رواية مطاردي المجنون
الفصل الرابع💜
بقلم منه محمود
********************
حبايبي وحشتوني جدا سوري على التأخير بس هتعرفو سببو بعدين ليا طلب بسيط اوي عايزة كل الي بيشارك الرواية يقولي فين علشان عايزة ادخل أ شوف الكومنتات 💜
لينك الوتباد
https://my.w.tt/4NYH8Zd179
*******************************
انطلق أوليفر إلى المجهوول
عند اسيل كانت بتدرب بتدرب على الفنون القتالية والأسلحة هي عارفة انها داخلة على حرب بسبب المعلومات الي عرفتها علشان كدة هي بدرب نفسها وهي بتدرب حد كسر الباب ودخل اسيل مسكت المسدس وحططو ورا ظهرها ووقفت بكل برود لقت راجل دخل وفي ايدو سلاح بس مقربش منها وبعد دقيقة دخل أوليفر واتصدم من كميت الجمال وأمر الحارس يطلع برا
أوليفر بإعجاب:انتي مين
اسيل ببرود:ماذا تريد
أوليفر بهدوء:انتي اسيل
اسيل:اةة انا وقعدت وحطط رجل على رجل بكل برود واوليفر اتصدم
أوليفر بصدمة:كيف تجرئين الا تعلمين من انا
اسيل ببرود:أوليفر بوش زعيم المافيا السوداء عمرك ثلاثون عام اللقب الشيطان
أوليفر بصدمة:من اين حصلتي على كل هذة المعلومات
اسيل بلمصري:استغفرالله العظيم يارب اي القرف دة جي هنا علشان تتصدم وبصتلو بس بصراحة انت موز آخر حاجة أوليفر بصلها وضحك علشان فهم هي بتقول اي
أوليفر بلمصرية:شكرا على الكلام الحلو دة
اسيل ببرود:عفوا نعم بقا عايز اي
أوليفر بصدمة:اتصدقي لو حد غيرك اتكلم كدة كان زمانو ميت
اسيل ببرود:هااا ما تخلص بقا عايز اي
أوليفر بوقاحة:عايزك
اسيل بصتلو وضحك بسخرية:اممم ومحدش قلك يا أوليفر اني مش زي بنات الليل بتوعك إلى بيستنو نظرة منك ومسكت المسدس وضربتو وطبعا كانت حاطة عازل للصوت وقامت جابت شنطة من جوا وكانت لبسة بنطلون وجاكيت من الجلد بلون الأسود وبصتلو بسخرية
اسيل بسخرية:ياعيني على الرجالة سلام يا أوليفر ونطت من الشباك وفي ثواني واختفت بعد ما نزلت أوليفر طلب الحرس ودخلو واخدوة ومشيو
*************************
عند اسيل
اسيل ببرود:الووو انا جاية
المجهول:تمام كل حاجه جاهزة ومستنيينك
اسيل ببرود:مش عايزة اي حد يعرف عني اي حاجة استنى مني مكلمة تانية وقفلت وانطلقت للمجهووول
************
عند أوليفر
كان مش مصدق إلى حصل أو هو سبها تمشي ازاي وفضل يفكر فيها وأمر الحرس يدورو عليها
************
تاني يوم الصبح وصلت طيارة على أرض مصر الحبيبة ونزلت منها اسيل وركبت تاكسي وراحت على قصر العمري
عند أوليفر دور في كل مكان وملقاش اسيل اتجنن وأمر كل الحرس يدورو في كل مكان
***************
في قصر العمري
قصر اية فى الجمال في غرفة الطعام كل العيلة متجمعة وعامر قاعد على رأس الطاولة
عامر بأمر:مفيش شركة ول شغل النهاردة او نادي او اي حاجة بنت عمكو يوسف جاية وعايز كلو يبقى هنا
كلهم في صوت واحد:لييي
عامر:هو اي الي لي
أسر ببرود:اي الي جبها بعد السنين دي كلها
عامر بغموض:عادي يا أسر ج اية تقعد معاكو عادي أسر بصلو ببرود وسكت بعد شوية طلع عامر وقلهم انو بنت عمهم برا وهو هيجبها ومشى
ساندي بفضول:تفتكرو شكلها عامل ازاي
ملك بفضول:اةة تفتكرو هتبقي حلوة
أحمد ببرود:اكيد زي بتوع برا اكيد ومدوراها
عمر:بس ممكن تكون لا
أسر ببرود:كلها دقايق وتيجي وهتشوفوها وعم الصمت على الكل
*****************
في الخارج
عامر خرج لقى تاكسي برا القصر أمر انهم يفتحو البوابة هو كان متحمس اوي علشان هيشوف بنت اخو اة متستغربوش عامر عمرو ما شفها ول مرة و دخلت العربية ونزلت اسيل وعامر بصلها بصدمة اسيل اتقدمت نحيتو وحرمت ايديها على وشو
اسيل:عامر عامر
عامر بتوهان:هااا انتي مين
اسيل ببرود:انا اسيل العمري ومدت ايدها وسلمت علية
عامر بإعجاب:سبحان الله شكل امك اوي وسلم عليها ودخلو جوا
****************
دخل عامر الأول لقاهم ساكتين
عامر بحماس:اي مستعدين اتفضلي يا اسيل ودخلت اسيل ببرود شديد ووقفت قدامهم والكل بصلها بإعجاب
البنات بحماس:عااااااااااا وجريو ناحيتها
ملك:هاي انا ملك العمري بنت عمك
ملكية:وانا ملكية العمري
ساندي:وانا ساندي العمري وسلمو عليها
عامر للشباب:اي يا ولاد مش هتسلمو على بنت عمكو قرب منها الشباب
جاسر بإعجاب:معاكي جاسر العمري ابن عمك مش مرتبط وقررت ارتبط وبذات لو من بنت عمي القمر دي اسيل بصتلو وبعد ثانية كانت بتضحك جامد علية
ساندي بإعجاب:العب
ملك بتصفير:اصلي يا زميلي
عامر بحدة:بنت منك ليها احترمو نفسكو اي اول مرة تشوفو بنت حلوة
ملكية بتصفير:حلوة مين يا عم الحج دي صاروخ بقولك اي يا مزة متيجي نتجوز😂اسيل بصتلهم وضحكت جامد
وبعدين كل واحد بداء يعرف عن نفسو لحد ما جة الدور على أسر
أسر ببرود:اهلا انا أسر
اسيل ببرود:اهلا وبصت ل عامر عامر فين اوضتي عايزة انام عامر نادا على الخدامة وطلعت مع اسيل وكل واحد راح على شغلو بعد خناقة كبيرة من عامر انو مينفعش يروحو وعدي اليوم وجة الصبح صحيت ا سيل ونزلت تدرب وطلعت عملت روتينها ونزلت كانو كلهم في الحديقة وفجأة