نبض قلبي بحبك الفصل الثاني بقلم جنة الرحمن
الفصل الثاني
عند ينسي داخلت الكليه قابلة اصحابها.
ينسي : هاي بنات
نور (صاحبة ينسي) : هاي يا قلبي
ينسي : حب الحب
تسنيم : سنسن يلا يا روحي علي المحاضره مش وقت محن
ينسي : اننننن ننني ملكيش دعوه يا بت نونو دي الحب بتاعي
تسنيم : وانا 😢
ينسي : انتي قلبي يا بت
يسنيم : حبيبي انتي والله
تأتي بنت من خلفهم
..... : اي ده وانا مليش من الحب جانب يا سو
ينسي : لا انا زعلانه منك
..... : ينوحي مقدرش والله علي زعلك يا روحي
ينسي :اه انتي مردتيش عليا
تسنيم : يا محن كله ده عشان مردتش عليكي
نور : سنسن تتعمل اللي هي عايزه المهم عامله اي يا مرمر
مرام: كويسه يا روحي وانتي عامله ايه
نور : الحمد لله
ينسي :ب يلا علي المحاضره عشان هنتاخر
مرام و نور و تسنيم : يلا
دخلو المحاضره
دخلت فاطمه المحاضرة
قعدت جنب اصحابها
بعد شويه دخل الدكتور و كان ياسر
استوببيب اعرفكم
ياسر : هو شاب جميل جدا عمره 27 دكتور في كليه حقوق عيونه بلون البني بشرة بيضه مناسب الطول
تسنيم :بنت جميله عمرها مثل ينسي في نفس كليتها لا تحب الشباب عيونه بلون الأزرق بشرتها قمحاويه قصيرة شعرها طويل
و هي من عائله متوسطه لديها اخت صغيرة في الصف الخامس الابتدائي بنت جميله 😊
نور : فتاة جميلة تحب المرح صاحبه العيون اللبني مثل الموج تحب ابن عمها جدا و في نفس عمر ينسي متوسطه الطول من عائله غنيه لديها اخ اكبر منها و هو صديق أدهم (اعرفكم عليه بعدين)
مرام : فتاة جميلة جدا تعشق المرح لديها اخ اكبر منها في نفس عمر ينسي (22) صاحبه السوداء و الرموش الكثيفة و بصوتها بيضه و قصيرة تحب شخص ما(اتوقعو مين)
ياسر : يلا نبدأ المحاضرة
بعد شويه خلصت المحاضرة
فاطمه : اوف اي اي ده انا زهقت اوي
صحبتها : وانا اكتر يا بت والله
ياسر كان طالع
فاطمه : دكتور ياسر ممكن اتكلم معاك شويه لو سامحت
ياسر حد نفس و قال : اوك
وراحو كافيه جنب الكليه
......؟.......................... **
عند ينسي و اصدقاءها دخلو المحاضرة (وقت من سبتهم)
دخلو المحاضرة و كان دكتور اسمه مراد
بعد وقت
ينسي : فهمت جدا من المحاضره دي
تسنيم و نور و مرام : وانا
نور : بس الدكتور ده مز
تسنيم : يآرب تميم يسمعك (ابن عمها و حبيبها)
نور : ده قرع عنيا ده
مرام في نفسها ( مز اي بس ده عايز عيار مش عارفه مش عايز يعرف حد اني اختو ليه (علي مراد)
ينسي : مرمر سرحتي في اي
مرام : والا حاجه
( مراد اخو مرام مش معرف حد في الكليه انها اختو عشان محدش يقول بتنجح بواسطه -)
يلا بينا
نور : اهو مشي يختي بعربيه التحفه دي
مرام :فكك يلا بينا
......................... :
عند أدهم
أدهم : بحبها اوي نفسي تحبني ربع الحب اللي بحبهولها
نادر : اكيد بتحبك يا صحبي اتشجع انت بس و اتعرفلها بحبك
أدهم : خايف ترفض حبي ليها
نادر : ترفض ليه ده انت الف وحده تتمناك
أدهم : ان شاء الله هقولها قريب
نادر : ماشي همشي انا بقي عشان اخد اختي في طريقي من كليتها (اللي هي نور)
أدهم : ماشي سلام
نادر :سلام
مشي نادر و أدهم رن علي ينسي
أدهم : ايوه يا بت خلصتي
ينسي : اي بنت دي ليا اسم علي فكره
أدهم : ماشي يا ستي ينسي خلصتي اعدي عليكي اخدك
ينسي : لا متعبش نفسك هروح مع صحابي
أدهم : ماشي براحتك بس خدي بالك من نفسك و اوعي تكلمي حد ماشي
ينسي : ماشي باي
قفل معاها و كمل شغل
.............................. ****
عند فاطمه راحت كافيه هي و ياسر
ياسر : اتفضل
فاطمه : أحممم كنت عايزه اقولك ان اني
ياسر : انك اي يا فاطمه قولي عايزه اي عشان انا مش فاضي
فاطمه : ما هو انا انا ان
ياسر : انا همشي و لم تعرفي هتقولي اي قولي
وقام وكان ماشي وقفه صوت فاطمه
فاطمه : انا بحبك
ياسر بصدمه : نعم ده اللي هو ازاي
فاطمه : بحبك من بدري اوي كمان
ياسر :...............
فاطمه بصدمه : اي