إنتقام لزوجي الفصل الاول بقلم مديحة وائل عبدالشافي
الفصل الاول
أسيل : يا مريم انتي اخداني فين يا بنتي
مريم : يوه بقى اصبري شويه لما نوصل هاتعرفي
أسيل : أما نشوف اخرتها معاكي
و بعد شويه وصلوا عند مطعم بيطل على البحر
أسيل باستغراب: إحنا جاين هنا ليه
مريم جابت شريط تغمي عين أسيل
أسيل : انتي بتعملي اي يا مريم
مريم: اوف يا بنتي لما ندخل هتعرفي يله اهو ربط الشريط امشي ندخل
أسيل بغيظ /: همشي ازاي وانا مش شايفه
مريم : انا معاكي يله
و اخدتها ودخلت المطعم و راحت عند الشط اللي بيطل عليه المطعم
أسيل باستغراب: مريم انتي روحتي فين
مفيش صوت
أسيل لما ما سمعتش صوت شالت الشريط من على عنيها واتصد*مت
لأنها لقت المكان متزين على شط البحر و المنظر جميل والورد مزين الأرض بس استغربت علشان مفيش حد
أسيل : يا مريم انتي روحتي فين
سمعت صوت من وراها واتخضت
إياد بابتسامة: و عايزه مريم ليه وزوجك العزيز موجود ولا مش عايزاني
أسيل بصد*مة: إياد إنت رجعت امتى
إياد بابتسامة: رجعت انهارده وقولت اعملك مفاجأة بما إن انهارده يوم مميز
أسيل راحت حضنته بفرحه ودموع: وحشتني اوي
إياد وهو حضنها : وانتي كمان وحشتيني اوي
مريم جت عليهم : خلصتوا مرحلة العشق الممنوع ده
أسيل : بس يابت
مريم: انا غلطانه اني عملت فيكي ثواب
أسيل طلعت لها لسانها وهي بتضحك
إياد بابتسامة: انا عاملك مفاجأة
أسيل بابتسامة: هو لسه في مفاجأة احلى من دي يا حضرت
الظابط
إياد بابتسامة: ايوه طبعاً فيه بصي وراكي وانتي تعرفي
أسيل بصت وراها لقت شاشه كبيره ومكتوب عليها ألف مبروك هتبقي احلى ام في الدنيا
أسيل بصد*مة: إياد بجد الكلام ده
إياد بابتسامة: ايوه بجد ياحبيبتي
مريم: مش انا اخدتك من تلت ايام علشان كنتي تعبا*نه وروحنا للدكتور طلب منك تحاليل والتحاليل ظهرت امبارح والدكتورة اتصلت بيا وانا قولت لي إياد امبارح وهو حب يعملهالك مفاجأة
أسيل عيونها دمعت من الفرحة : إياد انا فرحانه اوي
إياد بابتسامة: انا مبسوط اكتر منك لاني هيكون عندي حته منك وتوصل بعد تسع شهور
مريم بابتسامة: طب هاسيبكوا انا بقى علشان اروح وتبقوا مع بعض
أسيل راحت حضنتها وقالت : شكراً انا بحبك اوي
مريم بابتسامة: وانا بحبك اكتر
بعدها مريم مشيت واياد أسيل كملوا سهرتهم
إياد بابتسامة: تيجي نرقص
أسيل بابتسامة: يله يا حضرت الظابط
أخدها ورقصوا وهما بيرقصوا أسيل حست إن في حد بيراقبهم من بعيد
أسيل بخو*ف : إياد انا حاسه إن في حد بير*اقبنا هناك
إياد بيبص وراه ملقاش حد
إياد باستغراب: مفيش حد هناك يا أسيل
أسيل بخو*ف : انا متاكده إني شوفت حد بس ملامحه مش باينه علشان هناك ضلمه
إياد بابتسامة: أكيد بيتهيالك وبعدين متعكننيش علينا انهارده خلينا نتبسط
أسيل ضر*بته على كتفه : يعني انا نكد*يه
إياد شدها بحضنه اكتر وقال بابتسامة: لا طبعاً مين قال كده ده انتي العسل بتاعي
أسيل بابتسامة: خلاص كده اتثبت
حد واقف بعيد و مراقبهم
الشخص بشر : اتهنوا الكام ساعة دول لأنهم اخر حاجه هاتتبسطوا فيها
الشخص ده كلم حد
الشخص: ألو
الشخص التاني: أيوه
الشخص: اول ما ارن عليك تنفذ اللي اتفقنا عليه
الشخص التاني: تمام
وقفلوا مع بعض
الشخص بشر : خلاص نها*يتكم قربت
إياد بابتسامة وحب : يله نروح علشان انتي كده هاتتعبي
اسيل بابتسامة خفيفه: يله علشان انا فعلاً مش قادرة
وخرجوا من المكان
الشخص اللي بيراقبهم اتصل بحد
الشخص: آلو هما خرجوا دلوقتي نفذ اللي قولتلك عليه
الشخص التاني: تمام اعتبره حصل
وقفلوا مع بعض والشخص ده ابتسم بشر
في عربيه إياد
أسيل بابتسامة: إياد بجد انا مبسوطه اوي انهارده احلى يوم في حياتي
إياد بابتسامة: وانا مبسوط اكتر منك علشان انتي مبسوطه
إياد كان بيبصلها وهو بيتكلم ومكنش اخد باله من العربية اللي جايه نحيتهم
اسيل بتبص وقالت بخو*ف : إياد حاسب
ولكن العربية خبت*طهم
لكي يصلك البارت فور نزوله اكتب في بحث جوجل رواية إنتقام لزوجي عشاق الرويات وستصلك الرواية كاملة
لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا
جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريا لعالم عشاق الرويات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله