رواية عشق ابيض واسود الفصل الثاني عشر 12 الجزء الثالث بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق ابيض واسود الفصل الثاني عشر 12 الجزء الثالث بقلم عائشة الكيلاني

منى بصت في المرايا و صرخت يحيى اتجه ليها و حط ايديه على بؤها بسرعة:- هششش دا انا متخفيش 
منى بصتله في المرايا بصدمة رفعت ايديها و بعدت ايديه عنها لفت وشها و قامت بصتله بهدوء و وجع درجات قلبها بقت سريعة و ضربته كف يحمل كل معاني الوجع و القهرة الى حاسة بيهم ايديها مذل بتترعش ضربته كف تاني رفعت صابعة:- ااانت اخر واحد اخاف منه أو عليه اكتر حد اذاني في الدنيا هو انت اناا اتقهرت و حياتي اتخربت بسببك 
قالت بابتسامة مريرة:- اي هى العروسة الجديدة زهقت منك ف قولت ارجع للعبيطة الى بتحبني و باقية عليا مهما اعمل فيها ما هى من غير كرامة مش كدا ولا قولت يا واد يا يحيى اعمل فيها سي سيد و تبقا جوز لاتنين 
يحيى بصلها بصدمة منى بعدت خطوة 
يحيى بارتباك و حزن:- منى ا انا كنت بقولك اى كلام ، لحظة غضب 
منى قطعت كلامه بحادة:- لحظة غضب يعني اهانتك ليا و تجريحك لكرامتي و خيانتك ليا و تقولي لحظة غضب 
سكتت و اتنهدت بوجع و قالت :- خطيبتك حلوة اوى ماشاء الله 
مسحت دموعها :- يحيى امك جتلي النادى و معاها واحدة بتقول انها خطيبتك انا مش همنعك بس قبل ما تتجوز تطلاقني طلاقني و اتجوزها و ربنا يرزقك الذرية الصالحة الى اكيد مش مني اه يا يحيى انا الى كنت باخد الدواء قاصد و مش ندمانة و لو رجع الزمن بيا كنت هعمل إلى عملته ساامع 
قالتها بحادة و ثبات بصت لسقف و بقهرة يحيى دموعه نزلت لم قالت:- على اد ما حبيتك على اد ما كرهتك انا مش عايزاك يا يحيى 
منى لفت وشها فتحت الباب و نزلت جري من الاوضة 
جميلة:- على مهلك يا حبيبتي 
منى حضنت جميلة و عيطت خديجة سندت دقنها على ايديها و قالت لنفسها:- و دا اي اصلو دا حيكم 
منى بدموع و انهيار '- هيتجوز يا عمتي يحيى هيتجوز انا مش مصدقة انه مستعد يكون مع واحدة غيري ولا مصدقة ان الانسان الى حبيته يسبني علشان حاجة انا والله العظيم ما ليا ذنب فيها اخر ما تم ابقا غلطت حياته 
جميلة نزلت دموعها بوجع و حزن و اكن الزمن وقف عند الماضي 
مسكت ايديها و طالعوا اوضة خديجة صح خديجة بتقعد في بيت اخوها اكتر ما بتقعد في بيت اهلها خديجة من صغرها و هى عندهم 
في اوضة يونس 
ليل بهدوء:- انا مش مستغربة منك كدا ، انت كنت اخر امل ليا في الحياة بعد ما اخويا تخلي عني 
نزلت دموعها قامت قالت بانهيار:- ااه انا من غير اهل و اه بنت بار أو ليل زى ما تحب و اه مكنتش بروح منه بس دا مش بايدي اخويا طردني من البيت علشان مراته تكون مبسوطة من رغم ان كنت بشتغل بس لا مينفعش اتهمتني انى وقعتها و اجهضت قالت كدا و صدق 
سكتت و كملت:- طردني من البيت قبل الفجر مسالش عني ولا هعمل اي او اي الى ممكن يحصل ليا كنت صغيرة اتعرفت على صاحبة ابوها صاحب البار نزلت اشتغل فيه و انت لم شوفتني كنت بغني لا كنت بتكلم مع راجل ولا كنت مسكة كاس او سجارة تاني حاجة انت الى جريت ورايا انا مضربكتش على ايدك ولا حاولت ان اكلمك ، دا ابنك عايز تصدق صدق مش عايز انت حره همشي من هنا بس لو مشيت احب اطمنك انك مش هتشوف وشي لا انا ولا ابنك بس قبل ما تخرج من هنا تطلاقني الاول 
يونس ببرود:- و انا مش هسيبك حره هخليكي لا متجوزة ولا مطلقة عايزة تطلاقي علشان تعيشي على كيفك تو غلطان يا لولو 
فتح الباب و خرج نزل على تحت ليل قعدت على السرير حطت ايديها على وشها و بقت بتعيط اما في اوضة خديجة 
جميلة مسحت دموعها و قالت بابتسامة:- عارفه يا منى انتي بتفكرني بجكايتي و انا صغيرة حبيت واحد كنت فاكرة أنه بيحبني و شريني طالع بايعني باقل تمن كسرني بس الفرق بينا انه كان بينتقم فيا من بابا عكسك و عكس كلامك يحيي هو هو قاسم مع تغير الاسامي و الاحداث و القصص ، لو بتحبيه اوى كدا ارجعي بس قبل ما ترجعي اعرفي انكي بتخسري نفسك لمرة التانية 
منى بدموع:- ها تصدقيني لو قولت انى مبقتش عايزة اشوفه بيخنقني سيرته صوته كلامه شكله كله مبقتش طيقه يحيى كسرني بنظرات الشك و اتهامه ليا قبل كلامه انا لو كملت معاه هعرف اتاقلم على الوضع الجديد و ابقا ليا ضرة صعبة عليا اوى كل ما افتكر ولا افتكر شكلها و نظراتها بحس بنار في قلبي مش عارفه اعمل اي 
جميلة:- حاسه بيكي رغم ان حبيت تاني و اتجوزت و خلفت بس غدر قاسم لسه عايش جوايا اوعي تجي على كرامتك علشان الحب الحب ممكن يتعوض لكن الكرامة لو راحت مش بترجع يا بنتي 
منى سكتت لكن قالت بهدوء و توتر:- انا مقولتش لماما و بابا حاجة محدش يعرف غيرك بجواز يحيى مش عارفه اقولهم اي ولا اتصرف ازاي حاسه اني تايهة يا عمتي تايهة و خايفة 
جميلة حضنتها و قبلت راسها و بطبطب عليها 
تاني يوم عند يونس في البار 
يونس ازيك اخيرا لقيتك 
يونس لف وشه:- انتي ليليان صاحبة جاسمين 
ليليان قعدت بابتسامة:- واضح ان ذاكرتك قوية صح انا صاحبة جاسي 
يونس:- خير يا انسة ليليان 
ليليان بابتسامة وجع:- ولا ما عارفة انسة ولا مدام فكك انا جيت انور عقلك و اقولك على الى مش عارفو عن مراتك المصونة و الكدابة 
يونس:- افندم 
ليليان طالعت ورق من شطنتها:- اتفضل 
يونس:- اي دا 
ليليان بثبات:- دى نسخة من التحليل الاصلي بتاع جاسي و بيم اننا اصحاب ف عملت التحليل عندي صحيح جيبتو بيبي ولا لا 
يونس بصلها بحادة و عدم فهم ليليان بابتسامة:- يبقا لا طبعا غفلتك و قالتلك أو فهمتك انك انت ال الى مبتخلفش و الحقيقة غير 
يونس ؛- قصدك اي و بلاش لف و دوران كتير 
ليليان:- مع ان مش بحب اللف والدوران و باين انى واضحة بس معلش الحقيقة دائما مره 
ليليان اتنهدت:- الى مبيخلفش فعلا هى جاسمين مش انت جاسمين بدلت التحليل و كل الدكاترة الى روحتلهم قالوا انك مش بتخلف بالاتفاق مع المدام و هى نفسها داخلة العيلة دا في سبيل تدميرها لانها مش بتحب تشوف حد فرحان لدرجة انها شوهت سمعتي بدل فرحي بقا طلاقي اطلقت بعد كتب كتابي بدقايق و كله بسبب مراتك انا جيت انبهك و اعرفك بالوش الافاعي بتاع مراتك 
يونس بيسمع بصدمة ووووووو
يتبع 
رايكم في الحلقة و يا تري يونس هيعمل اي و يحيى هيتجوز ولا لا و رد فعل ياسين و نور هيكون اي لم يعرفوا ان يحيى هيتجوز على بنتهم 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×