وقعت في جحيم قلبه ♥️
الفصل:الخامس عشر
عدو يومين حاتم رحمة شهاب مختفيين ....مهند قاعد وحاطت راسه بين اديه بتعب جيك ديما ملازمه
جيك بحزن:قوم ريح شوية ي مهند ولو فيه جديد انا هصحيك مهند بصوت مبحوح:هتجيني من فين الراحة ي جيك انا مش لاقي اخواتي ومش فاهم حاجة ومش عارف اتصرف حاسس اني عاجز ضعيف *مد ايده جيك وطبطب علي كتفه بحنيه ومسانده
جيك: ان بعد العسر يسرا مش دي اية ف القرآن عندكم *هز مهند راسه بألم رن موبايل مهند
مهند:الو ي سعاد خير
سعاد بقلق:عم منه هنا ومعاه واحد بيسأل عليها
مهند بجمود:وانتي قولتيلو ايه
سعاد بتوتر:قلتله هشوف لو فيه خدامه بالاسم ده ولا لاء
مهند بجمود:قوليلو مفيش مشت من اسبوع ومرجعتش تاني
سعاد بهدوء:تحت امرك ي بيه *قفل مهند الموبايل
استأذنه جيك يطل على البنات مشي لآخر الطرقة وخبط علي الباب ال علي شماله
غادة بهدوء:ادخل*فتح جيك الباب ودخل لقي غادة ونورة باصينله بحزن قرب من سرير منه وقعد جنبها كملو غادة ونورة قراية القرآن بخشوع ودموع مسك جيك ايد منه بألم من حالها ال وصلته شالو الشاش جسمها ال باين منه متعور بس الجروح نشفت
جيك بدموع: الدنيا ال احنا فيها مفيهاش مكان لناس طيبين زيك ده مش مكانك ي منه بس بجيتك انتي قلبتي كل الموازين فيه شجرة ميته ابتديتي تحييها وابتدت تخدر كمان بس للأسف الحلو مبيكملش لسه طريقك طويل وانا جنبك مهما حصل * البنات دموعهم نزلت حس جيك ان منه بتضغط على ايده
جيك بلهفة:منه انتي بتفوقي سمعاني *قامو أخواتها ووقفو جنبها بعد لحظات ابتدت تفتح عنيها
منه بضعف:ماما انتي هنا *سحب جيك يده بألم عشان تفوق من سحابة أحلامها لشوك الواقع حضنوها أخواتها بفرح ودموع:حمدلله بسلامتك قلقتينا اووي ي منه*خرج جيك جري لمهند
جيك بسعادة:منه فاقت *رفع مهند راسه بأمل وقف وراح بسرعة لاوضتها خبط ودخل منه دموعها نازلة ونورة بتتوعد لحاتم انها مش هتسيبو وغاده بتعيط قرب مهند بحزن وقعد جنب منه
مهند بألم:حمدلله بسلامتك انتي اول وحده تخلي الكل قلقان عليكي كده
منه بجمود ودموعها نازلة:انا عاوزة اخرج
مهند بتفهم:حاضر
منه :هرجع الشغل
نورة بعصبية:لاء مش هترجعي مستنيه ايه يموتك عشان ترتاحي
منه بجمود:وطي صوتك انتي بتكلمي اختك الكبيرة
نورة بألم:اختي الكبيرة مش شايفة الصح من الغلط
مهند بحزن:انا هديكي اجازة لحد ما حاتم يرجع *سكتت وهي على وشك الانفجار
مهند بقلق:أنتي كويسة حاجة وجعاكي ي منه
منه بعياط:اه ...ده واجعني معرفش من حزنه علي حالي وذلي ولا الحاله ال كان فيها
نورة بزعيق:منه انتي اتجننتي احنا نرجع وكفاية كده
مهند بعصبية: لسه عمكم كان بيسأل عليكو من كام دقيقة
نورة بعصبية:وانا مبتهددتش ولا بخاف ارض الله واسعة وتشيل من الحبايب كتير ي مهند
منه بجمود:جيك ممكن تجهز العربية انهاردة هنرجع مكانا *الكل سكت
اتنهدت منه:القلعة.......*نروح ف منطقة بعيده مباني جديده لسة محدش سكنها شقه ف عمارة الدور السابع جوه اوضتها قعده خبط شهاب ودخل رحمة قعدة علي سريرها ساكته قرب شهاب ووقف قدامها شهاب بهدوء:مش هينفع تفضلي كده من غير اكل انا مش ناقص بلاوي
رحمة بهدوء:انت ليه رابط نفسك بيا
شهاب بعصبية:عشان صحبي ال فيه ال مكفيه صحبي ال بيخش ف النار عشانكو بيحط راسه جوة بق السبع بسببكم وانتي ولا قدرتي ده *ساكته مبتردش لو حلفتله علي المية تجمد مش هيصدق اتنهد بغيظ وقعد قدامها على السرير
شهاب بهدوء:احكيلي بالتفصيل ال حصل وعلاقتك ب كيفين
رحمه بشرود:وهتستفاد ايه ال حصل حصل
شهاب بعصبية:عشان نقدر نطلع المصيبة ال احنا فيها دي لو متصرفناش حاتم هيقتلنا سوا
رحمه بهدوء:اديك قولتها هيقتلنا هي مسألة وقت مش اكتر شوفلك مكان واهرب وسيبني انا راضية ب ال هيحصل
شهاب بهدوء:متعودتش أهرب من مشكله وخصوصا دي مكدبش عليكي انتي مش اخت حاتم انتي زي اختي كمان انا بجد عاوز اساعدك
رحمه اتهدت بحزن:حاضر.....*وابتدت تحكيله كل حاجة بالتفصيل.......بعد مرور شهر علي أبطالنا حاتم غايب زي اخته وشهاب لأسباب غامضة مهند مش قاعد علي حيله وقلقان عليهم وخصوصا رحمه خايف ليكون جرالها حاجة ديما بيدور عليهم مبيرجعش غير وش الفجر وبيطلع تاني الساعة ٨ الصبح نورة بتتلفت عليه بحزن عليه وعلي حاله منه ديما شاردة ومنطوية لما حد بيحب يفتح معاها كلام بتقوم وتتحجج باي سبب ديما بتنضف أوضة حاتم وهي نضيفة😔 بقت مدمنه قهوة ساده مع غروب الشمس علي البحر من بلكونه حاتم ذياد زياراته كترت عشان يساند صحبه ف محنته مهند ملاحظ نظرات ذياد ل مي الغريبه بس مش وقته يفتح معاه مواضيع زي كده .......نروح للاقصر رهف جهزت التورته وحطت شمعه وضلمت المكان واول ما الباب خبط ولعة الشمعة وجريت تفتح ببرفانها النفاذ ولبسها الجديد ومكياجها البسيط دخل علي بصلها باستغراب
علي:مضلمه ليه الشقة كده ولعي الانوار
رهف بسعادة:عملالك مفاجئة
علي بعصبية:مبحبش المفاجأت ولعي النور وجهزيلي الاكل بعدين انهاردة مش عيد ميلادي *شدته رهف من ايده براحة مشي وراها بغيظ وصل للصاله شاف شمعة ف نص تورته وحوليها ورد وبلالين
علي بتكشير:ايه ده
رهف بفرحه:في ضيف هيشرف قريب هتبوس رجله قبل ايده
علي بغضب:مين ده وبطلي هبل
رهف بسعاده:انا حامل*سكت للحظات مد ايده وملس علي شعرها بهدوء غمضت عنيها بسعادة لحد ما شد شعرها جامد
علي بصراخ:ابن مييين ده ي***** انطقي يا قليلة الربياية كنت فاكر اني هعملك واحدة ست نضيفه شريفه زي باقي الستات بس طلعت غلطان غلطاااااان
رهف بدموع:انت اتجننت انا مش هقعدلك لحظة تاني همشي ولا هتشوف وشي ولا وش ابني
علي بشر:ومين قالك انك هتمشي بيه*صدمه مفاقتش منها غير وهو بيجرها من شعرها للمطبخ وهي تصرخ وتحاول تنفد من تحت ايده بس مقدرتش وصل للادراج فتح درج بايده التانية وطلع سكينه كبيرة
رهف برعب:هتعمل ايه ي علي
علي بشر:ولاده قيصرية بس مبكرة
رهف بصراخ:لااااااا يالهوووي ي نااااس*الشارع اتهز من صراخها وطلعو يجروا علي مكان الصوت بقلق...... ف منطقة جبلية خرج شهاب من عربيته ف عز الضهر راح ناحية الحرس ال وسطهم واحد مكبل ومغطيين راسه بكيس اسود وقاعد علي ركبه شال شهاب الكيس وبص للمكبل بابتسامة ساخرة ولؤم
كيفين بقلق :من انت
شهاب بخبث:حظك الأسود...صاحب حاتم أخو رحمه ي كيفين ولا تحب اقولك ي جون *وشه قلب الوان ابتدي العد التنازلي ليه .... شهاب ورحمه هيعملوا ايه وعلي ورهف هيحصلها ايه وسيد هيوصل لفين وأهل منه بيدبروا لأيه ومنه هتصبر اكتر حاتم اكيد مسيره هيرجع بس ايه هيحصل👀.....ف المستشفي على ترولي الممرضين بيجروا بيه لاوضة العمليات رهف فاقدة الوعي الدم ماليها دخلو وشغلوا المبة الحمرة باباها واقف ووشه محمر متماسك مش عاوز يضعف مامتها بتعيط بحرقة أخواتها قاعدين ساكتين عكس ال بيحصل جواهم
مامتها بعياط:انت ال غلطان ي جوهر واديني بقلهالك لأول مرة اختيارك قرارك غلط ياريتك طاوعتها وجوزتها سيد ده كان هيموت عليها البت ديما بتشتكي بيضربها وديما يغلط فيها من غير سبب معاملته معاها زفت بس مرضيتش تقلك عشان متشيلكش الهم قالت هعيش يمه وامشي اموري بكرة ربنا يهديه ويتعدل حاله بس ديل الكلب عمره ما يتعدل *الكل ساكت مفيش كلام يتقال بعد ساعتين الدكتور طلع جريو عليه
بابها بخوف:طمنا ي دكتور بالله
الدكتور بحزن:الحاله بخير الحمد لله بس للأسف اضطرينا نشيل الرحم الطعن كان كتير عليه مقدرناش ننقذه
مامتها وهي بتلطم بصراخ:يقلبي علي بنتي الوحيدة دي لسه حبله جديد يعني لا جه ولا هيجي بعده
الدكتور باستغراب:بس هي مكنتش حامل
ابوها باستغراب:يعني ايه ي دكتور مش قالتك ي يوليه انها حبلة
مامتها بنحيب:ايوة كلمتني امبارح وقالتلي انها حبلة وكانت عامله مفاجأة لجوزها
الدكتور بفهم:بس ده كان دم محبوس يعني حمل كاذب اكيد محللتش دم عشان كده النتيجة كانت غلط
بباها بزعيق:يعني بنتي طلعت شريفة
الدكتور باستغراب:تقصد ايه
بباها بعصبية:جوزها مبيخلفش
امها بعياط: منك لله جوزتها واحد مبيخلفش ولا بيقدرها ويحترمها لييه ده انا بتي متعلمه وواخدة كليه ومحترمة حرام عليك منك لله *وفضلت تلطم وتصرخ طلع بباها بعصبية وبركان جواه بيغلي ووراه ولاده......نرجع للقصر الساعة بقت ١١ باليل منه ف البلكونة قعده جنب الصبار وباصة للبحر بشرود
نورة بحزن:منه مش هتنامي
منه بشرود:لاء روحي نامي اول ما هنعس هحصلك ي نورة
نوره بقلق:طب مش هتتعشي
منه بحزن:روحي نامي ي نورة *هزت راسها بحزن وطلعت من البلكونه وخرجت من أوضة حاتم وردت الباب قامت منه وطلعت جزمتها الخاصة برقص البالية قلعت جزمة الشغل ولبست التانية وبصت للقمر بعشق رفعت اديها وأطلقت العنان لروحها وجسمها ف اتقان رقص البالية علي سور البلكونه بعد نص ساعة وهي مركزه ف حركاتها
حاتم بجمود:انتي لسه هنا*فقدت توازنها وقعت وف اخر لحظة مسكها من اديها من سور البلكونه
منه بهدوء:انت رجعت
حاتم بشرود: خفتي تمشي
منه بشرود:كنت فين
حاتم بهدوء:مش خايفة اسيبك
منه بهدوء مماثل:لو هتسيبني كنت سبتني من بدري
*شدها حاتم وطلعها ف حضنه حطها علي الارض بصتله لفوق
منه بدموع: شهر
حاتم بجمود:ايه قلقتي عليا
منه فاقت:رحمه فين
حاتم:داويتي جروحك
منه بشرود: اه ولاء
حاتم ببرود:مد ايده ف جيبه وطلع مسدس :خديه خليه معاكي متتحركيش غير بيه *منه اتصدمت بصتله بعياط وجريت لبرة الاوضة بعد ربع ساعة دخل مهند الاوضة بلهفة وعصبية وشاف حاتم قاعد ف البلكونه بيشرب قرب منه
مهند بحزن:ناويين تموتوني
حاتم بسخرية:انت لسه مطلعتش من البيضة متعرفش طعم الموت ايه ال انا كل لحظة بدوقه
مهند بحزن:رحمة فين ي ابيه
حاتم ببرود:لحد الان معرفش هي فين بس لما الاقيها مش هسيبها
مهند بخوف وقلق:حصل ايه ي ابيه قلقتني
حاتم بجمود:افتح الخزنة هتلاقي ظرف ابيض افتحه*بصله مهند باستغراب واتنهد مشي للاوضة ناحية الخزنه دخل الرقم السري فتحها بقلق فعلا فوق الفلوس ظرف ابيض مد ايده وخده فتح الظرف لقي صور بص فيها بصدمة بعد لحظات كان قدام حاتم
مهند بغضب:وانت صدقت اكيد متبنجة انت عارف رحمة استحاله تعمل كده ي حاتم
حاتم بزعيق:عارف عارف بس كان لازم تصارحني تقولي متهربش وتسيبني ف دوامه مش عارف اوصلها ولا قادر اوصل للعمل فيها كده
مهند بهدوء:شهاب عرف قبلك وهربها وهرب معاها
حاتم بغيظ:انا عارف انه عمل كده عشاني ومتاكد انه بيدور زيي بس ده مش مبرر لل عمله مش هسامح حد فيهم انا اتهاونت ذيادة مع الكل *عينه سودت نبرة صوته بقت مخيفه أتراجع مهند بخوف وحزن وطلع.......نروح بقي للشرقية
جابر:انت لسه صاحي ي خيري
خيري بسكر:ايوة ي بابا عاوز حاجة
جابر بغيظ:بطل الهباب ال بتشربه ده وفكر معايا شوية
خيري بدون وعي:خلاص ي بابا طاروا من أدينا
جابر بلؤم:لاه انا حاسس انهم قاعدين ف المكان دوت بس المرة دي بتلف علينا اكيد هي قالتلها متجبلناش سيرة
خيري بتركيز:طب هنعمل ايه
جابر بخبث:هنشتكيهم ف المغفر والقانون يجيبهم لحد رجلينا.....*دخلت منه بعد فترة وهي بتحاول تسترجع هدوئها خدت دوش وغيرت هدومها خرجت من الحمام نورة وغادة نايمين اتنهدت وخرجت براحة من اوضتها وردت الباب راحت للمطبخ عملت فنجان قهوة ساده وقعدت تشربه بتفكير ١-رحمة فين وحصلها ايه وعملت ايه خلا حاتم وصل للمرحله دي ٣- هو كان فين وليه عاوز يديني مسدس اخليه معايا /دب الرعب في قلبها معقول فيه خطر علي حياتها مش دي المشكله المشكله أخواتها خايفة عليهم وخايفة تسيبهم دلوقتي مش عوزاهم يتبهدلو كفاية هي دموعها نزلت خلصت فنجانها وقامت طلعت لفوق وقفت قدام الباب خبطت مفيش رد فتحت الباب براحه وبصت لجوة لقته مش قاعد خمنت انه ف البلكونه دخلت وراحت للبلكونه قاعد علي كرسيه الكاس في ايده مرجع راسه لورا ومغمض عينه قربت منه وبصت بخوف
حاتم وهو كما هو:عندك ف درج الكوميدينو هاتيه اعلمك
منه بدموع:ليه
حاتم بهدوء:عشان تطولي معايا
منه بلا مبالاه:ومين قالك اني عاوزة أطول انا هعمل كده بس عشان خوفي علي اخواتي مش اكتر
حاتم بسخرية وهو بيفتح عينه:تعرفي انا وانتي حاجة مشتركه بينا ان احنا الاتنين بنضحي عشان اخواتنا
منه بهدوء:بس انا مجبورة ومفيش فرصة اني اختار
حاتم ببرود:مش بقلك شبه بعض روحي هاتي المسدس*قالها بشرود وهو باصص قدامه للبحر اتنهدت منه وراحت لجوة فتحت الكوميدينو شافت المسدس اسود مدت اديها برعب وشالته باديها الاتنين
منه بدموع:عمري ما اتخيلت اني ممكن اشيل مسدس ف حياتي انا مش عارفة القدر هيوديني لفين تاني الصبر يارب *خرجت تاني لحاتم شاف خوفها رعبها ال باين علي وشها قام وقرب منها وقف وراها ووطي
حاتم باستغراب:انتي بتستعملي شامبو أطفال
منه باحراج:اه مفيد للشعر وريحته حلوه
حاتم بسخرية:من انهاردة حياتك هتتغير
منه بشرود:انا من يوم ما قابلتك وحياتي اتغيرت*رفع اديها ال ماسكة المسدس شاف علامات ضربه عليها غمض عينه للحظة اتنهدت منه بحزن وفهم مسكها المسدس كويس ورجعوا لورا شويه
حاتم بهدوء:صوبي علي الكاس ال علي السور ركزي*نشنت بمساعدته وضربت نار قوة المسدس وصوته فزعها سابته وطلعت من مملكة حاتم
حاتم بتفهم:هي كده اول مرة هتتعودي
منه بدموع:مش عاوزة ي حاتم
حاتم بهدوء:لازم حماية لنفسك ولل حواليكي استحملي*بصلها بحنان ودي اول مرة تحصل قربت وقررت هتكمل للآخر .....نروح للاقصر ف زريبة مواشي شخص كله دم مضروب بضمير مرمي علي تبن البهايم
صابر أخو رهف: تعرف ال عملته ده هيكلف ايه ي علي
علي بضعف:انا دافعت علي شرفي ي صابر ده بدل ما تقتلها وتطهر عارك جاي تحاسبني
ابو رهف بزعيق:علي انا بتي اشرف من امك نفسها بتي مطلعتش حامل والدكتور قال ان ده حمل كاذب وال انت عملته خسرنا حاجتين شرف بتي بقي علي كل لسان وحياة بتي ال حرمتها خالص من الخلفة منك ومن غيرك لأول مرة اطلع غلطان لكن دلوقتي هصحح غلطي ي علي الدم ميغسلهوش غير الدم ياولد الشافي
علي بصدمة:يعني ايه مش حامل بس هي قالتلي بلسانها *مكملش كلامه وكان أخوها صابر قاتله بالرصاص ف صدره.....عند سيد قاعد ف اوضته بيسترجع ال حصل فلاش باك/ قاعد ف الشارع علي القهوة بيشرب مخدرات مع صحاب السوء واحد جاي يجري من بعيد ووقف عنده بينهت
الغريب:الحق ي سيد رهف اخت صابر ال كنت بتحبها
سيد بفزع:مالها
الغريب: جوزها علي ضربها بالسكين والاسعاف ف السكه *جري سيد بعد ما وقع كل حاجة قدامه وهو طالب بس حاجة واحدة انه يلحق يشوفها لعل وعسي تكون اخر مرة وصل علي لبيتها الناس ملمومه حولين المكان مامتها بتصرخ بنحيب مع صوت الإسعاف كله بيخبط ف اديه رهف طالعه علي نقالة اتنين شايلينها الدم مغرقها مغمي عليها زق كل ال قدامه بدموع وقرب منها ومسك ف الترولي بقوه
سيد بصراخ:رهف ي رهف ارتحت ي حج أحمد بنتك اهي علي عتبة القبر بسببك ذنبها ف رقبتك ليوم الدين *فضل يصرخ ويزعق بنفس الكلام اخوه جه من وراه مع صاحبه ومسكوه بالعافية وشدوه لورا الحشد لحد البيت دخل اوضته ورد الباب ومن وقتها حابس نفسه /رجعنا بقا باصص علي ايده ال عليها دم ناشف دم رهف دم ال اول واحده قلبه نبض عشانها دم اغلي واحدة من بعد امه دم الانسانه ال رسم مستقبله وهي فيه اتنهد بشرود مش شايف قدامه قام ووطي تحت السرير مد ايده لمكانه السري وطلع شنطة صغيرة قعد علي حيله وفتحها كلها سرنجات وحقنتين.........طلع الصبح الساعة ٩ منه نايمه قربت نورة عليها وهزتها
نورة:منه يبت قومي كل ده نوم انتي بتعويضي الايام ال فاتت ولا ايه
منه بنعس:سبيني شوية
نورة بغيظ:الساعة بقت ٩ قووووومي *قالتها بصراخ نطت منه من مكانها بفزع
منه بقلق:ده حاتم هيطلع عيني
نورة باستغراب:حاتم مين*قامت منه وجريت للدولاب خدت غيارها ودخلت غيرت طلعت سرحت شعرها لبست شرابها وجزمتها وطلعت بسرعة للمطبخ
منه بنهت:طنت سعاد ح حاتم باشا صحي
سعاد بضحك:لاء دي اول مرة ينام كده اتنهدت منه وراحت للتلاجه طلعت شفشف العصير وصبت كوباية عصير قربتها علي بقها الجرس رن وقعت منه الكوباية بفزع
مي بقلق:سبيها انا هنضفها استهدي بالله وروحي *بصتلها منه بامتنان وطلعت تجري لفوق خبطت
حاتم بهدوء:ادخل *فتحت الباب ودخلت
منه بطاعة:تحت امرك ي باشا
حاتم بغيظ: جزمتي ي حرمية مش لاقيها
منه باحراج:هدورلك عليها
حاتم بهدوء: غوري هاتيها
منه بضيق:حاضر*خرجت بغيظ وردت الباب أبتسم للحظة بانتصار......طلعت غادة من اوضتها وهي بتبسبس لقطتها
غادة:بسبسبس فينك ي مشمش اطلع متتعبنيش
جيك بابتسامة:صباح الخير بتدوري علي حاجة
غادة ببرائة:صباح النور ي جيك اه بدور على مشمش القط بتاعي
جيك بحنان:طب ادور معاكي
غادة بفرحه وهي بصاله:اه ونبي محدش فاضيلي يدور معايا عليه
جيك بتوهان:اول مرة اعرف ان عنيكي زرقه كده
غادة بإحراج:طيب خلاص هدور لوحدي
جيك بضحك:اخر مرة شوفتيه فين.....*نزلت منه بسرعة لاوضتها وهي بتدعي ف سرها انها متكونش عندها رفعت المرتبه وشها حمر مسكت الجزمة وبصتلها بقلق
منه بحزن:يحظك الأسود ي منه دي مبقتش جزمة ي ترا هينفيني زي مهند ولا هيرميني من فوق *طلعت من اوضتها وهي مسكاها راحت لفوق خبطت
حاتم بلؤم:ادخل.
غمضت عنيها خدت نفس ودخلت قربت وهي حاطه الجزمة وراها وقفت قدامه وطلعتها عشان تخلص وهي باصة ف الارض سكوووت للحظات بعدين سمعت صوت ضحك عالي بصت لحاتم ال مديها ضهره وايده ف نص والتانية علي بقه وبيضحك
حاتم بضحك:خلاص مش عاوزها غوري من وشي
منه بفضول:طب كمل الجو البهيج ده واحترمني شوية*بطل ضحك منه خافت
منه بقلق:حاضر تحت امرك*وجريت لبرة وقفلت الباب أبتسم علي حركاتها وهي واقفه بره مغمضة عنيها واديها علي قلبها
مهند باستغراب:في حاجة ي منه
منه بخضة:مهند لاء حاجة ايه اخوك ده متقلب زي البحر ف لحظه بيتغير
مهند بغمز:ده احنا بقينا نقول حكم واشعار
منه باحراج:صحيح فين رحمه ي مهند
مهند بثبات:سافرت تاني
منه باستغراب:ومقالتلكش ليه انها سافرت
مهند بكدب:عشان هي سافرت ف شغل مع حاتم والشغل ده كان من ورايا استغفلوني يعني
منه بشك:اه ي عيني تصدق صعبت عليا *سابها مهند بتهرب ومشي نزلت وراه منه بقلق وراحت للمطبخ وقعدت
مي بقلق:حصل ايه زعلك ولا حاجة
منه بهدوء:لاء
مي بحزن:انتي ايه جابرك علي الشغل ده
منه بشرود:في حاجات بنخيرها بين نفسنا وغيرنا وانا جاية اشتغل عشان أخواتي ومهما حصلي مش هيفرق معايا.....*نرجع للاقصر عند ام سيد خبطت الباب بحزن علي حال ولدها
مامته:افتح ي ولدي الله يهديك متتعبش قلبي عليك ي سيد سيد ي زفت مبتردش ليه ي