رواية غرام العيسي الفصل السادس عشر 16 بقلم اسماء السيد


 رواية غرام العيسي الفصل السادس عشر 16 بقلم اسماء السيد


#غرام_العيسي part16


فجأه غرام حست بدوخه ونزل من مناخيرها دم ووقعت في الارض علي وشها  مغمي عليها 


دخل عيسي وهوا عاري الصدر وحاطه الفوطه علي شعره ورقبته 


واتصدم من غرام الي واقعه علي الارض وجري عليها بسرعه


عيسي برعب:غراام يا غرام يا حبيبتي 


لفها واتصدم لما شاف دم علي وشها 


عيسي بخوف:غراام 


حاول يفوقها لكن مستجبتش خالص 


جري بسرعه لبس تيشرت واتجه ليها ولبسها نقاب


و شالها بسرعه ودفن وشها في صدره ونزل جري لتحت وهوا مرعوب 


نزل ركب عربيته بأقصي سرعه ووراه الحراس


........... بعد دقايق وصل عيسي المستشفي في وقت قياسي  


نزل شال غرام  ودفن وشها في صدره ودخل بيها جري  المستشفي 


عيسي بخوف :GO.GO.GO.GO.


في ثانيه كان متواجد اكتر من دكتوره ودكتور 


عيسي :اريد دكتوره حالا 


دكتوره:انا موجوده هيا هيا الي الغرفه 


وقرب الممرض بترول ياخدها منه


عيسي بغضب ودفن وش غرام في صدره اكتر:NO سأحملها انا وادخلها انها منتقبه اريد ممرضات 


وبالفعل دخلها عيسي جوا ومنع دخول اي راجل 


كان رايح جاي في الطرقه هيتجنن ومرعوب لتروح منه 


عيسي بخوف:يارب يارب سلم 


كل دا وما اخدش باله من كميه الممرضات والنساء الي عينهم هتتخلع عليه من حلاوته 


.......... بعد مده طلعت الدكتوره


قرب منها عيسي:ما بها 


الدكتوره :هيا كويسه بس ضعيفه جدا وكمان ياريت حضرتك يستحسن متقربش منها يومين كدا


عيسي برفعه حاجب:اشمعنا


الدكتوره:لان هيا ضعيفه ومتستحملش حاليا هيا بس محتاجه رعايه شويه 


عيسي:تمام . روحي انتي


وبالفعل مشيت الدكتوره وهوا دخل لغرام  


عيسي بخوف:انتي كويسه


غرام هزت راسها ب ااه 


عيسي بضيق:انتي مبترديش ليه 


غرام لفت وشها الجنب التاني بزعل وضيق


عيسي بغضب:مش بكلمك مبترديش ليه


غرام بدموع:نعم ياعيسي في ايه 


عيسي بحده:انا مش بكلمك ايه اتخرستي تاني ولا ايه 


غرام نزلت من علي السرير وبصتله بكسره 


غرام بزعل:على فكره انا عمري ماكنت خرسه 


عيسي بغضب وعدم استيعاب:والله دا الي عندي ويلا عشان نغورر 


غرام بصتله بصه فيها كلام كتير وهوا بعد وشه عنها بضيق


عيسي بحده:ورايا


وبالفعل طلع عيسي ووغرام وراه ودموعها مانشفتش 





............ خارج المستشفى 


طلع عيسي ركب عربيته وغرام ركبت جمبه وعيسي طول الطريق سااكت ومبيتكلمش وهيا دموعها موقفتش 


........... بعد مده وصل القصر 


نزل ودخل وهيا وراه طلع عيسي بغضب للغرفه وغرام وراه ودموعها مانشفتش


.......في الغرفه


دخل عيسي قعد علي الكنبه بضيق وغرام دخلت قلعت النقاب وبصت عليه بحزن واتجهت للدريسنج اخدت بيجامه ودخلت الحمام 


وعيسي دخل الدريسنج ولبس بنطلون جينز  وسوتيشرت ابيض وكوتش ابيض واتجه لتحت وهيا لسا مطلعتش


طلعت غرام وملقتش عيسي فزعلت اكتر واتجهت للسرير ونامت عليه بتعب 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القصر 

كان الكل متجمع علي الغدا 


عامر:حسن منزلش بردك


روحيه بحزن:لاء بقالو سبوع منزلش 


كامل بحزن:معزور ياجماعه دي بنته بردك وهوا قلبه واجعه عليها 


رحمه بحزن:انا عيسي وحشني اوي 


تفيده:ربنا يرحمه ويغفر له البلد كلها بتحلف بحياته وسيرتها الطيبه يا خيتي 


مصطفى :انا شايف ان تفيده عندها حق


فجأه رن تليفون كامل 


كامل:الوو


الموظف بسعاده:مبروك يا كامل بيه


كامل:علي اييه


الموظف: اخدنا المناقصه من سليماان يابيه


كامل بفرحه:بتتكلم جد 


الموظف:والله كسبنا ياباشا


كامل بفرحه:زياده علي المرتب الشهر دا... وقفل


عامر بقلق:في ايه


كامل:اخدنا المناقصه من سليمان


عامر بفرحه:بتتكلم جد


مصطفى:بجد ياكامل


كامل بفرحه:والله بجد 


عامر براحه:نام وارتاح في تربتك يا ولدي وراك رجاله 


سامي بسعاده:الف مبروك ياعمي 


كامل:الله يبارك فيك ياولدي 


يوسف:مبروك ياعمي


كامل بفرحه:الله يبارك فيك ياحبيبي 


بسمه بغل:مبروك ياكامل 


كامل بضيق:الله يبارك فيكي 


نور ومريم مع بعض:احنا عاوزين حقنا


كامل بستغراب:حق حق ايه 


نور:عيسي الله يرحمه لما كان بيدخل مناقصه صعبه كان بيجبلنا هدية وبيدينا فلوس وكان بيكسب 


كامل بضحك حاضر ياستي انتي وهيا 


فجأه نزل حسن ووشه باين عليه الحزن 


روحيه بسعاده:كويس انك نزلت ياولدي


حسن بتعب:اشمعنا 


عامر:اخواتك كسبو المناقصه 


حسن :ااه الف مبروك عن اذنكم 


عامر :علي فين يا حسن


حسن بحزن:في اي حته عن اذنك.... وخرج 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند عيسي


كان وصل المخزن لقا شهاب ومكرم قاعدين علي كراسي ومتربطين 


عيسي بحده:ها فكرتو


شهاب بتوتر:انا هقولك كل حاجه بس بس بشرط 


عيسي بغضب:انا مفيش حد يتشرط عليا ياروح امك


شهاب بخوف:انا هقولك بمقابل 


عيسي :قول


شهاب برعب وتوتر :اول حاجه تسيبني امشي وتاني حاجه تديني غراام 


عيسي عروقه برزت وعيونه احمرت وقرب منه بغضب

ومسكه من ياقه قميصه 


عيسي بغضب جحيمي:نعمم ياروح امك دا انا هوريك الي عمرك ماشوفته 


ونزل فيه ضر*ب وفي وشه لحد ما شهاب كان هيم*وت


دياب:خلاص ياعيسي هيموت في ايدك 


ودياب وعمار بعدو عيسي بصعوبه


عمار بخوف:خلاص ياباشا احنا محتاجينه 


اتجه عيسي للكرسي الي قدامهم وقعد عليه وحط رجل على رجل وطلع سيجا*ره وولعها بضيق وبقي ينفث دخانه بغضب


عيسي بغضب:قسماً عظماً انتا وهوا لو قولتولي فين البلتني"وم لهكون دافنكو هنا وهجيبو بردو 


مكرم برعب:هقولك هقولك بس ارحمني ياعيسي بيه


عيسي بحده:فيين انطق


مكرم بتوتر وخوف:في في جبل الثلج العالي اسمه.......الي من النحيه الغربيه هتلاقي هناك كوخ حواليه رجاله كتير هناك الشنطه الي فيها انابيب البلتني*وم 


عيسي بحده:دياب..عمار  


دياب وعمار:نعم 


عيسي بغضب:تروحو مكان ماقال وتجيبو الشنطه دي يلا


وبالفعل طلعو والاتنين من المخزن ومعاهم حاشيه من الرجال واتجهو للجبل .... 


عيسي للرجاله :روقو عليهم لحد ما اجيلهم 


وطلع هوا كمان واخد عربيته ووراه رجالته 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@





عند سليمان 


كان قاعد في مكتبه ومعاه السكرتيره


بس فجأه دخل منصور بتوتر


منصور بتوتر:الحق ياباشا


سليمان:اممم 


منصور بخوف:في كان في


سليمان بحده:ماتنطق في ايه


منصور:كامل الهواري اخد المناقصه 


سليمان بشر وغضب:هوا انا اخلص من ابنه يطلعلي هوا دا ايه العيله دي ياربي


منصور بتوتر:هنعمل ايه دا خسرنا ملايين 


سليمان بخبث وشر:نفذ يا منصور


منصور:متأكد ياكبير


سليمان:متأكد يلا


وطلع منصور  والسكرتيره حطت ايدها على صدره بوقاحه


السكرتيره بدلع:متزعلش يابيبي


سليمان بوقاحه:هوا الي يشوفك يزعل يا جميل انتا.. 


(استغفرالله) 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند غرام


كانت نايمه علي بطنها و بتلعب في الموبايل ومندمجه اوي 


فجأه دخل عيسي وهيا محستش بيه خالص وهوا كان معاه بوكيه ورد احمر  وبوكس فيه سلسله ودبلتين وحلويات 


حط الحاجه علي التربيزه وقلع الجاكت وحطه علي الكنبه

وقلع الكوتش والشراب وقرب عندها 


عيسي دفن وشه في رقبتها وهيا اتخضت


غرام بخوف:عاااا


عيسي:اهدي دا انا


غرام بعدت بخوف وعيسي اتعصب بس حاول يهدي عشان متخفش منه


عيسي وقف وفتح دراعته بحب وغرام بصتله وقامت وقفت على السرير


غرام عطيته ضهرها بزعل طفولي 


عيسي اتنهد ولف الناحيه التانيه وغرام فرحت من جواها انه عاوز يصالحها 


عيسي فتح دراعته تاني :هاا هفضل كدا كتير تعالي في حضني وحشتيني 


غرام بخبث طفولي:تؤ تؤ مفيش احضان وانتا هتنام علي الكنبه النهارده 


عيسي نزل ايده:نعمم مين دا الي ينام علي الكنبه 


غرام عقدت زراعيها وببرود:انتا يا عيسي 


عيسي بحده:وانا مش هنام علي الكنبه 


غرام بعند:يبقا انا الي هنام علي الكنبه انهارده 


عيسي بنفاذ صبر ورفعه حاجب:عاوزه توصلي لأيه ها


غرام بتوتر:انا انا عاديه اهوا ويلا عشان عاوزه انام 


عيسي بخبث :متأكده انك هتنامي من غير حضني 


غرام بتوتر وخوف:اه ومالو يعني عيله صغيره مثلا 


عيسي بحزن:تمام .... واتجه للحمام 


غرام:لازم اعلمك الادب اصبر عليا ... ولقت علبه فستغربت وقربت منها وفرحت جدا انه افتكرها 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند دياب 


كانو اتجهو للمكان ونزلو بحزر وفعلا لقو كوخ وحواليه رجاله كتير 


وفجأه اضرب عليهم نا*ر وبدأو يطلقو هما كمان 


بعد دقايق بيخلص ضرب النا*ر وبخلصو علي الرجاله كلهم 


بس في واحد كان هيضرب عمار بنا"ر بس لحقه دياب وضربه طلق*ه في دماغه 


وبيدخلو وبيتصدمو من الي شافووه 


شافو اسلح*ه كتير ومخد"رات بكميات وشنطه علي جمب مقفوله بسلسه حديد كبيره 


فبيقرب دياب وبيشلها وبيتجه للخارج


عمار:تب والحاجه الي جوا دي


دياب:ملناش دعوه احنا ملناش في الحرام يلا 


عمار:ايه رايك نكلم الشرطه وهيا تتصرف 


دياب :عندك حق اتصل بيهم 


وبالفعل رن عمار ب الشرطه يجيو ومشي هوا الرجاله ودياب بسرعه 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@





عند عيسي 


طلع من الحمام ببنطلون بس وبص علي السرير ملقاش غرام فتوتر فبص علي الكنبه ولقاها مشغله كرتون وبتعيط


قرب قعد جمبها 


عيسي بخوف:بتعيطي ليه يا حبيبتي


غرام ببكاء:عشان البطله حبيبها خانها


عيسي اتنهد :غرام انتي عبيطه


غرام :انا لييه


عيسي:بتعيطي عشان كرتون 


غرام وقفت بغضب طفولي وعقدت زراعيه:تفهم انتا ايه في الكرتون يابيه ها


عيسي ضحك وشدها قعدها علي رجله ودفن وشه في رقبتها


غرام بتوتر:عيسي


عيسي بتوهان:قلبو


غرام:ممكن انام انا تعبانه


عيسي اتنهد:من عيوني... وشالها واتجه للسرير وغطاها ونام جمبها وهيا متكلمتش 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند كامل 

كان سايق العربيه وبيكلم حد 


كامل :اسمع الي بقولك عليه ياسعيد 


سعيد:ربنا يجبر خاطرك


كامل:البضاعه بتاعت الثفقه هتتوزع عليكم زي ما عيسي كان بيعمل وبسعر اقل كمان


سعيد بفرحه:ربنا يخليك ياكامل بييه ياارب 


كامل:كتر خيرك ياسعيد


وفجأه اخد طلقه وجت في كتفه وقابلته عربيه نقل  ووووووو........ 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استووووب 


            الفصل السابع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا      

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×