رواية عشقت مغتصبة الفصل العشرون 20 الجزء الثاني بقلم حنين هاني
بارت20
زيدان. انتي بتعملي ايه هنا ومين دي انطقي بدل ماولع فيكيي دلوقتي
يوسف. ياستاذ اهدا في اي
ذيدان. انتا ملكش فيه انطقي مين ده
زهره بخوف. ياذيدان ده الفوتوغرافر وانا جايه اخد الصور عشان سلمي مكنتش فاضيه تجي تتسلم
زيدان. ومقولتيش ليه كنت جيت انا قدامي كلامنا لما نروح البيت وبصلها بصه هتموتها يلا مشيت زهره بخوف جامد اوي
وبص ليوسف وسابو ومشي
يوسف بستغراب. اي ده لا يمكن يكون طبيعي ده بس يترا مين معقول تكون مخطوبه يارب ماتتطلعش مخطوبه واعد كمل شغلو وهو بيفكر فيها
تعالو نتعرف
زهره 22بنت جميله وملتزمه من عليه غيوره شويه وقافلين عليها معاها بكالوريوس تربيه
زيدان توأم زهره بيخاف عليها من الهوا وديما قافل عليها جدا
وغير عليها واول مايعرف انها طلعت بيتخانق معاها
زيدان. خشي ياهانم خشي اتقلي عليا لما يجي ابوكي
سميره. اي ياولاد في اي ياذيدان صوتك عالي كده ليه
زيدان. اسااي الشملوله كانت فين
زهره بدموع. شوفي يامي عمل اي حرجني قدام الراجل وزعق فيا جامد اوي
زيدان. لا ياشخيه انطقي كنتي بتعملو اي مع بعض
سميره. اي الي بتقوله ده زهره كانت راحه تجيب صور الفرح وانا قولتلها روحي اي كل ده هي عملت اي
زيدان. يعني اخش القيها اعده واخده راحتها علي الاخر وتقوليلي في اي بصي انا مش هتكلم لما يجي ابويا انا هعرفها ازاي تعمل كده
زهره بعياط دخلت اوضتها ودخلت وراها سميره. دي مبقتش عيشه انا تعبت ليه بيعملو معايا كده ليه
سميره. معلش ياحبيبتي متقلقيش لما يجي ابوكي انا هقولو يلا تعالي نتفرج علي الصور سلمي هتجي بليل تاخدهم واعدو يتفرجو الصور وشافت الصوره الي يوسف صورها وقلبها دق بسرعه والابتسامه طلعت علي وشها
سميره. مبحلقه في يازهوره
زهره. بصي ياماما ودتها الصوره
سميره. الله دي جميله اوي بس اشمعنا يعني انتي الي ليكي صوره لوحدك
زهره. مش عارفه بصي انا هحكيلك************بس كده وبصراحه مش عارفه
سميره بغمزه. يعني اي هنسمع خبر حلو قريب
زهره بحزن. بعد الموقف الي حصل ده اكيد مش هيعربني حته
سميره. معلش ياحبيبتي انتي عارفه اخوكي بيحبك قد اي
*************
ليث. يااااه. قد اي الواحد بقالو فتره مكتوم مش بياخد نفسو
عز. حبيبي انا مش عاوزك تقلق خالص وتسبني نفسك على الاخر هيعييهيي
غيث. هي الاخه ناويه تبطل انحراف امتا
عز. بصراحه موعدكش اصل الانحراف ده حبيبي حبيبي لو هشحت كده محبش قد الانحراف مصطفى بيتابعهم بصمت بس الابتسامة على وشهو
ليث. طول عمرك سافله
عز. اموااه قلب السافله واعدو يضحكو ويسلو نفسهم في الطريق
********
يارا. يامي عاوزه اخرج
فرح. قولت لا
يارا. عشان خاطري مخنوقه اوي
فرح. مش هينفع ابوكي مش اعد واخواتك مش موجودين
يارا. فرح عشان خاطري طيب هاخد كرم
فرح. حبيبتي كرم وكارما نزلو الدرس من ربع ساعه
يارا. ياربي بقا طيب هشوف يوسف فين وانزل معاه
فرح. قولت لا
يارا. طيب اروح عن عمي شويه
فرح. لا
يارا. ياربييي بقا هو كلو لا لا دخل في الوقت ده سيف
اهو سيف جيه تعالي انتي احضرنا يادكتور
سيف. في ياحبيبتي مالك
يارا. مخنوقه اوي ونفسي اخرج وماما مش راضيه كلو لا لا لا لا
سيف. حقها اي المشكله
فرح. شوفتي يلا بقا خشي جوه
يارا. بليز سيف تعالي ننزل شويه نتمشا
فرح. قولت لا اخوكي جاي من الشغل تعبان
سيف. خلاص ياماما خشي البسي هننزل نخرج ونعدي ناخد دراين معانا نشم هوا شويه وبعدين نروح
يارا بفرحه. اشطا اشطا ثانيه هكون جاهزة
فرح. مالك ياحبيبي
سيف. موضوع كده مضايقني بس خير انشاء الله
فرح. اي ياحبيبي في اي
سيف. مش عارف يامي بس التراخيص دلوقتي بيقولو هتعد فتره كبيره عقبال ماتتطلع مش عارف ليه يعني كانو الموضوع مقصود
فرح. ازاي يعني
سيف. يعني كان حد هو الي معطل الحوار وكل مكمل المحامي بيقولي بحاول بس بيقولو لسه مش هتتطلع دلوقتي
فرح. يمكن الامر عادي ياحبيبي بص كل تاخيره وفيها خيره متقلقش يادكتور
سيف. خير ان شاءلله كرم وكارما فين
فرح. راحو درس ولسه قدامهم لغايت 11
سيف. ماشي
يارا. يلا بينا انا جاهزة
سيف. طيب استني اقوم اغير يعني اروح اقابل البت بالهدوم دي
يارا. طيب يلا بسرعه قام سيف وغير ونزلو سوا وكلم دراين عشان هيروح ياخدها
في الكافيه
يارا. يااه الجو تحفه
سيف. طيب اي
يارا. اي
سيف. اي انتي
يارا بغباء. انا اي
دراين اعده واخده بالها وبتضحك عليها
سيف. اي ياحبيبتي
يارا. اي ياسيف في اي
سيف بيشاولها يعني تقوم شويه. مش فاهمه في اي
سيف. قومي اتلحلحي شويه عايز اكلم البت في موضوع
يارا. اهاا متقولي اقوم اي ده وخدت شنطتها وطلعت بره
دراين. ليه كده يارخم كسفتها
سيف. لا مفيش حاجه ها بقا عملتي اي
دراين. لا حاجه اصل مراد لسه مرجعش
سيف. امممم مسك ايدها وباسها وحشتيني اوى
دراين بكسوف. وانتا كمان وحشتني اوى
سيف. مش ناوي ترضي عني بقا ياقمر ونتجوز لحسن مبقتش قادر علي بعدك
دراين. بعينك ياروحي بعد سنه ياحبيبي ابقا افكر
سيف. سنه مين اخرك معايا ست اشهر وهتجوزك واخدك واهرب
دراين. اوباا هنروح فين
سيف. هوديكي مكان عمرك ماروحتيه ياروحي واعدو يحبو في بعض
*************
اياد. طيب والمطلوب اي
نوح. عايز اتجوزتها وهي مش راضيه
سندس بشك. ليه بقا هو انتا عملت حاجه اصل شايفه البنت مش عارفه شكلها خايفه او مش مطمنه وحور قالتلي مكنتش عاوزه تخش
نوح بتوتر. لا هو مفيش حاجه
اياد. نوح قول الحقيقه
نوح بيأس. اصل بصراحه انا يعني
سندس. انطق انتا اي
نوح. اتهجمت عليها يعني عشان كنت بختبرها خلص الجمله وهوب قلم نزل على وشو من اياد
اياد. ده عشان تتعلم ان بنات الناس مش لعبه وهوب قلم تاني وده عشان تعرف بعد كده ازاي تفهم الناس كويس ولسه هيمد اي تاني مكستو سندس
سندس. خلاص يا اياد كفايه مينفعش كده
اياد. لا ينفع لما ابني يوصل التفكير بالطريقة دي يبقا لازم يقف عن حدو احنا فعلا قولنا ليك تختبرها يعني علي الامانه عشان تكون متطمن وانتا اعد عشان دي هتبقا شريكة حياتك عشان دي هتكون ام لولادك وهي الي هتبربيهم احنا كان قصدنا تتاكد انها امينه وبنت اصول حته لو مكنش ليها اهل بس مقولناش اتجهم عليها عشان تتاكد هي شمال ولا لا
تخيل كده يعني مثلا البنت كانت سلمتك نفسها علي مسمي الحب زي مابتقول اي كنت هترميها بعد كده عشان حبتك ساعتها هتكون دمرتها وبوظلتها حياتها عشان فكره غبيه في دماغك وساعتها كنت هترميها مش هي شمال بقا وخلاص مش بتحافظ علي نفسها هتحافظ علي اسمك ازاي مش ده تفكيرك ازاي قدرت تفكر بالطريقة دي تيخل مكنتش لحقتها كان زمانها ميته دلوقتي مش كده اطلع بره
سندس. اي الي بتقوله ده ياياد
اياد. بقول يطلع بره ومشوفش وشك في البيت يلا ومشي نوح وكان لسه هياخد ندا عشان تمشي معاه
اياد. لا لوحدك ندا هتعد معانا هنا
نوح. بس ازاي
اياد. مبسش يلا متكلمش نوح عشان عارف ان ابوه مش عايز يحرجو قدام حد بصلها ومشي
ندا بتوتر. هو هو راح فين
سندس. متقلقش ياحبيبتي حاولت سندس الجو عشان متحسش بحاجه
بصي انا هقولك اصل نوح حكلنا كل حاجه وعاوز يتجوزك سكوتي وخلاص بس احنا قولنا مينفعش يعني وكده وقولنا. ليه احنا هنبقا اهلك ويجي يطلبك مننا يعني عشان ميفكرش ان ملكيش اهل فاهمه ياحبيبتي يلا ياحور خدي ندا معاكي الاوضه ودخليها تاخد شاور كده عشان نتغدا نتعشا
**********
نور. انا فرحانه اوي ياماما
سماح. ربنا يفرح قلبك ياحبيبتي انتي واخواتك
ميار. ماما هو يحيي فين
سماح. يحيي مع امام في مشوار وجاي في اي
ميار. امام وسرحت هو هيجي معاه
سماح. مش عارفه بتسالي ليه
ميار. ها لا مفيش اصلي عاوزه يحيي
سماح بشك. اممم طيب
اسيل. نور بصي انا اختارت الفستان ده
سماح. وريني كده وشافتو اي القرف ده وانتي فاكره يحيي هيخلكي تتطلعي كده
اسيل. ياماما ده فرح وده فستان سك وبعدين منا هطلع بشعري
يحيي وهو داخل. نعم ياروح امك بتقول اي مش سامع
اسيل. يحيي انتا جيت
يحييي. لا لسه بره تخيلي اه كنتي بتقولي ايه عاوزه تتطلعي بشعرك فستان سك وحوار كده
اسيل. اصل اصل كنت عاوزه اطلع بشعري
يحيي. بصو انتو التلاته عشان مانهدش في بعض الي هلاقي واحده فيها بس فكرت تلبس فستاتين ضيقه او تخرج بشعرها او اصلا شعرها بان هولع فيها انتو فيهمين والكلام ليكي ياعروسه انتي كمان اتفقنا اتفنقنا
نور. طبعا مين قال اني هلبس سك اصلا والله ماحصل
يحيي. انا بقول اهو بالادب وانتي يابت وبص لاسيل لمي ايامك ها عشان لو جيتيي تحت ايدي هنفخك
اسيل. حاضر حاضر
ميار. يحيي
يحيي. خير نعم هاتي الي عندك
ميار. اصل اصل
يحيي. الابله لسه بتتعمل تتكلم ولا اي
سماح. خلاص ياحبيبي اهدا بقا جبت للعيال رعب
ميار. كنت عاوزه الف جنيه عشان ادفع فلوس الكورس
يحيي. ماشي بكره ابقا حولك
سماح. تعالي ياحبيبي قولي كنت فين
يحيي. كنت اعد مع امام شويه
سماح. في حاجه ولا اي اعد ميار ومركزه معاهم
يحيي. كان بيتكلم معايا شويه اصلو خلاص هيخطب قريب
سماح. بجد ومين سعيده الحظ
ميار اعده مركزه ومستينه تعرف مين اكيد هي اصلو طول عمرو بيبصلها نظرة اعجاب وحب في عنيه بس هي لا عشان بتخاف من يحيي
يحيي. بنت كده شافها واتعرفو وهيتقدملها خلاص مشاءالله بنت متحرمه يعني وكده
سماح. تعرفها ولا اي
يحيي. والله يامي هي كانت مع مهندسه بتعملي شغل وشافها بره وعرفت يعني منو انها بنت صاحب المدير الي ماسك الادراه الي انا عملت فيها الشغل الي قولتلك عليه
سماح. مشاءالله ابن حلال ويتستاهل اتصدمت ميار معقول مبقاش يحبها يعني خلاص هيخطب حد غيرها قامت وهي وشها زعلان وكل ده ويحيي واخد بالو وعارف بس كان لازم يتكلم قدامها عشان متتعشمش اكتر من كده علشان عارف ان امام كان معجب بيها بس يحيي قالو مش هينفع وخلينا صحاب احسن
سماح. بتبص علي اي
يحيي. مفيش حاجه
سماح. قولي بقا
يحيي. اقولك على اي
سماح. الي شغاله دماغك اليومين دول
ابتسم تلاقيئ
سماح.شوفت ضحكت ازاي عيب كنت عارفه
يحيي. والله ياسموحه مش عارف بس شكلي كده وقعت
سماح. هي مين قول يلا
يحيي. هي المهندسه الي بتجي تعملي دعايا للشغل
سماح. مشاءالله طيب اي حلوه
يحيي. زي القمر القمر يقولها اتفضلي اعدي مكاني انتي اولي مني
سماح. لدرجه دي ياحبيبي حبتها
يحيي. اوي يامي بجد كل حاجه فيها متخلفه متخيله انها بتعشق الشاي يعني قليل لما تلاقي بنات تشرب شاي هي مدمنه شاي
سماح. طيب اي مش هتعزمها عشان اشوفها
يحيي. والله انا عزمتها بس هي قالتلي ممكن متعرفش تجي
سماح. طيب شوف اهلها ونروح نخطبها بعد كتب الكتاب اي رايك
يحيي. ان شاءلله قريب بس اجوز نور
سماح. ربنا يسعدك ياحبيبي ويريحلك بالك ياحبيبي
يحيي. يارب
**********
ماشيه يارا علي النيل وبتسمع موسيقى هاديه ومعاها قهوه وماشيه سرحانه وهو تلف الناحيه التانيه بسرعه ويخبط حد فيها وتدلق القهوه عليه
يارا. اوبس انا اسفه اوي
يتبع
#بقلمي_حنين_هاني
#رواية_للعشق_معاني_اخري