رواية ديجور الشاهين الفصل الرابع عشر 14 الجزء الثاني بقلم ايلا ابراهيم


 رواية ديجور الشاهين الفصل الرابع عشر 14 الجزء الثاني بقلم ايلا ابراهيم


#ديجور_الشاهين★14

سمعت علاا سندس بتندهلها وطلعت تجري اول ما سابها ..

سندس بتعملي ايه فؤضة ناصر..

علاا بارتباك : انا.. انا كنت بتفرج عالشقه.. ومين ناصر ده .. وبيعمل ايه عندك و

قاطع حديثها ناصر : اخوها وجاي ازورها عندك مانع يا انسه ...

علااا بتجاهل هو شاهين فين .  هيتأخر يعني

قاطع حديثهم دخول شاهين المنزل ..

لتسرع إليه علاا مرددة كده يا شاهين بقالك يومين معدتش عليا..

نفخت سندس بغيره اللهم طولك ياروح..

مال إليها ناصر هامسا هي دي علااا...

سندس ايوا ياخويا هي دي..

ناصر بإعجاب .. دي طلعت بطل .

بصت ليه سندس بغيظ..

وهو حمحم بضحكه وقال بس انتي اجمل بمراحل..

سندس دخلت المطبخ عشان متحرقش علا وهي لازقه بشاهين وبتتكلم معاه مش عايزه علاقتها بشاهين تتأثر بعد ما اتعدلت واخيرا...





عند شاهين. وعلاا وناصر..

شاهين ده ناصر اخو سندس الكبير.. وكان مسافر 

علاا بصت ليه بطرف عينها ورجعت بصت شاهين واتكلمت انت عارف اني مش هعرف ازعلك ياشاهين عشان كده انا موافقه اتعالج .  بالوقت اللي انت عايزه نروح عند الدكتور ..

ناصر وتروحوا ليه. .. هو انت يا شاهين مابلغتش الانسه  اني هشرف على علاجه 

نهضت علاا بانفعال تشرف ايه هو انت فاكر نفسك دكتور..

شاهين اهدي ياعلاا ناصر بجد دكتور مختص بالحالات اللي زيك وهو أصر أنه يشرف عالحاله بتاعتك ... بعد ما اجتمع مع الدكتور بتاعك اللي رفضتي حتى انك تقابليه.

علاا بغضب لا يا شاهين اخ سندس مش هيعالجني.

ضحك ناصر وقال هي سندس مالها في العلاج بتاعك..

شاهين انت بتتكلم جد..

شاهين انتي مش حابه تخفي ياعلاا بسرعه..

ايوا لكن...

مش عايز اعتراض .. من بكرى هتبدأ جلسات العلاج مع الدكتور ناصر..

علاا بصت على ناصر اللي غمزها بتلاعب ودبت الأرض برجلها وقالت أنا همشي..

استني مش هتتعشي..

مش عايزه .

طب استني اوصلك..

ناصر باستعجال.. بعد اذنك هوصلها ياشاهين ممكن ..

شاهين بص بأثر علاا 

وقال لو عرفت تقنعها..

ناصر بثقه مش هتاخر وحصولها بسرعه .

جلس شاهين على الاريكه ليعيد رأسه إلى الخلف بتعب... عندما شعر بلمسات ناعمه تدلك جبهته.. امسك يديها ليديرها وتجلس بحضنه. وهو يدفن وجهه بعنقها .

سندس : شكلك تعبان..

شاهين طول منتي جمبي التعب كله هيروح...

ابتسمت بحب لتقول طب يلاا قوم اغسل ايديك وتعالي عشان تتعشى..

شاهين تؤ مش عايز أفضلي بحضني شويه ..


********

مش هتطلعي اوصلك يعني فضل كتتتير لاحقك هيفكروني بعكسك

علاا احسن يمكن حد عنده نحوه ويدك علقه تغور من وشي..

حرك ناصر السياره وقطع الطريق عليها..

انتي رافضه العلاج بتاعي عشان انا اخ سندس..

بقولك ايه امش من وشي مش طيقا اشوف حد

اطلعي العربيه اوصلك وبعدين همشي..

مش طالعه . ليك حاجه عند

ناصر مممممم لا ماليش ولسا هتمشي مسك أيدها وطلعها بالعربيه وقفل حزام الامان وبص ناحيتها وهي عايزه تنزل وقال . لو فكرتي بس تنزلي.. هعمل حاجه مش هتعجبك ابدا

علاا وهي بتفكر الحزام بغضب : اوعى كده 

حاوطها ناصر وقرب منها اوووي عشان يبوسها واتشجن جسمها لما حست بانفاسه السخنه تضرب وسهل وغمضت عينيها بسرعه ...






وبعد شويه فتحت عينيها وشافته قاعد حميه وبغمزع دقائق وهنوصل..

علا وهي بتضربه يقبضه كفها على كتفه انت سافل ...

ناصر سألها سؤال مفاجأ كنتي تقدري تمنعيني ..

علاا بصت ليه بصدمه..

ناصر على فكره لو مش عايزه كنتي هتعرفي تمنعيني  

علاا مش عايزه .. 

ناصر متحركتيش ليه . مقومتيش ليه .. كنتي تقدري تضربيني .. تصرخي .  لكن انتي استسلمتي من دون أي مقاومه..

علاا انت فاكرني هموت عشان تبو*سني 

ناصر على فكره انا دكتورك.. وعارف انك  كنتي رافضه الوضع .. تشنج رقبتك.. غمضتي عنيكي بقوه وكأنك هتشوفي موتك . 

اديكي بتترعش وشفايفك.  ودقات قلبك وصلت عندي.. متأكد انك مش عايزه.  لكن السؤال الأهم مقومتيش ليه ..

علااا سكنت ونظرت من زجاج السياره..بصمت .

أما ناصر كمل قياده السياره بصمت ..


*********

وسام انا هتجنن .. هتجنن يا خالتي سندس هي البنت الوحيده اللي حبيتها ومش عايز غيرها..

رية اهدى يابني اهدى ياحبيبي وحياتك عندي سندس مش هتكون غير ليك.. وزي ما جوزتهاله بأديا هخليه يرميها رميت ال*كلاب قدام عنيك ومش هيكون ليها حضن تهرب عليه غير حضنك اهدى انت بس وكل حاجه عاوزه هتكون..

هتعملي ايه ..

انت بس شيل شاهين من نفوخك مش عايزه يحصل مشاكل مابينكم وسندس هتبقى ليك صدقني ..

وسام ...

يتبع

#ديجور_الشاهين

#بقلم_إيلا_إبراهيم


      الفصل الخامس عشر الجزء الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×