رواية ليان الزعيم الفصل التاسع 9 الجزء الثاني بقلم اية عيد
#ليان_الزعيم
البارت 9
عند بيت نور
فتحت الباب ولقت ليان قدامها، ليان حضنتها وقعدت تعيط
نور بقلق : مالك يا ليان، فيه ايه؟!
ليان بعدت وبصتلها :م ممكن ا بقي عندك شوية
نور وهي بتدخلها:اكيد طبعا اتفضلي
دخلت ليان وسلمت علي والد ووالدة نور وطلعوا اوضتها
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في اوضة نور
قعدت ليان علي السرير وجمبها نور
نور :ممكن تقوليلي ايه ال حصل
ليان مسحت دموعها :ولا حاجة، كنت عايزياكي بس تساعديني اني اطلع من البلد دي
نور :طب وانتي معاكي جواز سفر
ليان بصتلها :لا
نور :يبقي ازاي هتسافري بقي
ليان :خلاص، اروح اي مدينة تانية
نور :طب ممكن تحكيلي ايه ال حصل
ليان دمعت، وبدات تحكيلها
نور بصدمة : كل دا يطلع منه؟!
ليان : ا انا عايزة ابعد من هنا، عايزة اروح مكان تاني.... مش ه هفضل تحت رحمته
نور :طب اهدي طيب.... وهتعملي ايه يعني؟!
ليان بدموع :هشتغل وهدرس، بس مش هقعد هنا
نور :تمام.....بصي انا اخويا عنده مطعم في اسكندرية تقدري تروحي هناك وانا هخليه يشغلك عنده، ايه رايك
ليان بحزن :م موافقة
نور :طب معاكي فلوس تكفيكي
ليان :اه معايا، هحاول ااجر شقة هناك
نور :ماشي، تقدري بقي تمشي الصبح
ليان بسرعة :لا طبعا اسر هيدور عليا، وممكن ييجي لحد هنا.... ه هو عارف عنوانك
نور :كمان، خلاص قومي دلوقتي وانا هخلي بابا يوصلك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند اسر
كان في العربية وسايق وماسك التلفون
اسر بغضب : تعرفلي عنوان اي حد هي تعرفه، وتخلي الرجالة يدوروا كويس في كل حتة
حازم :حاضر يا اسر، بس انت رايح فين؟!
اسر بحدة : هروح بيت صحبتها
وقفل معاه وزود السرعة
اسر بغضب ووجع في قلبه :م مش هسمحلك تبعدي عني، انتي ليا.... وانا مش هخليكي تضيعي من ايدي
واكمل طريقه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت نور الساعة 12 ليلا
الباب كان بيخبط بطريقة مرعبة
نزل والد نور وفتح الباب
اسر بغضب :فين مراتي؟!
والد نور بتوتر :ا اسر بيه، اهدا لو سمحت
اسر بغضب اكبر:قولتلللك فيين مراتي
نزلت نور بسرعة هي ووالدتها
نور بخوف :ل ليان، انا مشوفتهاش
اسر بشك :انتي بتكدبي
نور بتوتر :و وهكدب ليه يعني، انا بقولك ما شوفتهاش انا مش بشوفها غير في الجامعة
اسر عرف انها بتكدب
طلع مسد*سه وحطه علي رأس والدها
والدة نور بخوغف :لا، لا ارجوك متعملش كدا
اسر بنظرة مخيفة لنور :انا ممكن اخلص عليه قدامك دلوقتي ومش هيهمني حد
نور بدموع :ارجوك سيبه، قولتلك معرفش
اسر بغضب :انطقييييي
والدة نور بخوف ودموع :في اسكندرية
نور بصت لوالدتها
والدتها بصت ليها بخوف وغضب :اسكتي انتي، انتي مش شايفة هيعمل ايه فا ابوكي
اسر رجع سلا*حه مكانه وبعد وراح لعربيته بسرعة
ومسك تلفونه واتصل علي حازم وبغضب : قطر اسكندرية، توقفه باي طريقة
حازم :هي ليان هناك
اسر :ايوا، وبسرعة بقي اخلص
حازم :حاضر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القطر
ليان كانت قاعدة وباصة للشباك وبتبكي بصوت مكتوم
ليان في سرها ودموع :
م مش قادرة، مش قادرة اكتم اكتر.... ا انا تعبت ل ليه، ليه يا اسر ا انا عملت ايه؟! ا انا قلبي واجع"ني اوي، م مش عارفة اخفف وجع"ي ازاي.... ل ليه د دا انا كنت بحبك.... ه هي دي نتيجة حبي، انت كر"هتني فيك وفي تصرفاتك معايا....ا انا مبقتش عارفة انا مين او عايزة ايه
جه راجل التذاكر
الراجل :التذكرة يا بنتي
ليان مسحت دموعها ودورت علي التذكرة برجفة، وطلعتها وعطتهاله
بعد شوية قعد جمبها شاب
الشاب بصلها :اهلا
ليان اتوترت ومردتش عليه
الشاب :انا اسمي مازن
ليان اتضايقت ومردتش
مازن :علي فكرة انا رايح اسكندرية انتي رايحة فين؟!
ليان بصتله بعصبية :وانت مالك؟!
مازن باحراج :انا اسف، بس يعني مش بحب اقعد وانا ساكت
ليان :وانا مش عايزة اتكلم
ورجعت بصت للشباك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المحطة
اسر وصل ولقي حازم والرجالة
اسر بسرعة :ها؟!
حازم :القطر اتحرك من ساعة، وملحنقهاش
اسر :طب عرفت هيا كانت في القطر ولا لا؟!
حازم : لا ملقناش اسمها في السجل
اسر رمي تلفونه ال كان في ايده علي الارض بغضب
اسر بحدة لحازم : جهز طيارة هلكوبتر الصبح، هسافر اسكندرية
حازم :اجي معاك؟!
اسر :لا
ومشي وركب عربيته واتجه للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
رجع اسر القصر ودخل القصر وهو متعصب ومش شايف حد قدامه
تولين جت ووفقت قدامه :اسر
اسر زق"ها وهو مش شايفها اصلا وكمل لفوق
تولين بعصبية :يعني حتي بعد ال حصل وانت مش معبرني
اميرة شافت اسر وراحت وراه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق في الاوضة
اسر دخل وقعد يبص علي الاوضة شوية ويفتكر تحركاتها وهي رايحة هنا وهنا في الاوضة، وذكرياتهم مع بعض
دموعه بدات تتجمع في عنيه واتعصب وبقي يكسر اي حاجة
اسر بغضب : انتيييي ملكيييي مش هسمحلك تبعدي عني
قرب من السرير ولقي بيجامة من بيجامتها عليه، مسك البيجامة وقعد جمب السرير علي الارض بتعب
اسر وهو حاضن البيجامة وبيبكي وببحة : ا انا اسف، سامحيني وارجعي.... ا انا عارف اني غلطت....
اميرة بصدمة من وراه :ا اسر.... انت بتعيط
اسر استوعب ومسح دموعه بسرعة وقام بكل هيبة
(ما هي ضاعت خلاص🙂)
اسر ببرود :عايزة ايه؟!
اميرة قربت منه : كنت عايزة اقولك انك فعلا غلطت يا اسر، كان لازم تقولها الحقيقة.... بس انت ال خسرتها بايدك
اسر بصلها بحزن
اميرة حضنته، واسر حضنها بقوة
اسر بحزن وقه"ر :م مكنتش اقصد، م مكنتش متخيل انها هتبعد عني.... كنت فاكر انها لما بتسكت بتعدي بس هيا كانت بتكتم جواها
اميرة حضنته بقوة وهي بتبكي علي ابنها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في محطة اسكندرية الصبح طلع والساعة 6
ليان كانت نايمة في القطر
مازن :يا استاذة، يا انسة
ليان صحيت بخضة
مازن :ايه اهدي، دا احنا وصلنا
ليان استوعبت وبدات تلم حاجتها وقامت
مازن :طب هو انتي رايحة فين؟!
ليان بعصبية :يووه بقي، هو فيه انت لا تعرفني ولا انا اعرفك وجي تسالني كدا
مازن :خلاص انا اسف
ليان خرجت من القطر وفتحت الورقة ال مكتوب فيها اسم المطعم وهي مش عارفة هتروح هناك ازاي
مازن من وراها :ايه الحظ دا، علي فكرة انا رايح نفس المكان
ليان بصتله بضيق :تمام شكرا، وانا كمان عارفة
مازن :براحتك
وجه يمشي
ليان بسرعة :ب بس ممكن توصلني معاك
مازن بابتسامة :اتفضلي
مشيت معاه وركبت تاكسي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر وتحديدا في اوضة تامر
كان ماسك تلفونه وبيتكلم بعصبية
تامر بغضب :انت بتقول ايه؟! ازي اتسرقت يعني، انا كنت شايلها في مكان محدش يقدر يوصله
الراجل بغضب : مش عارف، الشحنة دي هتكسبنا فلوس كتير.... واهي راحت مننا
تامر :والكاميرات؟!
الراجل :با"يييظة، مش عارف ازاي بس با"ظت
تامر :طب هعمل ايه، دا احنا سرقناها من اسر بالعافية
الراجل بشك :خلي بالك من اسر هو مش سهل، وانا حاسس انه ورا الموضوع
تامر :ازاي ما هو ميعرفش حاجة ومشغول في مشاكل قد كدا دلوقتي
الراجل : اسر لو فيه ملون مشكلة فوق راسه مش بينسي حقه برضوا، انا حذرتك اهو
وقفل معاه، وتامر قعد يفكر بقلق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصالة
اسر نزل بكل هيبة ولقي تولين في وشه
تولين :ممكن تقولي هنتجوز امتا بقي؟!
اسر بحدة :انا مش فاضي لكلامك التافه دا
تولين :بس انت قولت ان احنا هنتجوز، وكمان ابني ال في بطنك دا هعمل بيه ليه
اسر مردش عليها وخرج من القصر
وتولين واقفة متعصبة
جت اميرة وبصتلها بك"ره : من الافضل انك تتعودي علي قلة الكلام شوية
تولين بغرور حطت ايدها علي بطنها :اعمل ايه بقي، دا ابنه وهو عايزه.... واحنا خلاص هنتجوز وهبقي ست القصر، والكبير قبل الصغير هيسمع كلامي، ما انا هجيب الوريث بقي
اميرة بابتسامة سخرية : هه لما نشوف
ومشيت من قدامها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خارج القصر كان في هلكوبتر
اسر :كل حاجة جاهزة
حازم :ايوا، وشوفنا كاميرات محطة اسكندرية ولقينا ليان نازلة من القطر فعلا
اسر : تمام، انا ماشي
حازم :طب اجي معاك؟!
اسر :لازم حد يكون هنا، مينفعش نسيب العيلة في ايد التلاتة دول
حازم :تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اسكندرية
وصلت ليان المطعم وكان كبير ومعاها مازن
مازن وهو بينزل الشنط :اها اتفضلي ياستي
ليان اخدت شنطتها منه ودخلت المطعم
قابلت واحد في وشها
فاروق :انتي صاحبة نور؟!
ليان :اه انا
فاروق :تمام نور اختي قالتلي انك محتاجة شغل وانا موافق
ليان بصت لمازن :شكرا
مازن :العفو، انا كدا كدا بشتغل هنا، بس كنت واخد اجازة عشان اشوف عيلتي
فاروق :طب يلا روح شوف شغلك
مازن :حاضر
ومشي مازن
فاروق :انا جهزتلك سكن عشان تقعدي فيه، تقدري تروحي ترتاحي فيه دلوقتي.... هو قريب من هنا واحدة من الجرسونات هتيجي تعرفك الطريق
ليان :شكرا
ليان دخلت المطبخ والبنت ال جوا اخدتها وراحوا السكن
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
اسر وصل اسكندرية
وحازم اتصل عليه
اسر :الو
حازم : انا عرفت هي فين
اسر بسرعة :قول اخلص
حازم :في مطعم ****
اسر :عرفت ازاي؟!
حازم :احم، اصل احنا روحنا هددنا صحبتها تاني بابوها
اسر ابتسم :تربيتي
حازم بضحك :دا انت استاذي
اسر قفل معاه واتجه بسرعة للمطعم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المطعم
اسر دخل بكل هيبته ونظارته الشمسية ووراه اتنين بودي جارد
وكل البنات انظارها بقت عليه بانبهار
(اتنيلي انتي وهي)
جه فاروق بسرعة وخوف
اسر بحدة :ها
فاروق بخوف :وصلت يا بيه، وهي دلوقتي قاعدة في السكن
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووووووب