رواية خفايا القلوب الفصل السادس عشر 16 الجزء الثاني بقلم نور محمد

رواية خفايا القلوب الفصل السادس عشر 16 الجزء الثاني بقلم نور محمد

#البارت_السادس_عشر

#خفايا_القلوب2

معتز ضحك بقوه وقال:ههههه لا مش قادر يعني عاوز تلعبي معايا ياحياه..بس انا هديكي نصيحة اللعب معايا صعب وكله جر*وح ومتنسيش ان العبد لله عارف كل اسرار وماضيك الاسود كمان..والا انتي حابه بنتك حبيبه قلبك ياسمين تعرف ان امها اللي بتمـ*ـوت فيها هي نفسها اللي قتـ*ـلت ابوها بايدها وبد*م بارد كمان وده كله علشان كشف خيانتك وان ياسمين مش بنته وبنت واحد تاني غيره 

حياه سمعته للنهايه وهنا نزلت عليها الصدمه زي الصاعقه والفون وقع منها على الارض وحست الدنيا بتلف بيها فجأه وغمي عليها في الحال 


وبعد وقت في المستشفي **

فتحت حياه عنيها بتعب كبير: اااه هو حصل ايه معايا

ياسمين بقلق وخوف عليها: ماما انتي كويسه سمعاني ردي عليا.. حصل معاكي ايه انا روحت اشوف كريم رجعت لقيتك مغمى عليكي في الطريق لوحدك

حياه بتزكر وتعب: تعبت بس شويه وحسيت نفسي دايخه.. معلش ياحبيبتي ممكن تروحي تجيبي ليا عصير عطشانه اوي 

ياسمين بطاعه: حاضر ياماما هروح فورا خلي بالك من نفسك مش هتأخر عليكي 

حياه هزت رأسها بهدووء وياسمين طلعت وسابتها وبعدها طلعت حياه فونها بسرعه واتصلت بشخص اخر

حياه بقلق وخوف: عصام الحقني انا في مشكله كبيره 

عصام بقلق وعدم فهم: مالك ياحياه في ايه اهدي وفهميني حصل معاكي ايه 

حياه بخوف: انا كلمت معتز وقولتله زي مااتفقت معاك.. بس هو طلع عارف الكذبه اللي كذبناها زمان وهددني بيها كمان 

عصام بصدمه: كذبه ايه ياحياه وضحي علشان افهم؟! 

حياه بدموع وخوف: الكذبه اللي قولناها زمان بعد ماقتـ*ـلت محمد جوزي فاكر احنا كذبنا ليه.. علشان منكشفش انه كان خا*ين وارها*بي تبع المنظمه ولما عرفت انا حقيقته حاول يقتـ*ـلني فانا دافعت عن نفسي ومات على ايدي وقلنا وقتها انه كشف خيانتي ليه وحاول يقتـ*لني برضو بسببها وانا دافعت عن نفسي.. وقتها احنا قولنا كده علشان المنظمه دي متعرفش اننا كشفناها وبدور عليها فاكر ياعصام

عصام بتزكر: ايوه فاكر طبعا ياحياه بس معتز عرف ده كله ازاي الكلام ده كان جوه المحضر وبين عيلتنا بس محدش تاني يعرف بيه؟! 

حياه بتوتر وقلق: معرفش ياعصام بس انت لازم تتصرف انا اجوزت معتز علشان انت قولتلي انك شاكك فيه انه تبع المنظمه دي وانا وافقت علشانك بس انا خايفه دلوقتي معتز يقول حاجه لياسمين وهي تصدقه.. انا ممكن تخسر بنتي بسبب الكذبه دي ارجوك اتصرف

عصام بتعقل وتفكير: حاضر هتصرف متقلقيش انتي اخوكي اكبر محقق في المخابرات كلها..معتز هلاقي حل ليه قريب اوي ومدام الفلاشه معانا يبقى احنا وصلنا لنص المنظمه وباقي نعرف اللي خارج مصر منهم بس.. ارجوكي استحملي بس شويه معايا علشان خاطر اخوكي 

حياه بحب وحنان: حاضر ياحبيبي انا هستحمل أي حاجه علشانك ياعصام.. الروايه بقلم نور محمد


وعلى الجهه الاخر عند كريم وايوب**

كريم بصدمه وزهول: لا انت بتقول ايه ده مستحيل ماما متعملش كده ابدا؟! 

عمر بشفقه: كريم اهدي ياحبيبي انت لسه تعبان انا مكنتش عاوز اقولك الحقيقه دي حاليا بس خلاص كل حاجه اتكشفت وبقت على نور 

ايوب بصدمه وعدم فهم: انا مش فاهم حاجه انت عرفت ده كله ازاي وامتي؟! 

تهند عمر بتعب: من قبل امبارح قبل رجوع ملك وكريم.. ملك رنت عليا ليلتها وقالتلي كل حاجه و


فلاش باك قبل يوم **

ملك بتوتر وخوف: ارجوك ياعمر اسمعني للاخر لاني مش عندي وقت اوضح لك كل حاجه على الفون.. انا خلاص بقيت كرت محر*وق عندهم وعاوزين يخلصوا من ابني الاول على ايدي وبعدها عليا انا كمان.. انا اتصلت بيك علشان انت الوحيد اللي هتقدر تحمي كريم منهم 

عمر بصدمه وزهول: انا مش مصدق اللي بتقوليه ده.. انتي ياملك تطلعي الخاينه وكمان منهم لا انتي اكيد بتهزري معايا مش كده؟! 

ملك بحزن وندم: مش وقته الكلام ده انا حياتي كده كده انتهت ياعمر لان المنظمه دي مستحيل تسيبني في حالي وحتي الحكومه المصريه لو مسكوني هتعدم بدون حكم.. انا مش فارق معايا بس خايفه على كريم منهم ارجوك هو مالهوش زنب انا المزنبه الوحيده بس.. ومستعده اتحمل كل المسئوليه وهاجي اعترف لك على كل حاجه كمان بس توعدني كريم يبقى امانه عندك ليوم الدين

عمر بتفهم وتأثر: تمام ارجعي ياملك وابعتي كريم البيت عندي وتعالي وانا اوعدك كريم هيبقى في حمايتي وحمايه الحكومه المصريه هستناكي متتأخريش 

ملك ببسمه وأمل: حاضر وشكرا اوي ليك ياعمر 


باك عوده للحاضر**

عمر بقلق وتفكير: وبس من امبارح وانا بدور عليها في كل مكان بس خايف تكون المنظمه دي عرفت بكلامها معايا وخطفوها علشان متقولش حاجه عنه ولسه البحث مستمر عليها 

كريم بدموع: انا مش مصدق اللي بسمعه ده ازاي ماما تطلع كده وياترى هي فين دلوقتي انا خايف اوي عليها

عمر خضنه بشفقه وحزن: ان شاء الله خير وهنلاقيها قبل ماحد يقرب منها بس انت ادعي ربنا ليها ياكريم.. الروايه بقلم نور محمد


وفي نفس الوقت في مكان اخر مهجور**

ملك بصدمه وزهول: انت ازاي انا مش مصدقه عنيا ازاي انت لسه عايش 

ابتسم وقرب منها بخبث: انا مش بمو*ت بسهوله ياعميله ملك.. انا بحسب للخطه ميه مره وبعمل لها كل الاحتياطات قبل ماانفذها ودي كانت النتيجه.. الكل فاكر اني ميت حاليا بس انا لسه عايش ممتش 

ملك بصدمه: طب ازاي عملت كده ازاي ده ابنك قاتلك بأيده وحتي الشرطه صدقت انك مت عملت كده ازاي؟! 

قرب منها اكتر وقال بهمس وخبث: حسن النجار عنده ميه رو*ح مش بيمو*ت بسهوله ياحلوه الحاجه الوحيده اللي خابت مني هو مو*ت مراتي فواكه انا كنت مأمنها زيي بزي واقي للرصاص.. بس متوقعتش انها تمو*ت باطريقه دي.. لكن انا ممتش ولسه حكايتي مخلصتش.. لكن انتي حكايتك معايا خلصت 

سكت وقرب في ايده سكينه وكمل بشر: انا سمعت ان معتز بيدور على جثه ناقصه على الطلبيه المنظمه ولازم نكملها الليله ايه رأيك نبعت لهم جثه فر*ش لسه بخيرها ومن د*مهم كمان قولتلي ايه؟! 

ملك سمعته وعنيا وسعت بصدمه وزهول كبير ووو


وعلى الناحيه الاخرى عند معتز في مخبئه **

عزيز كان نايم على الارض بس فاق لما حس ان انفه نزل منه د*م: معتز فيه د*م نزل تاني عاوز العلاج بسرعه انا بمو*ت بجد ونفسي قبل مااموت اشوف اخويا ايوب مره وحده حتي 

معتز بضيق منه: ياخويا ياريتك تمو*ت فعلا وتريحني من قرفك ده.. ميه الف مره اقولك انا محبوس زيك هنا هجيب العلاج ده منين يعني؟! 

عزيز بتعب: اتصرف العلاج خلص من تلت ايام والد*م كل يوم بيزيد اكتر شوف حل ارجوك

معتز نفخ بزهق منه ولسه هيرد عليه سمع صوت الباب فتوتر اوي: مين ممكن يعرف  المكان ده محدش يعرف مكاني غيري انا و

سكت بصدمه لجمت لسانه لمده دقيقه لما فتح الباب ولقى قدامه اخر شخص ممكن يتوقعه 

معتز بصدمه وزهول كبير: حسن انت.. انت مش مت ازاي لسه عايش؟! 

حسن بصله بسخريه ودفعه للداخل وبعدها نزل قدامه جثه وقال: رجعت من المو*ت علشان اساعدك يامعتز مش انت ناقص عندك جثـ*ـه على الطلبيه بكره الجثـ*ـه الناقصه اهه اتفضل شوفها

معتز الصدمه لسه مأثره عليه بس قرب من الجثه وكشف وجهها وهنا كانت الصدمه: ملك انت لقيتها فين وليه قتـ*ـلتها انت متعرفش انها منهم دول لما يعرفوا هيخلصوا علينا سوى بد*م بارد

حسن ببرود وجمود: والله هي كده كده بقت كرت محروق والحكومه كشفتها والمنظمه نفسها اللي امرتني اقتـ*ـلها وابقى انا مكانها ها عندك اعتراض 

معتز بصله وسكت بدون جواب وحسن بص داخل المكان  ولسه هيدخل وقف قدامه معتز بقلق وخوف كبير

معتز بقلق وخوف: اقف عندك انت رايح فين؟! 

حسن بسخريه وبرود: هكون رايح فين داخل جوه ارتاح شويه انت ناسي اني دلوقتي ميـ*ـت قدام الدنيا كلها هقعد معاك شويه لغايه ما الاقي مكان امان ليا.. ابعد بقى خليني ادخل

معتز بلع ريقه بتوتر وخوف كبير من رد فعل حسن لما يشوف عزيز ابنه موجود جوه وهو بالحاله الصعبة دي وفضل ثابت مكانه وهو مش عارف يعمل ايه ووو


يتبع... بقلم نور محمد

#البارت_السادس_عشر

#خفايا_القلوب2

مساء الجمال يارب تكونوا بخير انا الحمد لله اتحسنت عن الاول كتير وعارفه بتأخر عليكم بس ده غصب عني واهو رجعنا الحمدلله ومش هنتأخر تاني قولوا يارب الاحداث بدأت تتلم معايا والمفاجأه كمان بتخلص ظهور حسن تاني كان بدايه نهايه الروايه اللي قربت اوي الحمد لله طبعا مش هقولكم انا محدش يتوقعني بس هسيبكم تتوقعوا معايا رد فعل حسن لما يشوف ابنه عزيز قدامه وهو بالحاله دي ياترى هيعرفه او لا ولو عرفه هيعمل ايه معاه وعزيز هيبقى رده ايه لما يشوف ابوه قدامه اللي حاول بدبحه قبل كده هو طفل اللي جاي مؤثر اوي

  الفصل السابع عشر الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×