close

رواية دمر حياتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم خيال كاتب


 رواية دمر حياتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم خيال كاتب


الجزء الحادي عشر

........................

بعد ساعة من خروج رجب وفضلت قاعدة اكتر من تلت ساعة مش قادرة اقوم من مكاني و بعدها قومت فرزت شوية وبعدين مقدرتش اكمل خرجت وروحت المحل وكانت ايمان مع زبونة مطلعة عينها وبتفاصل معاها في قمصين نوم كانت مشترياهم

انا :: معلش يا ايمان روحي انتي كملي بدالي في المخزن وانا هقف هنا بدالك لحسن انا حاسة نفسي مش قادرة اقف علي رجليا

ايمان :: بسخرية ليه يا حبيبتي الف سلامة

انا :: حاسة نفسي تعبانة شوية

ايمان :: حاضر يا سهام ... خليكي انتي مع المدام واخده قمصين ب 250جنيه

انا :: ماشي

فات شهر ورجب كان كل كام يوم يقابلني في المخزن لما يتأكد ان عاطف مش موجود

وكان يمارس معايا بكل الأوضاع

وبدأ رجب يستغل خوفي منه وخوفي من الفضيحة وبقي بيطلب مني اوفر له فلوس

باي شكل .. وبدأ يسحب مني فلوس كل فتره

مرة 100 ومرة 200 وكده .. وطبعا كنت بجيب الفلوس دي بطلوع الروح لأن عاطف مش كل يوم هياخدني في المخزن





ده غير فلوس جلسات العلاج الطبيعي اللي ماما بتاخدها

شهر مر وماما اتحسنت وبقيت بتمشي علي مشايه اشتريتها ليها وبقت بتدخل الحمام بالمشايه دي لوحدها

وفي يوم رجب قرر انه يسرق المحل بتاع عاطف وطبعا كان عايز مساعدتي

كان عايزني اسرق مفتاح درج المكتب وهو بالليل يفتح المحل ويسرقه

انا طبعا رفضت بشده اني ممكن اساعده في حاجة زي كدة ... خصوصا اني مش حمل بهدله ولا حمل حبس

لكن رجب هددني لو مسرقتش المفاتيح هيفضحني في المنطقة وهيخلي سيرتي علي كل لسان

فضل رجب متابعني في الرايحة والجايه

وانا كنت كل مره اخلق سبب واقولوا معرفتش

رجب وعدني ان الفلوس دي هتكون بينا وان محدش هيعرف انه هو اللي سارق وكمان محدش يعرف بالعلاقه اللي بينه وبيني وغير كده انا بقالي شهور شغاله مع عاطف وعمري ما حاجة نقصت في وجودي فعمره ما هيشك فيا

في يوم طلبت اجازه من عاطف بحجه ان ماما تعبانة وعلي الساعة اربعة العصر انا ببقي عارفه ان عاطف بيروح يتغدي وبعدين بيقعد علي القهوة شويه

الساعة اربعه عديت علي ايمان ووقفت معاها شوية وعيني علي المفاتيح اللي علي المكتب

ايمان :: ايه انتي رايحة فين كده

انا :: انا رايحة الصيدليه اجيب علاج لماما

زبونه دخلت وقفت مع ايمان وانا بسرعه اخدت المفاتيح وقولت ل ايمان هروح اشتري العلاج ورجعالك

روحت عملت نسخ علي المفاتيح ورجعت تاني ل ايمان وحطيت المفاتيح علي المكتب من غير ما ايمان ماتاخد بالها

وبعد ما المحل فضي من الزباين

ايمان :: ايه يابنتي مجبتيش العلاج يعني

انا :: ااه. اصل اصل ملقتش العلاج ناقص

ايمان :: ااه ... ربنا يشفي مامتك

انا :: طب همشي انا .. عايزه حاجه

ايمان :: لا يا حبيبتي

وانا مروحه رجب كان واقف علي الناصيه

اتصلت بيه وقولت له اني هسيب نسخه من المفاتيح تحت السلم بس اهم حاجة يا رجب

انا لا اعرفك ولا تعرفني

رجب :: ايوه كده هو ده الكلام

بعد ما رجب اخد المفاتيح فضلت خايفه ومرعوبه وعماله اؤنب نفسي انا ازاي اعمل كده .. انا ممكن اتحبس وماما ممكن تموت فيها ومجاش لعنيا نوم وكل شويه اقوم من النوم من الخوف والرعب

تاني يوم الصبح راحت عليا نومه وصحيت 11 ودي اول مره تحصل بسبب قلقي امبارح وعدم نومي وكنت خايفه اروح المحل وقولت اكيد هروح القي الدنيا مقلوبه وعاطف بعد ما هيعرف سرقه الفلوس من المحل هيخرب الدنيا

روحت وخطواتي بطيئه ودقات قلبي بتتسارع والخوف ممتلكني

دخلت المحل لقيت عاطف قاعد علي مكتبة وبيشرب شاي ... ايه يا سهام اتأخرتي ليه

انا :: معلش ماما طول الليل تعبانه وسهرتني للفجر

ايمان :: الف سلامه عليها يا سهام

انا :: تسلمي يا ايمان

عاطف :: طب ادخلي رصي الهدوم مع ايمان عايزين نخلص قبل الضهر

عرفت ان رجب معملش حاجة وحمدت ربنا

والخوف من قلبي راح وقولت يارب رجب يشيل اللي في دماغه

مرت الايام ورجب اتصل بيا وانا في المحل .. خرجت بره علشان ايمان متسمعش المكالمه رجب كلمني ولما سألته انت هتسرق المحل ؟ قالي لا وفهمني انه خلاص مش هيسرق المحل وانه مش عايز مشاكل لا له ولا ليا .. حمدت ربنا وقولت رجب احسن حاجة انت متعرفش انت طمنت قلبي قد ايه





رجب طب انا بكلمك علشان حاجة تانية خالص

انا :: حاجة ايه

رجب :: عايز اقابلك عندك في شقتكم

انا :: نعم ؟ انت اتجننت

رجب :: اتجننت ليه ؟

انا :: هتقابلني في شقتنا ازاي يعني

رجب :: هقولك انا بصراحه نفسي اقضي معاكي ليلة بطولها وكده كده انتي بكرة يوم اجازتك

انا :: انت مجنون علي فكره ... انا امي معايا يا رجب

رجب :: امك عاجزه يا سهام.. بصي انتي عالساعة 1بالليل هتقفلي نور الشقه وتقفلي باب مامتك وهتسيبي باب الشقه وباب البيت مفتوح .. وانا هدخل والدنيا ضلمه علي الأوضه بتاعتك علي طول ولا من شاف ولا من دري

انا :: لا يارجب كلة الا انك تدخل اوضتي

رجب :: سهام انا لما اطلب حاجة انتي تقولي حاضر

انا :: يارجب مش هينفع .. انت كدة هتفضحني

رجب :: لا مفيش فضيحه واللي بقولة هو اللي هيتعمل ... انا هتصل بيكي علي واحده تكوني عملتي اللي طلبته منك ... سلام

قفلت مع رجب وانا هتجنن من الطلب اللي طلبه ودخلت وانا عماله اضرب كف علي كف

ايمان :: مالك يابت في حاجه ولا ايه

انا :: لا مفيش يا ايمان

بالليل روحت اخدت امي وديتها مركز العلاج الطبيعي ورجعنا علي 11 دخلت امي علي سريرها ودخلت عملت ليها عشا وبعدين اتعشيت وفتحت التليفزيون شويه وقومت علي 12ونص اطمنت انا ماما نامت وطفيت نور الأوضه بتاعتها وقفلت عليها باب الأوضه

وبعدين خرجت بره الشقه طفيت نور المدخل وفتحت باب العماره .. ودخلت الشقه وسبت الباب مفتوح ... وعملت تليفوني صامت وخليته في ايدي علشان لما رجب يتصل ميعملش صوت يدوب ينور بس

الساعه واحده وعشره رجب اتصل وقالي انه نازل من بيته وجايلي

انا :: ماشي... باب العماره مفتوح وطفيت الأنوار زي ما قولتلي

خمس دقايق بالظبط رجب كان في الشقه .. اخدته ودخلته اوضتي بسرعه ورجعت قفلت باب الشقه ورجعت الأوضه.. 

رجب :: عايزك بقي تلبسي افجر قميص نوم عندك

انا :: انت مجنون في حد يعمل كده ؟ تخيل ماما صحيت

رجب :: هي مامتك بتعرف تقف علي رجليها يابت انتي

انا :: انت هتفضل لغايه امتي ماسكني من ايدي اللي بتوجعني

رجب :: يلا  البسي قميص نوم حلو....... 

انا :: مصمم عالأهانه ... ماشي

طلعت قميص نوم من الدولاب من اللي كنت شيلاهم لجهازي

رجب :: ايه ده يا بنت  ... القميص مخليكي قنبله... تعالي جنبي................... وبعد مخلص اترميت علي السرير مش قادرة اتحرك

كانت الساعة بقت تلاته قام لبس هدومه وانا لبست قميصي وخرجت غصب عني رغم اني مش قادره اقف علي رجليا وامنت له الخروج.. وحمدت ربنا ان الليلة عدت علي خير... ودخلت نمت

يتبع.......


               الفصل الثاني عشر من هنا

تعليقات
close