Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه حياه ظابطه الفصل الحادي واربعون بقلم سما الحملاوي

روايه حياه ظابطه الفصل الحادي واربعون 
 


#حياه_ظابطه🖤

#البارت_٤١🖤

القوات شافت النار حاولت تدخل بس كانت مسكت في كل مكان....

يااسين....اللحقوا حيااااه 

بس النار مسكت في كل حاجه وحياه مقفول عليها ومتربطه....

حمزه...حيااااااه انتي فيييين

مراد....حمزززه ادخل من هنا وانا هروح من هنا

يونس....استنوا نتفرق في اكتر من مكان 

مازن بضحكه و بجنون....مش هتعرفوووا تخرجوها 

ياسين بخوف وغضب....اتحررررك ورووووح هاتها والا وعرش ربناااا اقتـ ـلك في ايدييي 

مازن....اقتـ ـلنيي انا كدا كدا ميييت 

عند حمزه...

حمزه....حيااااه لو سمعاني ردي علياااا 

عند مراد....

مراد....حيااااه حبيبتي سمعيني صوتك 

عند يونس....

يونس....حيااااه انتيي فييين ردي علياا

عند حياه....

النار مسكت في كل حاجه وهي بدأت تتخنق بس كانت سامعة صوتهم بس مش قادرة تتكلم...

حياه بأختناق....كح ا اانا ه هنااا كح كح

عند حمزه....

حمزه بخوف....حيااااه ردي عليا 

حياه بأختناق....انااا هنـ هنااا يا حـ حمززه 

حمزه سمع صوتها بئا يتفادى النار وشاف باب مقفول جامد حاول يكسره لكنه تقيل... 

حمزه....مرااااد يووونس تعااالو 

سمعوا وجم بسرعه وحاولوا يكسروا الباب...

ياسين جه وشافهم...

الباب اتكسر ودخلوا شافوا النار ماسكه في كل مكان وحياه بتتخنق...

حياه بأختناق....انـ انقذووني

جريوا عليها وفكوها وحمزه شالها بسرعه من غير تفكير...

مراد....يلااا بسرعه اتحركواا

خرجوا بسرعه لكن الخشب بتاع المكان كان بيقع عليهم من شدة النار والقوات برا مش عارفه تدخل... 

حياه بتعب....حمزه نزلني انا قادرة امشي 

حمزه....لاا ياحـ

حياه بمقاطعه....يلااا 

نزلها وبدأوا يحاولوا يمشوا لكن الخشب بيتكسر ويقع مازن واقف بيضحك بجنون....

مازن....ايووووه هنـ*ـموت زي ما وحيد ماا*ت وعاصم اتعد"م ودارين خدت مؤبد انااا 

هخـ ـلص عليكم وانااا كمان هم*وت لكن المرا دي بجدد 

مراد بغضب....فوووووق لاااازم نمشي من هنااا المكااان النار كلها مسكت فييه 

حمزه....خرجنا وهنعملك الي انت عاااوزه 

ماازن بدموع....ماجد ضحك عليا كدا بردو وانا عشان طيب وعلى نياتي صدقته 

يونس بتعاطف....والله هنعالجك وهوديك لدكتور نفسي بس خرجنااا من هنا واللحق نفسك 

ياسين....مقدرينك بس مينفعش نفضل هنا دقيقة كمااان 

حياه بتعب....انت جوااك كوويس بلاااش تضيع دا كله ارجووك خرجنا 

لسه مازن هيرد لكن تأتي الرياح بما لا تشتهي السُفن بيبدأ ينهار المكان من النار وبدأ الخشب الي حوالين المكان ينحرق ويقع وكل حته فيها نار...

بدأ الكل يجري وحياه بتجري لكن من التعب وقعت ومحدش لاحظ انها مش معاهم مازن شافها...

في عقل مازن.... اروح اللحقها واعمل حاجه كويسه ولا اللحق نفسي...لااا هروح اللحقها 

راح ناحيتها والمكان خلاص النار في كل مكان

مازن وهو بيفوقها...يلا ياحيااه فووقي هنقذك 

حياه بأختناق....انقذ نفسك ياماازن انقذ نفسك 

مازن بأختناق هو الاخر....لااا يلا قومي معايا 

عند حمزه والباقي...

حمزه وهو بيلف يشوف حياه....حيااااه انتيي فيين 

مراد بأختناق....فيين اختييي 

يونس....هنجبها اهدوا 

ياسين....لاازم نجبها المكان بيقع

حمزه....خلييكم هنااا انا هدخل 

يونس مسكه من دراعه....حمززه 

حمزه بغضب واختناق...دييي حيااه يايونس استنوا براا انا هجبها

دخل في المكان تاني...

عند مازن وحياه....

مازن بأختناق...يلااا هنخرج اهوو خليكي فاايقه ياحيااه 

حياه....مش قاادرة امشيي انت 

حمزه....حيااااه 

المكان كله بيقع عليهم والنار في كل مكان...

مازن شال حياه وراح لحمزه ناحيه الباب لكن خشبه وقعت عليه سدت الباب...

حياه بدوخه....ارجوك انقذ نفسك 

حمزه....حيااااه هجيلك 

مازن راح ناحيه شباك وشاف حمزه....تعااالى هناا 

حمزه جري عليهم....

مازن...خد حياااه واخرج بسرعه قبل ما المكان ينهاار تماماً

حمزه خد حياه منه...استنى عشان انقـ

قطع كلامه نزول خشبه الشباك من فوق فيها نار قفلت الشباك ولمست حمزه وحياه وحصلهم جروح في جسمهم...

حمزه بخوف....هنقذذذك يامااازن متقلقش 

مازن من جوا بأختناق....امشوا انتووو انا كدا كدا ميـ ـت 

حياه بتعب....انقذوا ياحمزه 

حمزه حاول يكسر الباب والشباك لكن دون فائده كل المكان بينهار حمزه يأس من انه ينقذو وخد حياه وجريوا قبل ما يتحبسوا...

جوا عند مازن....

مازن بأختناق....يااااارب سااامحني يااارب اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله 

عند الجميع...

اول ما حمزه وحياه بيخرجوا المكان بينهاار تماماً والنار بتكون مسكت في كل مكان...

مراد جري على حياه وحضنها....كويس انك بخيير  

راح لحمزه....انت كويس 

حمزه....الحمدلله 

كلهم اطمنوا على بعض وخرجوا قبل ما النار تطولهم....

اول ما بيخرج ابطالنا المطر بيبدأ ينزل عليهم  يطفي كمية النار الكبيرة دي...

خرجوا وقابلوا القوات....

راح عليهم بسرعه يوسف وحازم باشا....انتووو بخيير 

الجميع....الحمدلله 

حمزه بذعر....حيااااه 

༺༺༺༺༻༻༻༻༻

بعد يومين في المستشفى....

الدكتور بأبتسامه....لالا عااال صحتك تماام دلوقتي

حياه بأبتسامه....الحمدلله 

الدكتور خرج... 

ودخل الجميع عليها الاوضة...

حمزه بضحك....لا لا انا تعبت معاااكي بئا كفايااا مستشفيات 

مراد بهزار....انا الي تعبت بجد بقولك ايه يايوسف باشا رجعني امريكاااا انا عاااوز ارجع 

يوسف بضحك....اول مهمه في بلد برا مصر انت هتسافر 

حياه....يعني انتو تعبتوا من ايييه وانا الي بتعالج 

نورا بضحك....حيااااتشي تتعبكوا براحتها 

ساره بضحك....حصل يا بت يانورا

يامن بهزار....اوعيي ياساره تكوني زي حيااه 

ساره....لاا انا فنون جميلة عادشي😂

حياه بضحك وغيظ....وهي حيااااه بقت مثال وحش..باباااا 

احمد بضحك عليهم....عيون بابا😂

ايه بضحك....بس ياعياال سيبوا حياه في حالها 

يونس بضحك....حياااه انا ساااكت اهو 

حياه....عشان محترم 

يونس بهزار....لا عشان خايف من حمزه

حياه بغيظ....اطلعووووو براااااا

كلهم بضحك....بس بس خلاص😂

حمزه بأبتسامه....عمي محتاجين نتكلم في موضوع انا وحياه 

احمد....حاضر يابني تنورونا انت ويوسف باشا يوم الخميس بأذن الله 

يوسف بأبتسامه....على خير ان شاء الله 

حياه قاعده مبتسمه والكل حواليها فرحان...

قطع كلامهم دخول ياسين ومعاه هدير ونعمه....

ياسين بأبتسامه وجري عليها....اسف اني اتأخرت عليكي كنت مشغول 

حياه بأبتسامه....ولا يهمك يا يااسو 

حمزه بغيظ....حيااااه 

حياه بضحك....لا لا الا يااسيين 

ياسين....مافيش الكلام داا دي حيوه ياجدع 

حمزه بضحك....همو*ت وافهم انتي ازاي ظابط في المخابرات وانت ازاي عندك شركة استيراد وتصديير😂

ياسين....هقولك بعدين

هدير بضحك....ياسين وحياه حاجه مختلفه 

حياه....حبيبي حبيبي 😂♥

نعمه راحت لحياه وباست راسها....يارب ياقلبي تكوني بخير وديما سعيدة 

حياه بأبتسامه....بخير يانعمتي بخيير 

༺༺༺༺༻༻༻༻༻

في كلية عائشه....

في كافيه الكلية....

عائشه بحزن....دا حتى محاولش يكلمني 

ياسمين....خلاص ياقلبي ولا يهمك متزعليش نفسك 

ادهم جه من وراهم....لا تزعل نفسها 

عائشه بغضب راحت عنده....انت ليييك عيين تيجي هنااا تاني 

ادهم بضحك....مجنونه اولا الي انتي سمعتيني بتكلم عنها مش انتي دي كانت بنت ديما فاكره اني بحبها ومفهمه صحابها كدا وهي بنت لبسها كله مكشوف ومغروره اصلا مش زيي وانتي هبله وسمعتي الكلام من غير ما تفهمي ومجتلكيش عشان اخويا رجع من السفر امباارح فهمتيي ياستيي

عائشه بأحراج....متقولش هبله 

ادهم بحب وضحك....احلى هبله..وبعدين ياست ياسمين انا مقدر انها صحبتك بس وربنا هلعب في وشك البخت لو حصلت تاني

ياسمين بضحك....خلاص بئا ياجدع متبقاش قفوش😂

ادهم ضحك وبص لعائشه ونزل على ركبته وقال بأعلى صوت....قدااام الناااس كلها يا عائشه انا بحبككك وعاوزك مراااتي تقبلي تتجوزيني ياعائشه قلبيي 

عائشه بفرحه وكسوف وحب في نفس الوقت....انا كمااان بحبك اقبل اقبببل 

ادهم لبسها الخاتم والناس كلها سقفتلهم وباركت ليهم....

༺༺༺༺༻༻༻༻༻

في بيت ونس....

ونس بكسوف....احم بابا انا عاوزه اتكلم معاك في موضوع 

عادل....اتكلمي ياحبيبتي 

ونس....تعرف ظابط في المخابرات اسمه يونس الهواري يلقب بلقب القناص 

عادل بأبتسامه....ايوه عارفه مش دا ابن صاحب الشركه الي شغاله فيها 

ونس....ايوه هو 

عادل....ماله بئا 

ونس بتوتر....بصراحه يابابا هو بيحبني وعاوز يجي يتكلم معااك 

عادل بأبتسامه....وانتي بتحبي؟؟ 

ونس بخوف....صرااحه ااه 

عادل....يبئا هاتي رقمه وانا هكلمه والي في الخير يقدمه ربنا ياحبيبتي 

ونس قامت حضنته....بحبك يا احلى بابا في الدنيااا دييي كلهااا 

༺༺༺༺༻༻༻༻༻

في بيت ادهم المنياوي....

سوزان والدة ادهم....هادي انت واثق في الخطوه دي ياحبيبي 

هادي....ايوه والله ياحبيبتي طيب انتي من كلامك معاها حسيتي ب ايه 

سوزان....ب راحه وهي طيبة والله بس لازم انت قرارك الاهم مني ومن ابوك 

هادي بأبتسامه....وانا بحبها ومرتاح 

سوزان بفرحه....ربنا يقدم الي في الخير ياحبيبي ويسعدك

نزلوا سوا وقعدوا في الجنينة بتاعت الفيلا...

سلمى بكسوف....احم طنط سوزان انا مينفعش افضل معاكم هنا على طول عاوزه ادور على شقة تانيه 

سوزان....لا كدا تزعليني واحنا اثرنا في حاجه 

سلمى بسرعه....لا والله مقصدش 

سوزان....يبئا متقوليش كدا تاني ياقلبي 

هادي....سلمى انا خارج دلوقتي بليل اجهزي عشان هاجي اخدك 

سلمى....تمام يا هادي هستناك

༺༺༺༺༻༻༻༻༻

يمر اليوم ويجي الليل في بيت احمد الدمنهوري...

الساعه ٦مساءاً....

في اوضة حياه....

حياه بحزن....مراد اند"فن

مراد بزعل....اه ياحياه متقلقيش ربنا يرحمه يارب ويغفر له 

حياه....اميين اهم حاجه ماما نيمار متعرفش حاجه عن الموضوع دا عشان شكلها كانت متعلقه بيه من كلامه في نظر الكل مازن الطيب متوفي 

مراد....حاضر ياحبيبتي بس بقولك 

حياه بأنتباه....قول

مراد....عاوز بكره نروح بيت يوسف باشا 

حياه....تتقدم لنورا 

مراد....ايوه بالظبط بس قبل ما نكلم يوسف باشا نقابل حمزه وكل ما عليكي تعرفيلي هو في شقته ولا في الفيلا 

حياه....عيوني بس كلمت بابا وماما 

مراد....هروح اقول لهم دلوقتي هما عارفين بس هقولهم اننا هنروح سوا بكره 

حياه....ماشي يلا روح

خرج مراد وهي فتحت الفون ورنت على حمزه....

حمزه بحب...حبيبي عامله ايه 

حياه بحب...بخير الحمدلله وانت 

حمزه...الحمدلله تمام

حياه...هو انت في بيت اونكل يوسف ولا في شقتك

حمزه....لا في بيت بابا اصر عليا اني اقعد معاهم يومين عشان ماما عاوزه كدا 

حياه بأبتسامه....اه اوكيي 

حمزه...حياه هو انتي عاوزه خطوبه ولا كتب كتاب على طول 

حياه....احم الي تشوفوا انت وبابا 

حمزه بحب....انا عاوز كتب كتاب على طول 

حياه بكسوف....ماشي ابئا قول لبابا 

حمزه بحب....بحبك اوي بجد 

حياه بحب....وانا كمان بحبك اوي 

بعد شوية قفلوا سوا...

༺༺༻༻

في الليفنج....

قاعد مراد وايه واحمد....

مراد قالهم الي هيعملوا هو وحياه

احمد...انا موافق دي عيله محترمه وتشرف يكفي انهم في المخابرات 

ايه....وانا كمان نورا بنت كويسه واخلاقها عااليه

مراد قام حضنهم....على بركة الله تسلمولي 

༺༺༺༺༻༻༻༻༻

في شقة ياسين....

نعمه....ياسين انت هتعمل خطوبتك امتى ياحبيبي 

ياسين....لسه هتكلم معاهم ياماما وممكن اخليها كتب كتاب وفرح وخلاص احسن 

نعمه....انت بتحبها يا ياسين 

ياسين بحب وصدق....اويي هدير طيبة وحنينه وجدعه وتتحب معرفش حبتها ازاي بالسرعه دي بس هي تستاهل الحب

نعمه بحنان....ربنا يسعدكم يابني يارب هي تستاهل فعلا 

ياسين قام باس ايدها وراسها وقال....يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا 

ودخل اوضته....

كلم هدير...

هدير....الي تشوفة ياحبيبي انا معاك 

ياسين....خلاص هبئا اجي اتكلم مع والدك ونشوف 

هدير....تمام ماشي 

ياسين بحب...بحبك ياهديري

هدير....بحبك يا ياسيني

༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عند هادي...

رن على سلمى واتقابلوا...

هادي...حطي الشريط دا على عيونك 

سلمى...ليه 

هادي...حطي بس 

حطته وهو اتحرك بعربيته لمكان هادي ورومانسي....

دخلها وقعد على ركبته قدامها وفتح علبه فيها خاتم وقال....شيلي الشريط

شالت الشريط واتفاجأت...

سلمى برقة....ايه دا 

هادي بحب....من اول سنه عرفتك فيها وانا حبيتك اوي وبقيتي صديقتي المقربه وبعدها اعتبرت اني كل حاجه ليكي لما عرفت ان اهلك متوفين تسمحيلي اكون صديقك وحبيبي وجوزك واهلك كلهم 

سلمى بحب كبير....انا بحبك فوق ما تتخيل بجد ومعتبراك اصلا كل حاجه من غير ما تقول ــ هااادي اقبل انك تكون صديقي وحبيبي وجوزي واهلي كلهم

هادي لبسها الخاتم وقام حضنها ولف بيها...

نزلها وقال....انا اتكلمت مع اهلي وهنحدد فرحنا ويمكن يكون مع هادي 

سلمى بأبتسامه....ماشي انا موافقة طلاما معاك 

هادي بحب....بحبك يا سلمتي 

خدها من ايدها وقعدها على الطرابيزه عليها عشاء رومانسي...

سلمى بأعجاب....كل دا انت عملته 

هادي....ايوه عجبك 

سلمى....اوييي تسلملي 

هادي....يسلملي عيوونك 

بدأوا يتعشوا وبعدها خلصوا خدها وفضلوا يتمشوا شوية بالعربية وروحوا....

༺༺༺༺༻༻༻༻༻

بيمر الليل وكل واحد بيتخيل نفسه مع الي بيحبه في فرحهم... 

بيجي تاني يوم...

كله بيروح لشغله لكن حمزه وحياه ومراد ويونس كانوا اجازة...

الساعه ٤مساءاً...

في بيت احمد الدمنهوري...

مراد...يلا يا حياااه جهزتي 

حياه...ايوه ايوه اهوو

مراد....طب يلا عشان منتأخرش 

نزلوا وركبوا العربية واتحركوا بأتجاه فيلا يوسف الهواري...

وصلوا ونزلوا ونزل حمزه يقابلهم....

حمزه بأبتسامه...نورتوا والله مقولتوش ليه انكم جاين 

مراد....كنت عاوز اتكلم معاك في موضوع 

حمزه بص لحياه بأستغراب....طبعا طبعا اتفضل 

دخلوا وقعدوا في الصالون....

بعد ١٠د من السكوت التام...

حياه خبطت مراد في كتفه بهفه وقالت بهمس....ما تتكلم يابني 

مراد بهمس....لا يلا نمشي ونيجي مرا تانيه 

حمزه بضحك....يابني بقالنا ربع ساعه قاعدين ولا انت اتكلمت ولا حياه اتكلمت وجبنا العصير وشربنا وبردو متكلمتوش 

مراد بتوتر....بص انا هروح دلوقتي وحياه تكلم في الموضوع 

حياه بضحك....اقعد يامراد واتكلم 

حمزه بأستغراب....هو في اييه 

مراد...بصراحه يعني ياحمزه 

حمزه...قوول 

مراد بسرعه....انا عاااوز اطلب ايد نوراا اختك 

حمزه فجأه قااام وو.. 

روايه حياه ظابطه الفصل الثاني واربعون من هنا 

تعليقات