رواية اكرم وحور الفصل الثالث 3 بقلم منه سامح
البارت التالت"
حور قامت بغضب :انتي بتعملي اي هنا
هايدي استغربت انها تعرفها وقالت بااستغراب:انتي تعرفيني ازاي
حور وعنيها احمرت وصوتها عالي :انتي بتعملي اييي هنا بقولك
هايدي بهدوء:انا مقدرة عصبيتك وانتي عندك حق بس انا هنا علشان اساعدك
حور رزعت ايديها علي المكتب بغضب .
دخلت نور ومازن علي صوت حور بخوف
حور بغضب :انتي اخر واحدة اخد منها مساعدة
هايدي بهدوء مميت:استاذة حور صدقيني هتحتاجيني انا زي زيك عايزة انهي اكرم
حور بصتلها : متجبيش سيرته قدامي ...وبعدين انا اي الي هيخليني اثق في واحدة زيك ماانتي شبهو كلكو قت*لة دخ غير انك وس...
هايدي بصت في الارض بندم :مهما قولتي انتي صح ...ودموعها نزلت :بس بجد انا عايزة اساعدك ومعايا الورق الي يوقعه ويخسرو كل حاجة
نور ربعت ايديها وقربتلها بشك :وانتي لي هتعملي المعروف ده
هايدي بوجع :علشان انا خلاص بم*وت ..اناةتعبانة عندي الكانسر وللاسف م هلحق اعالجو حتي وم عايزة اروح وانا شايلة الذنب ده عليا ...وبصت لحور بدموع : سامحيني عارفة ان الي بطلبو مستحيل بس سامحيني انا كنت ضحية لي ...واكتشفت انه كان عرفني علشان الشغل ويعمل شركة وفعلا اول ماعمل الشركة سبني وبعديها جه هنا بعد لما ضحك عليا ...ومسحت دموعها. وقالت بهدوء:فكل الي في ايدي دلوقتي ان اساعدكو تنتقمو منو واكتر حاجة هتوجعو هو شركته ...وطلعت ورق حطته علي المكتب:وده ورق نسيه عندي لما رجع مصر الورق ده مهم جدا للشركة وهيوقعها في اي وقت ده غيؤ انك هتبقي شريكة معاه فاانتي ممكن تاخدي املاكه في اي وقت بالورق ده ......وقامت وقفت وابتسمت ودموعها في عنيها: سامحوني لاخر مرة هتشوفوني فيها بس انا ارتحت اني لحقت اعمل حاجة حتي ...وخرجت
مازن بص علي الورق لقي فعلا ان الورق م مظبوط للشركة وبص لصورة كريم الي محطوطة علي المكتب وابتسم
حور كانت سرحانة قاطعها نور بحزن : هتسامحيها ياحور
حور فاقت وقالت بجمود:لا طبعا لااا ...وبصت لمازن :وريني الورق ده كدة ...وفعلا بصت عليه وابتسمت بهدوء :حلو اوي نبدء اللعب
ــــــــــــــــــــــــــ
ادم دخل لاكرم المكتب بغضب:انت الي خليتهم يشيلو حاجة امي من الاوضة
اكرم :اي الغضب ده كلو اه انا ..الاوضة قديمة محتاجة تتجدد وحاجة امي هتتحط تاني متقلقش
ادم مسكو بغضب:متقولش عليها امي انت متستاهلش الكلمة ..لي بتدخل اوضتها اصلا وتشيل حاجة ملكش دعوة بيها انتتت مالللك يااخي
اكرم وهو بيزقه بغضب:في اييي ياادم فييي اييي بقولك ندمت ندمت رجعت ندمان لي المعاملة دييي م كفاية حوررر عليا
ادم بصلو وقعد يضحك جامد بهستيريا وفجاءة نظراتو اتقليت كرهه :انت م طبيعي انت بجد م طبيعي بس حستني اي من واحد قا*تل
اكرم قام بغضب وصوت عالي:مقتل*توش كان حادثةةةةة افهمو بقييي
ادم بصوت عالي هو كمان :مابسببب مينننن بسببب مييين ده انت ياجدع بصيت عليه ومشيت مفكرتش تقف تلحقو او تشوفو انت جباااان لا ولما اميي كانت بتم*وت كنت بطلبك تنزل تشوفها لاخر مرةة لانها للاسف كانت مستنية تشوفك كنت بترفض وتقول ورايا شغل...كل ده علشان اييي ها علشان الفلوس يااخي اتفووو عليك وعلي امثالك وعلي فلوسك هتخسرهم كلهم زي ماخسرت نفسك كدة صدقني هتخسرهم
اكرم قعد بدموع ندم وهو حاطت وشو في الارض :كنت مغفل كنت فاكر ان لما اعمل فلوس هتسندني انا مكنتش اعرف ان حور هتبقي كدة يوم من الايام صدقني لو كنت اعرف ..
قاطعه ادم :كنت كملت الجوازة طبعا ما مراتك مليونيرة....وضحك بسخرية :بس للاسف حور ساعتها كان علي قدها ....واكمل بكرهه :حق كريم م هيروح كدة صدقني م هيروح اخر*تك وحشة
وخرج وسابه قاعد كلامه بيتكرر في ودانه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور كانت واقفة في مكانها الهادي وباصة للفراغ لقت حد بيحط ايديه علي كتفها
نور بخضة :في. اي
ادم بهدوء:روقي ده انا
نور كانت هتتكلم قاطعها ادم وهو بياخد نفس :غصبا عني يانور مشيت غصبا عني كنت عايز افصل مو*ت كريم وبعديها مو*ت امي اثرو فيا اوي مكنتش كويس عارف اني مشيت من غير كلام بس مكنتش عايزك تشوفيني في. الحالة دي كنت عايز ابقي كويس وارجع تاني من الاول وفعلا عملت كدة بس لما رجعت ...وقال بصوت مكسور:كنتي اتخطبتي انا م بلومك والله بس كانت صعبة عليا اوي لاني يعتبر اتعافيت علشانك كنتي انتي املي الوحيد في الدنيا ...ولما عرفت انك فركشتي كنت هاجي اكلمك بس خوفت خوفت تكوني نستيني وم عايزاني فااخترت ابقي ابعيد ...واكمل وهو بيمسك ايديها بحب:بس لما شوفتك سحرتيني تاني وشجعتيني اني اعترفلك ...واقولك اني بعشقك يانور م بحبك بس انتي املي الوحيد الي ممكن اعيش علشانه في الدنيا دي
نور كانت بتسمع ودموعها نزلت بوجع السنين الي طانت مستنياه فيها وحضنتو جامد وهو بادلها الحب وقالت .:وانا بحبك يادم بحبك اوي وخرجت وبصتله بعتاب :كنت مستنياك عمري مانسيتك ولا اقدر انساك اصلا
ادم ابتسم بحبو وحضنها تاني وهي بدلتو الحضن بحب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد اسبوعين كانت تمت الشراكة بين حور واكرم الي كان فاكر انه في امل يرجع لحور تاني بس حور كانت دايما تبصلو بكرهه
ــــ
قدام شركة اكرم
مازن بابتسامة وهو بيمد ايدو :جاهزة
حور بدلتو الابتسامة وبتمسك ايدو :جاهزة ...ودخلو والكل باصص ليهم بااستغراب لحد ماوصلو قدام اوضة اكرم
حور بصت لمازن وابتسمت ودخلت
اكرم اول ماشفهم ماسكين ايد بعض اتجنن وكان هيتكلم بس حور قاطعته وهي بتبصله بثقة وانتصار:من غير ولا كلمة عشر دقايق وتخرج برة شركتي
اكرم .........ويتبع
بقلمي mena