رواية عشقت مغتصبة الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني بقلم حنين هاني


 رواية عشقت مغتصبة الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني بقلم حنين هاني


بارت19

لحقا نوح بسرعه ومسك ايدها وطلعها
نوح بعصبيه. انتي غبيه ازاي تعملي كده 
ندا. ابعد عني انتا السبب انا افتكرتك انسان بجد بس للاسف طلعت زي كل الناس ابعد عني وزقتو وجريت علي الباب وكانت نازله تمشي
نوح. استني ياندا انا اسف انا عارف اني غلطان 
ندا. عشان خاطر ربنا سبني في حالي كفايه لغايت هنا
نوح بندم. انا اسف ياندا انا غلطت في حقك بس انا مضايق من فكرة انك رفضاني دي 
ندا. عشان مش بالعافيه وانتا عاوزني لغرض وبعدها شكرا ليه عاوز تتدمر حياتي ليه مش عايز تسبني في حالي وجودي هنا كان غلطه واتحولت لكابوس مش عارفه افوق مني ابعد بقا وبدأت تعيط لام نفسو كده علي المرحله الي وصلت ليها بسبو 
ازاي وصلت بيه انو يعمل في كده تحت مسمي اختبار 
نوم بندم. انا اسف ياندا بس انا بحبك
ندا بصدمه. اي








نوح. زي ماسمعتي انا حبيتك طبيتك الزياده حببتني فيكي وانا مكنتش عايز اخرجك عشان تبقي مراتي بس مراتي للابد مش زي منتي مفكره اني هستغلك
ندا بدموع. طيب ليه ليه عملت كده 
نوح. رفضك ليا مضايقني اوى ومش عارف لقتني بفكر في كده انا اسف شيطاني غلبني
بس انا عايز اصلح غلطي انا عايز اتجوزك وعشان اثبتلك اني مش زي مامفكره البسي وهاخدك اعرفك علي اهلي دلوقتي وبعدين نروح نكتب الكتاب انا عندي اخت واخاف عليها يعني زي ماخاف عليها اخاف عليكي 
اطمنت ندا لكلامو نوعا ما وهزت راسها ودخلت تلبس فاهي متنكرش انو حنين عليها وعوضها عن حاجات كتيره كانت نقصها في حياتها
*********
كان مصطفى اعد في الصالون لوحدو وزعلان علي فراقها الوقت بيعدي بالبطئ من غيرها كانت احلا حاجه في حياتو كانت فرحتو وبنتو قبل ماتكون مراتو راحت بس سابت اثر مأثر علي قلبو فارقها كان صعب عمرو مكان مايتخل الحياه من غيرها 
الحياه من غيرها بتمر البطئ
الحياه من غيرها ممله
الحياه من غيرها ملهاش معني
الحياه من غيرها ضلمه 
كانها كانت النور الي في حياتو 
غصبن عنو لقا دمعه بتنزل من عينو بحرقه
مصطفى. ليه سبتني ومشيتي عجبك حالي دلوقتي عجبك وانا بتعذب من غيرك طب كنتي خديني معاكي ليه سبتني مش قادر اعيش واتأقلم علي غيابك مش عارف ابدأ حياتي تانى من غيرك بعدك وغيابك قهروني انا اتكسرت من بعدك كان بيتكلم وانا ماسك صوره ليهم وبيعيط كانت واقفه سيلا وبتعيط جيه احمد من وراها وحضنها وهي عيطت
سيلا. شايف بابا ياحمد انا خايفه ليسبنا ويمشي هو كمان 
احمد. بس ياحبيبتي هو بس من الصدمه لازم حد فينا يكون جامد بابا دلوقتي في محنه للزم نقف جمبو عشان نساعدو يطلع منها ولا انتي اي رايك 
سيلا بدموع. عندك حق لازم نقف جمبو 
احمد. شاطره ياحبيبتي يلا امسحي دموعك وتعالي نروحلو
سيلا. يلا بينا فتحو النور ومسح دموعو بسرعه 
سيلا. بابا ماما دلوقتي فى مكان احسن من هنا بكتير وبعدين انتا لازم تبقي قوي ماما اكيد هتبقا زعلانه منك ومتعرفش اي الي كان ممكن يحصل لو كانت معانا وتعبانه اكيد مكناش هنستحمل نشوفها فى الحاله دي ربناا حرمها من العذاب 
مصطفى بحزن. غصبن عني مش قادر استوعب ان الي حبتها وكبرت واحده واحده قدام عيني وكانت ماليه علي حياتي ودنيتي سبتني ومشيت بالطريقة دي طيب ليه حرمتني منها اخر ايام حياتها ليه استحملت الوجع لوحدها ليه عملت فيا كده هي فاكره ان كده عشان منزعلش عليها لا هي غلطانه في النقطه دي انا مقهور علي فراقها قلبي حاسو بيتكسر مليون حتها اتوجعت اوي حضنتو سيلا واحمد واقف الدموع في عينو بس مش قادر يبين فراقها كان فعلاً صدمه ليهم وفراقها مش هيين 
راح احمد وطبطب عليه
احمد. بابا لازم تنزل الشغل تاني علشان تقدر تتاقلم وعلى فكره ماما مش حابه تشوفك بالوضع ده لازم تجمد وترجعتقف زي الاول تاني علشان تقدر تعدي الازمه دي علي خير 
سيلا. عشان خاطرنا يابابا احنا ملناش غيرك في اللحظه دي بصلهم مصطفى وفكر فيهم هما ملهمش حد غيرو لو جرالو حاجه سيلا هتتعب وااحمد ديما ماسك نفسو بس الحزن باين في عينو سكت لا دول الحاجه الوحيدة الي باقيه من راحتها انا فعلاً لازم افوق عشانهم 
مصطفى. بطلي عياط ياحبيبتي انا هبقا كويس اوعدك بكده خبط الباب وراح احمد فتح كان غيث وليث وعز
عز. بقا كده يابو درش ولا نسمعلك حس
غيث. اخبارك ياوحش
مصطفى. بخير 
ليث. بقولك ايه طلعايه الغردقة مفيش وقت 
مصطفى. لا لا اطلعو انتو مش هقدر اطلع 
احمد. ليه يابابا روح وغير جو
مصطفى. لا مش هقدر
عز. ليه بس ياصاصا ياحبيبي تعالي معايا وانا هدلعك اخر دلع  ضحكو كلهم علي عز
مصطفى. لا معلش بقا اصلي توبتت
عز. بقا كده يابودرش وانا الي كنت فكراك هتقولي وحشتيني لا زعلتني
غيث. يلا بقا قوم جهز نفسك علشان نمشي استسلم وجهز نفسو وبعت سيلا عند غيث ومشيو كلهم علي الغردقة 
***********








نوح. ياماما يابابا خشي
ندا. لا لما يطلعو الاول
نوح. انتي مش واثقه فيا
سكتت وبصتلو بخوف 
نوح. والله مش هأذيكي ياماما
طلعت حور. اي يابني عاملل قلق ليه اي ده اوبا مين دي 
نوح. حور انجزي ماما وبابا فين 
حور. لسه في الطريق 
نوح. ينفع تخشي بقا
حور ماسكه خياره وبتاكل فيها وبتبص علي ندا قربت علي نوح والفضول واكلها. مين دي يانوح انتا بتجيب بنات البيت ياستاذ يامحترم
نوح. بس اسكتي وخشي هاتي ميه 
حور. انتا بتطرقني مش كده ماشي انا بقا مش ماشيه ولا راحه في حته لغايت ماعرف مين دي 
نوح بغيظ فانو عارف اختو بارده ولسانها طويل ومش عايز يزعلها قدام حد. دي ندا ارتحتي كده 
حور وبتقطم حته من الخيار. ايوه تتطلع مين بردو وجايبها معاك ليه استغربت ندا واضايقت دي رخمه اوي ندا في سرها. اي الرخامه دي ده لو اتجوزنا هتبقي عمتو العقربه دي ولا اي اه صح منا كده ماليش حظ في اي حاجه 
نوح. خشي جوه ياحور
حور. انا هخش بس راجعه تاني هخلص بس الي في ايدي وبصت على ندا بصه اخيره ودخلت
حور. ياترا مين دي معقول البت الي ماما حكتلي عليها بس البت زي القمر دي احلا مني شخصيا وبتمسك الفون وتخش المطبخ
حور. الو
يعقوب. خير 
حور. هو انتا لسه زعلان منى 
يعقوب. وانتي المفروض شايفه اي
حور. يعني شايفه ان عفا الله عما سلف
يعقوب. والله بكل سهوله كده يعني تبقي غلطانه وتأوحي وتعلي صوتك ومش عاجبك وفي الاخر عفا الله عما سلف 
حور. بص صالحني عشان انا زعلانه انتا ازاي تقولي انتي معندكيش دم
يعقوب بنفاذ صبر منها. يعني دي الي لفتت نظرك كلو في الموضوع انا مني لله عشان اعجبت بيكي انا حسبي الله ونعم الوكيل فيا
ضحكت حور عليه. عادي ذنّوب وبتخلص
يعقوب. فعلاً انتي صح انا هقفل ياخري صبري عشان معنديش غير هي مراره واحده وتقربيا هشالها قريب بسببك
ضحكت حور جامد عليه وقفلت
********
كانت اعده في المكتب بتفكر وجالها مسج
فاضيه نتكلم ابتسمت وفتحت وردت
يعني 
يحيي. اخبارك ايه 
ليالي. زي الفل
يحيي. كنت عايز اطلب منك طلب 
ليالي. اتفضل 
يحيي. كتب كتاب اختي الاسبوع الجاي وعشمان فيكي تحضري 
ليالي. الف مبروك وعقبال الليله الكبيره +بصراحه موعدكش اني احضر بس هحاول
يحيي. بصي يعني بصراحه انا محتاج اشوفك
ليالي. خير في حاجه 
يحيي. بصراحه يعني اه في 
ليالي. طيب قولي
يحيي. لا ماهو مينفعش يعني لازم اشوفك 
ليالي.الموضوع مهم طيب 
يحيي. بصراحه هو مهم بنبسالي اوي بس مش عارف بنبسالك هيبقا مهم زي ماهو مهم عندي 
استغربت ليالي. مش فاهمه حاجه.
 يحيي. لما اشوفك هقولك يلا باي ياليلي
ابتسمت تلقائي اول ماشافت دلع اسمها بس اعدت تفكر اي الي ممكن يكون مهم بنبسالو 
******
دراين. عشان خاطري ياسيف
سيف بعتراض. قولت لا مستحيل اسيبك تسافري معاه لوحدكم 
دراين. طيب اعمل ايه دلوقتي ده مستقبلي 
سيف. انا مش معترض وانتي عارفه كده بس ان اسيبك تسافري مع الواد لوحدكم انا اصلا مش برتاحلو فاعاوزه تسافري معاه اسبوع لا 
دراين. طب والحل
سيف بتفكير. خدي مراد معاكي 
دراين. مراد
سيف. اه غير كده مفيش السفر يلا هقفل عشان مش فاضي وقفل
دراين. يوووه بقا ابو الحب علي الي عاوز يحب منا كنت عايشه سنجل زي الفل اي يختي المرار الطافح ده وطلعت لمها
ليل. مالك يابومه عصبح
دراين. الباشا مش عجبو اسافر انا وياسين لوحدنا
ليل. حقو 
دراين. انتي كمان بس ده شغل
ليل. الغيره تعمل كده وزياده اخرة الموضوع اي يعني 
دراين. قالي اخد مراد غير كده مفيش سفر
ليل. محرم يعني يلا ياحبيبتي مبروك عليكيي السفريه مراد مش هيروح في حته جولد المره القادمه وادتها بوسه علي الهوا
دراين. اي العيله الي الحب بيشر منهم دول واعدت متغاظه
**********








اعد يوسف في الكافيه بيظبط شغل ومستني العيمل عشان يسلم السيشن
مركز جامد وفجاه هي دخلت ايوه هي راحت بصتلو وراحت ليه
زهره. صباح الخير 
يوسف. ده ياصباح، الفل اتفضلي
زهره. شكرا 
يوسف. ده انا لو اعرف انك الي جايه كنت فرشتلك الارض ورد اتكسفت زهره من كلامو
زهره. مرسي كل ذوقك فين الصور
يوسف. الصور اهي اتفضلي
زهره. تسلم ايدك الصور تحفه
يوسف بتوتر. بما انك الي جيتي انا هديكي حاجه وطلع صوره ليها كان وخدها علي غفله وكان محتفظ بيها 
زهره بانبهار من جمال الصوره. اي ده عملتها امتا
يوسف. لقتطها ليكي وانتي بتضحكي
زهره. دي تحفه بس ثانيه هو انا لو مكنتش جيت مكنتش هتبعتها 
يوسف. لا
زهره. ليه 
يوسف. يعني بصراحه كنت هسبها ذكره عشان مستحيل انسا ملامحك
زهره. يعني ايه مش فاهمه 
يوسف. ممكن رقمك
زهره. انا مش هينفع 
يوسف. صدقيني انا نيتي خير بجد يعني مش هلعب بيكي يعني 
حست زهره بحاجه جوها بتقولها اديلو الرقم. وبعد ماكتبتو طلبها حاجه تشربها بس اتخضت علي صوت حد من وراها
زيدان بغضب. زهره
يتبع
#بقلمي_حنين_هاني
#رواية_للعشق_معاني_اخري


     

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا      

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×