رواية ديجور الشاهين الفصل الخامس عشر 15 الجزء الثاني بقلم ايلا ابراهيم
#ديجور_الشاهين ★ 15
بعد مرور أسبوع
في ايه يا ناصر انت طالب تقابلني لوحدنا ليه علا كويسه
ناصر بصراحه ياشاهين انا مش هعرف اتقدم في العلاج بتاعها ...
شاهين بستغراب ليه ما علا وافقت تتعالج عندك واكدت انها هتسمع الكلام
ناصر بص يا شاهين حالت علاا دي تحدي بالنسبه لتخصصي وانا شايف حالتها ممكن نعرف نسيطر عليها لكن مش هعتمد عالعلاج والجلسات بس..
مش فاهم ممكن توضح.
ناصر احم بصراحه انا حابب اكون معاها اكبر وقت ممكن
شاهين مش فاهم برضو ممكن تتكلم بوضوح اكتر
ناصر انا طالب علاا للجواز ..
شاهين بصدمه ايه.. انت بتقول ايه
ناصر هيكون العلاج اسهل وهعرف اسيطر عليها
شاهين لكن ياناصر انت..
ناصر بمقاطعه انت عارف ظروفها كلها... ومعنديش اي مشكله في ماضيه واكيد اللي حصل مش في مزاجها وكانت طفله صغيره ..واكيد نسبكم يشرفني ياشاهين.
شاهين بحيره .. واهلك هيوافقوا..
ناصر انا ماليش الا ابويا .. واظن هو اكتر واحد عاوزني استقر..
شاهين مش عارف اقولك ايه.
ناصر شايفني مش ناسي يعني والا ايه السبب اللي يخليك متلغبط كده..
شاهين مش عارف اقولك ايه .
تقولي انك موافق .. وتتفضل تحاول تقنعها عشان انا عارف انها مش هتوافق بسهوله..
شاهين...
ناصر..
*******
علاا مش هتحوزه ياشاهين انت عاوز تخلص مني وخلاص
شاهين اسمعيني بس .
علا بدموع مش عايزه اسمع حاجه ياشاهين مش عايزه اسمع ..
شاهين علا حبيبتي ناصر شاريكي.. وانا برأيي هو مناسب ليكي اوووي
علاا بغضب ده معقد مجنون انت متعرفوش كول فتره العلاج بيعمل حجات غريبه .. هو المريض مش انا المريضه
شاهين بلاش عند ياعلا
مش هتجوزه ياشاهين انت سامع..
شاهين هتجوزيه ياعلاا غصب عنك
علا بدموع هتغصبني. عالجواز..
انا بفكر باللي هيعمله عمي لو كان مكاني .. وأنا متأكد أن عمي لو كان مكاني. هيغصبك عالجواز من ناصر عشان هو الوحيد اللي هيتحمل وهيتقبل الوضع اللي انتي فيه .
علاا دمعت غصب عنها وهي بتبص لشاهين وقالت انت بتعيايرني ياشاهين..
شاهين انا مقولتش كده..
لا انت بتعيايرني .بتعيايرني بحاجه انا ماليش ذنب فيها..
علا متوليش اني قلت كلام انا مقولتهوش..
لا قولت ياشاهني وانا موافقه عالحوازه مدام داه هيريحك من العار اللي انت فيه انا موافقه ...
لتركض الى غرفتها تبكي بحرقه ..
أما شاهين شعر بالندم لكنه كان متمسكا بهذا الزواج ربما ستنسى علاا تعلقها به..
بعد
مرور شهر تم زواج علا وناصر
فتحت علاا سحاب فستانها لتخلعه بجرأة وترميه على الأرض وهي تضحك بصوت مرتفع ومستفز وتقول وهي تكمل ازالة ملابسها طبعا انت عارف اني مش بنت وراضي على نفسك العار ده ... تشنجت ملامحه وبرزت عروق عنقه لتكمل الأخرى باستفزاز اكبر هو ده مش عار عندكم ولا انت لامؤخذه .. لم تكمل كلماتها لتتلقى صفعة وفور أن رفعت وجهها بصدمه تلقت صفعة اخر ليقبض على وجهه بكفه ويحذبها حتى اختلطت انفاسهما لتشعر ولأول مره بالخوف منه ليردد بلغظه .. شايفه الدلال اللي عشتيه الفتره اللي فاتت دي انا هطفحهولك يا بنت ال****
دفعته بكلتا يديها لتحاول أخذ أنفاسها لكنه جذبها من شعرها ليرميها على السرير حتى شعرت بجسدها يتحطم ... لتصرخ بألم انت مجنون عارف لو قربت مني ه....
لم تكمل كلمتها ليثبتها مرددا بضحكة ساخره هتعملي ايه ... اهو انا قربت.. وهقرب اكتر .وريني هتعملي ايه
صرخت علا بغضب سيبني ابعد. عني بقولك متقربش مني يا "**** يا****
لم تتوقف شتائمها حتى أخذ يصفعها عدت صفعات وهي تتلو عليه الشتائم أكثر حتى انهارت اخيرا باكية مستسلمه .. ليبتعد عنها وهو يربت على شعرها باستفزاز شاطره ده اول درس هتتعلميه من النهارده مش عايز اسمع شتايم تاني لا ليا ولا لغيري ليكمل بتحذير ولو سمعتك تشتمي حد تاني صدقيني كل اللي شفتيه ده اعتبريني بسخن بس..
خرجت شتائمها هذه المره بحرقه ودموع يا*** يا**** انا همشي اوعى كده.. وقبل أن تنهض مجددا دفعها على السرير ليقول بضحكه شكلك هتتعبيني وانا راجل بحب الست الللي بتسمع الكلام والعناد ده مش هيجيب معايا.
علااا غور فداهيه تاخد.... اتصنمت وعيناها تتتسع بصدمه مما رأت ...
********
في ايه ياسندس مالك مش مبسوطه بجواز علا واخوكي..
سندس لا مبسوطه اكيد
اومال مالك وشك عامل كده ليه ..
سندس مش عارفه حاسه بمغص جامد لتمسك بطنها وتصرخ بألم .. ىيرتعب الآخر ويحملها ويأخذها إلى أقرب مستشفى... لتدخل غرفة الطوارء وشاهين ينتظر بقلق في الخارج عندما خرج الطبيب وصدم شاهين بموت ...
يتبع.....
#ديجور_الشاهين
#بقلم_إيلا_إبراهيم