close

رواية ادخلتني الي قلبها الفصل الثامن عشر 18 بقلم حنين محمد

 رواية ادخلتني الي قلبها الفصل الثامن عشر 18 بقلم حنين محمد

 

مريم انا السبب يا آدم في قتل ريهام

ادم وقع الحاجه اللي علي المكتب أنتِ بتقولي ايه 

مريم بدموع كان مفروض يا آدم كريم يقتلني انا علشان عرف أن انا موفقه معاك 

ادم وانتي هتستهبلي بقي وتعملي انتي و هو خطه وعايزه تيجي تتحكي عليا 

مريم بعياط لا والله يا آدم انا معرفش هو عرف ازاي 

ادم دموع التماسيح ديه مش عليا 

مريم بعياط والله يا آدم انا عملت اللي عليا 

ادم صدق شوايه كلمها انا هشوف الموضوع ده وعارفه لو عرفت انك بتكدبي والله ما هرحمك

مريم بتسيبه وبتخرج 

ريهام ماما عايزه أقولك علي حاجه

عبير قولي يا ريهام



ريهام انا عرفت اختي اللي كانت تايه

عبير بصدمه لا يا ريهام مش مصدقه احنا لفنه عليها الدنيا كلها 

ريهام انا اتاكد من كدا كمان 

عبير بدموع قوليلي مين يا ريهام

ريهام تسنيم يا ماما تسنيم

عبير تتسنم مين اخت ادم 

ريهام بدموع هي مش اخت ادم يا ماما ابو ادم عصام غير ليها هويتها واسمها

وحكت ليها علي كل حاجه وأتاحت كمان يا ماما اخد شعره منها

 وأتاكت وطلعت اختي 

عبير خرجت جري وراحت اوضه تسنيم

تسنيم بسم الله الرحمن الرحيم في ايه يا طنط 

عبير بتجري عليها وتحضنها طنط ايه بقي ما خلاص انتي بنتي 

تسنيم بتعيط هي ريهام قالتلك 

عبير اه يا بنتي والله احنا دورنا عليكي كتير 

تسنيم مش ذنبك يا ماما 

عبير. سمعت اسم ماما منها هيكت اكتر 



وبيعدي وقت وعبير مش سيبه تسنيم ولا لحظه 

ريهام انت رايح فين يا آدم 

ادم رايح مشوار كدا 

ريهام بتحاول تقوم 

ادم بيسندها 

ريهام انت فتطرت 

ادم لا هلبس وهفكر معاكي 

ريهام امم ماشي هروح احضر الفطار 

ادم والله بطلي هبل الفطار علي الكرسي اهو 

ريهام ايه دا مين اللي جابه 

ادم انا حبت وانا طالع 

ريهام طب يلا تعال نفطر

وبيفطرو ريهام قول بصراحه يا آدم انت رايح مشوار ايه 

ادم لما تحب احكيلك وبيخرج علطول

ريهام ماشي يا آدم وانا مش هسكت غير لما اعرف 

ادم بيتكلم في الفون عرفت مكان الحي**وان ده  



= اه 

ادم خليه في المخزن وانا جيله حالا وبيقفل

و بيروح المخزن وبيدخل 

كريم انت عارف يا آدم والله ما هرحمك 

ادم ترحم مين دا انا اللي مش هرحمك وبيضربه بالبكس بقي تمد ايدك علي حاجه تخص ادم يبقي اموت فيها 

كريم قريب وتبقي ليا انا يا آدم 

ادم بيصربه لحد ما ايد ادم تجيب د*م

كريم بردو مش هتعمل وهخرج من هنا مش كفايه صفقة عمرك خسرت وخسرت شركتك 

ادم لا منا هرجع الثفقه ديه وهاخدها منك زي ما سرقتها 

كريم اه خلاص اديني ريهام وانا أديم الورق عرض حلو اهو 

ادم وانت مفكرتي هبيع مراتي علشان شغل تبقي بتحلم 

ادم بيقول للحارس ميخرجش من هنا 



الحارس حاضر 

ادم بيخرج 

الو يا يوسف

يوسف ايه اخد منه الورق 

ادم لا بس هاخد بالعافيه ب الزوق هاخده

يوسف اهدي يا عم مش كدا 

ادم امم المهم أنا هروح اغير واجي الشركة

يوسف لا خليك مع مراتك وانا هروح الشركة انهارده

ادم مينفعش في كام حاجه هناك لازم اخلصها انا 

يوسف برحتك 

ادم بيروح 

ريهام بتقوم بتاخد دش وبتخرج 

ادم ريهام قومتي ليه لسه الجر*ح ملمش 

ريهام لا مكنش قادره يا آدم 

ادم المهم أنا هلبس وأروح الشركه

  ريهام امم ماشي ايدك كلها 

ادم بيخبي أيده ملهاش 



ريهام بتشد أيده ملهاش يا آدم انطق 

ادم مفيش يا ريهام

ريهام بتاخد أيده وبتحط عليها كريم وتربط أيده ايه اللي عمل في ايدك كدا 

ادم بزعيق خلاص يا ريهام قولتلك مفيش وبيزقها 

ريهام بتعب اه 

ادم بيحري عليها انا اسف يا ريهام اصلك عصبتنيني لما اقولك خلاص يبقي خلاص 

ريهام بدموع و زعيق انت ايه اللي مخبيه عليا يا آدم ها بقالك اسبوع علي نفس الوضع ده 

ادم وكي صوت ده يا ريهام انا بس هسكت المره ديه علشان انتي تعانيه لكن المره الحاي وبيسكت

ريهام المره الجايه ايه هتضربني

ادم بيدخل الحمام وبيسبها 



بيعدي اسبوعين علي النفس الكلام وريهام مش بتكلم ادم اوي غير في كلام بسيط 

و ادم حابس كريم عنده 

ادم بيدخل الاوضه ريهام كانت بتذاكر

ريهام خليك عارف أن انا بكره رايحه الجامعه علشان الاسبوع الجاي امتحان 

ادم لا مفيش مراوح في حته 

ريهام بدموع 

يتبع 



الفصل التاسع عشر من هنا



تعليقات
close