رواية عشق ابيض واسود الفصل الثالث 3 الجزء الرابع بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق ابيض واسود الفصل الثالث 3 الجزء الرابع بقلم عائشة الكيلاني

يونس حط ايديه على الزناد بص ليحيى باحتقار و سخرية:- اتشهد على روحك يا روح امك 

اعتماد جريت على يونس نزلت عند رجله قالت بدموع و توسل:- لااا يابني بالله عليك بلاش... اقتلني انا بس هو لا دا ابو ابن اختك .. يرضيك ياسين يكون يتام الاب يرضيكم الواد يكبر يلقي ابو خالو قتله ه هو عمل كدا غصب عنه من خوفو على ابنه والله العظيم من خوفه على ابنه.... الى جاه بعد سنين 

يونس بجمود سحب ايديه من ايديها بغضب:- ولا حرف من الهبل دا هز شعرية من حد فينا و ابعدى 

سامر مسك ايد يونس رفعها لسقف و ضرب بالمسدس 

اعتماد حطت ايديها على راسها و صرخت بأعلى صوتها:- ااااااع 

و بقت بتعيط بخوف 

نوح:- المرة دى فى السقف و حاجة بسيطة احنا مسامحين 

رحيم:- طبعا مسامحين 

سامر اخد المسدس من يونس لان عارف جنانه ممكن توديه فين يونس بص ليحيى:- بس انا لسه مش مسامح 

اعتماد بصرخ:- ااابنيي كفاية ابوس ايدك 

يونس مسك يحيى من هدومه و قومه قال بغضب جحيمي:- قوووما ياحيلتها... بقااا يا ابن امك تمد ايدك على اختي و عايزنا اسكوتلك ليهه ملهاش رجالة.... واخدها من الشارع دا جدي لو عرف ها يخلي امك يا روح امك تاخك العزاء فيك لا عاش ولا كان الى يمد ايديه على بنات الشاذلي و أهاليهم موجودين 

رحيم بابتسامة مستفزة:- حاا اه و ياريت تبلغ البوليس و اعمل محضر احنا بالموت في السجن بنعشقه 

نوح:- و اهو بالمرة نشوف صحابنا الى اتعرفنا عليهم 

سامر:- و لم يخرجوا ها يوجبو معانا مانت ابو الكرام برضو ولا اي .... اعتماد رابي ابنك بدل ما نربيه بطريقتنا و هتزعلي يلا يا شباب .... صح قبل ما امشي ابوك لو كان عايش كان قتلك لانه مش بيحب الظلم ولا بيرضا بيه معرفش انت طالع غبي لمين.. المرة دى صف سنانك المرة الجاية دا لو فيها جاية هتكون رقبتك بعد اذنكم 

سامر فتح الباب و خرج نوح بصلهم:- حتي مفيش كوبية ماية اخص 

رحيم:- الحال مش اد كدا بس صح هو مش اكرام الضيف واجب ولا حضرتك متعرفيش دا 

رحيم خرج و نوح يونس بصق على يحيى و خرج اما في بيت سيف و جميلة 

خديجة قامت بغضب و جنون حطت ايديها على جبينها:- لا لا لا دا مستحيل دا كابوس... مفيش اخت تعمل كدا في اختها ما تتكلمي يا جميلة قولي حاجة قولي ان سمعت غلط او جوزك بيهزر 

جميلة:- انت متاكد يا سيف قولوا ان دا هزار .... هنقول نور ااي... ياسين لو عرف ممكن يتجنن أو يموت فيهاا نهار اسود فاجعة بين الاخوات 

قالتها يجنون و حطة ايديها على راسها 

سيف بحزن و حيارة :- اخر حاجة ممكن اتوقعها في الدنيا ان الاخت تاذي اختها في ابنها 

سيف:- احنا قولنا ليكم علشان نشوف حل لان لو سكتنا اكيد هتعمل كارثة اكبر 

خديجة بصت لادم:- قالت اعتماد صح كله انا هحله 

جميلة بصت لخديجة:؛ احنا عارفين هنعمل اي كويس جدا و كله هيتحلة بالطريقة 

بعد وقت في بيت ياسين كان ياسين رجع من السفر و كلهم قعدين على السفرة معادة مليكة الى روحت بسرعة 

تميم:- انتى حمارة 

لبنى:- انت الى حمار و متخلف 

حمزة:- مش هنخلص 

نيروز:- اهو شوية اغبي بيقلو ادبهم على بعض شوفت يا جدو انا هادية ازاى 

رؤوف بسخرية:- لا و انتي محترمة اوى 

محمد:- الى يشوفك كدا يقول انكى غلبانة 

ريتال:- هيهي مشوفتهاش و هى بترقص في الفصل 

نيروز:- انتي مش متربية و كدابة 

ريتال:- انتى الى كدابة و الكل عارف كدا 

نسمة بتاكل و بتتفرج عليهم هى و نور بنت سامر 

داليد :- و مالو الرقص دا فن يا جاهل منك ليهم 

ياسين بياكل و طبعا حافظ الصداع بتاعهم 

ياسين بصلهم كل واحد بقا بياكل في صمت 

نور:- ناكل و لينا كلام تاني 

نور الصغيرة:- انا معملتش حاجة 

نور:- انتي انتى اص المشاكل يا نور بصي ركزي في طبقك 

نوح ليونس:- مش قولنا الف مرة تعمل كنترول على عيالك 

يونس:- و بعدين 

سامر:- لا شاطر 

همسة بصت لامها:- مامي ينفع اروح معاكي الشغل 

ملك:- كان نفسي يا هموسة بس مش هينفع 

عد اليوم في حزن تاني يوم الصبح في بيت اهل يحيى 

الشغالة فتحت الباب 

اعتماد و هى على السلم ؛- مين ياروح 

جميلة بعدت الشغالة عن طريقها:- دا احنا يا ام يحيى 

خديجة بصت لروح بمعنى امشي روح مشيت و الستات قفلو الباب 

اعتماد قربت منهم بعدم فهم:- اتفضلو واقفين ليه 

خديجة:- ماحنا هنتفضل اهو 

جميلة ضربت اعتماد كف 

خديجة:- شوفوا شغلكم يا ستات عايزها لا تشوف ضلمة ولا نور 

الستات و خديجة و جميلة بقو بيضرب اعتماد بكل احتقار و غل خديجة جبت كرسي الستات رفعوا اعتماد من على الارض قعدوها على الكرسي و ريطوها بالحبل 

جميلة و هى بتمشي السكينة على وش اعتماد ببرود:- عايزة الغرزة تبقا فين الجبها ولا الانف 

خديجة:- بقول العين احسن توو البؤ علشان تبطل تتكلم نهيى 

جميلة ضحكت:- والله انتي مسخرة 

خديجة بغمزة:- تربيتك يا بوص 

جنة بابتسامة :- اطمنى يا ام يحيى هنعملك عملية تجميل انما اي محصلتش قبل كدا تو ليه العيط اخص عليكي يا جميلة طول عمرك متهورة ربطي الولية في بيتها 

جميلة بصت لاعتماد:- معلشي يا جوجو مانتى الى خطفتي حفيدك 

جنة بتمثيل الدهشة:- خطفتو ازاى يادى الكسوف انا خطفت حفيدي 

جميلة:- ممم 

كملت و هى بتلف حوالينا اعتماد:- مانتي مش بطيقي مرات ابنك مع انها محترمة و محترمكي و عاملة ليكي قيمة يا قليلة الاصل و القيمة 

خديجة:- ياااي 

جميلة:- تقومي تبعتي ليها جواسيس في بيت ابوها و مششش بس كدا تخطفي ابنها عن طريق اختها بقا يا بنت***تستغلي مرض واحدة انها بتنسي و ان التانية الشيطان راكب دماغها و توقعي بينهم يا بت*****

اعتماد بدموع و خوف:- كفاااية كفاااية دا كله كدب انا معملتش حاجة انتوا جايين تتهجمو عليا 

جنة جت و معاها جردل ماية ساقعة وقفت عند راس اعتماد:- بسم الله الرحمن الرحيم 

اعتماد صوتت من الماية لانها تلج 

خديجة:- تو تو دا لسه اليوم مبداش 

جميلة:- انا مجنونة قتلت اختيي من الاخر معايا شهادة معاملة اطفال بالعربي يتسمعي كلامنا و نسيبك ياما... هدفنك مكانك يا حزبونة 

جنة بحزن مزيفة:- براحة على الست يا جوجو الست كبيرة ممكن تموت و يحسبوها علينا بنادمة مع ان متستاهلش ناخد فيها سجن اصلا بس الطيب احسن 

خديجة:- بصي يا ام اربعة و اربعين انتي هتعترفي بجريمتك دى ياما هنزعلك يلا 

واحدة من الستات:: انجزى و قولي 

اعتماد اتنفضت:: ه ها قول والله على كل حاجة 

خديجة فتحت الفون و بدات تصور اعتماد و هى بتعترف بكل حاجة تخص خطف ياسين من تفكير لحد التنفيذ و انها استغلت كلام مليكة و ان نور بتفرق بينهم في المعاملة 

اعتماد بدموع:- هو دا ال الى حصل صدقوني 

خديجة قفلت الفيديو:: صادقة يا طنط من غير ما تحلفي يلا يا بنات لان كفاية كدا 

جميلة بصت لستات:- نجيلكم في الافراح يا حبايب و نردهلكم لم تحتاجونا 

جنة:- نجملكم كدا بعد الشر لو واحدة فيكم قابلت واحدة زى دى الف شكرا و ربنا ما يكتبها عليكم 

جنة فتحت الباب و خرجوا كلهم و قفلوا الباب و طبعا اعتماد مذل على نفس الوضع 

جنة بضحك:- يا ولاد الجنية انتي مش سهلة يا جنة 

خديجة:- ياما تحت الساهي دواهي 

جنة:- انتي الى داهية يا جوجو كنتي هتشوهي الست 

خديجة:- هى دى ست دا سليم احلي منها 

كلهم انفجرو في الضحك اما في القسم ياسين بيبص لى العيال:- مستحيل دول اطفال ازاى هيعملو كدا 

الظابط بابتسامة:- ليك حق تتصدم بس الاطفال دى متصورين و هما بيتخنقو مع اصحابهم و ضربهم بمنتهى القسوة دى جريمة في حق المجتمع و لا يصح السكوت عليها 

ياسين:- طب الاطفال الى اضربو احوالهم اي كويسين 

ياسين بص لاحفاده:- بدانا بدري اوى... متربتوش 

تميم:- بدافع عن اختي يا جدو و بعدين هو الى زقني و رخم على اختي و باقي البنات 

العيال بصوت عالي و حماس:- ايوة هو دا الى حصل 

الظابط ضرب على المكتب:- بسسس 

الباب اتفتح و دخل سيف 

عبد الرحمن و عاصي:- جدو الحقنا كل دا افترا 

سيف بحادة:: بسس انضباب منك ليه 

الظابط بابتسامة:- اطفال يا فندم و بيدلعو 

ياسين:- قول عفريت كائنات دول مستحيل يكونو اطفال بتفتحو دماغ اصحابكم يا كلاب 

نور باندفاع:- هما الى متربوش طب انا راضية بذمتكم اكون قعدة في حالي و هما يرخمو عليا 

محمد:- طب لو كانت جميلة اقصد تيته جميلة الى اتعكست كنتو هتقولو نفس الكلام انا كنت بدافع عن بنات خالاني هل كدا غلطت يا حكومة 

ياسين قام رفعه:- ااانااا صدعت منكم ااانااا تعبت منكم انتوا مش بتتهدو ليه بص احبسهم و انا شاهد عليهم سلام 

ياسين قام خرج من المكتب 

سيف و الظابط فشلوا في انهم ميضحكوش و اكنهم وراثين من جميلة الجنان بعد ساعات خرجوا الاطفال في الشركة 

يونس:- يا فرحتي عيالي في القسم 

نوح:- بابا تلقيه زهق مننا 

سامر:- قصدك اتخنق اتجنن زهق دى كلمة قليلة على الى بيعملوا العيال دول مش اطفال اشك انهم اطفال... يحيى عايز يرجع لمنى 

يونس ببرود:- اوى اوى هو اتصل بيا و رحبت بالموضوع و كمان في حفلة باليل و كل الحبايب هتكون فيها 

نوح بحزن:- هنعمل اي مع مليكة مع ان المفروض نسميها ابليس 

سامر:- اعوذ بالله.... بس عجزت عن التفكير و الكلام 

يونس:- اول مرة احس اني متكتف ياريتك يا عمتي ما جيتي ولا قولتي 

سامر:- مرراد و منى مش لازم يعرفو 

نوح:- صعب بس هنداري عليها مفيش غير كدا دى اختنا و التانيه اختنا المصيبة انهم توام دى المصيبة 

سامر تنهد بحزن و اكن كل واحد منهم شايل هموم الدنيا 

اما في الفيلا 

منة ؛- نور مش عايزة تزعلي مني بس بصراحة بنتك لا تطق انا اسفة انى بقول كدا بس البت دى مش مظبوطة ان ساعات بخاف منها دى مريبة 

نور بتشرب القهوة:- و مين سمعك... هو انا بفرق بينهم انا مش عارفه مالها بجد هتجنن مليكة كل يوم بتعبد عني و عن اخواتها بطريقة مخيفة 

منة:: و بيتها و حياتك بنتك متعرفش حاجه عن عيالها ياما عندي يا عندك ممم تحليلك يا اش اش 

عائشة بتاكل المخلل:- رايح يبوظ خدي بالك... بصوو مليكة بتمر بازمة نفسية مختليفة.... حاسه بحاجة محدش حاسس بيها حتي لو كان عندها كل حاجة زى زياد ابن الجزمة يارب 

 ياما يعقل يا اموت لكن بالحالة دا مستحيل استحمله 

نور بحزن:- عمار لو كان موجود كان فهمنا اي الى بيحصل بعد كل دا متعلمنش اى حاجة 

عائشة::ـ مستحيل حد يعرف الى في دماغ عيالو يا نور لان ببساطة احنا معظم الوقت شد ف اتولد جواهم خوف ف بالتالي حصل اصطدام ف بقينا بعاد عن بعض ادى كل الحكاية بين الأهالي و عيالهم احنا امهات في الاول و الاخر و صعب نتكلم معاهم بهدوء خوفنا عليهم عملنا ليهم اشباح 

منة بتاكل كيك:- هى الكيكة دى ليها اد اي 

نور:- لسة عملها 

منة ؛- اومال ليه طعمها ليه عامل زى اكنها اسبوع 

نور:- ما تقولي سنة بقولكم اي انا مليش في الحلويات 

عائشة اخدت طبق الحلويات من قدامها:- الحلويات غلط عليكي 

نور ؛- السكر بيعلي لم اشوفكم ممم انا هلقيها منكم ولا من ولاد.... ميستاهلش الشتيمة بس انا تعبت منهم 

منة ؛- فكك فكك مفيش حد يستهل 

بالليل في بيت ياسين كان الكل متجمع 

يونس:- بيم ان الكل موجودين يحيى عايز يعتذر منى اختي بسبب خلاف بسيط بينهم 

ياسين بص لنور بصدمة:- خلاف بتضحكي عليا يا نور 

نور:- انا معرفش هما بيتكلمو عن اي اصلا 

يحيى بص لجميع:- ابنى اتخطف امبارح و انا غصب عني كاب من خوفي عليه اتخنقت مع منى و اتهمتها:- انها مهملة و مش اد المسؤلية 

منى بتبتسم بسخرية بتسمعه فجأة افتح شاشة العرض و كان الفيديو الى خديجة صورته لاعتماد  و هى بتعترف الكل بص لاعتماد بصدمة منى حطت ايديها على بؤها بصدمة و دموع 

يحيى بص لامه الى بتهز راسها بنفي و دموع مسكت ايديه:- لا لا يا حبيبي دول دول كدابين و 

خلود الشغالة:- لااا مش كدب كل دا حقيقي انتي قولتلي و اتفقتي معايا ان اشوفلك واحدة تخطف ياسين من المول و انا ساعدك... ايوة يا ياسين بيه انا كنت بتجسس عليكم و بقول ليها كل اخباركم 

يحيى بص لامه بحزن و خذلان:- دا حقيقي... قولي يا امى الى حصل دا حقيقي 

اعتماد دموعها نزلت بوجع:- كنت بفوقك دى مش مناسبة ليك ياما حاولت افهمك و اقولك انا عملت كدا من خوفي عليك و على حفيدي 

منى بتسمع بحزن و غضب 

اعتماد بصت لمنى:؛ مكنتش لوحدي و طالما الكل اعترف عليا يبقا اعتراف باعتراف... اختك الى بتثقي فيها اكتر من نفسك دى هى الى خطط معايا و هى راحت المول علشان مفيش ولا اسهل من المول الولد يتخطف فيه احنا عمرنا ما حبينكي 

منى حست بغصة بقلبها بصت لمليكة الى دموعها نزلت:- انا اسفة... غصب عني 

منى بصت ليحيى:- انا مش عايزك يا يحيى و لو وجودك معايا نجاه.. مش عايزاه اطلع برا حياتي طلاقني يا يحيى و اخر مرة هقولها 

منى طالعت جري على اوضتها و هى مصدومة الكل كان بيبص ليهم بصدمة نور قعدت على الكرسي و هى مصدومة جميلة و جنة حضنوها اما ياسين بيبص لمليكة بى وش خلي من التعبير وجع خذلان لمرة الالف حزن غضب 

مليكة بدموع:- م مراد 

مراد باحتقار:- اسف انى حبيتك انتي طالق يا مليكة 

مراد خرج مليكة بصتله بصدمة و دموع صرخت بأعلى صوتها:- مرررررراد 

نزلت على الأرض و بتعيط بانهيار لان خسرت كل حاجة اهلها اختها جوزها يحيى خرج من البيت ركب عربيته و بقا بيسوق باقصي سرعة و جنون:- ازاى.... ليييه تعملي فيا كدا يا امى ازاي 

بقا بيضرب ايديه على التركسيون و بقا بيعيط زى الاطفال 

اما في الفيلا الشرطة دخلت 

الظابط:- معانا امر بالقبض على اعتماد السكري و مليكة الشاذلي بتهمة خطف ياسين المنشاوي 

نور قامت:- مفيش حاجة من دى حصلت بنتي متعملش كدا 

مليكة بدموع:- سامحوني يا ماما 

مليكة قامت العسكري حط الاسورة في ايديها و ايد اعتماد 

نور بصرخ:- لاااا 

مليكة بصت على عيالها الى دموعهم نزلة جميلة اتفقت مع العيال ينزلوا الفيديو بس محدش كان يعرف ان اعتماد و خلود يعترفوا و كمان الادلة الى ضدهم 

مليكة بصت لعيالها بمرارة:- سامحوني 

بصت حواليها حست بغصة بقلبها و خرجت هى و اعتماد ركبوا البوكس و طبعا اخواتها مش هيسبوها اما عند يحيى ف عمل حادثة و العربيه اتقلبت بيه وووو 

يتبع 

يا تري اي الى هيحصل رايكم في الحلقة 

عشق ابيض واسود 🤍 🖤 

عائشة الكيلاني

       الفصل الرابع الجزء الرابع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×