رواية احببت متمردة الفصل السابع عشر 17 بقلم اسماء السيد


 رواية احببت متمردة الفصل السابع عشر 17 بقلم اسماء السيد


#احببت_متمرده part17


وبعد ساعات.... وتحديدا في مطار امريكا الشماليه 


بتكون هبطت الطائره الخاصه الي ملك لروكي وعليها اللوجو بتاعه


رعد بحده:اجهزي واعك تغلطي وانت ياحسام احنا خلاص دخلنا في الجد  الأكبر يعني مينفعش نغلط 


ملاك بهدوء:خير ان شاء الله


حسام بجديه:انزل واتوكل علي الله ياصاحبي 


فجأه باب الطياره بيتفتح ورعد بياخد نفس وبيقرب من ملاك وبيحط ايده في ايدها وهيا حقيقي بتكون متوتره


رعد بإبتسامه:هيا يا اوليڤيا 


ملاك بهدوء:هيا ياروكي 


وقربو من الباب ونزلو وهما ماسكين ايد بعض ونزلين بشموخ وهيبه وخصوصا رعد وفجأة لاقو مجموعه من الرجال وكان من ضمنهم زياد الي كان لابس بدله سوده ولابس سماعه في ودانه وهما عرفوه بس مبينوش


زياد بهدوء ورسميه:مرحبا سيد روكي مرحبا سيده اوليڤيا تفضلو معي انا جبريل المساعد الشخصي لماكس الزعيم


وبالفعل مشي زياد ووراه رعد وملاك وحسام


وركب ملاك ورعد عربيه لامبورجيني وزياد كان ركب عربيه تانيه هو وحسام وانطلقو


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في قصر النجار..... و تحديدا في المطبخ 


كان كل الخادمات قاعدين وبيحكو بهدوء ومبسوطين وفي نفس الوقت الي بيقطع الخضار والي بتغسل مواعيين والي بتقطف ملوخيه والي بتمسح البوتجاز والي بتقطع اللحمه وفي غيرهم الي بينضف القصر انما دول للمطبخ بس ومن ضمنهم ندي الي كانت مبسوطه


احد الخدمات:والله انا ماعارفه اقول ايه ياختي الواحد تعب اوي


ندي بفضول:صحيح يابنات عندي فضول اسأل عن حاجه


احد الخادمات سها:قولي ياختي


ندى:هو مين ملاك 


سها ابتسمت:ملاك دي كانت ملاك فعلا طيبه ايه وجمال ايه وحنيه ايه وشقاوه وضحك و كانت تحول حياتك من نار للجنه وكانت حرفيا اسم على مسمى 


ندي بستغراب:اومال هيا عامله ازاي دلوقتي


سها بضيق:هيا طيبه جدا زي ماكانت بس بقت واحده تانيه بقت بتتعامل ببرود وبقت علطول بتغضب بسرعه وكمان ديما حزينه ووشها شاحب حتي بقالها اربع سنين مش بتيجي القصر غير اليومين دول بتيجي مره اه ومليون لاء


ندي بحزن:ودا ليه اكيد في سبب 


خادمه اخري وتدعي سهام:انا عارفه ليه


الجميع:لييه؟؟ 


سهام:انتو ملاحظتوش ان الست مايا معتدش موجوده 


ندي بستغراب:مين مايا 


سهام بتذمر:دي انسانه متكبره جدا ومبتحبش غير نفسها وديما بتحب تأمرنا مع انها تؤام الست ملاك وشبه بعض بس بينهم فرق السما والارض وكمان علطول ملاك الي كانت ببتهزئ من الست نرمين ومتتكلمش ومايا هيا حبيبتها لغايه ما في ليله دخل اللواء محمود ابو الست ملاك وهو ماسكها جامد وهيا بتعيط وهو بيقولها اخرسي انا مش عاوز اسمع صوتك.... وضربها غير كدا انا معرفش 


ندي بدهشه:ياااه بس دي ظابط فعلا


سها:ااه ظابط بس هيا مكانش حلمها الشرطه دي كانت نفسها في طب اطفال 


قاطع كلامهم دخول نرمين الي كلهم سكتو ووقفو وحط وشهم في الارض معادا ندي الي مكنتش عارفه 


نرمين بغضب:انتي ياحيوانه ازاي متقفيش زيهم


ندي:اسفه حضرتك مأخدتش بالي


نرمين بتكبر :اسفك مرفوض ومخصوم ليكي اسبوع


ندي بضيق:ليه ياهانم انا معملتش حاجه للخصم دا


نرمين :انتي ازاي تتجراي وتردي.عليا كداا


سها بسرعه:معلش ياهانم عيله ومتعرفش 


نرمين:ابقي فهميها بقي ياسها وبردو مخصوم لها عشر ايام


ندي كانت هتتكلم بس سهام كتمت بوقها:تحت امرك ياهانم مش محتاجه حاجه


نرمين بتكبر:ااه كنت عاوزه منكو تعملولي عصير ولاصحابي قاعدين في الصالون برا احنا 8اعملو مانجا وفراوله وهاتو تسالي وخلي الي انتي كاتمه بوقها دي تجيبهم معاكو حالا ومش عاوزه رغي..... وخرجت


سها:نينيينني يخربيت التكبر


سهام بعدت ايدها عن ندي


ندي بغيظ:ليه كتمتي بوقي كنتي سبيني ادافع عن نفسي


سهام بخوف:لاء مش دي انتي لو كنتي نتطقتي كان زمانها خصمتلك الشهر كله


ندى:دي ست متكبره ايه دا


سها:ياستي واديها ايام وبنعيشها يلا بسرعه نحضرلها الحاجات احسن تيجي وهيا مش ناقصه 


.......... في الخارج في الصالون كان قاعد نرميمن واصحابها والي كانو زوجات لواءات ورجال اعمال 


احد السيدات:اومال فين نيره


نرمين:نيره راحت النادي النهارده لانها بقالها كتير مراحتش


احد السيدات:خلاص نشوفها فرصه تانيه


نرمين:قولولي بقا اخر سفريه روحتو فين 


سيده اخري:انا اخر مره كنت في باريس 


نرمين:واو انا بقالي فتره مسافرتش خالص ولا عملت شوبينج 


احد السيدات:ليه كدا ياحبيبتي عيشي حياتك وبعدين يعني دا انتي من عيله النجار صحاب اكبر شركات في مصر والوطن العربي 


نرمين بتكبر:والله ياحبيبتي الفلوس موجوده وملهاش اخر بس مليش نفس اجيب حاجه


سيده اخري:صحيح يانرمين فين ملاك بنتك 


نرمين بتوتر وزهق: معرفش عايشه ومستقله برا القصر


احد السيدات:اصل الصراحه انا سيف ابني شافها وعجبته وكان عاوز يتقدملها


نرمين ببرود وكره:منصحكيش بيها دي بنتي ااه بس اخلاقها زفت وعلطول بتزعق دا غير انها متكبره وكمان عاقه بوالديها


السيدات بصدمه:ايه!!!! 


احد السيدات:دي بنتك ازاي تقولي عليها كدا


نرمين ببرود:متشغليش بالك انتي انا مكنش ليا غير مايا


قاطع كلامهم دخول ندي وسهام وسها الي شايلين عصير وتسالي وكيك وحلويات فخمه وقربو وبدأو يحطو الحاجات بهدوء  وكانو ماشيين 


نرمين:استني يابت انتي


لف البنات وندي اتوترت:تقصدي انا


نرمين بتكبر:ااه يلا امسحي الارض عشان متوسخه 


ندي بصت وكانت الارض بتلمع:حضرتك الارض بتلمع ومش عاليها نقطه تراب


نرمين قربت ومسكت كوبايه عصير وكبتها على الارض والجميع زهل من الي حصل 


نرمين ببرود:بسيطه نضفي الارض يلا


ندي بقوه:حضرتك انا ااه شغاله عند حضرتك بس انتي ملكيش الحق تهنيني كدا واوعي تفكري اني هاخد منك الاهانه واسكت لاء انا انسانة زيك والي عندك عندي بالظبط وحتي الفلوس عندي ومتفكريش تقعدي كل شويه تتكبري علي حد لانك كدا مش هتوردي علي جنه ولو علي الارض انا مش هنضفها واقولك علي حاجه انا مستقيله 


نرمين قربت عشان تضربها ورفعت ايدها ولسا هتضربها بس ندي مسكت ايدها وبصتلها بتحدي 


ندي ببرود:اوعك تفكري تعملي كدا انا خلاص استقالت وهدخل الم حاجتي وهمشي يعني تتعاملي معايا بإحترام وانا هحترم انك قد امي..... وسابتها ودخلت المطبخ ووراها سها وسهام المصدومين وبعتو واحده تنضف الارض 


احد السيدات:انتي غلطانه يانرمين ليه تعملي كدا


نرمين بجنون:بقا حتة خدامه تتكلمني انا كدا 


سيده اخري:والله البنت ردها حلو وردت عليكي بكل احترام لاء وواستقالت كمان 


......... في المطبخ 

دخلت ندي وكانت عاوزه تعيط من الفرحه والحزن وانها اتهببت استقالت


سهام بإنبهار:اايه الحلاوه دي يا ندوش لاء يابت جامده 


سها:واو بجد ردك تحفه هنتيها واحرجتيها بإحترام بس ليه استقالتي


ندي اتنهدت :انا كدا كدا مش همشي غير لما نيره هانم ترجع عشان هتديني بقيت حسابي وغير كدا عشان اودعها


سهام:يارب ترجعك وتخليكي هنا بس انت ليه استقالتي


ندي بضيق:لو مكنتش عملت كدا كانت هترفدني وهتهني


وفضلو يضحكو من قلبهم ونرمين برا بتولع 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في امريكا الشماليه.... وتحديدا امام قصر ذهبي فخم وكان مفروش سجاده حمرا علي الارض وبيكون مستنيهم علي الباب رجال كتير ومعاهم بنات ومنهم حرس بتوصل العربيه وبينزل رعد وبعدين ملاك بكل هيبه 


ملاك بهمس:يلا بسرعه انا هموت من البرد ايه دا


رعد:اسكتي خالص هندخل اهو ابتسمي 


ومسك ايدها وهيا ابتسمت وكانت بتترعش فرعد حس برعشتها وقلع الجاكت بتاعه وحطه علي كتفها وهيا تلقائيا حضنت الجاكيت الي كان دافيء ورعد رفع كم القميص وعروق ايده القويه ظهرت ودا خلاه اوسم وبيمسك ايدها تاني وبيتقدمو لامام ووراه حسام الي بيترعش


حسام بهمس:واد يازفت عامل ايه


زياد:الحمدلله انا كويس اتأخرتو ليه انا كنت خايف


حسام:خير ان شاءالله بس الجو برد اويي 


زياد:هيكون دافئ بداخل ياسيد مرقس 


حسام استغرب بس اخد باله من الحارس الي قرب منهم عشان ياخد العربيه يركنها وراحو ورا رعد وملاك


ماكس بسعاده:اهلا اهلا بك ياسيد روكي


رعد ببرود:اهلا سيد ماكس


ماكس بإحترام:اهلا بكي ياسيده اوليڤيا ....ومسك ايدها وباسها بإحترام ورعد اتضايق


چون بإعجاب لملاك:اهلا وسهلا يا سيده اوليڤيا


ومدلها ايده بس رعد سلم عليه بدالها وضغط عليها بقوه

وچون اتألم وماكس قلق وخاف من المشاكل بس ملاك لمحت الراجل ابو شنب والي اسمه موسكو وابتسمت غصب عنها وكتمت ضحكتها بالعافيه وكذالك حسام بس رعد كان متماسك وحتي زياد الي بيضحك عليه من يوم مشافه 


موسكو:اهلا اهلا ياسيد روكي كيف حالك 


رعد ببرود وكاتم ضحكته بصعوبه:انا علي مايرام 


موسكو بإبتسامه:اهلا سيدتي...... ومسك اصابعها وباسها بإحترام وملاك كانت هتموت وتضحك 


احد الفتيات أنيتا:اهلا سيد روكي كم تشوقت لروءيتك


روكي:شكرا 


ماكس بتوتر:تفضلو معي 


رعد مسك ايد ملاك ودخلو جو القصر الي كان دافي عكس برا واتجهو للصالون وقعدو عليه وحسام قعد جمب ملاك وبقت ملاك بين رعد وحسام


ماكس بإبتسامه:انت السيد مرقس


حسام بتوتر:اجل 


ماكس:احب اعرفكم بباقي الاعضاء اولا . أنيتا . مراتي ثانيا .چون. شريكي. ثالثا. جبريل. دراعي اليمين ومساعدي 

رابعا.تارا. حبيبت چون. خامسا. السيد موسكو. المدير المالي ودراعي اليمين. سادسا. ماريا. حبيبت مارلي. سابعا. مارلي. محامي المافيا. 


رعد ببرود:تمام.اعرفك انا روكي الزعييم ثانيا . اوليڤيا حبيبتي وشريكتي ومراتي وكل حياتي. ثالثا. مرقس. صاحبي ودراعي اليمين 


الجميع:تشرفنا بحضرتكم 


ماكس :سيده اوليڤيا ما رأيك في الثفقه


ملاك بجديه:جيده 

چون بخبث:مارأيك بالقصر


ملاك ببرود:معقول القصر خاصتنا احسن واجمل ببكثير


ماكس بإحراج:علي قدنا سيدتي


رعد :الشنط بتاعتنا فين


ماكس:جبريل جبريل


قرب منه زياد بإحترام:تفضل سيدي


ماكس:شنط السيد روكي وزوجته والسيد مرقس


زياد:كله تمام والغرف جهزت زي ماحضرتك امرت والشنط وصلت


ماكس بإبتسامه :انا حبيت انكم تجلسو معايا احسن من الفندق


رعد ببرود:متي معاد وصول الرجال والشحنه


ماكس بتوتر :كمان اسبوعين


رعد بغضب:وانا مبستناش ياسيد ماكس 


چون بقلق:اهدأ ياسيد روكي 


موسكو:سيد روكي هذا تعاقد عالمي


رعد بحده:انا لدي اعمال واجتماعات في بعض الشركات ومينفعش افضل اسبوعين


مارلي بتوتر:سيد روكي نحن نعتذر لك ان هناك مشاكل عديده تواجهنا ونوعدك اانك لن تتأخر ابداا ولكن هذا تعاقد عالمي


رعد ببرود:سيد ماكس اريد ان ارتاح 


ماكس بسرعه:تفضل سيد روكي غرفتك مجهزه بكل شئ تحبه وحتاجه ولكن هناك حفله ضخمه الليله ترحيب بك سيدي معادها الساعه10مساءً سننتظركم 


رعد:اوكي يلا ياحياتي


ملاك وقفت ومسكت ايد رعد وحسام وقف 


ماكس:جبريل ياجبريل حالا وصلهم غرفهم 


زياد:تحت امرك يازعيم تفضلو معي


ومشي قدامهم وهما وراه بهيبه وهدوء


ماكس بغضب:چون لاحظ انك بالغت روكي هذا ممكن ينهينا في لحظه وملكش دخل ب اوليڤيا نهائيا مفهو


چون بخبث:انا لم افعل شيء ولكنها حقا شديده الجمال انا مشوفتش جمال زي دا قبل كدا


تارا بدلع:وانا يابيبي 


ماكس بغضب:چون لو حصل حاجه او قربت منها انا هخلص منك


.....عند الشباب الي فضلو ماشيين ساكتين لحد فوق 


زياد:هذا هو الجناح الخاص بك وجناح السيد مرقس في الاسفل بجانبي اانما هذا الدور ملكك انت وزوجتك


بص وراهم ولقو حارس 


زياد بحده :ماذا تفعل هنا


الحارس بتوتر:انا اتفحص امانه الادوار سيدجبريل


زياد بغضب :تفضل سيد روكي لا يرغب في اي حرس هنا 


الحارس نزل بسرعه وزياد حضن رعد وحسام 


زياد:وحشتونى اوي انا مرعووب 


رعد:اجمد ياض كدا مالك لسا المشوار طويل 


حسام:ازاي صحيح ماشكش فيك وانت مساعده 


ملاك:ااه فعلا


زياد:هحكيلكم بليل هنتجمع اهم حاجه خدو بالكو عيون الرجاله هنا كتير 


ملاك:واد يازياد انا جعانه هاتلنا اي طفح في المخروبه دي


حسام :ااه وانا كمان ياجبريل


زياد بدهشه:واد يازياد دا انتي اخدتي. عليا جامد واتغيرتي


رعد بحده:زياد اسمع الكلام وهاتلها اكل وهات طفح لواد الي مبيبعش دا


حسام بغيظ:واد يخص عليك انا غلطان اني جيت معاكم انا هاخد ميكروباص من علي اول الشارع واروح 


الجميع ضحك عليه 


زياد:خد بالك الباب كاتم للصوت بس بردو اتكلمو بصوت واطي فاهم 


رعد بحده: تمام


وبعدين رعد وملاك دخلو الجناح وحسام نزل مع زياد 


ملاك بصت علي كل حاجه في الاوضه والي كانت حلوه وتشبه غرفهم في مصر بس بتكنولوجيا 


رعد:اسمعي بقا انتي علي الكنبه وانا علي السرير


ملاك بغيظ:نعممم انا مش هنام علي كنب انت الي هتنام عليها


رعد قرب منها وشدها من وسطها لعنده وهيا حطت ايده عند صدره تبعده ورفعت وشها وعيونها اتقابلو ورعد ميل عند ودانها 


رعد بهمس:وطي صوتك عشان محدش يسمعك يامراتي


 ملاك بتوتر: لو سمحت ابعد مينفعش كدا


رعد بعد و ببرود :ما انا هبعد مفيش فيكي حاجه اصلا تشدني ليكي حتي مش قولت لك انك مفيكيش ذره انوثه 


فجأته ملاك بقلم قوي نازل علي وشه وهو اتعصب وعروقه برزت وعيونه بقت حمرا من الغضب


ملاك بدموع مكتومه وغضب:انت انسان وقح وانا معتش عاوزه اتكلم معاك تاني ولو عليا انا اصلا الي مش بطيقك والقلم دا عشان حقي.... وسابته واتجهت للحمام وهو كان متعصب جدا 


 في الحمام قفلت ملاك الباب وقعدت وراه وعيطت جامد وبعدين قامت وقفت قدام المرايه وابتسمت بخبث 

وبعد كدا بدأت تاخد شاور 


في الخارج بياخد رعد بنطلون ميلتون اسود مريح وتيشرت اسود وبيروح حمام تاني في الجناح وبياخد شاور وبعد مده بيطلع وهو حاسس بذنب وبيقعد علي الكنبه وبيفتح الاب توب بتاعه الي جابه معاه وقعد يشتغل فيه ويبعت رسايل لمصر 

.ملحوظة:

( رعد بيشتغل مع ابوه وجده في الشركه بس مش كتير بس بيتابع كل حاجه من الاب توب وبيروح الشركه احيانا بس ليه هناك مكتب زي مروان واعلي كمان) 


بس بيلفت نظره ملاك الي اول ماشافها بلع ريقه بصعوبه لانها طلعت وهيا لابسه البرنص وسايبه شعرها المبلول وكانت حقا كتله انوثه 


رعد بإستفزاز وعدم اهتمام:مكنش لازم تتطلعي كدا عشان تبيني انك انثي..... 


ملاك اتغاظت وقربت منه وهو اتوتر وقفل الاب وهيا ميلت عليه ومسكته من التيشرت بإغراء ووشها بقا قصاد وشه 


ملاك بهمس :اولا انا مبحبش البس في الحمام ثانيا انا حره مش عاجبك اتفضل برا ثالثا واهم ميخصكش انثي مش انثي دا شيء يخصني 


رعد كانت متوتر ومش عاوز يضعف قدامها وكان نظره كله علي شفايفها وملاك بعدت بس هو مسكها  وقعدها علي رجله وهيا خافت ودفن وشه في رقبتها


رعد بهيام:اولا انتي حره بس طول ما انتي علي اسمي كل حته فيكي ملكي 


ملاك بضيق وتوتر:تب ممكن تبعد شويه مينفعش كدا 


رعد خلاص مكنش قادر يسيطر علي نفسه  وباسها فجأة بحنيه وايده كانت بتروح علي رباط البرنص عشان يفتحه 


ملاك بخوف وتوتر:رعد


رعد بعد بسرعه وبصلها جامد وكان مصدوم دي اول مره تندهله بإسمه وهو حس انه اول مره يسمع اسمه


رعد بتوهان:نعم 


ملاك بتوتر:رعد ممكن تبعد 


رعد بهدوء:حاضر ياملاك 


ملاك حست الاسم دخل قلبها لانه اول مره ينطقه وفضلت بصه في عيونه وبعدين قامت جري واتجهت للدريسنج وهو لعن نفسه الف مره انه ضعف قدامها واخد سجايره وطلع البلكونه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في شركه النجار.... وتحديدا في مكتب يونس 

كان قاعد وبيشتغل في الاب توب فجأة دخلت السكرتيره


السكرتيره:مستر يونس في واحده برا عاوزه تقابلك 


يونس ببرود:مشغول 


السكرتيره:تمام يافندم .... وخرجت 


بس فجأه الباب اتفتح وهنا كانت الصدمه 


يونس وقف بصدمه:مايا؟!! 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استووووب


ياترا مايا رجعت ازاي وياترا الي جاي خير ولا خراب وملاك ورعد مصيرهم ايه انتظروني في بارت جديد💞


           الفصل الثامن عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا    

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×