رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم اسماء السيد

رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم اسماء السيد

رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم اسماء السيد

 

(عشق في قلب صعيدي) part 4

كلهم بص عليها بصدمه وعشق فجأه عيونها بقت حمرا واتعصبت جدا وسليم انصدم من شكلها والعرق الصعيدي نبح علي عشق وفجأه عشق نزلت بلقلم علي وش منار ومن قوة القلم منار وقعت علي الارض وشفتها نزفت وعشق هتولع من العصبيه وكله اتصدم 

منار بوجع بعد ما قامت:انتي اتجننتي ازاي تمدي ايدك عليا يا حيوانه 

زين:اخرسي خالص دلوقتي انتي 

منار:والله لهوريكي يابئيه يا قذره 

وفجأة عشق انفجرت 

عشق بغضب جحيمي وبصوت عالي :انا عشق الجبالي انتي يا عره تمدي ايدك عليا انا عشق الجبالي انضرب من حتت كلبه زيك 

منار اترعبت من شكلها بس حاولت تعمل قويه

منار:انتي مين يعني لو كنتي عشق الجبالي ف انا منار القناوي فاهمه 






عشق بغضب:انتي ايدك الي هقطعهالك دي تتمد عليا انا عشق الجبالي يابنت الرافدي ها انا الي رجاله بشنبات بتترعب من نظره مني بس خدي بالك خافي مني بقا عشان مش هسيبك 

زين:عشق اهدي وكله هيبقا تمام اهدي.... واخدها بعيد وسليم لسا مصدوم من رد فعلها

دنيا بعصبيه:ليه عملتي كدا يامتخلفه 

منار بغل وحقد اكبر لعشق :كانت حاضنه سليم وماسكه ايده وانا مستحملتش دي خطافه رجاله 

دنيا:تقومي تضربيها تب احب اقولك خافي علي نفسك يابنت عمي عشق مش سهله ومش هتسكت صدقيني انتي فتحتي علي نفسك باب جهنم ومشيت 

مناربغل:انتا راضي علي الي اتعمل في بنت عمك دا ياسليم 

سليم بعصبيه :انتي ازاي تمدي ايدك عليها دي من حقها كانت قتلتك مش ضربتك 

منار:وانتا كنت مبسوط وهيا قافشه فيك كدا 

سليم ببرود :البنت كانت خايفه مش اكتر واتأسفت وعدي الموقف عادي بس انتي الي متخلفه وسابها ومشي 

منار:والله ما هسيبك يا عشق هدمرك قابلي بقا 

عند عشق كان زين هداها 

عشق بمرح :يالا بقا عشان لسا في لعب كتير عاوزه اجربها

زين:والله مجنونه هههههه

دنيا:ربنا يكملك بعقلك ههههه

سليم: انا بعتذرلك بنيابه عنها يا انسه عشق

عشق :ولا تفرقلي بس خليها تحرص مني بقا.. اه صحيح مش لما تاخد حقك الاول ههههه وفجأة زين ودنيا انفجرو في الضحك 

سليم:تصدقي انو خساره فيكي اني بعتذرلك الهي تولعي 

عشق :متولع انتا انا مالي دا انتا رخم 

سليم:انا رخم تمام اوي قابلي بقا ياست عشق انا ساكتلك من انبارح بس تمام 

عشق بتمثيل الخوف :يما خوفت..... عدي يا بني اما نروح نركب اي حاجة وراحو ركبو لعبه ودنيا ركبت جمب عشق وزين وسليم مع بعض ومنار هتولع تحت وبعد وقت طويل من اللعب والتنطيط وجنون عشق الي موتهم من الضحك

عشق ودنيا بطفوله :احنا جعانين 

زين:تمام يلا  هتكلو ايه 

عشق :كنتاكي

دنيا:لا كبده وسجق وهمست لعشق خلي الكنتاكي والبيتزا للسهره 

عشق بإقتناع: عندك حق يابت خلاص كبده وسجق كل دا ومنار هتولع 

زين : مفيش دليفري بليل انتم فاهمين انا عارفكم لما بتتلمو علي بعض 

سليم :يلا يا جدعان انا عاوز اكل 

زين: يلا بينا

وراحو مطعم واكلو وشربو وقامو وركبو مركب في النيل واكلو ايس كريم ومنار كل دا مش طايقهم كلهم( متقومي تروحي وتحلي عنهم 😂اانتي لسا قاعده ليه) وبعدين وهما ماشين عشق وقفت زين هيا ودنيا ودخلو السوبر ماركت كبير وسليم وقف العربيه قدام زين

سليم: انت وقفت ليه في حاجه 

زين:لا والله دول دنيا وعشق بيجيبو حاجت حلوه اعمل ايه انا عبد المأمور ههههه.... وسليم ضحك عليهم 

ومنار بغل:بخربيت الطفوله انا مش عارفه هما اطفال ولا ايه دي حاجه تقرف...... زين وسليم بصولها بقرف. 

زين بضيق: علي فكره يامنار الي قلبهم زي الأطفال دول احسن قلب لانه ابيض مش شبه سواد قلبك كل همهم المظاهر ..... منار بصتله بحقد وسكتت 

زين :صحيح ياسليم متعرفش مكان نضيف هنا بيبع تورتات

نضيف وتورتات ايس كريم لاني محتار 

سليم :لي عندكم عيد ميلاد

زين بضحك:اصل انبارح انا ودنيا اكلنا تورته الايس كريم بتاعت عشق ولو عرفت هتنيمنا في الشارع دي مهبوله ههههه 

وسليم ضحك وقاله علي مكان حلو مشهور (ونسيب دول ونروح للغلابه الي متكلمناش عنهم 🤣) عند كريم وريحانه

ريحانه:انا مبسوطه اوي اوي ياكريم

كريم بحب:عقبال منتجوز وابسطك اكتر يا قلب كريم وغمزلها..... ريحانه اتكسفت وقالت 

ريحانه بخجل:عمتا كلهاشهرين بس

كريم:يا ابويا انا بفكر اخليها بكرا وخلاص

ريحانه اتكسفت وقالت:بحبك اووووووي يكريم 

كريم :وانا بعشقك ياقلب كريم يالا نروح بقا عشان الساعه بقت 12يلا ومشيو.....عند عشق طلعت هيا ودنيا ومعاهم اكياس كتير 

زين بمرح: ياخرب بيتك يا زين انا بيتي اتخرب انا الفيزا بتشتمني دلوقتي 

دنيا بدلع :يخص عليك يا زين خساره في مراتك حبيبتك يا حبيبي ها 






زين: انتي مبتتدلعيش الا في الاوقات الغلط فداكي يا حبيبتي 

عشق : عمتا انتم محنكم معفن هرجع من علاقه الحب المصننه دي ههههه وسليم مات من الضحك 

سليم : علي فكره اكلو تورته الايس كريم بتاعتك ههههه 

عشق بغضب مصطنع : ولا يازين انتا اكلت ايس كريم بتاعي 

زين بص لسليم بتوعد :يا عشق يا حبيبتي هجبلك غيرها 

دنيا :يخص عليك يازين ينفع كدا 

زين بصلها بصدمه:وحيات امك  تب دنيا الي جابتها من التلاجه وقالتلي عادي دي عبيطه مبتفهمش وطلع لسان لدنيا 

وقعدو يتخانقو .. عشق :بسس حالا تروح تجيبلي غيرها تورته كيك وتورته ايس كريم 

زين :حاضر يلا اركبي ماشي ياسليم الكلب والله لا اوريك وسليم ضحك وقاله :هسبقك انا بقا .ومشي 

منار: والله دول اطفال  دي حاجه مقرفه

سليم ببرود :ياريتك تبقي ربع الاطفال دول

منار :انا اكون شبهم مستحيل 

سليم:ماهوا فعلا مستحيل لان عمرك ماهتوصلي لطيبه قلبهم

منار :سليم مالك كدا بتدافع عنها كتير

سليم :عشان انتي عارفه اني مبحبش الغلط جتك الهم .. وبصلها بقرف وكمل طريقه ساكت

وبعد شويه وصلو القصر.. ومنار نزلت علطول وراحت عند امها وسليم طلع علي اوضته وهو بيفكر في مسكت عشق ليه النهارده......... عند منار وكريمه 

منار:شوفتي يماما دي ضربتني بالقلم وانا وقعت علي الارض

كريمه :ولي ضربتك بنت فريده دي انا اصلا محبتهاش 

منار :عشان ..... وحكتلها كل حاجه 

كريمه بصدمه:سليم ركب لعب في الملاهي انتي بتهزي يابت

منار:لا والله يا ماما زي محكتلك كدا

كريمه:تب خلي بالك البت دي هتاخد منك سليم

منار:ازاي دانا اقتلها سليم وفلوسه ليا انا وبس

كريمه: اسمعي انا هقولك هنعمل ايه بصي بقا.............هنعرف بعدين... وعملت مكالمه لحد

كريمه:الو

المجهول:الو يا كريمه عامله ايه والله زمان

كريمه:مش وقته اسمعني كويس وهتعمل الي هقولك عليه تمام. بالحرف الواحد

المجهول :ها عاوزه ايه

كريمه:عاوزه منك تعمل.................... 

المجهول:حاضر يا كريمه... وقفل

منار :يابنت اللعيبه ياماما اصبري علي يا عشق وانا هوريكي

&&&&&&&&&&&&

(في قصر الجبالي ) كانو وصلو وعشق طلعت وغيرت  وكانت هيا ودنيا وزين قاعدين وعاملين سهره جميله 

وفجأة رن تليفون عشق وكان وليد 

عشق:الو 

وليد:الحقينا يا عشق احنا في مصيبه 

عشق :في ايه انطق

وليد:احنا شركتنا بتنهار والضرايب قالبه الدنيا يا عشق 

عشق :اليله هكون عندك في القاهره .. وقفلت 

زين :في ايه يا عشق 

عشق :انا طالعه القاهره حالا 

زين :عشق انتي عارفه الساعه كام 

عشق :مش مهم هروح انا في مصيبه 

زين: في ايه احكيلي

عشق:مش وقته انا هطلع اغير واتحرك حالا 

زين:هاجي معاكي

عشق:لا يازين لا انا هروح لوحدي ولو احتاجتك هبعتلك

دنيا:تب خديه معاكي

عشق :قولت لا هبقا اكلمكم ..... وطلعت غيرت ونزلت ركبت العربي بسواق ومعاها كميه حرص كبيره جدا ودا كان طلب زين ...وعند عشق كانت بتفكر هتعمل ايه في المصيبه دي وطول الطريق بتفكر ومحتاره لحد مقطعها رنه  التليفون وكان وليد 

عشق:ايه الي حصل

وليد :فينك دلوقتي 

عشق:كلها تلت ساعات واوصل 

وليد:انا في انتظارك

  وتاني يوم الصبح وكان عيله القناوي جايه عند عيله الجبالي علي الغدا. وكانو علي الفطار

يعقوب:اومال فين عشق مجتش علي الفطار

زين:عشق سافرت القاهرة انبارح بليل

يعقوب وفريده:ايه 

يعقوب بغضب :وانتا ازاي تسبها تسافر لوحدها

زين:والله فضلت احتال عليها مرضيتش وانا باعت معاها كميه حراسه كبيره وهيا وصلت من ساعتين وقالت هرتاح شويه وهشوف الي في الشركه واجي

يعقوب حس انه ارتاح شويه :وهيا سافرت ليه 

زين:قالت ان في مشكله في الشركه عندها

فريده:انا قلبي مش مطمن هاتولي بنتي

يعقوب:اهدي يا فريده لو مجتش النهارده انا هسافرلها

&&&&&&&&&&عند عشق

نزلت الساعه 9 وركبت العربيات بلحرس واتجهت لللشركه ودخلت وهيا لبسه نضاره شمس ووارها اربع حراس ووليد جمبها  واول ما منه السكرتيره شافتها جريت عليها والشباب بتبصلها بإعجاب وخوف والموظفين كلهم وقفلها احترام

منه:الحقينا يا هانم الدنيا بايظه

عشق بجديه:هاتيلي القهوه حالا وهاتيلي ملفات الحسابات كلها واطلبيلي عز المنشاوي حالا 

منه بخوف :حاضر يا هانم ثواني وهيكونو عند حضرتك 

ودخلت عشق المكتب وكانت فحته نفسها في الشغل هيا ووليد بجديه جدا 

&&&&&&&&& 






في قصر الجبالي.. 

دخلت العيله كلها وسليم كان بيدور بعينه عليه وسلمو وقعدو في الصالون 

الجد مجدي:اومال فين عشق يا يعقوب 

يعقوب :عشق في القاهره من امبارح بليل يا مجدي

سليم بخوف عليها مش عارف سببه :هيا سافرت لوحدها ازاي

زين:والله قعدت اقولها ومرضتش تاخدني معاها اهدو إنشاء الله كله خير.. 

وكريمه ومنار بصو لبعض بفرحه 

____________

عند عشق 

عشق كانت بتشتغل وفجأة دخل عليها ظابط

الظابط:انتي عشق الجبالي

عشق:ايوا انا في ايه 

الظابط :انتي مطلوب القبض عليكي بتهمه اختلاس من الضرايب من 6شهور

عشق بجديه :وانا معملتش كدا 

الظابط:ابقي قولي كدا في النيابه 

وليد بخوف: ياحضرت الظابط صدقني احنا ماشين بلقانون

الظابط:يلا يا انسه 

عشق بجديه :اتفضل وانا هاجي بعربيتي مش هركب البوكس 

الظابط:مينفعش انتي لازم تيجي معايا في البوكس

عشق:وانا قولت لحضرتك اتفضل وانا هجي وراك لوتحب اركب معايا انا عشق الجبالي والصحافه حوليا في كل مكان انسا اني اركب االبوكس

الظابط :تمام اتفضلي قدامي 

عشق :وليد متقولش حاجه لبابا كله هيكون تمام 

وليد :يا عشق انتي معملتيش حاجه

عشق:معلش انا معايا ربنا سلام 

وليد:مش هسيبك يا عشق..... عشق سلمت عليه ومشيت والظابط ركب معاها وراحت لغايه مدريه الامن 

وليد :اعمل ايه اعمل ايه  انا لازم اقول لعم يعقوب لا زين اه زين

&&&&&&&&&(في القصر الجبالي) 

كانو علي الغدا وفجأة تليفون زين رن 

زين :الو 

وليد بتوتر:الحقني يازين عشق اتقبض عليها 

زين :ايه

يعقوب:في ايه يازين..... وزين ساكت...... في ايه يابني

زين :عشق اتقبض عليها و............. 


هل عشق هتتصرف ازاي ياترا ❤❤


             الفصل الخامس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×