رواية عشق ابيض واسود الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق ابيض واسود الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني بقلم عائشة الكيلاني

نور بصت ليهم بعصبية و زعيق:- بتشتغلونيي بتشتغلنا يا سليم و انا الى مبعرفش انام بسببك انت تعرف كان هيحصل اي ة انا مش عارفه اساعد اخويا ترجعله الذاكرة بتلعبو بى اعصابي طب و رحمة ابويا و امي لوريك يا ياسين انت و هو اشبعو ببعض 
سليم حاول يقوم لكن حس بوجع:- اااه استني يا نور انا وا 
نور لفت وشها:- والله العظيم انت كداب انتوااا الاتنين استاذا في الكدب و الخداع 
نور زقت الباب و خرجت و الغضب في عينيها ياسين وراها مسك ايديها :- نور اسمعني ان 
نور باندفاع و نفضت ايديها:- انت انت بتضحك عليا كل دا و انت مشترك معاه في الكدب انتوا بتعملوا معايا كدا ليه حررررام عليكم يا ناس حرام عليكم 
اسر و لبنى خرجوا على الصوت لقا نور و ياسين في الممر و بيتخنقو :- اي دا في اي 
نور بعصبية:- ابنك و البيه اخويا كدابين يا عمي البيه عمل نفسه فاقد الذاكرة و جوزي المحترم مشترك معاه 
قالتها بسخرية ياسين بعصبية و اكنه جاب اخره:- بقولك مش معنى انى محترمك و بحبك ابقا خايف منك لا فوقي انا لو اتخنقت هديكي على دماغك ولا يهمني اخوكي هو الى غلط و انا لسه عارف دلوقتي 
نور بصت له بحادة و عايزة تضربه:- و كمان بتبجح يا واطي يعني كدب و بجح 
اسر و لبنى وقفو بينهم:- بسسس اخرس منك ليها و انتي ادخل و انا هتصرف 
نور بعصبية:- والله العظيم ما اقعد معاه في مكان واحد و سليم و رحمة امك مانا سيبك يا سليم والله لوريك 
لبنى:- اهدي يا بنتي مش كدا 
ياسين بعصبية:- انتي كمان بترفعي صوتك بعد اذنك يا بابا سبني سبني علشان دى من كتر الدلع شايفة نفسها مش عارف على اي اومال لو كنتي حلوة كنتي عملتي اي 
نور:- انا مش عايزك و هطلاقني حالا 
لبنى سبتها نور دخلت اوضتهم تلم حاجاتها قفلت الشنط و خرجت :- انا سيبهلك مستحيل اقعد مع كداب زيك 
قالت كدا و نزلت خرجت من الفيلا و ركبت العربية 
جميلة:- في اي يا جماعة 
لبنى:- الحقيها يا جميلة ليحصلها حاجة نور و اخوكي اتخنقو 
جميلة بصت لياسين من فوق لتحت:- انت مفيش فايدة فيك 
جميلة و راحت وراها ركبت جانبها بسرعة:- نور مينفعش كدا ممكن تهدي 
نور بهدوء:- خلاص يا جميلة انتها انا مش طيقة اشوفو ف هروح الساحل و يكش يولع 
جميلة و هى بتربط حزام الامان:- معاكي في اى داهيه هتصل بى البنات بيم ان هما مش عايزنا نخرج و 
نور:- خدي اقفل التلفون دا لاني مش عايزة اكلم حد ولا اشوفه 
نور اتحركت بالعربية و اتحركت طبعا واخدة فلوس و كل حاجة لى لازم السفر بعد شوية 
جميلة :- جنةةة يلا 
جنة مسكة الشنط و متجها ليهم جميلة نزلت:- امسكي معلشي حطيها في العربية 
جميلة :- الدادة بتاعتكم حاضر اركبي و انجزي 
جنة ركبت وراء و جميلة جانب نور بعد شوية ملك و ريهام ركبوا معاهم طبعا ياسمين عارفة 
جنة بصدمة:- يعني اي مش فاقد الذاكرة 
نور بحزن:- الباشا بيمثل و ياسين مشترك معاه 
جميلة:- اااه يا واطي يا ياسين علشان كدا غيرتي رايك بعد ما قولتي مفيش سفر 
ملك:- احنا بنلعب في عدات عمرنا يا شباب 
نور مركزة مع الطريق:- مش فارقه 
ريهام:- يا نور انا حامل براحة الله يسترك بلاش السرعة دى 
ملك:- اي الهم دا ما تشغلي حاجة 
جميلة :- التليفونات مقفولة 
ريهام:- انا عملت بلوك لادم لحد ما بلوك لادم خدي شغلي حاجة فرفشة 
جميلة شغلت الأغنية 
جميلة و ريهام و جنة :- يا تعيشي لحد يصونك يا تعيشي لنفسك بس يا يحس انو في كونك يا ان شاء الله عمره ما حس ليكي شخصيتك و كيانك بالك لازم يرتاح ماااا اخد الشررر و راح حفلة يلا حفلة يلا حفلة فكك من اى قفلة فقتي منها خلاص سهرة يلا سهرة يلا سهرة روقي الحياة مش ناقصة قهرة 
جميلة قامت وقفت على الكرسي و رفعت ايديها في الهوى :- لوووووووووووولي ايوة بقااا اخيرا بقينا احرار يا بشر 
و قعدوا يغنوا و يزغرطو أما نور ف زعلانة و هتتشل بعد وقت في شرم الشيخ نور و البنات اخيرا وصلو و قابلو اصحاب نور و دخلوا الفندق و راحوا على غرافهم 
نور:- انا الى هقعد هنا 
جميلة:- وحيات اخوكي 
نور:- لمى نفسك يا روحي و يلا من هنا هتنامي جوا 
عائشة:- يلا يا بنات عايزين نقلب الاوض دى نفتش مش يمكن يكون في كاميرات مراقبه منك لله يا نور يا بت ام نور يعني علشان اربي ادهم اتفضح 
نور و هى بتشرب الماية :- كح كح هو انا ضربتك على ايدك جرا اي منك ليها هو كل ما يحصل مصيبة تبقا نور 
منة:- بسس بقاا يا خالتي اخرسي يا عمتي يا جماعه احنا جايين نفرفش و نغير جوا مش نتخاق ان شاء الله مش هيحصل حاجه و هنرجع بيتنا بخير و بعدين دا فندق محترم و مشهور على ضمانتي 
جنة:- انا و نور اوضة و الى هى دى و انتوا كل واحدة فيكم تشوف اوضتها 
نور:- يلا بيتك بيتك 
جميلة انا مش قادرة استنا انا هروح البحر 
منة و عائشة:- يلا يا بنات 
حياة:- انا حاسه انى قاسيت على عمر هيعرف يتصرف مع العيال انا بقول ارجع 
نور:- يا بنتي خلي عندك كرامة شوية يلا بقا 
ملك و ريهام و جنة و منة خرجو و نور و باقي البنات غيرو هدومهم و خرجوا يتمشو على البحر 
عند اسر 
اسر بعصبية:- جميلة مش بترد 
لبنى لياسين و سليم بغضب:- يارب تكون ارتاحتو عجبكم كدا البنات لو جرلهم حاجة مش هسامحكم هاتلي بناتي يا اسر 
اسر :- يرجعو بس بخير و انا هتصرف تصرف مش هيعجبكم علشان تعلي صوتك على مراتك دا انا عمري ما رفعت صوتي على امك 
لبنى بصت لاسر 
اسر:- اي بكدب 
لبنى:- هو في زى رقتك يا روحي هحاول اتصل بيهم 
بالليل في اوضة اسر 
لبنى بصوت واطي و ضربت على خدها:- نهار اسود في شرم الشيخ 
ياسمين:- اطمني هما بخير ريهام اتصلت بيا من شوية و قالت بس لبنى ابوس ايدك ولا اكني قولت حاجة البت ماكدة على انى مجبش سيرة هما اسبوعين او شهر و ييجو اهو بيفكو عن نفسهم هما في فندق*** عرف طبعا 
لبنى بابتسامة غيظ:- طبعا طيب يا حبيبتي سلام 
لبنى قفلت مع ياسمين و قعدت قدام المرايا:- يا بت الجزمة يا نور ، تربيتي هههههه تستاهل يا ياسين 
اسر دخل قعد على السرير و حط ايديه على وشه 
لبنى:- عرفت حاجة يا اسر 
اسر:- لا و لم روحت القسم قالوا لازم تم اختفاء أربعة وعشرين ساعة 
لبنى قامت بسرعة قعدت جانبها:- قولت اي قسم لا لا مش لدرجة اننا نبلغ تلقيهم عند حد من اصحابهم مانت عارف نور اصحابها كتير 
اسر بصلها بشك و استغرب:- ايوة بس نور ولا مرة باتت بره البيت و جميلة كمان انت مش واخدة بالك ان بنات العيلة كلها مختفية 
لبنى بابتسامة:- ه ااه صدفة صدفة و الصدف كتير 
عند ياسين كان راكب عربيته و بيحاول يتصل بيها لكن مفيش فايدة التلفون مقفول ضرب ايديه على التركسيون بعصبية :- هيكون راحووو فين مش عند تيته ولا المقابر ولا البيت القديم ، معقول تكون ماتت 
قالها بخوف مش شايف قدامه و في دماغه مليون سيناريو اتخطفو ولا لا ان شاء الله محصلهمش حاجة 
ياسين حرفيا هيموت من القلق عليهم عمل يفتكرهم و هو بيبص لصور تجمعهم هما التلاتة مع بعض مسح دموعه 
عند نور في النايلا كلاب 
نور قعدة حاطة ايديها على راسها :- مش يلا ولا اي 
ملك:- بلاش نكد بقا فرفشي 
جنة:- الجو حلو اوي هنا هما مش هيبطلو رقص ولا اي 
ملك:- نور ما تقومي نرقص 
نور:- مصدعة و مش فايقة لرقص 
ملك:- طيب ربنا معاكم انا رايحة ارقص 
جنة:- خدني معاكم 
ملك و جنة قاموا يرقصو نور قامت و رجعت الفندق غيرت هدومها و نامت على السرير دموعها نزلت:- كدا يا ياسين متفكرش تتصل بيا أو تطمن عليا هونت عليك فعلا كنت هما و انزاح 
عند ياسين 
كان بيبص على صباعو الى في الدبلة ابتسم وسط دموعه:- عمرك ما كنتي هم على قلبي طول عمرك مصدر امان ليا نور حياتي و طريقي حبيت الدنيا علشانك يا تري روحتي فين اي الى حصلك يارب تكون بخير 
عند نور كانت قعدة في شرفة الغرفة بتبص على البحر و سرحان في ياسين بصت لسما :- يااارب 
صحيح متعصبة منك بس وحشتني يا ابن اسر 
تاني يوم نور واقفة على البحر سرحانة و مربعة ايديها حطت ايديها على رقبتها:- الطرحة فين 
لفت وشها ناحية الصوت وووووو 
الحلقة 19
يا تري نور شافت مين و اسر هيعرف ولا لا و هيعمل فيهم اي
و ياسين هيعمل اي لم يعرف ان نور كسرت كلامه شاركوني رايكم 
يا سلام لو كان ياسين أو اسر 
قولت كفاية نكد و اكتب حاجة فرفوشة 
عائشة الكيلاني

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×