رواية وتلتقي القلوب الفصل الرابع عشر 14 بقلم عائشة الكيلاني
سلمى فتحت الباب وقفت مكانها بصدمة
باسم سند ايديه على الباب:- وحشتني يا سو
سلمى كانت هتقفل الباب لكن باسم فتحه و دخل قعد على الكرسي و حط رجل على رجل:- حقيقي الف مبروك كدا تتجوزي من غير ما تعزمني اي قلت الذوق دى هو مش المفروض تضيفي الضيف برضو ولا صح انا صاحب بيت برضو
سلمى وشها اتغير و شاحب مش عارفه تتكلم ولا تنطق :- ا انت عرفت مكاني ازاي و جيت ليه انت عايز مني اي
باسم ببرود:- انتي الى عايزة ولا نسيتي اختك حبيبتك حقيقي انا بحبها بس مش هينفع اتجوزها سمعتي و مركزى ميسمحوش بى دا تو
سلمى بصت له بغضب لكن قالت بهدوء:- و حضرتك عايز اي باسم باشا انا تحت امرك
قالتها بسخرية و مرارة باسم ابتسم و ولع سجارة :- حلوة دى هو دا الكلام
نفخ الدخان :- لو عايزة اختك موضوعها يخلص من غير ما يحصل فضايح تجيلي
سلمى بصوت جحيمي:- انت اتجننت
باسم:- خليكي عارفة ان سمعة اختك و العائلة في ايدك يا بت الالفي هستنكي عارفه عنوان بيتي طبعا سلام
أما عند هشام في بيت محمود
محمود كان فاق و قعد:- حبيتها
هشام بص له بسخرية و وجع محمود كمل بوجع:- اي بتبصلي ليه الحب مش عيب ولا حرام
هشام بهدوء:- طبعا مش حرام ولا عيب لكن الخداع هو الى عيب انا اطمنت عليك ربنا يوفقك عن اذنك
هشام خرج و الغضب على وشه نرمين حاولت توقفه و تكلمه لكن كان اختف ركب عربيته و راح على شغله اما عند سلمى كانت حطه ايديها على راسها
نور جت و قعدة معاها:- سلمى انتي عاملة مصيبة و مخبية
سلمى هزت راسها بنفي نور بتفكير:- اتخنقتي مع هشام
سلمى:- ياريت الدنيا كلها زي هشام انا مشوفتش احن منه ولا في جدعانته
نور بنفذ صبر:- اومال اااي
سلمى بحيارة:- مفيش حاجة يا نور اتجننت اعتبرني اتجننت
نور:- بااسم انا عارفة طالما وشك اتلون كدا يبقا باسم عمل اي
سلمى بصت:- سر صح
نور بصدق:- عيب عليكي
سلمى باحراج و حزن:- جالي البيت قبل ما تجي من شوية و قالي لو عايزة موضوع اختك يتحلي تعاليني البيت
نور اتسعت عينيها بصدمة:- وحيات امه انت فعلا هتروحي
سلمى:- مفيش حاجة غير كدا
نور بعصبية:- ااانتي مجنونة يا بنتي ولا بتستاهبلي انتي متجوزة و ليكي مركزك حتي لو اعتزالتي ليه ترمي نفسك في النار انتي عارفه انه زبالة و الله اعلم ناويلك على اي
سلمى بعصبية:- اومال عايزني اسيبه ياذي اختي و اسكوت يا نور بقولك اختي في مصيبة العيلة كلها في كارثة و انتي بتقوليلي متجوزة و زفت يتحرق الجواز بس اختي تبقا بخير
نور:- لو عملتي كدا يبقا مش عايزة اعرفك تاني
سلمى:ـ براحتك
نور اتصدمت و قامت خرجت من البيت و قفلت الباب بغضب سلمى حطت ايديها على وشها و بقت بتعيط بانهيار و وجع خوف اما نور ف راحت على شغلها بعد وقت في اللوكيشن
نور بتاكل
مصطفى:- انا اتجوزت
نور اتصدمت بس بتكمل اكل خلصت و قامت
و قالت:- مانا عارفة يا روحي بس نسيت اقولك انى هبقا ارملة دلوقتي لان الاكل الى اكلته في سم بالسم الهري يا روحي مش انا الى تنخدع و تغفلني و اسكوت
مصطفى وقع على الأرض بصدمة نور دلقت البنزين و ولعت الكبريت
مصطفى:- انتي هتعملي اي يا شيرين
نور بدموع:- انا حبيتك و اتحديت الكل علشانك جيت على كرامتي لكن ان واحدة تانية تشاركني فيك ف انسا يا عادل
رمت الكبريت في الارض و خرجت من المكان تحت صريخه
المخرج قام:- كت برافو يا نور اي الشطرة دى
نور بصت له:- انا لو كنت اعرف من الاول مكنتش وفقت بتضحك عليا و تدبسني
المخرج:- والله ما كان قدامي غيره و بعدين الكيميائي بينكم رهيبة
نور راحت على الكرفان بتاعها لكن اتصدمت لم شافت عمر واقف قدام الكرفان :- يا نعم
عمر بابتسامة:- جيتي في بالي قولت لازم اشوفك ولا اموت و انا نفسي اشوفك
نور:- اتفضل اقعد
عمر و نور قعدو يتكلموا كان مصطفى بيبص عليها بغضب و غيرة و رحلها:- انتي سيبة شغلك و قعدة بتضحكي مع
نور من غير ما تبصله:- الى بينا كام مشهد ف ارجو تتعامل معايا على اساس كدا ثانيا انت ملكش دعوه بيا لاننا احنا زمايل في العمل و بس غير كدا مش مسموحلك تظهر قدامي كل شوية استاذ مصطفى ابقا سلملي على المدام و ابنك و قوله عمتو نور بتسلم عليك
مصطفى بدهشة:- عمتو ا
نور:- شايفني قعدة مع خطيبي
مصطفى بصدمة اكبر:- انتي اتخطبتي امتي و
نور:- استاذ مصطفى انت مش ولي امري علشان تخد و تدي معايا في الكلام الى بينا شغل و بسس
مصطفى:- تمام تمام اوي
نور كانت متجاهله و قعدت تتكلم مع عمر و لاول مرة بعد العاصفة تضحك و تهزر و فرحانة بجد و دا كان مضيق مصطفى
اما بالليل في بيت هشام
سلمى قعدة على السفرة حطة ايديها على راسها و بتلعب فى طبقها بالشوكة و سرحانة اكنها مش هى هشام كان واخد باله حط ايديه على شعرها:- انتي كويسة يا حبيبتي
سلمى بصتله بابتسامة و هدوء عكس الوجع و الحزن الى جوها مسكت ايديه::- انا كويسة طول ما انت معايا قولي بقا انت الى مضيق ليه مش على بعضك
هشام بهدوء:- مفيش ابويا اتجوز
سلمى ضحكت بصدمة:- انت بتهزر صح
هشام:- انا مستحيل اهزر في حاجة زى كدا
سلمى ضحكت اكتر:- والله العظيم انتوا عائلة مسخرة
بصتله و قالت:- و على كدا بقا ابنو ممكن يعمل كدا في يوم من الايام
هشام قبل ايديها:- ابنه يا ستي لو عملتي اي مستحيل يشوف غيرك مهما حصل
سلمى:- حتي لو اتجننت
هشام:- هتبقي احلي مجنونة شافتها عيني و بعدين لسه هتجنني مانا واخدك مجنونة اصلا بس احلي و اجمل مجنونة
قعدو يضحكوا و يتكلموا لكن من رغم هزار سلمى الا ان هشام بيبصلها و حاسس ان فيها حاجة متغيرة و جوها حزن كبير اوى
تاني يوم هشام في العربية جت له رسالة
مراتك بتخونك مع الحب القديم لو مش مصدقني تقدر تروح و تتأكد هتلقيها في بيته العنوان اهو
هشام قفل الرسالة بغضب حاول يكلمها لكن مكنتش بترد و بعدين قفلت الفون ضرب على التركسيون بعصبية و جنون و قرر يروح العنوان
عند سلمى
باسم:- تشربي اي
سلمى بغضب:- اخلص و هات فيديوهات و الا قسما بالله يا باسم ما هسيبك هقتلك
باسم:- تعمليها عموما انا هتجوز رباب و علشان اثبت حزن نيتي انا هسلم ليكي الفيديوهات بتاعها بس الاول لازم تعرفي انا وصلت لصورك ازاي
سلمى:- مش عايزة اعرف و هات الزفت و اخلص
باسم:- اوى بس خليني اقولك ان صاحبة عمرك مروة غدرت بيكي و بنور وقعت بينها وبين مصطفى مع حاجات مزيفة في طلاقها يوم الفرح و انتي ، مروة هى الى صورتك في بيتك
سلمى بصتله بصدمة
نور بعصبية:- انت كدب سلمى يلا نمشي والله العظيم دا كداب يلا من هنا
باسم فتح الفون و رفع لنور:- مش دى انتي برضو عندي نسخ منهم كتير صحيح فيك بس مين يسمع و مين يفهم بس صاحبتكم جامدة اوى
نور:- يا واطييي
باسم:- انتوا لسه شوفتو حاجة
فجأة رجالة باسم دخلوا و معاهم مروة و وجهو الأسلحة على سلمى و نور بصو لبعض و بعدين بصو لمروة بصدمة
مروة:- بس يا باسم فاضل خطوة واحدة قبل ما حبيب القلب يجي و يشوفها في وضع استغفر الله العظيم
نور:- انتي اتجننتي انتي بتقولي اي يا حيوانية
فجأة مروة فتحت ازازة برفان و رشتها في وشوهم وووووو
يا تري هيحصل اي البارت الجاي و سلمى انتهت كدا ولا حد ممكن يلحقها و هشام هيصدق ولا لا
و تلتقي القلوب
عائشة الكيلاني
