رواية ظلم وانتقام الفصل السادس والعشرون 26 بقلم فرحة احمد


 رواية ظلم وانتقام الفصل السادس والعشرون 26 بقلم فرحة احمد


#روايه_ظلم_وانتقام 

البارت قبل الأخير💫 


تاني يوم كان مؤمن قاعد مع جدو في الاوضه 

مؤمن :والله ياجدي انا خلاص بحبها وكنت شايفها اختي لاكن دلوقتي انا بجد بحبها 

الجد: بس الكلام ده مش وقتو يا مؤمن نطمن علي بنت عمك الأول وبعدين اعمل ليكو فرح كبير 

مؤمن: بس فاتحها ياجدو وعرفها وعرف العيله 

الجد بضحك :حاضر يواد هعرفهم 






في اوضه مريم كانت بتكلم شيماء في الفون 


مريم بفرح: الف الف مبروك يا عيوني وادهم كويس وشاب محترم 

شيماء: خايفه بابا يطفشو يا مريم 

مريم :تفألو بلخير تجدو يا شيماء 

شيماء: انشاء الله خير يا حبيبي طمنيني عند انتي 

مريم :الحمد لله يا روحي ومؤمن اعترفي بحبو كمان 

شيماء :يا الله مبارك يا روح الروح 

وفضلو يحكو لبعض حجات كتير 


في أمريكا كان البوص قاعد ومعها الرجاله بتاعتو 

رجل: يعني انت يا بوص هتحضر العمليه دي 

البوص :ده راجل كبير في البلد ولازم احضر العمليه بتاعتو 

رجل٢: تمام يا باشا انا هجهز الدنيا وهأمن المكان اللي هيحصل في العمليه لحد بليل 

البوص: تمام ماشي 


في القاهره 


كانت هاجر وأمير وأسر قاعدين سامعين كل اللي كان بيدور بين البوص والراجاله 

أمير :جدع يا أسر الواد اللي حط جهاز التصنت ده واد جدع 

أسر :متقلقش منو كمان ده واحد صاحبي جدا وعرف بمهارتو يزرع جهاز تصنت 

أمير :غيرت الخطه اللي كنا حطنها بس خططك مضمونه اكتر 

هاجر :بس انا عايزه اعرف ازي بردو 

أمير قال لأسر الكلام بلنجليزي 

أسر :هو لي مهاراتو ومش بيحب يقول لحد دي شغلنتو اصلا 

أمير :طب تمام اي اللي هيتم بقه 

أسر: هكلم واحد صاحبي يبلغ الشرطه في أمريكا وهبعتلو العنوان 


في أمريكا قاعد عمار واسراء 


عمار: ها يا اسراء كنتي عايزه تقولي اي 

اسراء بكسوف :الصراحه يا عمار انا حاسه اني...

عمار انك اي 

اسراء :اني بحبك 

عمار بفرحه وضحك :قولي والله با شيخه ده انا كنت فقدت الأمل انك تحبيني 

اسراء بكسوف: لا انت تتحب يا عمار شخص حنين وجدع وبتخاف عليا ومحافظ عليا 

عمار بحب: وبحبك كمان 

قطع كلامهم معاذ وهو داخل 

معاذ :الله علي الحب طب منا كمان عايز احب 

عمار :هو حد كان منعك طب ما تحب 

معاذ :منا خلاص لقيت البنت اللي حبتها 

عمار :طب كويس هي مين 

معاذ :امل هانم 

عمار :انت بتلعب بيا ياض 

معاذ: لا والله فعلا انا مش بحب غير امي 

عمار: طب يابني ما تحب وتتجوز 

معاذ :لا خلاص انا مش مستعد للحب والجواز خالص دلوقتي سبها بالنصيب 


في الصعيد

 كان الدنيا ليلت وهما لسه راجعين من المستشفي بيطمنو علي عزه وكانت صفيه وفوزية هناك من الصبح 

عمران :عايز اقولكم حاجه مؤمن يا مريم عايز يتجوزك اي رايك 

مريم بفرحه وكسوف: اللي تشوفو يا جدي 

الجد بخبث: بقه كده انا مش موافق 

مريم بسرعه: لا ياجدي انا موافقه 

الكل ضحك عليها 

الجد :انشاء الله عزه لو فاقت قريب هنعمل فرح كبير 

الكل :انشاء الله 






في القاهره كان أدهم قاعد في بيت شيماء وبابها لسه مجاش 

امينه بتوتر :معلش يابني هو بس تلاقي حاجه شغلتو 

أدهم: لا عادي ولا يهمك


في أمريكا كانو متجمعين كلهم ويسلمو مجموعه من المخدرات والسلاح كبيره جدااا 

فجاء حاسو بحركه غريبه وقبل ما يستوعبو كانت الشرطه حوليهم في كل مكان وتم القبض عليهم 


في القاهره 

أسر  بفرحه: تمام انا هاجي قريب انشاء الله 

أمير: ها طمني اي اللي حصل 

أسر: خلاص كلو تمام اتقبض عليهم 

أمير قال لهاجر وكانت فرحانه جداااا 


في بيت شيماء كان ابوها لسه واصل وقعد مع أدهم 

توفيق: ولد شيماء انت عايز اي 

أدهم باحراج: انا كنت طالب ايد شيماء بنت حضرتك 

توفيق: وانت تعرف بنتي منين 

أدهم: انا المدير بتاعها في الشغل 

وقعدو يتكلمو سوا شويه 

شيماء: انا خايفه بابا يعك الدنيا يا ماما 

امينه: لا الحمد لله ابوكي انهارده مش شارب 

شيماء: انشاء الله خير 

توفيق: وانا موافق بس المهر بتاعها كام 

أدهم: مش هنختلف بس هو في مهر دلوقتي 

توفيق: انا هخد قبل كتب الكتاب ٢٠ الف جنيه لما كده لما مش موافق 

أدهم :خلاص موافق وكانت شيماء سامعها الكلام ده 

وزعلت جدا من كلام ابوها 

واتفق مع ابوها علي كتب كتاب علطول وكان بعد اسبوعين 


وبعد اسبوعين  كانت عزه ابدات تفوق 

الدكتور :الحمد لله الغيبوبه كانت بسيطه وفاقت منها بسرعه هننقلها اوضه عاديه انشاء الله علي بليل 

فوزيه :الحمد لله يارب 

صفيه: الحمد لله الحمد لله 

فوزيه: انشاء الله لما تخرج انتو تيجو تقعدو معايا 

صفيه سكتت 

فوزيه: حقك عليا يا صفيه انا مكنتش في عقلي ضيعت بنتي من ايدي  وكمان وافقت اني اتجوزو وهو متجوز حقك عليا كنت صغيره مش عاقله 

صفيه :مش زعلانه لان محسن ما يتزعلش عليه خلاني اكره العيله كلها والطمع كان هيخليني اضر ناس كمان ربنا يسامحني بقا 

فوزيه: يعني موافقه تيجي تعيشو معايا 

صفيه: سبيها في وقتها 


كانت مريم عند شيماء علشان تحضر كتب كتبها 

ووصل أدهم ومؤمن وكانو عملين كتب كتاب علي الديق كده واحتفلو كلهم ومكنش في فرح هو ده كان دخلتهم وخد أدهم شيماء وراح علي البيت 


مؤمن: ها هنبات فين لحد بكرا لما نبركلهم ونسافر 

مريم :مش عارفه 

مؤمن: هو انا يعني عندي شقه هنا تعالي نبات فيها للصبح 

مريم: لا طبعا مش هينفع 

مؤمن: مريم متخافيش هو انا هكلك يعني 

مريم بتردد: ماشي يا مؤمن 

وراحو علي البيت الخاص بتاع مؤمن 






في شقه أدهم 

كان بيبص لشيماء بحب انا مش مصدق انك معايا في بيت واحد 

شيماء بكسوف: بتحبيني يا ادهم 

أدهم: اوي اوي يا روح قلب أدهم 

شيماء: وانا بعشقك وجريت علي الحمام 

غيرت هدومها وكان ادهم دخل الحمام تأتي وغير هدومو وصلو مع بعض 

وقعد أدهم يبص عليها 

أدهم: اي 

شيماء: اي 

أدهم :ايو اي 

شيماء :عايز اي 

أدهم: هما بيعوزو اي في ليله زاي دي 

شيماء بكسوف واستعباط :بيعوزو ينامو تصبح علي خير 

أدهم بسرعه: لا مش ده خالص اللي عوزو تعالي اقولك بيعوزو اي وغاصو في بحور الحب معآ......


في أمريكا 

قاعده اسراء وعمار نايم علي رجليها 

عمار :اسراء كنت حابب أسألك علي حاجه 

اسراء: قول يا حبيبي 

عمار :هو انتو عايشين هنا لي مع انكو مصرين 

اسراء بحزن :بسبب بابا 

عمار: احكيلي لو عايزه 

اسراء بحزن :ودموع  زمان بابا كان بيحب ماما جدااا وكان طيب وكويس معنا بس في يوم اتشقلب كل ده بابا كان مجنون بحبو لماما بيغير عليها مني انا كمان وفي يوم ماما كانت راجعه من السوق وكان واحد بيعكسها بابا كان واقف قدام البيت وشافو وحصل خناقه جمدا مبين بابا والراجل ده بس الموضوع مخلص علي كده الراجل ده جيه قدام البيت ومع رجاله كتير واتكترو علي بابا وض،ربو ومشيو سعتها ماما طلعت تدخل بابا بس الراجل اللي بيعك،سها رجع وحضنها غصب عنها بابا سعتها مستحملش وحاول يقوم وض،ربو بحجر علي دماغو سعتها الراجل طلع مس،دس وض،رب بابا بس الرص،اصه جت في ماما 

من سعتها وبابا مش طايق المكان الشركه اللي هو شغال فيها كانو طلبين موظفين في الفرع اللي هنا وسافرو بابا وخدني معا بس علشان ينسه ماما بقه يش،رب وتغير خالص واترفض من الشركه فا بقه زاي منتا شايف عايز يبعني علشان الفلوس وعيطت 

عمار :قام مسح دموعها ادعيلو بالهدايه يا حبيبتي وربنا يرحم مامتك هي اكيد في مكان احسن وخدها في حضنو ونام 


#بقلمي_فرحه_احمد


       الفصل السابع والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×