رواية عشق ابيض واسود الفصل السادس 6 الجزء الرابع بقلم عائشة الكيلاني
مروان اتسعت عينيه بصدمة و ارتباك:- لبنى ا انتي فاهمة غلط د دى الممرضة انا فين انتي مين ااه دى خالتي ووو
لبنى الدموع اتجمعت في عينيها بصتله بعتاب و صدمة لكن قالت بثبات و قوة:- النهاردة اخر يوم بيناا طلاقني يا مروان
لبنى رزعت الباب بغضب و نزلت ركبت العربية اتنهدت بوجع هنا دموعها نزلت بصوت غير مسموع لكنه كفيل بأن يكسر قلبها مسحت دموعها و اتحركت اما في الفيلا في الجنينة
تميم:- بقولك اي يا بت يا نور
نور:- قول يا واد يا تميم
تميم:- واد على اخر الزمن يتقالي يا واد
نور بصتله ؛- يعني انا الى بت
تميم:- نعم يا حليتها اظبطت
نور:- نعمممم يا خويااا لااا فوق لنفسك يا روح تيته دا انا نور يعني اوديك البحر و ارجعك عطشان تاني مرة اعرف انت بتتكلم مع مين بدل ما ازعل اهلك عليك
تميم رمش عينيه بدهشة:- كل دا في دقيقه واحدة
نور:- اومال في دقاتين
تميم:- عموما بيم اننا ولاد عم و اهلك زهقو منك و زى ما انتي شايفة كل واحد عنده همومه
نور:- تميم لخص في يومك لانى مصدعة
تميم:- تجي نحط همومنا على بعض و السلة من ودنين يشلوها اتنين و على راي المثل بنت عمي تشيل همي و ابن العم لى الهم يعني تشلي همى اشيل همك تجبيلي جلطة اجبلك ضغط و اهو ماشية
نور بابتسامة رجعت شعرها لوراء:- هو بغط النظر عن كلامك الدبش بس فعلا انا و ابن عمي على الغريب و عليه مع القريب
تميم:- ليش حرام كنت رميتك في البسين
نور بابتسامة:- بيم اننا ولاد عم ف اان حطيت عيني على طفل و علشان اتبنه لازم اتجوز ف ملقيتش غيرك الى يقوم بالحكاية دى يا تميم ان عايزة طفل و مش عايزة اتجوز و بعدين علشان اسافر و اشوف الدنيا
تميم ساكت مصدوم من كلامها لكن قال بهدوء:- اقول لابوكي امتى
نور بفرح:- بجد يا تميم
تميم:- بجد ياختي اهو اكون خدمت البشرية منك
نور ضربته في كتفه:- رخم اوي
نور قامت و خرجت و تميم وراها لكن جريو ناحية الباب على صوت لبنى
لبنى بتخبط على الباب:- تيييته افتحييي يااااا نوررر
همسة:- دا صوت لبنى افتح يا تميم
تميم فتح الباب كانت لبنى نور نزلت على السلم جري وقفت قدامها:- اقفل الباب
تميم قفل الباب:- لبنى انتي اتخنقتي مع مروان
لبنى نزلت دموعها بصت لجدتها:- كان معاكي حق يا تيته لم قولتيلي ما تتسرعيش قولتي ملوش امان.... اناا شوفته مع واحدة تانية في بيتي خاني يا تيته
همسة حطت ايديها على بؤها بصدمة اما تميم كور ايديه بغضب عينيه احمرت ؛- هو فين دلوقتي
لبنى الرؤية بدات تشوش كانت حاسه ان الدنيا بدور بيها
وقعت على الارض اغمو عليها
نور بصرخ:- لبنىى
نور الجدة نزلت على الأرض حضنتها و بتضرب على وشها بقلق:- لبنى لبنى فوقي يا بنتي
همسة جريت على المطبخ خرجت جري و هى في معاها عصير و ماية
تميم خرج و رزع الباب ركب عربيته و اتصل بابوه اما في الفيلا نور فوقت لبنى الى اترمت في حضنها و بقت بتعيط بانهيار و وجع همسة طبعا راحت الجنينة اتصلت برؤف و محمد و كل شباب العيلة حتي عمار اما في اوضة لبنى
لبنى سندت راسها على ضهر السرير:- خاني يا خالتي
منى بصتلها بحزن:- كلنا ضد الجوازة دى يا لبنى دا مش شبهك دا مش هيريحك
همسة:- بتعندى في مين الواد دا كان باين من الاول اهو خانك... لبنى مش كل غني محترم ولا كل فقير طمعانا المستوى ملوش دعوة بالتربية و
لبنى اتنهدت بمرارة قالت بحادة:- خلااص يا ست همسة عرفنا انكى صح و انا الى غلط بسس حبيته
قالتها بوجع نور ابتسمت بسخرية:- كدابة يا بت عمي اااه كدابة انتي عمرك ما حبتيه
همسة:- طول عمرك متسرعة و سبق و قولنا اوعي تتجوزى علشان تنسيه بحد تاني لان بتاذي نفسك و بتظلمي الى معاكي
لبنى بوجع:- بس هو عمره ما كان معايا يا همسة... اول مرة احس اني عايزة احضن ماما و اشكيلها و افضفض ليها على الى حصلي... انا اي الى وحش فيا علشان يبص لغيري و يدخلها بيتي بيتي الى اشتريته و فرشته حته حته
داليد اتسعت عينيها:- يعني اي
همسة:- لا ثانية لان توهت انتي الى جايبة الشقة مش مروان
لبنى هزت راسها:- اااه و علشان مجرحوش كتبتها باسمه
نور قامت حطت ايديها على راسها بصدمة:- نهار اسود و منيل ااانتى من غير عقل انتي بتعندى في مين لدرجة دى متهورة انتى عارفة عمي أو جدو لو عرفو هيعملو اي
لبنى ساكته نور الجدة دخلت:- سبونا لوحدنا شوية
همسة بصت لى لبنى:-: بس يا تيته
نور:- كلامي يتسمع يلا من قدامي
الكل قام نور قفلت الباب و قعدت جانبها حضنتها و لبنى بقت بتعيط بانهيار و حسرة نور بتمشي ايديها على شعر لبنى بحنان اما في بيت لبنى و مروان
مروان فتح الباب ابتسم بتوتر:- بابا يونس تصدق وحشتني كنت بقول لى لولو تسلم عليك اخبارك اي يا عمي
يونس زقه بطرف ايديه و دخل و هو بيصفر مروان بلع ريقه بتوتر اكبر لم شاف شباب العيلة كلها قدامه يونس ضربه كف مروان حط ايديه على وشه بصدمة قبل ما يكمل كان بوكس في انفه يونس مروان وقع على الأرض و يونس بقا بيضرب فيه بعد ما يونس خلص قام طالع المسدس و ضرب مروان في كتفه قام و حط المسدس في جيبه اخد مفتاح الشقة و نزل
تميم و محمد حطوه في شوال و نزلو عمار قفل الباب و الكل ركب عربيته بعد وقت وصل يونس و الشباب البيت
نور:- فتحت الباب:- ااي الشوال دا
يونس دخلو جوه
عمار تميم دخل اوضة الخدم فتح الشوال و رمه مروان
نور و همسة كانوا وراه:- ااااع
تميم بصلهم بحادة:- بسس اخرسو و اطلعوا برا
نور الجدة دخلت هى و ياسين:- نهارك اسود جيبلي قتيل في بيتي هى حصلت يا ابن يونس
ياسين:- ااانت بتعكو الدنيا اتصل بدكتور
يونس ببرود:- هنتصل بس مش دلوقتي
رؤوف:- رايى نسيبه كدا
ياسين:- هاتوه على المخزن ورايا
ياسين خرج رؤوف مسك مروان من كتفه المصاب و ضغط عليه مروان:- اااه ااااه اااه
تميم ضربه بكف ايديه و زقه:- قدامى يا واطي
مروان مكنش قادر يمشي وشه مش باين من الضرب العرق على جبينه بيعرج خرج من الاوضة طبعا تميم بيزقه من وراء و خرجوا من الفيلا راحوا على المخزن ربته و يونس دلق جردل ماية ساقعة:- مبروك يا عريس
مروان:- يا
يونس:- عمك منين انا لو كان عندي ابن زيك كنت قتلته بقا بتخون بنتي يا واطي بعد ما عملتلك سعر و قيمة طب وحيات امى لربيك
بص لشباب:- علقوه و الباقي انتوا عارفينه
قال كدا و خرج مروان كان بيصرخ و بينادى على يونس و يترجاه تاني يوم في المسرح الجامعة كانت صبا مع اصحابها لبسه جلبية و بترقص رقص استعراضي داخت بفرح لكن وقفت لم شافت ياسين ابن عمتها قدامها ضربت على وشها :- نهار اسود
ياسين اتجه ناحية المسرح طالع المسرح وقف قدامها وووووو
يتبع
يا تري ياسين هيعمل اي في صبا و يونس الى عملو دا صح ولا لا
الحلقة 6
عائشة الكيلاني
عشق ابيض واسود 🤍 🖤
