رواية حورية الاسد الفصل الرابع بقلم رحمة هاني رزق

 

روايه حوريه الاسد 
البارت الرابع
عند دخول حور الغرفه 
حور بغضب 😡 انت ايه ها انت استاذ مستهتر وعديم الدم يعني انت مش خايف علي حياتك طب قدر الناس الي خايفين عليك وعلي حياتك ايه مفيش دم ولا ايه
اسد بغضب 😡 انتي ازاي تعلي صوتك عليه يا ام لسان وبعدين يعني مين هيخاف عليا يعني 
حور باتسرع انا
رفع اسد حاجبه وهو ينظر لها بتعجب
حور بتوتر اقصد يعني صديقك الي واقف بره ده واهلك وعند هذه النقطه احمرت عيون اسد عند ذكر أهله فكيف لها أن تذكر أهله نظر اسد لها بعيون حمراء كالدماء اخافت حور بشده  وقال لها بغضب 😡 كالجحيم اسد انتي ازاي تتجرأي وتجيبي سيرة اهلي علي لسانك اياك اسمع سيرتهم علي لسانك تاني أما هذه المسكينه من كثره الخوف الذي تعرضت له كاد أن يغمي عليها اسد بغضب 😡 شديد اطلعي برا برااااا اخذت حور تجري للخارج بعدما فاقت من توهانها وهي تركض اصطدمت بأسر صديق اسد  نظر لها اسر باستغراب من شكلها ووجد وجهها مخطوف اللون.   
اسر  في أي يادكتوره حور 
حور وهي تتحدث له هو هو وعقلي ووو. كانت تبكي بشده ولم تعرف تجمع الكلام صدم اسر من مظهرها الذي يجعله يشفق عليها وأخذ يسأل نفسه هل هذه الذي منذ قليل جعلت الاسد منذ قليل يغضب ويملك نفسه بابا ليست هذه لاكن كيف هي بهذا الضعف مهلا هل هي من الخارج قويه ومن الداخل طفله تهاب من الصوت العالي  ذهب اسر لجلب المياه لها ثم أعطاها الماء وقام يتهديتها وبعد أن هدأت سألها اسر
اسر ايه الحصل احكيلي
اخذت حور تقول الذي حدث فهم اسر ما الذي حصل 
اسر لحور بصي انا هحكيلك الي خلي اسد كده لان بصراحه انا ارتحتلك
اسر؟؟؟؟
أما عند أهل عشق استيقظت والدتها وادت فرضها وجهزت الفطار وذهبت لتوقظ حور ولاكن ام تجدها فاستغربت 
سلوي اول مره اعملها وتصحي بدري  من غير ما أصحيها ثم ذهبت لتوقظ زوجها وابنها 
سلوي يلا يابني 
،عشان تلحق تروح الشغل 
احمد حاضر ياماما صحي حور عشان اوصلها وانا ماشي
سلوي لا هي راحت الشغل
احمد بصدمه راحت الشغل حور وتصحي لوحدها لا مش مصدق روحي يماما شوفيها يمكن تكوني انتي مش واخده بالك والحاجه 
سلوي جرا اي يلا ما قلنا راحت الشغل متقرفناش بقا 
احمد بمرح خلاص اسفين يا حجه خلاص ماتوجعيش دماغنا
سلوي بصدمه حجه ومتوجعيش دماغنا طب تعالالي بقي وأخذت تجري وراه 
احمد بتعب ماخلاص بقي فرهدتيني هو انتي متعبتيش ازاى  لا اكيد دامس سنك دانا تعبت وانتي متعبتيش
سلوي بغرور دا انا لسه في عز شبابي يعني ايه يعني خمسين سنه يعني دا انا لسه صغيره
المنشاوي🙂 من خلفها اه قولتيلي لسه صغيره 
سلوي بردح قصدك اي يا حج قصدك انو انا كبرت  قول قول ماتخفش
احمد وهو يأكل استعدوا بالله ياجماعه دا شيطان  ودخل بينكم
المنشاوي ايه يا حبيبتي ♥️ دا انا بهزر معاكي دا انتي حياتي وعمري وست الكل كمان 
سلوي لكسوف. بس عشان بتكيف ياحج
احمد اممم طب راعو انو في سنجل هنا وبطلو نحنحه
المنشاوي بصرامة ما تلم نفسك واسكت 
سلوي من كسوفها وطن وشها في الأرض
احمد اي دا اي دا سلوي بتتكسف ايه هي الانوثه طلعت ولا اي
سلوي بحده مش ابوك قالك تتلم ولا اي وقصدك اي بالانوثه طلعت ولا اي قصدك انو انا معنديش اونوثه
احمد  بمشاكسه ابوس ايدك مش عايزين جعفر يطلع دلوقتي مش قادر اجري دلوقتي وعايز طاقه عشان اعرف اشتغل انتي ست قادره علي الفرهده إنما انا مش قادر
سلوي تصدق تستاهل الي انا هعمله فيك 
احمد وهو ينظر لها بخوف وهو يقوم ليركض فيجد ابو ورده ملتبس في وجهه ابو هو الشبشب سلاح الام المصريه 
احمد بوجع ليه كده ياست الكل 
سلوي تستاهل 
أما المنشاوي وكأنه يشاهد مسرحيه يأكل ويشاهد وأخذ يضحك بشده عليهم خلاص هموت من كتر الضحك
سلوي بعد الشر عليك يا حبيبي ♥️
المنشاوي تسلمي يا حبيبة قلبي
احمد هنرجع للنحنه تاني انا هقوم اروح الشغل واتنحنحو براحتكو ثم قام يقبل ياد والده ووالدته وذهب لعمله
المنشاوي بغمزه هاه كنا بنقول اي
سلوي خلاص ياحج احنا كبرنا علي الحاجات دي 
المنشاوي وهو يحملها ويدخل غرفتهم تعالي وانا هسبتلك انو لسه مكبرناش بس ونسبهم لوحدهم عشان كده عيب 
أما عند حور وأسر
اسر بصي ياستي من حوالي 19سنه اتقابلنا انا وأسد في ملجئ وكان بيعاملني بلطف وكأني اخوه وحته منو وحس انو انا من مسؤولياته وفرد من عائلته الي هما ماتو في حادثه وهو عندو ست سنين وكان واضح انو الحادثه مدبره وهو كل يوم يحلم بكوابيس بسبب ذالك اليوم وعاوز يدور علي الي قتل اهله وينتقم منه  وعانا كتير اختي وصل للهو في دلوقتي لان واحنا في الملجئ محرموناش من التعليم واكبرنا وكان بيجهد في نفسه عشان يبقا حاجه ويخلي أهل الي ماتو فخورين بيه لحد ماتخرجنا انا وهو بقينا في السن المناسب وخرجنا من الملجئ وبدء يشتغل ويضغط علي نفسه لحد موصل بإمكانه الي هو فيها دلوقتي ومحدش بيستجري يكلمه نص كلمه والكل بيخاف منه وبيعمله الف حساب 
حور بحزن عليه ياه دا عاش قصه ماسويه  ولا افلام
اسر عشان كده بيعامل كل الي قدامه كده وكان الناس كلها مخادعه وهو مش هيرتاح غير ميلاققي الي قتل اهله
حور انشاء الله خير متقلقيش انا دلوقتي فهمت هو التعصب ليه بس علي مين الا ما علمته الادب ميبقاش اسمي حور وهاخد حقي من البهدله الي بهدلهالي دي
اسر بضحك وانا معاكي 
حور اشطا صحاب 
اسر ومالو صحاب
حور تسلم يابرنس 
اسر برنس دا انا في حد طلع فرفوش زي  دا احنا كدا هنبقا صحاب جدا 
حور اشطا
اسر اشطا
أما عند أحمد في الجامعه راي عشق تقف هي ونور يضحكون نظر لها بغضب وأكمل طريقه 
هل سيكون في قصة حب بين احمد و عشق ولا لا وماذا سوف يحدث لاسد بسبب حور هي وأسر
تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×