
ملاك بثقه:عيب عليك دا انا بطل الابطال
رعد بصلها من تحت لفوق وبخبث:من نحيه بطل ف انتي بطل الابطال
ملاك بخجل وضربته في كتفه بخفه:اتلم ياقليل الادب
رعد ضحك :الله وانا كنت غلطت يلا نندخل يابطل
ملاك بطفوله:لاء استنا هجيب فشار وحلويات وحاجه ساقعه
رعد:تب يلا يا اختي قدامي يا اخر صبري
ملاك ضحكت ومشيت قدامه وهو من جواه فرحان بيها
وبعد ما ملاك بتخرب بيته بلحلويات والفشار
ملاك:خد شيل الشنطتين دول
رعد:هاتي حسبي الله ونعم الوكيل ياشيخه
ودخلو وكان في ناس كتير ودي كانت رغبه ملاك وقعدو في الكراسي VIP وكانو مبسوطين والفيلم بدأ
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
شخص:انتي متأكده انك عاوزه تعملي كدا
مايا بشر:ااه متأكده
الشخص:بس كدا انتي هتدمريها
مايا بخبث:ماهوا دا الي انا عاوزاه ياغبي
الشخص:بس انا مش هئذيها انا عاوزها
مايا ببرود:ميهمنيش انا عاوزه ادمرها وبس
الشخص بتوتر:بس دي طلعت مرات رعد الدمنهوري
مايا بشر وغل : ماهو دا الي واجعني انها تخطت عاصم بسرعه اوي لازم اوجعها زي ما انا اتوجعت لما عاصم اختارها هيا ورفضني انا
الشخص:بس اشمعنا دا انتي اختها وعاوزه تأذيها كدا دي مش هتعرف تخلف ب الي انتي عاوزه تعمليه دا
مايا بغضب:انا حره لازم اكسرها العمر كله ملاك لازم تدمر
الشخص بضيق:بس حرام الي هيحصل انا ااه عاوزها ليا بس مش لدرجه اني اني اشارك في جريمه زي دي ومتنسيش انها ظابط وممكن تودينا في داهيه وجوزها ظابط ومن اكبر رجال الأعمال في الشرق الاوسط والغرب كمان يعني احنا جمبه ولا حاجه
مايا بحده وشر:اسمع يالا يا هتتحد معايا يا هنهيك فاهم
بصلها الشخص بغضب وخبث وقلق وخوف من رعد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في حي فقير... وتحديدا في عماره قديمه
كانت قاعد مرام في شقه صغيره وتحديدا في الصاله وبتقلب في صور مروان الي علي النت وكانت المره الاوله انها تفتح تليفونها من زمان
مرام بوجع:وحشتني اوي يامروان لييه دا انا حبيتك لييه
عملت فيا كدا وكل دا عشان شرين السكرتيره
فجأه لقت تليفونها رن وظهر اسمه وهيا فرحت بس اترددت انها ترد بس اتنهدت وردت
مروان بلهفه:الوووو مرام الووو
مرام بحزن:الووو
مروان بسرعه:انتي فيين يامرام وحشتيني اوي
مرام اتصدمت وبصت للتليفون وحطته علي ودنها تاني
مروان بقلق:الووو مرام انتي فين سمعاني
مرام بجمود:ااه سمعاك يامروان بييه
مروان بكذب:الحقيني يامرام انا في مصيبه
مرام بقلق:ايه مالك فيك اييه
مروان :انا في حد اتهجم عليا في شقتي وضربني وهربت وملقتش حد اتصل بيه غيرك
مرام بسرعه:انا جايه حالا يامروان استناني ياحبيبي
وقامت لبست واخدت حاجتها ونزلت بسرعه ومروان كان فرحان من كلمه حبيبي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في السينما بعد ساعتين... وتحديدا امام السينما
كان رعد ماشي بيضحك وملاك ماشيه امامه ومضايقه
ملاك بغيظ:انت هتفضل تضحك كتيير
رعد بضحك:مش قادددر هههه انا بطل الابطال ههه وفي الاخر طلعتي قطه مغمضه هههه
ملاك بغيظ طفولي:والله العظيم لو ضحكت تاني لهعضك تاني بقا
رعد بضحك قوي:هههه اتنيلي دا انتي طول الفيلم ماسكه في دراعي وعضتيني وعماله تستحبي فيا هههه تب بتشدي شعري لييه هههه هموت
ملاك قربت منه وبصتله بسخريه:نينينينيي بارد وغلس كمان ..... ومشيت بغيظ قدامه
فجأه بيقف اربع عربيات من اللون الأسود وبتحاوط ملاك
ورعد بيقلق وبيطلع سلاحه وبيقرب منها بسرعه وملاك بتطلع سلاحها
وبينزل من العربيات رجال كتير وجسدهم ضخم وحاوطوهم
رعد خبي ملاك ورا ضهره:عاوزين اييه
احد الرجال ورئيس الحراس:رعد بييه احنا مش هنأذيك احنا عاوزين ملاك النجار
رعد بحده:وانتا بقا فاكر انك بشويه الفرافير دول هتاخدها مني دي روحي
الرجل:بلاش نستخدم معاك العنف
رعد بغضب:وديني وما اعبد لو ممشيت انت وهو من هنا بذوق لهيكون الد"م للركب
رفع الرجال اسلحت'هم علي رعد وملاك خافت عليه وطلعت من وراه
ملاك بحده:انت عاوزني انا بقا
الرجل:هاتوها
قرب احدهم ولسا هيمسكها رعد مسك ايده بقوه ورماه بعيد اتلم عليه جميع الرجال وهو كان بيضرب فيهم كلهم ومحدش قادر علييه وملاك كمان كانت بتضرب معاه
بس فجأه جه من وراه واحد وغرس في رقبه رعد ابرا"ه
مخد"ره
ملاك بخضه:رعدددد
رعد كان بيقاوم ومزال بيض"رب فيهم وملاك هتموت من القلق وجريت عليه ومسكت ايده ورعد وقع علي الارض وهو ماسك ايدها بقوه وعينه بتفتح وتقفل لحد وملاك صرخت والناس خايفين يتدخلو لان الرجال رافعين عليهم سلا'ح ورعد لسا شايفهم طشاش وعيونه بتفتح وتقفل غصب عنه وهما شدو ملاك من جمبها وهيا بتصرخ وبتمسك فيه اكتر
ملاك برعب وقلق:رعددد فوق يارعد فوق انا هستناك قوم ارجوك يارعد انا واثقه فييك رعددد
لحد ماسبت ايده لما عطوها حقنه مخد"ره هيا كمان وحطوها في العربيه ورعد عيونه اتقفلت خالص واغمي علييه والعربيه انطلقت وباقي الرجال شالو الي مضربوين علي الارض وحطوهم في العربيات وانطلقو وراهم والناس قربو من رعد وطلبو لييه الاسعاف وصعبانين عليهم
احد الناس:ياحول الله يارب ياترا هيحصل فيها اييه
شخص اخر:والله ما انا عارف ربنا يجمعهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب... الملعب وولععع 😁🔥
