close

رواية ادخلتني الي قلبها الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حنين محمد


  رواية ادخلتني الي قلبها الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حنين محمد


ريهام بصدمه 😳 مريم و كريم

كريم 😈 اه مالك اتستغربتي ليه كدا 

ريهام بدموع دا انا يا مريم شوفتك بعيني وانت حبساني في الظلام ساعت تكريم ادم وكدبت عيني قولت استحاله تعملي كدا  قولت اكيد واحده شبهك وقفلت الموضوع في الاخر تتفقي مع واحد زي ده رد سجون

مريم بزعل علي اللي حصل بسببها وأنها طتفت ريهام 

كريم لا لا يا حبيتي انا مش رد سجون ادم حبيب القلب هه اللي عمل كدا انا بحبك يا ريهام صدقي بقي 

ريهام ينعل ابو ده حب يا شيخ اللي يخليك تخطف واحده حامل 

كريم حامل اه منا عارف انا بس علشان راجل هخرح اشتري ليكي اكل عير كدا كنت سبتك بس علشان أنا بحبك خليكي معاها يا مريم

مريم بس كدا من عيني

كريم بيمشي

ريهام حرام عليكي يا مريم بتعملي كل ده ليه ادم خلاص والله مش بيحبك ده خلاص هيبقي اب يا مريم صدقي هتخسري اهلك وكل اللي بيحبوكي بسبب ادم في ميت الف راجل ربنا هيكرمك ب واحد احسن من ادم 

مريم بتوطي علي ريهام

ريهام بخوف بتعملي ايه 



مريم بفكك يلا يا ريهام شوفي مستقبلك كلامك كله صح انا الحب كان مالي عيني و مخليني أحوال اقتلك خالتي و اقتلك بس كل ده علشان حبي 

ريهام بتفك نفسها معاها 

ريهام أبدا من جديد يا مريم تعالي أخرجي معايا و سيبي كريم

مريم لا يا ريهام انا غلك ولازم اتحاسب  بس قبل ما اتحاسب اعمل حاجة عدله في دنيتي الاول 

وبتتصل ب ادم 

ادم الو عايزه ايه يا زفته

مريم ادم انا قولت اقولك أن ريهام كريم خفها وانا هبعتلك المكان تعال خرجها بسرعه لان المكان كله رجاله 

ادم بقلق ايه ازاي وبيخرج يجري من الشركه مين اللي خطفها وحيات ابني اللي لسه مجاش لو ريهام حصلها حاجه لا هقتلكم بايدي  كلكم 

مريم انا هعملي اللي اقدر عليه وبتقفل 

ادم بيركب العربيه بسرعه 

هيثم صاحب ادم في الشركه  مالك يا آدم في ايه وبيركب قدامه بسرعه

ادم ريهام يا هيثم كريم خطفها 

هيثم  مش هو كان اتسجن



ادم بقلق شكل حد هربه يا هيثم هو أبوه يعمله اي حاجه 

هيثم اهدي يا آدم مفيش حد بيمشي بسرعه ديه

عند ريهام

مريم استني يا ريهام اشوف في حد واقف ورا الباب ده ولا لا 

ريهام بتمشي ورا مريم براحه

مريم بصوت واطي تعال تعالي بسرعه في واحد واقف 

ريهام بتعب انا مش قادره اخد نفسي خلاص وبتقعد مكانها 

مريم مش وقته وتحاول تقويمها بتلاقي كريم في وشها

ريهام بخوف وبترجع ل ورا وهي واقع علي الارض كريم

مريم اهدي يا كريم متتهورش

كريم بتهربيها يا  حيوان*نه

ريهام ابوس ايدك يا كريم سبنا في حالنا

مريم يا كريم خلاص ادم مش ليا وريهام مش ليكي افهم بقي 

كريم والله يا روح ا*مك هتبعين دلوقتي لا وبيطلع مسد*س 

ريهام بعياط شديد لا لا


 

مريم بتجري عليها بتحضنها متخفيش يا ريهام انا كدا كدا هموت هموت لان انا عملت حاجات وحشه كتير  انا هدافع عنك بروحي 

كريم يعني بقتي طيبه دلوقتي كان من الاول يا ختي 

مريم عايز تعمل حاجه اعملي انا انا غلطانه اني من الاول اتفقت مع واحد شيطان زيك

كريم 😈 بيضرب نار في السقف علشان يخافوا

ريهام بتخط أيدها علي باطنها اه بطني

مريم بعياط ونبي يا كريم حرام عليك وبتقوم تجري عليه علشان تاخد المسدس بيضرب نار وبتيجي في بطن مريم

ريهام بعياط لا لا اه اه نفسي 

ادم بيدخل بسرعه وبيكسر باب المخزن

مش بيلاقي غير مريم في الأرض 

هيثم يا لهوي يا آدم ديه حد قا*تلها 

ادم بيجيري عليها ريهام فين يا مريم 

مريم وهي بتتكلم بطيق ك ك ك كريم اخدها ومشي من هنا 

هيثم بيشلها امشي يا آدم روح لمراتك وانا هلحق مريم 

مريم خ خ خلاص أنا هموت 



هيثم متقوليش كدا يا مريم وبيدخلها في العربيه 

ادم بيركب العربيه وبيمشي وراه كريم

كريم هو عرف المكان ازاي ابن الك*لب ده 

ريهام  وهي مش قادره تتكلم والله ما هيرحمك كريم هنشوف 

ادم بيقفل قدام كريم ب العربيه و كرثبيروخ يمين و شمال ب العربيه لحد ما بيتخبط في حيطه و ريهام اههههههه 

كريم بيفتح باب العربيه وبيطلع مسدس وبيحطه قدام ادم 

ادم والله هتخوفني سيب  ريهام يا كريم

ريهام  بعياط يا آدم الحقني 

كريم لا انا بحبها هي ليا انا وبس 

ادم من كتر الغيط وبيجري عليها وبيفضل يضرب فيه 

كريم بيحاول يحرك المسدس نحيت ادم علشان يقتله 

بس الشركه بتيج وبتاخد كريم

كريم انت مفكرها خلصت كدا لا انا مش هسبهالك 

ادم بيروح عند ريهام 

ريهام بعياط مش قادره اخد نفسي يا آدم مش قادره وبيغم عليها

ادم  بيعيط و بيخدها في حضنه لا يا ريهام فوقي  

وبعد وقت ادم بياخد ريهام المستشفى  

و الدكتوره يتكشف عليها 

ادم بقلق نالها يا دكتوره 



الدكتوره هي كويسه عندها انهيار عصبي لازم مش تتعرض لأي  حاجه تخليها تزعل 

ادم ممكن ادخلها 

الدكتور اتفضل بس يا ريت متقلش عليها

ادم ديه مراتي انتِ هتوصيتي علي مراتي وبيدخل  لريهام

ادم بيقعد جنبها و بيخط أيده علي شعرها

ريهام بقلق  ابني ا كويس يا آدم 

ادم اه يا حبيبتي كويس وانت كويسه الحمد لله 

ريهام مريم يا مريم عامله ايه 

ادم هي السبب في كل ده وبتسالي عليها

ريهام يا آدم هي اللي خليتك تعرف مكاني وهي باين في عينيها يا آدم الندم

ادم لا ديه كدابه عملت كدا وانا زي الغبي صدقتها انا حرمت مش مصدقها

ريهام يا آدم بس 

ادم بيقاطعها أنتِ تعبانه دلوقتي ترتاحي وانا شوايه وجاي

عند

هيثم ايه يا دكتور مريم عامله ايه 

الدكتور الحمد الله العمليه نجحت الاول بسبب ربنا و بعدها بسببك لانك انت تبرعت ب الد*م في اخر الوقت 

هيثم اقدر ادخل واشوفها

الدكتور احنا نقلتها اوضه عاديه تقدر تدخل بس مش تتأخر  عندها

هيثم حاضر وبيدخل 

 هيثم بيقعد ويتكلم بصوت واطي انا حبيبتك يا مريم من اول يوم حياتي في الشركه بس انتِ ولا  مره كلمتني حلو  بيفتكر



___________فلاش باك_____________

مريم كانت داخله الشركه

هيثم صباح الخير يا انسه مريم

مريم فين ادم 

هيثم  انت بتكلمني كدا ليه علي فكره انا ليا زي ادم في الشركه ديه مش خدام عندك 

مريم بتمشي وتسيبه

هيثم هفضل احاول يا مريم لحد ما تحبيني

مريم جايه تمشي 

هيثم تعالي اوصلك يا مريم

مريم انا زهقت عايز ايه اوصلك  معايا الشوفير بتاعي

هيثم امم انا اسف وبيمشي و يسبها ومن وقتها و هو بعيد عنها خالص

نرجع تاني 

مريم  بتحاول تفوق

هيثم عامله ايه 

مريم ريهام يا هيثم فين 

هيثم كان اول مره يسمع اسمه منها كان قلبه طائر من الفرح  ريهام كويسه وكريم اتسجن خلاص 

مريم معترفش ليا

هيثم لا اعترف بس مفيش دليل و متقلقيش قومي بس ب السلامه نبقي نشوف الموضوع ده 

العيله كلها بتيجي المستشفى  لأن ادم بيكلمهم

عبير بنتي كويسه يا آدم 

ادم اه يا ماما متقلقيش 

عصام عي فين يا آدم 

ادم في الاوضه يا بابا

لميه وعبير بتدخل لها 



مروه بتروح لهيثم مريم فين

 هيثم  هي كويسه يا طنط 

مروه بتدخل لها 

هيثم اهدي يا ماما وبيدخل وراها 

مروه بتضربها ب القلم

مريم اه 

هيثم في ايه نط هي لسه عامله عمليه 

مروه استني انت يا هيثم 

مريم بعياط يا رتني كنت موت قبل ما تمشي ايدك عليا يا ماما 

مروه بعياط انا مش ديه اللي ربتها أنها تعمل كدا و تبقي غبيه كدا 

مريم بعياط عرفت غلتطتي 

مروه عرفتي غلتطتك بعد ايه ها 

هيثم بصوت عالي خلاص بقي مينفعش كدا هي لسه عمله عمليه

مريم ماما انا اعرف اقوم بس و هسافر وبعد عنكم كلكم 

هيثم حس أن قلبه هيتقطع ف خرج علطول 

مروه بعياط و  بتعب بتقعد  و بتخضنها يا بنتي انا مكنتش متوقعه منك كدا 

عبير ليه يا ريهام مش قلتي ل ممتك انك حامل مخبين ده كله ليه 

اميه اه اموت واعرف جاين نعرف صدفه وهي في الشهر التاني

ادم خلاص يا جماعه المهم انكم عرفتم

ريهام  معلشي يا ماما 



تسنيم يلا يا حبيتي قومي ب السلامه خلاص النتيجه هتظهر بكره

ريهام ربنا يوفقك يا رب

عبير وعصام وباقي العيله بيرحوا يطمنوا علي مريم

عبير هي عامله ايه يا مروه 

مروه هي كويسه بس تعبت ف نامت

مروه انا بجد مش عارفه اقول ايه يا لمبه ولا ل عبير ولا لعصام انا بحد مش عارفه هي بنتي ازاي تعمل كدا 

عبير. بزعل خلاص يا مروه لما تقوم لينا كلام تاني 

عصام لما تفوق نبقي نعرف هنتصرف ونعمل ايه و بيخرج 

بعد ساعتين كلهم بيروحوا بيتهم بس وهيثم مريم و مروه بيبقوا في المستشفى  

هيثم روحي انت يا ماما انت تعبني 



مروه لا يا حبيبي يا بني انا اللي تعبتك معايا جبتلي اكل و تعبتك

هيثم ولا يهمك دا انت زي ممامتي بالظبط 

مروه ربنا يحفظ يا بني 

في بيت ادم 

ادم عامله ايه دلوقتي يا ريهام

ريهام بنوم الحمد لله انا هنام يا تصبح على خير

ادم وانت من أهله يا قلبي 

ادم بيدخل البلكونه وبيكلم يوسف 

يوسف الو يا بني ريهام عامله ايه دلوقتي 

ادم الحمدلله انا مش قادر ابص في وشها وانا بقالي شهر بحاول اولها مش عارف

يوسف علي ايه يا بني

ادم بزعل شديد علي اني اتجوزت ريهام في  الاول علشان اغيظ كريم وعلشان هو سرق مني الصفقه ف قولت أسرق منه حبيبته واكشف مريم علي حقيقتها بس انا فعلا من اول يوم كان حبي ليها صادق والله  دا انا بقيت اعشقها بجد يا يوسف 

ريهام بدموع😣 انت بتقول ايه يا آدم 



الفصل السابع والعشرون من هنا




تعليقات
close