رواية حب تحت الوصاية الفصل الثامن 8 بقلم عائشة الكيلاني


 رواية حب تحت الوصاية الفصل الثامن 8 بقلم عائشة الكيلاني


زياد قام بصدمة و قال بعدم فهم و تصديق:- بتقول اي 

اتجه ليهم و عط لكل واحد منهم كف مسك الكرباك و قعد يضربهم بيهم بغضب و غل سابهم و مسك موبايل حد من الشباب و اتصدم لم شاف رقم ناريمان اتصل بيها:- هتكلمها قدامي ساامعين 

زياد فتح مكبر الصوت 

ناريمان اخيرا ردت:- يا نعم هو اي ارف و خلاص ما قولت هديكم باقي الفلوس مع ان المفروض يحصل غير كدا ليييه انها عايشة و مفيش فيها اى حاجة انا قولت تتشوه لدرجة ان الطب يعجز عن معالجتها تقومو مهوشين انا المفروض اوديكم في داهية بسبب غباكم 

الشاب بتوتر:- طب يا هانم حقك عليا بس لازم نتقابل مانا مش هضيع لوحدي لو اتكشفت خصوصا ان مليش علاقة بيها دى فيها سين و جيم 

ناريمان بعصبية و احتقار:- اانتوا بتهدتني يا جربوع هخاف منك صحيح مانت زبالة و صايع زيها هستنا منك اي بقولك سرقت حياتي تقوم متعاطف معاها هديك باقي المبلغ بس بشرط تخد عنوان المستشفى و تروح تخلص عليها 

قفلت الفون في وشه اما زياد كان مذهول معقول كل الشر دا من ناريمان سابهم و رجع و هو معاه جردل مياة سخنة و دلقها عليهم 

الشابين صرخوا بقوا من درجة حرارة المياة لانها سخنة جدا صعب حد يستحملها بصلهم ببرود:- احساسكم اي دلوقتي ما هو دا نفس احساسها لم رشيتو الاسيد عليها احمدو ربنا انها مياة سخنة مش ماية نار ، شوفوا شغلكم معاهم يا رجالة روقوهم على الاخر 

قال كدا و خرج و هم بيصرخو و بيترجوه انه يرحمهم عينيه احمرت من الغضب كور ايديه و ركب عربيته و اتحرك  بعد وقت طويل في القصر طالع اوضة ناريمان دق على الباب 

ناريمان من جوه:- تعالي يا مامي 

زياد فتح الباب و قال:- بس انا زياد مش مامي 






ناريمان بصتله بفرح و جريت عليه و حضنته بفرح :- وحشتني اوى فينك 

زياد بعدها عنه بهدوء و وشه خلي من التعبير:- عايز اخرج معاكي ممكن وحشتيني و عايز اقعد معاكي شوية احنا ولاد عم و حبايب برضو ولا اي 

ناريمان بصتله بفرح و ابتسامة :- انت مش بس ابن عمي انت حبيبي و حبيب قلبي و روحي انت عندي اكتر من ابن عمي انت العشق يا زياد 

زياد بصلها بهدوء قبل راسها:- هستناكي تحت متتاخريش 

ناريمان اتجهت لغرفة الملابس بسرعة و فرح:- فورة 

زياد بص لطيفها و نزل ناريمان نزلت ببطء و ابتسامة جميلة و انتصار وقفت قدامه:- اي رايك 

زياد مسك ايديها و خرجوا من القصر تحت عيون ميرا الى هطق كانت بتبص عليهم من فوق:- هو مش مراته عيانة يسيبها و يروح مع الصفرة بنت الصفرة ماشي يا حبيبي والله لقول لجدو حالا.دخلت اوضتها و هى بتفكر تعكنن على ناريمان ازاى بعد وقت في المطعم

 كانوا بيتغدو مع بعض ناريمان بصتله بابتسامة و عدم فهم:& بتبصلي كدا ليه مالك يا حبيبي مش بتاكل ليه 

زياد بهدوء:- تعرفي انكي لم بتضحكي بتبقي زي القمر 

ناريمان ابتسمت بخجل :- و انت كمان بيبقا شكلك حلو لم بتضحك ، مكنتش اتخيل اني احبك اوي كدا 

زياد بابتسامة:- و انا كمان بحبك اوى لدرجة ان مش قادر اشوف ست غيرك حتي مراتي 

ناريمان اتغيرت ملامحها:- ليك حق لانها دمرتنا استغلتك و كمان نصابة انا واثقة انها نصابة و بتمثل على جدو و ان الخدامة دى ملهاش عيال من اونكل سليم اصل مش من قلت الستات هيبص لى دي بصراحة البت دى مش مريحة بيئة و قليلة ادب و مش بتفهم في الذوق 

زياد :- ممم فعلا بس تعرفي في ناس بيبقو شياطين براس بنادمين ولا باين عليهم غدرهم ، غدرهم لاقرب ما ليهم 

ناريمان بتوتر جت تقوم زياد مسك ايديها:- لسه ما خلصتش كلامي يا نونو مالك قلبتي وشك و اكنكي عاملة جريمة ليه هو انتي عملتي حاجة 

ناريمان بصتله بتوتر و دموع:- ا انا مش قصدي انا غيرت عليك منها عليك ضحكك معاها هزارك ، زياد انت بتتكلم و تهزر معاها اكتر ما بتشوفني حبيتها ، ايوة يا زياد انت حبيتها تصرفاتك و نظراتك ليها مش بدل الا كدا حبيتها اكتر ما حبيتني 

قالتها بوجع و دموع زياد بصلها بهدوء و من غير اى تعبير بيسمع في صمت الصمت ملئ المكان مسحت دموعها و قالت بشر:- و لو اطول اموتها مش هتاخر لانى بحبك مستعدة اعمل اى حاجة علشانك حتي لو اشوها 

زياد بتمثيل الصدمة:- انتي بتقولي اي يا ناريمان مستحيل 

ناريمان بغل:- انا الى بعت ناس علشان يشوهوها حتي في دى كمان لسه معاها انا بكرها اوى و لآخر يوم في عمري هفضل انتقم منها فاهمم يا زياد لو هدفع عمري كله بس مش هتبقا ليك 

زياد ساب ايديها بهدوء بص لايديه الى فيها الدبلة بتاعت خطوبتهم شالها و حطها في ايديها:- و انا مش عايزك يا ناريمان انسيني البوليس جاه 

الظابط:- مطلوب القبض عليكي بدفع التحريض على القتل متسجلك كل حاجة 

ناريمان بصت لزياد بتوتر و دموع:- زياد 

زياد بوجع:- تعرفي انى كنت شايفك احلي البنات لكن وقعتي من نظري انا مش عايزك يا ناريمان لا دلوقتي ولا بعدين ، اعملو الى عايزينو

قام من قدامها و اتجه لخارج المطعم الفاضي الى مفيش غيرهم بس ناريمان بصت عليه بدموع و وجع و صرخت بأعلى صوتها و هى بتقع في الارض بانهيار:- زياااااااد زياد متسبنيش علشان خاطري 

العساكر مسكوها:- اااوعو انتوا متعرفوش انا مين انا هوديكم في داهية انتوا متعرفوش انا مين سبوني 

الظابط حط ليها الاساور في ايديها تحت صرخها و اعتراضها خرجوا و حطوها في البوكس و مشيو ميرا راكب العربية و بتراقب من بعيدة:- كدا احلوت اوى صوري يا بنتي 

الصحيفة:- متأكدة يا هانم 

ميرا:- بقولك صوري و تابعي القضية و عايزة عنوان محترم سيدة الاعمال الصغيرة لطخت ايديها في القتل بدفع الحب هل دا حب ولا جنون هههههه 

قعدت تضحك بشماتة بعد وقت في المستشفى 

زياد قعد جانبها :- والله شكلك متغيرش يومين و يرجع زي الاول بس لازم تأكلي حاجة 

سالي هزت راسها بنفي و تعب:- مش عايزة و سبني ؛ اكيد دلوقتي الفرحة مش سيعاك اهو اتشوهت و كدا تبقا خلصت مني انت و العصابة بتاعتك اوع تكون فاكر انى هصدق الشويتين دول أو انك زعلان أو مضايق علشاني انت بتمثل بس علشان الناس و جدو مش اكتر 

زياد رفع خصلة شعرها من على وشها و بصلها بهدوء ممزوج بوجع:- ليكي حق تقولي اكتر من كدا و معاكي في انى مش بطيقك أو مكنتش بطيقك بس دا مش مبرر انى افرح فيكي انتي بت عمي و مراتي و الى يوجع يوجعني قبل ما يمسك انا مش وحش لدرجة دى ، ادني فرصة افهمك و تفهمني 

سالي اتنهد بهدوء و وجع:- هههه بص يا زياد ابعد عني و خليكي في حالك احنا هنطلق بعد ما نتبني الطفل لانى مش مستعدة اخاطر بنفسي و ابني علشان حد ، تاني حاجة انا يوم ما ابقا ام هبقا ام من الى بحبه و انت اكتر من عدوي من وقت ما شوفتك و انا بكرهك 

زياد مسك وشها و حط المعلقة في فمها بهدوء و تحدي  حط ايديه على خدها بلطف و حنان:- هتخفي و هترجعي احسن من الاول و مع العلاج هتخفي ، انا مقدر وجعك و زعلك بس دا مش هيفيدك بحاجة لم تحزني على نفسك مش هيحصل حاجه غير ان حالتك هتسوا 

سالي عدلت وشها الجهة التانية:- ياريت اموت اهو ابقا ارتحت و ريحت 

زياد عدل وشها له بعصبية:- كلمة كمان و هديكي على وشك اوعي تقولي الكلام دا تاني و كلي بقا لا اتصل بجابر باشا يفوقلك 

سالي بصلته بتكشيرة زياد ابتسم على شكلها:- حلو يبقا اتفاقنا افتحي بؤك يلا 

سالي بعصبية:- هو حد قالك اني مشلولة مبعرفش اكل لوحدي ولا هو اى رخامة معايا 

زياد:- رخامة و افتحي بؤك  لو كنت باكل في طفلة كانت سمعت كلامي من بدري يلا يا بنتي ربنا يهديكي 

سالي:- حد قالك اني مجنونة ما تنقي كلامك 

زياد:- حقك عليا انا الى مجنون و مش متربي افتحي بؤك بقا 

سالي فتحت فمها بملل و غضب زياد بقا بياكلها و برضو بينكش فيها 

مسح فمها و قال بهمس و مزح:- اول مرة اشوف واحدة عيانة بالجمال دا 

سليمة:- متاكد انك اتربيت شكلك مشوفتش تربيه ولا حد في القصر دا شاف تربيه عارف بتفكروني باي 

زياد بضحك:- باي 






سليمة بعفوية:- بعيلة رضوان البرنس اخواته عملوا فيه البدع كل دا علشان الورث نفس الى عملتوه معايا بس علشان بنت 

زياد :- طب شوفتي الأسطورة ناصر عمل في شهد مراته اي 

سليمة بصتله بخوف مزيف:- قتلها ناوي تعمل زايو ولا اي 

زياد حط ايديه في شعرها:- مش لدرجه دى انتي بنت عمي برضو الى مصبرني ان ابوكي اكتر حد كنت بحبه و بتعمل منه 

سالي ببرود:- لانكم زي بعض مجانين و افضل بقا 

بالليل ميرا ماشية بعربيتها وقفت على ناصية الحارة نزلت و ماشية بخوف و توتر 

وقفت قدام قهوة:- لو سمحت 

افندم 

 ميرا بتسال:- هو بيت عبلة فين 

اه قصدك خالتي عبلة ام سليمة 

ميرا بسخرية:- هى خالتك ماشاء الله اي العيلة الى مربوطة في بعض دى و انت رقم كام في عيال اخواتها 

الشاب بعصبية:- ااانتي عايزة اي البيت بعد القهوة بى بيتين كلام كتير مش عايز 

بصلها من فوق لتحت بسخرية:- هو انتي حرانه 

ميرا:- افندم انت قليل الادب ومش متربي 

قالتها بتوتر و خجل و عصبية:- ا اقصد الزم حدك و انت بتكلمني 

الشاب:- انتي بتغلطي فيا في منطقني 

ميرا:- انت اتجننت بترفع صوتك عليا يا حيوان 

الشاب كان هيتكلم و يتهور لكن سيف ادخل على اخر ثانية كان جاي من الشغل:- السلام عليكم في اي يا محمد ، انت بتعمل اي هتمد ايدك على ست 

قالها و مصدوم 

محمد بعصبية:- هى الى مستفزة و لسانها طويل 

ميرا:- انا الى لساني طويل ولا انت الى حيوان يا بيئة 

محمد مسك ازازة و كسرها:- انا بيئة معلش يا بت السرايات انا بقا هعرفك بيئة لم يتجنن بيعمل اي 

سيف اخد منه ازازة و اتعور:- بسس بقا يا محمد عيب ميصحش و انتي يا ست اتكلي على الله روحي لحالك 

ميرا بتسال:- معلش يا محمد قولت بيت ام سليمة فين 

محمد حط ايديه في شعره بعصبية:- الصبر من عندك يارب ما قولتلك بعد القهوة بى بيتين سبني عليها يا سيف 

سيف مسكه:- اهد بقولك امشي بقا 

ميرا مشيت و سيف وراها كانت خايفة و مش عارفه تمشي من الجزمة وصلت البيت بصت لسيف:- انت عايز اي 

سيف:- يارب بصي يا بنتي انا عندي الى زيك بس مليش خولق على الحركات دى 

ميرا ؛- الى زايى ازاى بالظبط تقصد اي 

سيف اتنهد و خبط على الباب:- انا يا خالتي 

عبلة فتحت الباب:- ازيك يا سيف 

بصت لميرا من فوق لتحت:- اهلا يا بنتي اتفضلي 

ميرا دخلت و قعدت عبلة بصت لسيف بمعني بتعمل اي هنا 

سيف دخل كانت أمه قعدة هى و فاطمة 

ميرا:- البيت لطيف و و انتي عاملة اي يا طنط اخبارك اي انا عرفت من سليمة انكي هتعملس العملية الاسبوع الجاي الف سلامة عليكي 

عبلة بهدوء:- الله يسلمك يا بنتي خير يا حبيبتي جيتي بالغلط 

ميرا بتمثيل الهدوء :- انا جيت اطمن عليكي اصلا سليمة اول ما قالت انكي تعبانة قولت لنفسي لا يا بت قومي اطمني عليها 

مامت سيف:- لا و انتي بتفهمي في الاصول 

ميرا:- اوى و علشان اثبت حوسن نيتي جاية اسال على سليمة هى مجتش عند حضرتك يييه نسيت انها و هى جيالك ولاد الجزمة دلقو على وشها الأسيد و وشها اتشوه ووووو 

يتبع 

والله ميرا دى عسل 

حب تحت الوصاية 

عائشة الكيلاني


                الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×